/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Hvad kan jeg blive ?
Fra : molokyle
Vist : 1618 gange
112 point
Dato : 22-05-04 10:48

Jeg er bistandsklient. Social forvaltning har lovet at finde en praktikplads til mig, men som forventet har jeg ikke hørt en lyd, selvom de sagde de ville kontakte mig i den forløbne uge.
Jeg er selvfølgelig selv i stand til at finde en sådan
Jeg aner simpelthen ikke, hvor langt mine evner rækker, så nu vil jeg bede jer om hjælp og inspiration.

Der er gennem tiden kommet flere uopfordrede forslag fra Kandu.dk brugere :

CLAN : IT-chef og Rellom : Cirkus artist, samt Ram2 : Skuespiller.
Jeg kunne nu godt bruge lidt mere at vælge imellem og et forslag til en arbejdplads ville heller ikke være ad vejen
Da jeg lige har etableret mig i en lejlighed på amager bør arbejdspladsen ikke ligge længere væk end cykelafstand (ca. 25 km).

Lad høre : Hvad egner molokyle sig til og hvilke job kan molokyle mon bestride?

Jeg er ikke kræsen, men trappevask og avisomdeling er prøvet og nok ikke lige det der skal til, for at få foden inderfor i erhvervs livet. Jeg har iøvrigt skrevet en 20-30 ansøgninger de sidste par år og har været til omkring 12 jobsamtaler ; uden resultat.

Som sædvanlig vil jeg kommentere uhæmmet undervejs

</MOLOKYLE>

Fra : Better_Performance

Dato : 22-05-04 10:50

Det kan jo være du skal starte med at finde ud af hvad du VIL og derefter finde ud af hvilke muligheder der er for at komme ti lat beskæftige dig med netop det

Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 10:55

Du behersker i den grad det danske sprog som kun få gør det, du er rimelig ærlig, så hvis du også behersker sproget mundligt og du er i stand til at "sælge" din svigermor (hvis du havde en sådan), ville jeg foreslå sælger. Her du iøvrigt kørekort??

ellebye, ovenstående seriøst ment.

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 10:56

Better_Performance -> Jeg er en mand uden ambitioner. Penge er jeg heller ikke interesseret i. Omverdenen forventer jeg laver 'et eller andet' og det er da et krav jeg gerne vil opfylde.

Skulle jeg selv vælge, ville jeg allerhelst være Kandu.dk bruger, men det er jeg jo allerede

</MOLOKYLE>

Fra : Better_Performance

Dato : 22-05-04 10:59

Tjah, hvad er så problemet? dine ambitioner er opfyldt, så hvorfor læner du dig ikke tilbage og venter på hvad der dukker op af aktiveringstilbud, tag imod disse for at bevare din ret til overførslesindkomst, og betragt det som nye erfaringer og oplevelser i den periode du nu en gang er "tvunget" til at yde en indsats for vores penge

I modsætning til ellebye er dette ikke specielt seriøst, nærmere dybt ironisk.... TRÆK DIN DEL AF LÆSSET!!!!!!!!!!!

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 10:59

ellebye -> Ja, jeg har også et godt snakketøj, men sælger egner jeg mig sgu ikke til. Jeg har det med at forære ting væk

..og nej jeg har intet kørekort, men jeg er en habil cyklist

</MOLOKYLE>

Fra : Catmoll

Dato : 22-05-04 11:03

Molokyle>>

du skriver, at du har skrevet ansøgninger og været til job samtale... indenfor hvilke jobtyper... ? er det noget du er blevet "tvunget" til via kommunen ??
Penge er ikke alt men meget rare at have :-0

Catmoll

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 11:09

Better_Performance -> Jeg har været i aktivering siden loven om aktivering blev indført. Jeg har arbejdet som :

1.) Industrimaler.
2.) Data vejleder på Øster Borgerdyd Skole.
3.) EDB supporter og hardware teknikker i Arbejdssekretariatet.
4.) Arbejdsmand i Grøn Service (alm. forefaldende arbejde)
5.) Programmør i et Webfirma (praktik i 3 mdr.)
6.) Programmør hos en Hard-/Software distibutør
7.) Projekt koordinator for Københavnske Gymnasieskoler
8.) Lager forvalter i Sekretariat for aktivering og beskæftigelse.

Derudover har jeg været på div. job søgningskurser, WEB design kursus og forskellige voksen pædagogiske kurser.

</MOLOKYLE>

Fra : Payback

Dato : 22-05-04 11:09

Molo for satan.... Nu er du jo bare ude på at få en snak igang - Du skal fan ...da fastholde det med skuespiller, eller som min søde venninde med et underfundigt smil på læben lige lige foreslår "Fodermester" i Danmarks akvarium - afstand 12,8 km.

Go weekend Molo

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 11:13

Catmoll -> Jeg er ikke blevet tvunget til noget. Jeg er ikke et menneske der lader mig tvinge til noget som helst

Penge er rart ja, men ikke noget at hige efter. Jeg går ikke på kompromis med mit velbefindende blot for at se kuglerne rulle ind på kontoen. Derfor takkede jeg bl.a. nej til et job i forsvaret's edb afdeling.

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 11:16

Hai Paybacl -> Kommer du også hér

Skuespiller er en uddannelse jeg er ved at være lidt for gammel til
Jeg har faktisk søgt en stilling hos Danmarks Akvarium engang

</MOLOKYLE>

Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 11:18

Hvis det var naboen til Christiania, Søværnets Materiel Kommando, forstår jeg dig så godt så godt.

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 11:18

Payback -> Jeg har netop oprettet spørgsmålet i Smalltalk for at kunne forene det praktiske med det underholdende

</MOLOKYLE>

Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 11:21

Køb dig et skrabelod, det kan være du vinder 13 Kkr./md. i 13 år.

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 11:23

Better_Performancer -> Kunne du uddybe dette :

Citat
TRÆK DIN DEL AF LÆSSET

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 11:28

Jeg vil da gerne trække læs til en fornuftig hyre. Som aktiveret gennem snart 16 år har jeg da arbejdet 30-40 timer om ugen til 4-11 kr. i timen i stedet for at sidde på min flade

.. det sidste år af min 'hjemløse' periode af mit liv er jeg dog blevet friholdt for aktivering, da der kom et direktiv om man ikke måtte aktivere denne gruppe. Derfor har jeg d.25-05-04 et års jubilærum på Kandu.dk

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 11:35

ellebye -> Jeg er ikke typen der har held i hverken kærlighed eller spil og millitærjobbet var i 'bunkeren' i Vedbæk (FET).

</MOLOKYLE>

Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 11:45

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 11:55

Jeg hopper lige under bruseren, så i tøjet og ned til bageren.

Vender frygtelig tilbage om et stykke tid. I mellem tiden så tænk lidt over, hvad jeg har bedrevet her på sitet i min aktiveringsfri periode. Det kunne jo være det gav jer et clue til hvad jeg kunne beskæftige mig med. Altså hvilken job funktion i hviken branche. Selv om jeg er sluddervoren er spørgsmålet skam seriøst ment

</MOLOKYLE>

Fra : Toupie

Dato : 22-05-04 12:23

Hej Molo

Jeg har aldrig helt fattet det der med at arbejde Jeg står tidligt op om morgenen, tager på arbejde og 9-10, nogen gange 12-13, timer efter er jeg hjemme igen.....laver mad, vasker tøj, rydder op mm. og når der endelig er tid til, at jeg kan slappe af og lave noget hobbybetonet, så er jeg dælme så træt at jeg ikke orker det Pengene jeg tjener bliver bare brugt på regninger, bla. til bilen som jeg er nød til at have for at komme på arbejde.....altså helt ærligt, hvad er fidusen???

Hvis du har det godt som du har det, og ikke er afhængig af en indkomst, så lad da være med at have så travlt med at komme på arbejdsmarkedet. Vi lever kun denne ene gang, så hvorfor ikke bare nyde livet og lave det man har lyst til???

// Toupie
Der arbejder alt for meget..

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 12:47

Først til Catmoll (22-05-04 11:03) ->

Jeg har bl.a. søgt :

1.) Datavejleder på Københavns Gymnasie skoler. ( Jeg var meget glad for at være på Øster Borgerdyd Skole og de var overordentlig tilfredse med mig. Det var pengene de manglede for at kunne oprette en fast stilling. )
2.) HS : EDB support på sygeplerskolen og diakonisse stiftelsen)
3.) EDB afdelingen hos Landbohæjskolen.
4.) Det Økonomiske Råd's Sekretariat (EDB udvikling)
5.) Trafikministeriet. (Netværksdrift)
6.) Bellcom (Webfirma)
7.) Indre Nørrebro's Socialforvaltning (Support)
8.) DSB (Netværksdrift)
9.) DTPartners (Programmør)
10.) Post Danmark (Web afd.)
11.) Lyngby Uddannelses Center (Underviser, EDB skolen)
12.) SAS (Database vedligeholdelse)
13.) Novo Nordisk (Drift & vedligeholdelse)
14.) Danmarks Avarium (Dyrpasser)
15.) Databiblioteket (alm. medarbejder)
16.) SI (Web og drift)
17.) Brugsen (EDB afd.)
18.) Danmarks Radio (EDB afd.)
19.) Krüger Miljø Teknologi (Software udvikler og alm. support)
20.) Naturklagenævnet (Drift og support)

+ en hel masse jeg ikke kan huske på stående fod.

Så til Toupie -> Fidusen er, at lever du ikke i luksus, øges din kreditværdighed, anseelse og formue.

Apropos : Arbejdes for meget. Det har mig altid været umuligt af forstå; folk bliver nødt til at stille sig til rådighed for overarbejde, når der er arbejdsløshed og en masse ledige hænder der også gerne vil til fadet.

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 12:51

Ved nærmere eftertanke er det nok formidler rollen, der tiltaler mig mest. EDB underviser i et eller andet, et eller andet sted. Jeg elsker at være på (turbo-pædagog) og det pirre mit hjælpe-gen

Tror I jeg ville egne mig ?

</MOLOKYLE>

Fra : tedd

Dato : 22-05-04 12:51

Har Kim Larsen ikke skrevet en sang om det her?

Fra : Toupie

Dato : 22-05-04 13:00

Molo

Jeg tror ikke jeg lever i luksus (alt er realativt), men det er sq kun min anseelse der vokser

Det er et spørgsmål om økonomi -og der hvor jeg arbejder er det ganske enkelt ikke smart med for mange "nye" mennesker. Overarbejde er ikke hverdagskost og det er nok de færreste der vil tage et job hvor de kan risikere at skulle arbejde 5 timer den ene uge, 3 den næste og ingen den næste igen. Udover dét er vi ikke tvunget til overarbejde, men vi gør det for at få det hele til at køre rundt

// Toupie

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 13:06

Toupie -> Hvorfor spørges der så ind til villighed til overarbejde ved alle jobsamtaler og hvor arbejder mine venner i Novo Nordisk næsten altid over hele Week-end'en og hvorfor SKAL min lillebror tage et vist antal overarbejdstimer hver måned (Danske Bank ; internt regnskab) ca. 12 timer.

!0 medarbejdere af 3 timer ugentligt = 1 deltid's stilling

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 13:08

Hvor ??? ..hvorfor, !0 ??? ...10 selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Fra : Toupie

Dato : 22-05-04 13:14

Det er stadig et spørgsmål om økonomi; det er billigere for firmaerne, at have deres ansatte til at arbejde over end ansætte nye folk....forsikring, feriepenge, pension osv.

// Toupie
Der skal en tur ud i verden

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 13:18

Toupie -> ANSEELSE er en meget vigtig parameter for min motivation til at tage et job. Jeg er bare så træt af bemærkninger som :

Citat
TRÆK DIN DEL AF LÆSSET!!!!!!!!!!!

..uagtet jeg ofte laver f.eks. Frivilligt Socialt Arbejde og i det hele taget deltager i kulissen i den offentlige debat.
Derudover laver jeg en masse ulønnet edb arbejde for venner og bekendte og deres bekendte.
Hjælpsomhed belønnes og værdsættes kun, hvis man kan fremvise en lønseddel.

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 13:20

Spørgmål om økonomi ? Profit-maximering ja. Næppe funderet i virksomhedens overlevelse, men i bossernes lønningspose

</MOLOKYLE>

Fra : Rellom

Dato : 22-05-04 13:26

Har du overvjet at blive selvstændig? Ofte er der muligheder, hvor man mindst venter det.

Selv lever jeg af at skrive sange og taler til fester. Da jeg startede, troede jeg bestemt ikke,
at det ville holde, men nu har jeg efterhånden gjort det i tre år, og det går rigtig, rigtig godt.
Økonomisk får jeg meget mere ud af det, end jeg ville have fået som fritidspædagog eller gymnasielærer.

Så dyk ned i din geniale hjernemasse, grav ét eller andet frem, som du er i særklasse god til,
og prøv så, om ikke dét kan danne basis for en form for selvstændig virksomhed.

Fra : emesen

Dato : 22-05-04 13:33

Du burde undervise børn og unge i computerier - det tror jeg du ville ejne dig til og kunne holde ud.
Emesen.

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 13:43

Rellom -> I min branche er konkurrencen hård og ubarmhjertig. Mange har knækket nakken på et sådant projekt. Jeg tror desværre ikke jeg magter at starte en IT virksomhed, selvom det lyder besnærende

emesen -> Nu er jeg ikke børnehader, men børn og unge skal som regel lige lære at opfinde den dybe tallerken først, samt en masse almen viden vi andre besidder og det har jeg ikke tålmodighed til at vente på.

Børn er lærevillige ....måske ? Med voksne som elever får jeg i det mindste motiverede tilhørere og de er som regel i stand til at formulere et problem de står med. Børn siger bare : Det virker ikke ..eller det forstår jeg bare ikke. Klart : De har jo ikke differential ligninger, filosofi og overblik i bagagen.

</MOLOKYLE>

Fra : emesen

Dato : 22-05-04 13:52

Børn og unge har til gengæld en åben indfaldsvinkel til EDB.
Det er som regel ikke noget de skal - men noget de gerne vil.
Og det gør det lidt nemmere at undervise.
Jeg har været børne/ungdoms -fodboldtræner og der kom de af lyst så motivering
var ikke noget problem.
Emesen.

Fra : tedd

Dato : 22-05-04 13:57

Hvad med at ansøge om et job på Kandu Molo?

Fra : musenfryd

Dato : 22-05-04 14:12

Jeg tror altså også på det med at være gog i en fritidsklub (altså de større børn) og stå for akvarier og IT med ungerne.
Alternativt kan du spørge om du ikke kan komme ud på CUE på østerbro hvor de kører en masse IT-kurser. Hvis der er noget du selv mangler, så tag det (og får papir på det) ellers kan du blive undervisningsassistent (har selv været der, det er fedt).
Kan sikkert godt finde på mere.. for der er mange muligheder i Kbh's kommune..

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 14:20

emesen -> Korrekt iagtaget, men for at undervise børn kræves mindst 2 års studietid på semenarium/pædagogicum. Det ligger godt nok inden for min interessesphere, men skal bruge så mange 'kræfter' på dette, at min EDB viden ville synke til noget nær nul, når jeg var færdig med at lære, hvordan man får børn til at trives i en læringssituation.

tedd -> Det var da en glimrende idé, men hvordan tror du majorteten af brugere her på sitet ville have det, med mig som moderator ( Et profilnavn jeg har 'snuppet' for lang tid siden, men endnu ikke benyttet )

...så for dælen da også, nu røg min 'Bevar Christiania' mærkat igen af døren (...det er jo Week-End og pamflet omdelings tid. Idag var det dog andelsboligforeningens onde ånd og kasserer : Fru.xxxx der stod faretruende uden for min dør. Hun er dog til at tale med, men lige så dum som døren ) Jeg ska' lige ud at sætte en ny op...

2.sek...

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 14:22

Ps. Børn = unge under 18.

</MOLOKYLE>

Fra : musenfryd

Dato : 22-05-04 14:28

ok.. ingen børn så.. men prøv lige at tjekke CUE ud.. det hedder muligvis noget andet nu, men de bør vide hvad det er på jobformidlingen/socialkontoret

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 14:28

Sådan ...nu er hun daffet af og mærkaten på plads sit vante sted over brevsprækken

</BEVAR CHRISTIANIA>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 14:30

musenfryd -> Hvis CUE på Østerbro er det samme, som det der var på Sjællandsgade's skole på Nørrebro er det blevet sparet væk, da bydelsforsøget udløb.

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 14:37

Vidste I forresten, jeg bryder loven ved at udføre frivilligt socialt arbejde som bistandsklient ?
Jeg står jo så ikke, som sådan til rådighed for arbejdsmarkedet, men er beskæftiget, har min sagsbehandler fortalt mig.

Dét er da bare for dumt. Jeg fatter iøvrigt ikke at staten (samfundet = os) ikke opretter nogle stillinger til at varetage dette unøvendige, profitløse, tabsgivende og utaknemmelige arbejde

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : musenfryd

Modtaget 112 point
Dato : 22-05-04 14:44

Nope.. er vist ikke sparet væk, se her:

Center for Undervisning og Erhverv (CUE)
Teglværksgade 31, 2100 København Ø
Åbningstid:
mandag til torsdag: kl 7.45 - 16, fredag: kl. 7.45 - 14.30
Tel: 8256 5700
E-mail: cue@faf.kk.dk

Det kan stærkt anbefales.. både fordi de tager en seriøst, du får nogle ordentlige opgaver og papirer på det du har lært/lavet

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 14:45

HEUREKA !!! Forfatter skal jeg være. Forfatter for dælen da også... Jeg som er så glad for både det talte og skrevne ord !

Så kan jeg sidde her på min flade og svine folk til uden at få på munden
Måske ram2 kunne læse korrektur

Min ven Jan Sonnegaard vil dog nok opfatte det som ublu konkurrence og komme at true mig med hans cigarglød

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 14:49

musenfryd -> Du mener jeg skulle tage nogle kurser dér ? Kan de lære mig noget relevant jeg ikke ved i forvejen eller kan læse mig til i en bog eller teknisk tidsskrift ? Papir bruger jeg til at tørre røv i !

Hvis de har stillinger ledige, vil jeg derimod gerne vide lidt mere om det... Er det noget du ved ..eller noget du formoder

</BEVAR CHRISTIANIA>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 14:57

Ok. musenfryd. Jeg fandt : http://www.off-stillinger.dk/sites/cfml/kk/kkVis.cfm?plugin=1&englishJobs=NO&nJobNo=67635&nLangNo=1 ..og det lyder faktisk spændende. Jeg ta'r en snak med dem

Denne : http://www.off-stillinger.dk/sites/cfml/kk/kkVis.cfm?plugin=1&englishJobs=NO&nJobNo=67128&nLangNo=1

..vil jeg sikker falde på :

Citat
Dine faglige kvalifikationer er:
stor erfaring med undervisning generelt og gerne i IT
et bredt kendskab til Københavns Kommunes ældreområde eller andre kommuner
gerne kendskab til eller erfaring med at arbejde med KOS (VITAE) eller andre omsorgs­systemer
gerne en sundhedsfaglig eller anden relevant baggrund.

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 15:02

Pointene går næsten helt sikkert til musenfryd (..fra Ama'r ), men jeg lader lige tråden stå et øjeblik for fornøjelsens skyld.

Fyr løs; hvis I har noget på hjerte eller bare vil sludre

</MOLOKYLE>

Fra : musenfryd

Dato : 22-05-04 15:49

jeg tvivler på at de kan lære dig ret meget , men jeg tænkte at hvis du først kok derud, så kunne du evt fungere som undervisningsassistent indtil de fandt ud af hvor fantasitsk du er (jeg fisker ikke efter point ) og så var du nok den første der fik en ledig stilling. Det er et meget, meget hyggeligt sted, og seriøst også. jeg var i hvert fald glad for at være der.

Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 16:45

Tag en job som "vagtlæge". Når man ringer til dem, får man som regel en sygeplejeske først, og hvis denne ikke kan klare det, siger lægen blot det er en virus, så behøver han ikke at komme.

Altså vagtlæge indenfor computervirus.

Fra : Catmoll

Dato : 22-05-04 17:06

Ellebye........ >>> uha du skyder med skarpt på lægerne.

Musenfryd... det er en kanon ting du har sat Molokyle igang med der !!! Jeg ved også at der findes andre it-systemer indenfor sundhedsvæsnet som måske ikke kræver sundhedsfaglig viden.

Molokyle>> lige en lille site mere .. kik under job. på http://www.kmd.dk de søger ofte og udvider hele tide med nye stillinger ...
Knuz og Held og lykke Molo

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 17:33

musenfryd -> Ja, det kunne jeg også prøve, men noget sådant har jeg prøvet så tit i kommunalt regi. De bruger løs af ens tid , hjælpsomhed og faglige kunnen, men job bliver der ingen af. De takker bare for den gratis arbejdskræft (kalder det undervisnings assistent/hjælpe lærer) og siger : Ja, du kan søge en stilling her; HVIS der bli'r en sådan ledig og selvfølgelig på lige vilkår med alle andre IT folk der måtte søge stillingen.

Imidlertid lå der på den side jeg fandt via Google vha. dine oplysninger om CUE de to stillinger jeg lagde som link højere oppe. Så man kan godt sige du ledte mig på sporet af et job. Om jeg så får det ? Ja, det er en helt anden snak

ellebye ->

Catmoll -> Tak, jeg kigger på det.

Skal lige have mig et par klemmer først.

</MOLOKYLE>

Fra : musenfryd

Dato : 22-05-04 17:46

ja, sådan er det tit, men lige præcis dér er det nemlig ikke sådan, der var en del derude der var startet som aktiverede, men som så blev fastansat...
held og lykke med det hele, hvad end du forsøger

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 17:47

Har kigget på det Catmoll (..med spejepølsemad i munden og Darjeeling The i tastaturet ) -> Lidt stillinger i Ballerup, men jeg får simpelthen myrekryb af den personale kultur der kan få sig selv til at skrive :

Citat
Du fungerer godt i et ungt dynamisk team....

Vi tilbyder
Du får et spændende og udfordrende job, med gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt. Vi har attraktive personaleforhold, dygtige kolleger og en løn der matcher kravene.

</BEVAR CHRISTIANIA>

Fra : Catmoll

Dato : 22-05-04 17:53

Hm... !! ØV . men sådan er du jo.. så pøj pøj med snakken på mandag...... glæder mig at Musenfryd kunne sætte lidt skub i dig igen

Catmoll........

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 17:53

Ungt og dynamisk min bare r.. Denne frase dækker netop over : Skæve arbejdstider, overarbejde, konstante telfonsamtaler i den sparsomme fritid og nul fri i Week-End'en !

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 17:55

Tak skal du have Catmoll. ...Ja, sådan er jeg

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 18:05

Til de måtte være nysgerrige og for hvem det kunne have interesse. Prøv lige at sammenligne disse to stillinger og 'tonen' i jobopslaget, så tror jeg I ved hvor jeg vil hen :

1.) http://www.off-stillinger.dk/sites/cfml/kk/kkVis.cfm?plugin=1&englishJobs=NO&nJobNo=67635&nLangNo=1

2.) http://www.kmd.dk/223F3116-E6F1-4765-B274-7ACB68EF9B02.W5Doc?frames=no&id=3BBB1A62-E3F9-47B7-B5A9-9B48B0B3E7DF

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 18:11

Nå, nu er det vist blevet lukketid.

En stor tak til alle som har deltaget

Får jeg brug for jeres hjælp og støtte igen ved jeg jo, hvor jeg kan finde jer

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 18:14

Tak for svaret musenfryd.

Får jeg go' response på et telefonopkald og bliver kaldt til samtale, når de skriftlige ansøgninger er behandlet, så får du en smasker

</BEVAR CHRISTIANIA>

Fra : Catmoll

Dato : 22-05-04 18:17

Molokyle>>> jeg kan da godt se forskellen, på de to stillingsopslag.

men du er da både dynamisk og meget kreativ..det har du bevist... da jeg nu er ejer af et "flot" domæne ...
om du er UNG ........... ?? det ved jeg ikke !!

DU kunne jo også komme og lave hjemmesite for mig... nu du siger at det ikke er pengene du gør det for.

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 18:30

Better_Performace : http://www.betterperformance.dk

Alle jeres fine kurser og idéer til trods, tror jeg nu alligevel du burde konsultere din hjerne først, for at kunne formidle et budskab, så det bliver opfattet i den ånd, det er ment.

Ironi og nedladende kommentarer motiverer INGEN til bedre ydelse (Better Performance)

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 18:39

Catmoll -> Du er velkommen til at sende mig en privat emil ( ..det hedder en E-mail altså her på Kandi.dk) på :

molo -> Snabel A <- lite.dk

hvis du vil give mig din adresse. Så KUNNE det jo være jeg kiggede forbi. Jeg drikker FF

</MOLOKYLE>

Fra : musenfryd

Dato : 22-05-04 18:42

takker molo..
hvis du (mod forventning naturligvis) ike skule få nogle af de jobs og SKAL i aktivering, så prøv at møve dig ud på CUE hvis du ikke selv kommer på noget andet. Er ret sikker på at du ville kunne lide det.....
(da jeg var der som undervisningsassistent var mine to tætteste "kolleger" meget aktive christinia tilhængere.. bare for at give dig en anelse om hvordan der er. SAmtidig arbejdes der seriøst, hvilket jo også er vigtigt.)

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 18:47

musenfryd -> Siden hvornår har der været et modsætning forhold mellem; det at støtte christiania og det at arbejde seriøst ???

Ha' en fortsat go' dag

</MOLOKYLE>

Fra : Catmoll

Dato : 22-05-04 18:48

Molokyle >>> takker ... ... du høre fra mig...

Til Musenfryd... du har gjort det godt... vil komme til dig hvis jeg stod og manglede job.. men kan vist ikke blive arbejdsløs eller komme væk fra det job jeg har med mindre at jeg tager af kassen
( nårhh nej.. har ingen kasse ) eller hvis jeg slår nogen ihjel..

Hilsen fra en privat ansat

Fra : Catmoll

Dato : 22-05-04 18:51

Ups........... Molo.. !!

troede at du drak Darjeeling the... ???

Catmoll

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 18:57

Catmoll -> Ja, når jeg er flad = det meste af tiden

Nu bør du altså snart læse den profil der...

Citat
....om du er UNG ........... ?? det ved jeg ikke !!

Fra : Catmoll

Dato : 22-05-04 19:04

Jammen for dælen da ... skal nok.. weekenden er lang.. har masser af tid...

skal ikke synde idag. blot råhygge .. men hvordan kan jeg se folks profiler når de ikke er på..??
nu har jeg jo lige lært at bruge nogle af de smileys der findes herinde *GG*

bliver nok "dygtig" i kandu. en dag.

føler mig lidt

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 19:21

I søgefeltet øverst til højre på siden søger du i 'Alle emner' på det profilnavn, hvis profil oplysninger du vil læse. Du får så en liste over de spørgsmål, tip osv.. vedkommende har deltaget i. Nu finder du via et af disse link et sted hvor profilnavnet står og klikker så på det. Mange af dem du ofte vil støde på her på boardet finder du i listen her : http://www.kandu.dk/dk/top10all.asp

..eller her : http://kandu.dk/dk/premie.asp

Alle steder kan du bare klikke på profilnavnet.

Mange brugere er dog alm. brugere og figurerer hverken på listerne eller har profiloplysninger man kan se. Det er kun superbrugere og disse skriver ikke altid nogen oplysninger, men fortrækker at være mere tilbageholdende og anonyme. Helt iorden synes jeg

</MOLOKYLE>

Fra : emesen

Dato : 22-05-04 20:09

Molokyle - du mangler at fortælle hvad der skal stå i "Catmoll" profilen.
For nu hvor Catmoll er på profilsurfing, manler der jo ligesom en at kigge på.
Emesen.

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 20:23

Det ved du da emesen : http://kandu.dk/dk/spg/41062 ...gamle godmodige glemsomme fjols

Citat
Jeg er tilfældigt "faldet" over dette site og det har vagt min interesse !
Jeg synes det er dejligt at tilegne mig viden og erfaring på grundlag af andre menneskers spørgsmål og svar.

Ps. Jeg elsker molokyle :-D

.. der er heldigvis snart hjælp at hente på Catmoll's nye domæne : www.demens-info-dk

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 20:27

Hovsa : http://www.demens-info.dk eller http://demens-info.dk ..jeg er ikke helt sikker

</MOLOKYLE>

Fra : Payback

Dato : 23-05-04 00:25

Hej Molo.

Har lige haft kontakt til Ram2 og han siger, at det er helt OK

Citat
Måske ram2 kunne læse korrektur

Måske de nye Maj Sjöwall & Per Wahlöö

Du siger bare til

Fra : musenfryd

Dato : 23-05-04 02:16

molo..
Det var altså ikke sådan det skulle forstås (christiniatilhænger og seriøst arbejde)

catmoll..
takker.. det kunne være jeg skulle tilføje en ny kategori på mit forum: "musenfryden guider dig til et job"

Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 10:37

musenfryd -> Nogen gange 'misforstår' jeg med vilje, for at gøre opmærksom på de sproglige finurligheder der imd imellem falder i div. tråde. Læser man det du skrev : 22-05-04 18:42 gør orderne 'samtidig' og 'også' i den sidste sætning at man kunne få det indtryk de to størrelse ; Christiania tilhænger og seriøst arbejde er to forskellige størrelse

Den nye kategori bør hedder jobsøgning musenfryd

</MOLOKYLE>

Fra : qfha

Dato : 23-05-04 12:09

KÆRE MOLOKYLE.

JEG VED TRÅDEN ER LUKKET, MEN MIN NYSGERRIGHED DREV MIG HERIND.

HOLD KÆFT, HVOR FÅR JEG LYST TIL AT GIVE DIG ET LOS I R... MAGEN TIL MANGLENDE VILJE TIL AT STYRE SIT EGET LIV - TÆNK AT LADE ANDRE BESTEMME HVAD DU SKAL FOR AT FÅ DIV. UNDERSTØTTELSER.

TAG DIG DOG SAMMEN. DU ER EN VOKSEN MAND MED MANGE TALENTER. BLIV DOG LEDER I DIT EGET LIV. ER DU BLOT LUD DOVEN ELLER MANGLER STARTKNAPPEN?

TAG DOG EN UDDANNELSE SOM LÆRER, EVT. PÅ FJERNUNDERVISNING, SÅ DU KAN SIDDE HJEMME VED DIN PC'ER, SAMTIDIG VIL DU OGSÅ KUNNE FÅ JOB SOM VIKAR.

HVIS DU ER HELDIG ELLER KREATIV KAN DU FINDE EN KASSE SOM VIL BETALE.

KOM UD AF STARTHULLET OG SPEED UP.

ELLERS GOD SØNDAG

Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 14:05

gfha -> Tak for tilliden

Trusler om koporlig afstraffelse :

Citat
HOLD KÆFT, HVOR FÅR JEG LYST TIL AT GIVE DIG ET LOS I R...

..risikerer du jeg andmelder til politiet, så var dit sprog !!!

Du må være både blind og dum, hvis ikke du fatter at dette spørgmål netop er hjælp til selvhjælp

Apropos dovenskab : Hvis du lige tog dig tid til at læse min profil, vil du opdage at det ikke er uddannelse jeg står og mangler, men et job.

Nogle læser jobannoncer i avis eller på nettet. Jeg spørger altså her.

Jeg har været hjemløs i knap 6 år, men har nu SELV for nylig skaffet mig en bolig og kigger nu efter det job ingen ville binde an med at ansætte mig i, da jeg var adresseløs.

Du kender INTET til mig som person, så derfor er din kommentar for størstedelens vedkommende 'skudt ram forbi, og 'lang ude i sovsen'.

Klap hesten og hav selv en god søndag

</MOLOKYLE>

Fra : qfha

Dato : 23-05-04 15:38

Nix Molokyle, jeg tror ikke jeg skyder forbi.

Det forekom mig du trængte til at blive skubbet til, og det tror jeg stadig. Så det er altsammen sagt i venlighed og bedste mening.

Jeg har netop læst din profil, og ved hvad du har af baggrund. Du har været på en masse kurser, men ikke en uddannelse som er direkte erhvervsrettet, altså forstået således, at der umiddelbart ligger et job i forlængelse af. Du ved, at mange af disse kurser har været ren opbevaring, fordi du har gået på dem, jeg ved det, fordi jeg har lavet mange af dem.

Men du har tydeligvis en række kvaliteter, som du kunne bygge videre på.

Jeg mener det faktisk som et reelt forslag, at det vil være en god mulighed for dig at følge fjernundervisning til lærer. Især på sjælland er det muligt at få job bagefter, og din nuværende baggrund matcher det udmærket. Og som jeg nævnte, kan du med det samme få vikarjob i folkeskolen.

Men man skal også turde springe ud i at tage ansvar for sig selv, uanset hvor hudløs man er blevet.

Velmente hilsener

qfha

Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 19:54

Jeg er ikke herre over hvad 'erhvervslivet' forlanger af kvalifikationer for at bestride en stilling. Jeg har som så mange andre taget en uddannelse ...og ?

Hvis du mener at en mellemlang uddannelse som datamatiker og ca.35 års erfaring med programmering af alle type systemer er :

Citat
...en masse kurser, men ikke en uddannelse...

...så :

Papir kan både du og jeg tørre røv i, som jeg vist skrev tidliger

Du trækker i land ...og det er også helt forståeligt !

Tænk før du skriver er rådet herfra

Jeg ved godt; jeg selv nogen gange er hurtig på aftrækkeren, men så si'r jeg : Undskyld

</MOLOKYLE>

Fra : qfha

Dato : 23-05-04 22:51

Kære Molokyle.
Jeg trækker ikke i land, det har du misforstået, jeg kan stå inde for hvert et ord jeg har skrevet. Men jeg kan konstatere, at du ikke modtog det i den ånd det var skrevet, og følte dig personligt berørt af det. Og det er jeg bestemt ked af. Jeg har ingen intentioner om at genere dig. Jeg har åbenbart overskredet nogle af dine grænser, og det vil jeg selvfølgelig gerne beklage.

Modsat vil jeg foreslå dig at overveje indholdet af det jeg har skrevet, og se realistisk på dine egne muligheder. Du ved sikkert såvel som jeg, at en uddannelse som datamatiker ikke er hvad der efterspørges idag, så lad det ikke blive en sovepude, blot som eksempel. Og vi er faktisk mange med flere uddannelser.

Ok Ok, nu er jeg sikkert for tæt på igen. Meeen det er selvfølgelig smalltalk, så lad os holde os til muligheder som tryllekunstner, cirkusartist, klovn mv.

Men egentlig tror jeg ikke det det du vil. Jeg tror du mente dit indlæg alvorligt.

Roger over.
qfha

Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 23:13

Så må du undskylde jeg kaldte dig dum

Du er jo ubegavet

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 07-06-04 16:13

Føj da, mon ikke du skulle medvirke i et program ' her er mit liv' eller noget tilsvarende?!?

Undskyld, hvis jeg træder dig over tæerne - men du virker skide selvcentreret, og uimodtagelig for kritik. én ting er sikkert - find dig et arbejde, hvor der til stadighed er focus på din person. Det er vist det du egner dig bedst til..!

Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 01:59

creamygirl -> Tjae.. jeg arbejder på sagen. Har talt med mine evt. kommende kolleger på Sundhed- og Socialpædagogernes Skole, som musenfryd var så venlig at henlede min opmærksomhed på. En hjælpsomhed jeg værdsætter. Bliver jeg indkaldt til samtale, når disse påbegyndes d.18-6-04, skal jeg da forlægge dem dit udmærkede forslag, men det kan jo tænkes jeg 'virker' anderledes på dem end på dig ...eller måske de ligefrem efterspørger de 'kvaliteter' du nævner.

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 08-06-04 14:05

Molokyle -> Tjae.. jeg har åbenbart ramt noget ømt..Jeg ser du i en anden tråd er meget hurtig til irettesætte hvad der er ret og rimeligt at putte i sine indlæg - men samtidig tåler du ikke, at blive gjort opmærksom på dine egne fejl.. Det kalder jeg usmageligt og ekstremt barnligt

Denne debat starter du sådan:

Citat
Lad høre : Hvad egner molokyle sig til og hvilke job kan molokyle mon bestride?

Jammen for pokker da - kan du ikke selv se/høre at disse ord indbyder os alle til at tale om DIG..At du MEGET gerne vil tale om dig selv er forsåvidt okay, men forvent ikke at alle taler dig efter munden..! OG hvad havde du egentlig tænkt dig?! - Du er sq da dig selv nærmest, og derfor også den der 'deep down' ved hvad du kan tænke dig at beskæftige dig med, and by the way hører jo alligevel kun efter de profiler, som ikke er 'grimme'...Gud trøste den/dem der tør sige at du skal tage din del af læsset - eller som gfha så rammende formulerer sit indlæg 23-05-04 12:09

Citat
[...]

Ord jeg selv kunne finde på at bruge om personer, der starter sit indlæg som du gjorde..!

Næ Molokyle, bliv voksen og tag imod kritik som voksne - det vil klæ' dig

Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 14:29

Jeg er bestemt ikke ømskinnet ...og mht. til den'anden' tråd du omtaler, sér jeg ikke sammenhængen

Kald det hvad du lyster ! ..egentlig har jeg som du nok har bemærket fået et svar på det spørgsmål jeg har stillet og gider egentlig ikke tærske langhalm på det længere.

Iøvrigt står det da dig frit for at kritisere som du lyster, men så må du med dine egne ord :

Citat
..blive gjort opmærksom på dine egne fejl..

..bliv voksen og tag imod kritik som voksne - det vil klæ' dig..

Dette mener jeg ikke du gør. Du tillægger mig istedet motiver, som du umuligt kan vide noget om, men gætter dig til !!!

At du mener; man er sig selv nærmest, kan jeg kun kommentere med

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 08-06-04 14:53

Så lad os stoppe denne diskussion. Jeg er ikke begejstret for det du viser herinde, mere præcis og ærlig kan jeg ikke være. Bevares du besvarer en mængde spm, hvilket selvfølgelig er et plus, men at udstille sig selv og hele tiden søge opmærksomhed ligger bare langt fra hvad jeg bryder mig om..Jeg kunne have kigget den anden vej, og gjorde det også et langt stykke hen ad vejen, men da du så valgte at blive meget forurettet over gfha indlæg, og derefter kaldte ham/hende ubegavet.....yark! det fik sq mit århusianske pis i kog..That is all

At du så ikke kan se sammenhængen fra den anden tråd tror jeg ikke på Læs dit sidste indlæg i den omtalte tråd en gang til Molokyle - du kan slet ikke skjule, at du igen ikke tåler at blive irettesat. Iøvrigt er det slat ikke din opgave at irettesætte hvad der er korrekt at poste i en tråd. Du har i en anden tråd gjort en anden bruger opmærksom på, at det er spørgsmålsstillerens opgave at stoppe en evt. smalltalk - og helt ærlig kan jeg ikke se hvad f***** det rager dig, at jeg kommer med en bemærkning som spørgsmålsstilleren ikke kunne bruge til noget. Fej for egen dør inden du så hurtigt irettesætter andre..!

Eneste kommentar til at være sig selv nærmest - så se dog i hvad sammenhæng det er skrevet menneske. Jeg skriver, at du er den der bedst ved, hvad du har lyst til at beskæftige dig med..er det meget forkert synes du?!?

Det eneste du har opnået med denne debat er at blive bekræftet i noget du allerede vidste, men det må du jo have haft meget brug for...

Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 15:26

creamygirl -> Bare rolig du er ikke alene om dine synspunkter. Ram2, fnollerpige og andre har i tidernes morgen givet udtryk for den samme opfattelse af mig, som du nu lægger for dagen. Vi er kommet godt ud af det med hinanden alligevel

Hvis du vil have mig til at indrømme; jeg lider af en til tider, grænsende til det sygelige, selvoptagethed ???
Så JA : Jeg er både selvfed, selvsmagende, umanérlig egocentrisk og selvhævdende.
Til gengæld vil du kun se mig skrive nedsættende om andre brugere, hvis jeg mener det.
..og i lige netop disse tilfælde : Better_Performance, qfha og dig, mener jeg altså; at er der nogen der er fordomsfulde, 'sig selv nok' og ude af stand til at forstå hensigten med og indholdet af mit spørgmål ...ja, så er det altså jer tre. Iøvrigt vil du nu sjældent se jeg irettesætter andre ...dette har blot ramt dig og nu er du så faret i blækhuset.

At vi har divergerende meninger om hvad 'man kan tillade sig', finder jeg på ingen måde usædvanligt. Ellers ville her dælme også være kedeligt

Tag mig nu ikke ilde op creamygirl. Jeg repekterer skam at du har dine meningers mod. Det var der andre 'vendekåber' og 'medsnakkere' der kunne lære meget af

Hav en fortsat go' dag. Jeg har ikke rigtigt mere tid idag. Jeg skal på visit og hjælpe et af mine medmennesker

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 08-06-04 15:42

Okay Molokyle, jeg kan faktisk godt lide din egen beskrivelse selvfed og selvsmagende - uha da da..!

Det som pisser mig af er at du i den anden tråd skriver således:

Citat
Ikke for noget creamygirl, men i dette Kandu.dk kategori spørgsmål debatterer vi ulovligheder i forbindelse med spørgsmål/svar på Kandu.dk. Det er ikke smalltalk

Det er faktisk her at kandu teamet kigger os brugere lidt i kortene og her man løser problemer omkring kandu's regler og virkedemåde.

Jammen gider du ikke godt se på dine egne sidste to spm. i kategorien kandu.dk, og så fortælle mig at du ikke selv bevæger dig udenfor emnerne?! Avs Molokyle, du skal altså ikke skyde mig noget i skoene som du selv praktiserer i stor stil..
Hold op med det

Men men - ha' selv en god dag, no hard feelings

Fra : creamygirl

Dato : 08-06-04 17:30

For at sætte mit lidt 'sure' opstød på plads, så lad mig beklage, at jeg blandede mig. Jeg tror jeg tolkede det som én skrev tidligere, nemlig at du bare ville have en snak igang..Jeg betragter bestemt ikke mig selv som et fordumsfuld menneske - snarere tværtimod. Jeg har kendskab til mange forskellige samfundslag, og ved at livet ikke altid er let..

Det vi måske skal tænke over, og være mere opmærksomme på er, at ligeså vel som du skriver at Better_Performance, qfha og jeg er fordomsfulde, 'sig selv nok' og ude af stand til at forstå hensigten med og indholdet af dit spørgmål - ligeså svært havde du det med at modtage hvad gfha skrev, og i hvilken ånd det var skrevet, og følte dig derfor personligt berørt af det..
Det er så let at misforstå det skrevne ord..desværre..!

Jeg er dog meget enig med dig i, at der her på kandu er mange 'vendekåber' og 'medsnakkere' *phew* så hellere sige sin mening, og rydde eventuelle misforståelser af vejen efterhånden som de dukker op..!

Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 15:49

creamegirl -> Var JEG blevet irettesat for at spamme en tråd (..som du lige har gjort opmærksom på jeg også har), som du blev; ville jeg nok ikke begynde at grave i folks personlighed, men være kommet med en forsigtig undskyldning eller en morsomhed. Sådan reagerer vi forskelligt, som du nok har bemærket

Jepper... problemer er til for at blive løst

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 09-06-04 17:44

Jeg graver sq ikke i din personlighed gør dig blot opmærksom på,
at du ikke afviger fra så mange andre herinde - nå ja bortset fra, at du altså elsker at sætte dig selv i focus

Angående at spamme...host host!! - den gider jeg slet ikke diskutere..!

Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 19:17

</MOLOKYLE>

Du har følgende muligheder