/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål

Kandu.dk
bentjuul 8962
Bedømme tips?!?!
Fra : mizz86
Vist : 367 gange
86 point
Dato : 01-04-04 12:17

Jeg synes godt nok at folk herinde nogle gange er nærrige med piont/stjerner når det kommer til at bedømme de tips de andre brugere lægger ud.
Prøver i de tip af, inden i bedømmer dem, bedømmer i efter hvad der er relevant for jer, eller vil i bare ikke have at folk får point??
Det skal lige siges at jeg ikke selv har lagt tips ud i lang tid, så det er ikke fordi jeg ikke synes at jeg har fået de point jeg fortjente slet ikke.

Jeg synes bare at hvis der kommer et tip i fx slankekure, så skal folk der ikke interessere sig for det ikke bedømme det, for det er jo ikke relevant for dem, og så er det klart at det ikke får så mange stjerner, som hvis det var en som interesserede sig for det..

Det er bare noget jeg har tænkt over i et stykke tid når jeg ser de bedømte tips...
Vil gerne høre jeres mening om det..

Knuz

Fra : refi

Dato : 01-04-04 12:21

Din ide er god nok.
Det vil kræve at dem der bliver udvalgt til at bedømme springer deres bedømmelse over.
Dette vil bare aldrig kunne konstateres i virkeligheden og derfor er der jo mange der læser et tip om noget der ikke interesserer dem - ja så skriver de bare at det ikke kan bruges.
Det giver vel reelt også det bedste billede af hvad der interesserer kandubrugere.
Men jeg forstår godt din undren når et tip du syntes er hamrende godt tilfældigvis ikke interesserer dem der stemmer.
Men det er som sagt vilkårene.

Fra : Varla

Dato : 01-04-04 12:22

Der kan måske være meget rigtigt i at folk kun skal afgive bedømmelse af de tips om hvilke de faktisk kan vurdere relevansen, men hvordan er man så sikker på at finde de relevante bedømmere.

Jeg tror at man derfor bliver nødt til at affinde sig med det nuværende "system".

mvh
Varla

Fra : fridaflip

Dato : 01-04-04 12:23

Det har været diskuteret utallige gange herinde. bl.a her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/26908

Fra : berpox

Dato : 01-04-04 12:58

Man kunne jo lade tips tilhøre den kategori de nu engang er skrevet i - og så KUN lade dem være synlige der. På den måde sikres det, at kun gæster og fastboende på Kandu med reel interesse i et givet område ser/læser og bedømmer tips.

Alternativt kunne tips stadig vises på Kandu's forside - dog uden bedømmelsesmulighed. Denne mulighed skulle så begrænses til besøgende i den relevante kategori.

Just my 2 cents....

mvh Berpox

Fra : tedd

Dato : 01-04-04 15:03

Bare slet rubrikken med 25 seneste tip, så er det løst!

Du har følgende muligheder