/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
Ikoner dukker op på nr2 brugers skrivebo~
Fra : lubeck
Vist : 360 gange
250 point
Dato : 20-04-04 22:13

Det går mig på, at når jeg installere et program, eller spil på min com, så dukker genvejs ikonerne op på min kærestes skrivebord??
Hvordan gør man så det ikke sker, uden at man selv skal ind og slette hvergang??
Det går fint med E-mail og web browser, der kan vi ikke se hinandens e-mails eller web sider.
Der er 250 point til det kloge hovdet der kan finde ud af det...jeg HAR givet op
Jeg har XP pro.
Mvh
Lübeck

Fra : Sunowich

Dato : 20-04-04 22:20

Du må skulle ind i indstillinger for omtalte netværk og fjerne et flueben under noget med share dit og dat I guess
mvh sune

Fra : emesen

Dato : 20-04-04 22:21

Alle fælles ikoner som programmer har er fælles på hele comp
Det er kun personligt oprettede genveje/ikoner som ikke spejler sig.
Emesen.

Fra : emesen

Dato : 20-04-04 22:24

Men når du indstallerer kan du jo sige nej til opret på skrivebordet og (hurtig adgang eller sådan noget i den retning)

Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 22:24

Jeg ved desværre ikke hvordan man automatisk kun får egne installerede programmers genveje på sit skrivebord. Men med mindre du konstant installerer programmer er det vel heller ikke så slemt at åbne C:\Documents and Settings\"dit brugernavn"\Skrivebord i et vindue og din kærestes i et andet, sådan at ikonerne kan smides frem og tilbage efter behov...

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 250 point
Dato : 21-04-04 00:08

Det er kun en med administratorrrettigheder, der kan installere og er din kæreste logget på som almindelig bruger kan denne bruger kun bruge det du har installeret som administrator (eller med tilsvarende rettighed).
Du kan gøre som Emesen foreslår eller du kan slette genvejsikoner via:
C:\Documents and settings\<Brugernavn>\Skrivebord umiddelbart efter installationen uden at skulle logge ind på den anden brugers skrivebord.

Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-04 00:29

Hele hemmeligheden ligger i spillene/programmerne, om de bruger Windows installer, eller de har deres eget installationsprogram.
Nyere spil, som er skrevet til XP, har altid det spørgsmål under installationen: "Vil du også aktivere spillet for de andre brugere på denne maskine" Eller sådan noget på Engelsk.
Det spørgsmål vil du ikke møde på ældre spil, da de ikke kendte til den funktion, og ikke kendte til den del af XP kildekoden.
Men når spillet/programmet er installeret kan du:
Sådan får du vist gældende tilladelser til filer og mapper
Åbn Windows Stifinder, og find derefter den fil eller mappe, du vil se de gældende tilladelser for.
Højreklik på den ønskede fil eller mappe, klik på Egenskaber, og klik derefter på fanen Sikkerhed.
Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Gældende indstillinger.
Klik på knappen Vælg.
Skriv navnet på brugeren eller gruppen i boksen Navn, og klik derefter på OK. De markerede afkrydsningsfelter angiver de gældende tilladelser for brugeren eller gruppen til den pågældende fil eller mappe.
VH Palle Hansen

Fra : Andreas1982

Dato : 21-04-04 00:44

Nu er jo ikke kun spil det drejer sig om...
Office 2003 har f.eks ikke den mulighed og hvis nogen programmer burde skulle det da være det!

/Andreas1982

Fra : JensT

Dato : 21-04-04 01:35

Næ.. det er da helt OK at office automatisk er for alle brugere af maskinen.. En del af hele formålet med automatisk at holde styr på brugernes dokumentmapper.

Fra : lubeck

Dato : 21-04-04 17:37

Tak for alle svar indtil nu
Jeg mener at jeg engang så hos en kammerat er var ved at instalere XP, at den spugte om noget med deling af skrivebord, noget i retnig af," vil du lade de andre bruger kunne se dit skrivebord?"...?? men det gælder måske kun stien - C:\Documents and settings\<Brugernavn>\Skrivebord ???? eller var det bare om at dele dokument mappen..................XP spugte ikke mig da jeg lagde XP på

MVH
Lübeck

Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-04 18:34

Nej man bliver ikke spurgt om deling under XP-installationen, men om dit navn (administrator, med alle rettigheder) og evnt. andre navne.
Du kan højreklikke på alle mapper og højreklikke og i deling, vælge om du vil dele mappen med andre.
Eller trække mappen over i delte dokumenter, som altid er delt.
VH Palle Hansen

Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:18

Husk at lukke
Mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : lubeck

Dato : 01-05-04 01:02

Tak for svaret BjarneD. Det var ikke helt sådan jeg havde forestillet mig det, da jeg håbede at Xp selv kunne finde ud af det, men det er da OK. Tak for alle de svar jeg fik

MVH
Lübeck

Du har følgende muligheder