Helt Forfra med Maxynes københavner fami~
Fra : svendgiversen
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 22-02-04 10:54

Da vor søgning efter Hansen familiens emigration udartede i går(nat)
er søgningen efter de 3 sønners oprindelse i nærheden af København
isoleret i dette nye spørgsmål:

Maxyne’ s far Hans Peter Hansen er lige som sin far Christian Hansen er født 3. April,
” near Copenhagen? a suburb [a town right by or connected to] Copenhagen.”
som den ældste af tre sønner:

Hans Peters far og mor:
"Christian Hansen born:april 3, 1851 in Orslevester died:dec.15,1917 in Waterloo, Iowa"
”wife: Ellen Christine Hansen born: sep 4, 1845 in Denmark died: may 15,1923 in Waterloo”

Children of Christian and Ellen: 1. Hans Peter, b: apl.3,1883 near Copenhagen
d: jul.4,1941 in Chicago, Illinois
2. August b; may 11,1885 near Copenhagen
d: ?
3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark
d: apl.28,1972
"
Hans Peter er jo meget almindelig, August og Edvard (uden w) er ikke så typiske.
Hvis vi finder data for de tre sønner, finder vi måske via forældre oplysninger
frem til hvor Christian og Ellen kom fra.

Hverken August eller Edvard/Edward har kunnet findes på FT (folketællingerne( 1885 eller 1890 i København, Roskilde eller Sorø amter. Andre forslag ?
mvh
Varla

De er måske ikke født i 1885 og er rejst i 1890,
så bliver det værre:
en måske uægte storebror/søster P. Hansen
og kun Maxynes far: Hans Peter Hansen selv
med forældre Christian og Ellen Christine Hansen
Svend
"
Så langt er vi nået,
ikke meget at gå efter,
Svend

Fra : senta

Dato : 22-02-04 11:05

Se lige det sidste ?
jeg tror den sidste af børnene er født i 1883,1884 og Chr. Hansen, er rejst i 1883, hvis det er tilfældet begynder det at ligne noget , jeg har en CHR: Hansen født 1840 den 3 april se sidste ?
Senta

Fra : senta

Dato : 22-02-04 11:11

De data fra USA,tvivler jeg på stemmer, også fordi jeg har fundet en August William Hansen med mor Ellen Kirstine Hansen % far.
Hvis Chr: H: er født 3 april 1840 er muligheden for han har været med i krigen 1864 tilstede, måske lidt vildt,men, men

Senta
Smeden er for ung,

husmanden og den sidste for gammel,
kun skræderen har den rigtige alder.

Vielsen kan være rigtig,
og de emigrerede i 1888 og 1891 ca.
Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-04 11:16

Husmanden lyder bedre end skrædderen,
men kan familien tage hele 11 år fejl med hans alder?
Det vil jeg spørge om.
(er det en storebror og den 11 årige hans søn? De tog med over??).
Nej: Datoen passer jo!!!

Og skal vi nu ikke benytte dette spørgsmål om hovedstaden og det andet om emigrationen,
Svend

Fra : senta

Dato : 22-02-04 11:19

Det er ok. men spørg lige Vanie
" kan familien tage hele 11 år fejl med hans alder?"
ja, eller FS.
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-04 11:59

Jeg er også begyndt at tro på husmanden,

kan vi samle det jeg skal spørge om i forbindele med ham?
i det gamle spørgsmål,
Svend

Fra : Guild

Dato : 22-02-04 12:28

Nu har jeg lige et spørgsmål:

"svendgiversen" underskriver som "Svend"
"senta" underskriver som "Senta"

Kommentaren: 22-02-04 11:11
"senta"'s kommentar er underskrevet "Svend" og
"senta" skriver til Senta

Forklar lige dette ???? .. for nu er jeg vist lidt forvirret
/PG

Fra : senta

Dato : 22-02-04 12:35

Smeden er for ung,
husmanden og den sidste for gammel,
kun skræderen har den rigtige alder.

Vielsen kan være rigtig,
og de emigrerede i 1888 og 1891 ca.
Svend
Ovenstående er kopieret fra et andet ?
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-04 12:36

"
[...]

Dette var fra mig,
Senta må svare for sig selv,
Svend

Fra : senta

Dato : 22-02-04 13:32

her er en Hans Peder HANSEN forkerte data med dåb og fødsel og fra Sorø, men de bedste bud angående H.P.H.
Senta
Hans Peder HANSEN Birth: 05 Aug 1876 Christening: 15 Oct 1876 Father: Christian HANSEN Mother: Elin Christine HANSEN Place: <Kirke Stillinge, Soro, Denmark

Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-04 13:48

Der må være mange flere, og langt tættere på April 3 1883.
Husk han er jo ikke født i Sorø amt, men i Hovedstaden,

Der vist fandt både en Hans Peter og en August i Helsingør?
også for langt væk, men dog nærmere.

Svend, med rekord højt net forbrug i årets korteste måned.

Fra : senta

Dato : 22-02-04 13:51

Beklager alt er forsøgt
Senta

Fra : senta

Dato : 23-02-04 15:13

Jeg har tjekket de oplysninger der er i alle spørgsmålene angående C.H.& E.K.H. & børn H.P. A. E. jeg er nået til det resultat, enten er data, fødte, for, efternavne,børn,hvor mange, stedet hvor de angivelig er født er forkert, samtidig stemmer udvandringen ???? måske for E.K.H. derudover kan du søge på nettet de næste mange år , uden du finder det du søger angående familien H. fra Minnesota , Iowa.

Det virker som om de i USA ikke er helt enig i, om de data, skal, skal ikke findes på deres Danske aner, det lyder utrolig at Maxyne og søskende ikke ved helt præcis hvem deres bedsteforældre er, var, C.H.& E.K.H er jo begge døde i Iowa, hvor Maxyne er født, samtidig står der på dåbsattesten nedfældet hvor, hvem faderen er, sikkert også hvornår han har fået Amerikansk statsborgerskab, kommer fra ditto for hendes søskende.

H.P.H er efter deres udsagn født 1883, mener de skal være 18 år for at anmode om statsborgerskab i et andet land, det giver en margen på ca.1901.??
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 23-02-04 21:01

Dette er kun et foreløbigt svar fra Vanie,
"
Hi Svend,
Re:christian and Ellen's age. Dates I have sent are as good as I can do for now. Will try to verify. Most of the information I sent was from my mother. Some info. is from official death certificates. Will try to get info. from Mormons as you suggest. I will contact you when I get more information.
BR "Vanie"
"
Jeg sendte et mail mere, med kopi til onkel Sigurd,
(på grund af de eventuelle omkostninger),
Det har vi endnu ikke fået svar på.
Svend

Fra : senta

Dato : 23-02-04 21:05

Jeg tror ikke alderen på C.H. stemmer, E.K.H.dem tror jeg på sådan ca.
jeg lukker et af ? om Maxyne ok.
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 24-02-04 18:17

Et kort svar fra onkel Sigurd,
nu placerer jeg det her:
"
Daer Svend
I don;t know if Christian was six years younger than Ellen.
About double birthdays, never heard of it. Vanie called a few minutes ago and wanted me to inform you that he is amazed that you are so willing to assist in pedigrees and willing to help him with dutch relatives. He is impressed with you and so am I.
Vanie has been working on pedigrees diligently for quite some time and you probobly can tell from communicating with him that he way ahead of me when it comes to pedigrees.
So we both slute you and say thanks!
Sigurd
"
Og ja, jeg kom til at love at vi ville finde hans fars hollandske familie også,
det var van Antwerpen dér trikkede mig, men her fik jeg en overraskelse,
den må I have tilgode.
Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-04 06:48

Ikke til megen hjælp,
vi venter videre på sikre data fra Vanie = Clyde van Antwerp
Svend
"
Hi Svend,

The problem I have with the Hansen side of my family is that they came to this country so late. On the other hand, my Dutch side have been in this country since 1624. I have all of the Dutch lines back to the first settlers. Most if not all of these lines go back to the begining of America. Lots of information available. With my Danish side I get to Europe so fast that there is little info. to find in US. The only thing I have is family knowledge and a few records.

My mother is 89 yrs. old and Harriet is 94. Whenever I talked to mother over the years she always said Hans came from Copenhagen. Now she says she does not know where he was born. You said it is incredible the sisters do not know who their grandparents were. They knew who they were, but nothing about where they came from ----- no questions asked I guess!!! TO BAD!!!!! I have official death certificates on 5 of the people we are trying to find. Some of this info. we find is wrong. On Christians cert. it shows him to be born in Orselvester... this info came from Hans, his son. If Hans does not know where his father was born, how could the sisters. On Nels Frost cert. it shows him born in Hals, Denmark. Hope this is right! All other certs. show born ? Denmark. I will try to get more info. and let you know.

BR Clyde
"

Fra : svendgiversen

Dato : 29-02-04 09:28

Dette er nu sendt for at motivere nevøen
"
Hi again Clyde or Vanie

About maps in Denmark, we have more on the net, one of them is this:
http://www.map24.dk/

It is in Danish, but to find a town, called ”by” in Danish:
Find the input field “by” (to the left in line 3 or 4 )
Replace with the town you look for, and you come to the center of this town:
To se the surroundings zoom out (press -) some times…

Here you have 3 examples:
Hals where the Frost family comes from:

http://www.map24.dk/map24/index.php3?map24_sid=47efd1c67197b6f79fce3bd35eda2ac3&street0=Gade&zip0=Postnummer&city0=hals&country0=dk&gcf=1&maptype=JAVA&force_maptype=RELOAD&x=0&y=0

Ringsted, west from this town you have Oerslev and Oerslevvester.
(you may not be able to type Oerslev , because of the Danish letter O/)
The most possible place for Orselvester:

http://www.map24.dk/map24/index.php3?map24_sid=93a0caa627508034d12e79eeea2ed74d&street0=Gade&zip0=Postnummer&city0=ringsted&country0=dk&gcf=1&maptype=JAVA&force_maptype=RELOAD&x=12&y=8

If it is very close to Copenhagen, it could be Herstedvester the last link:
When you zoom out here you will quick see Copenhagen.
South of Herstedvester and Glostrup is an other possible place for Orselvester: Broendbyvester
(I selected Herstedvester because also Broendby has the Danish o/):

http://www.map24.dk/map24/index.php3?map24_sid=93a0caa627508034d12e79eeea2ed74d&street0=Gade&zip0=Postnummer&city0=herstedvester&country0=dk&gcf=1&maptype=JAVA&force_maptype=RELOAD&x=12&y=6

Hope your search now is more living,
when you see from which Danish towns the Hansen and Frost family may come from.

I may also be able to find some links for you showing the regions 150 years ago,
(like your Albert Lea and Freeborn, located in Freeborn, County)

Have a nice Sonday
Svend
"

Fra : senta

Dato : 29-02-04 16:34

Hvad hjælper det med alle de adresser Vanie ...har jo ikke Comp... eller husker jeg forkert. ?
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 29-02-04 16:51

Vanie går jo på biblioteket,
her kan han nu se de udvalgte steder i Danmark vi tror familien kom fra.

Hvordan får jeg lettest sendt de gamle sogne / herred kort-oversigter?
(først i morgen mit net forbrug er ekstremt i Februar)
Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 29-02-04 18:13

Dette er nu også sendt til Vanie,
de vedlagte kort kan jo ikke gengives her i Kandu,
Svend
"
Hi again Vanie,

enclosed a copy of the area from where the Frost family came from:
Main area: Aalborg Amt, Sub area: Kaer Herred, Church area: Hals sogn.

As you can see on the next enclosure: It is in the Northern part of Jylland / Denmark.
(Uncle Sigurds Stottrup family and my Giversen come from Viborg Amt. Just south of this map)

Are you able to read these maps?
If so, you can also get copies from the more unsure Hansen Family Areas??

BR... Svend
"

Fra : senta

Dato : 29-02-04 18:17

hvad med lidt respons fra Vanie om de oplysninger han allerede har fået .
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 29-02-04 19:29

Du må gerne overtage kommunikationen,

"kentuckydutchman@yahoo.com"

hvordan kommunikerer man en verdens slægtsforsker,
(i sin fars familie tilbage til dengang vi skrev runer)?
Der ikke kender sin mors farfar,
(og ikke ejer en PC)??

Onkel Sigurds Email får du ikke,
når jeg har "arvet" skal jeg fortælle hvorfor???

Iøvrigt, jeg deltog (delvis) i et weekend møde i en lokal slægtsforening,
(jeg gik i pausen) men ikke meget af det vi gør er rigtigt????
Svend

Fra : senta

Dato : 29-02-04 21:19

men ikke meget af det vi gør er rigtigt????

Nej, det vi gør er kun at finde mulige aner , udfra de oplysninger der er, du får leveret i spørgsmålet, emnerne, hvis du skal finde de rigtige skal du på arkiverne og søge i fødte døbte, folketællinger og alt det materiale, der forefindes på arkiverne, der er snart ikke den ting du ikke kan finde der ,fascinerende, spændende, at sidde med næsen i gamle støvede protokoller, forsøge at tyde hvad der står , hvem var de, hvad lavede de, hvorfra kom de, osv., jo, vi vil vide hvem vores forfædre var, hvem vi ligner, hvorfor er jeg som jeg er osv.
Alt det til vores efterkommer, jo, blodets bånd er stadig tykkere end vand.
Samtidig et fascinerende stykke historie.

Det meste af det der er på nettet bl.a. FS. er kun lede tråde og ikke andet.
Du kan være heldig der er skrevet en slægtsbog osv. men det er ingen garanti for at de data stemmer, derudover hvor langt og hvor bredt ønsker du besked om dine aner osv.

"Du må gerne overtage kommunikationen,"
det overlader jeg helt og holden til dig.
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 29-02-04 21:45

>næsen i gamle støvede protokoller, forsøge at tyde hvad der står , hvem var de, hvad lavede de, >hvorfra kom de, osv., jo, vi vil vide hvem vores forfædre var, hvem vi ligner, hvorfor er jeg som jeg er..

lige netop, Senta,
jeg kan forstå at også du har overværet møder i "rigtige" slægtsforskningsforeninger,
(og husk mindst en side om hver, så de bliver levende for dig; hvordan klarer du det via F.S.).
Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 29-02-04 21:57

Mon biblioteker holder åbent om søndagen i USA?
Og hvordan kan en erfaren slægtsforsker,
(med aner tilbage til vikingetiden)
være så uvidende, spørge så dumt??
"
Hi Svend,

I got the map. Is this a part of Denmark or an island?

Re: can you read.

Define - Herred? Alborg amt? Understand Hals is part of Kaer Herred. Is this right?

Will be back Monday AM

BR Clyde
"

Fra : senta

Dato : 29-02-04 22:08

jeg kan forstå at også du har overværet møder i "rigtige" slægtsforsknings foreninger,"
Beklager nej det har jeg ikke, jeg er meget interesseret i historie, samtidig lyttede jeg til den ældre generation som barn og gemte det i hukommelsen, det var fascinerende at høre den ældre generation fortælle fra og omdengang og jeg lytter fortsat i dag.
En arv jeg har givet videre til mine børn.lyt lyt.til de ældre.

Fs.er kun en ledetråd med nr. til kirkebøgerne, du kan ikke løse og finde alt om dine aner på nettet, nettet er kun hjælp til selvhjælp.
Mine aner er på skinner, jeg har et par hængepartier men dem finder jeg nok på et eller andet tidspunk, det haster ikke.

Han tror vel Danmark kun er københavn.
Senta

Fra : Guild

Dato : 01-03-04 00:57

Til Senta og Svend

Hold nu op op med det "pjat". Både "senta" og "svend" er én og samme person !
/PG

Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-04 20:26

Et nyt mail fra Vanie:
Der igen skuffer os; jeg har nu givet ham link til de kort jeg kopierede og sendte,
så må vi håbe der engang (måske) kommer anvendelig information,
Svend
"
Hi Svend,
Re: Map.
understand you sent two maps. Only got one [Alborg amt]. Do you have a map of Denmark as a whole so I can see relationship of the areas sent?
Re: Christians birthplace.
Have talked to US Immigration and Naturalization hoping the town of origin was required. They tell me their records do not go back to 1888,1901, 1903 ect, ect. Also have been working through the Mormans but nothing yet.
BR Clyde
"

Fra : senta

Dato : 01-03-04 20:59

"Naturalization"
De har ikke fået Amerikansk borgerskab i det år de er ankommet til USA, de børn der er født derover blev automatisk Amerikanske statsborger? er hvornår er forældrene blevet det? måske dem Amerikanske forfatning henviser , oplysninger om det?? de skulle søge om statsborger ? er hvornår

"They tell me their records do not go back to 1888,1901, 1903 ect, ect. "
Ovenstående lyder underlig??

Senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-04 22:08

Jeg fandt lige disse,se lige lidt på disse sider.
SIGURD B STOTTRUP 88 år MAXYNE I STOTTRUP 86 år

Senta

http://www.vitalrec.com/ia.html#State

http://www.familyhistory.com/db.asp?dbid=3826

Fra : senta

Dato : 01-03-04 22:39

Send denne adresse til Vanie
http://memory.loc.gov/ammem/lhtnhtml/lhtnhome.html

Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-04 19:27

Det fører vist ikke til noget at satse på Vanie,
som at skrive til et barn, ikke en erfaren slægtsforsker,
(tilbage til 1040, det må andre have gjort for ham).
Og, du glemte at fortælle Senta, hvad han skulle se efter i din henvisning:
"
Got address from Senta. Have spent some time looking there. What am I looking for?

Your E -Mail shows an attachment. No attachment found?

Re: Can you read these maps.

Yes, can read. Also got map of Denmark from your directions.

Re: Sealand.

You say Hansens came from Sealand. If we do not know Christians birthplace, how do we know the Hansens from Sealand?

Re: Do you know these links?

No. Have checked these after your e-mail. Got some new info. but had most already. Story of Daniel Janse is short version of the long story I tried to send you in [broken] e-mail.

BR "Vanie"
"
I morgen begynde jeg at spille golf,
Svend

Fra : senta

Dato : 02-03-04 19:45

Vanie skal se på alle de muligheder , der er i linket , angående "Travels in America, 1750-1920 " samtidig hvis han søger, finder han oplysninger om, hvor i USA, de opbevare deres papir på indvandring i USA , hvor lang tilbage oplysningerne eksistere , i de forskellige stater osv

"helt tilbage til Rude konge var knægt ".

Hvad er der med Vanie, ??
han er da hvis en meget forvirret mand, eller hvad. ???

"I morgen begynde jeg at spille golf,"
held og lykke med det foretagen.
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-04 20:40

>han er da hvis en meget forvirret mand?

Måske, jeg kan ikke blive klog på ham?
Onkel Sigurd tror at han er en erfaren slægtsforsker??
Jeg nænner ikke at bringe ham ud af den vildfarelse???

Og må jeg rette dig Senta, med et par danske ord,
(af en eller anden grund tror jeg du er indvandret, long time ago, måske fra Sydeuropa?)
dit danske er perfekt, bortset lige fra dette:

han er da "hvis", det skriver du ofte, det hedder han er da "vidst"
-hvis benyttes som "måske" som indledning i spørgsmål, eller logisk valg: ("if" in English)
-vidst er "måske" som en usikkerhed eller hypotese: ("may be" in English)

"non/pas tomarlo a mal", "nichts für unguht", "don' t resent", tag det ikke ilde op,
Svend

Fra : senta

Dato : 02-03-04 21:32

Kender du ikke de H.spørgsmålene
Hvem er du
Hvor bor de
Hvordan har du det
Hvis hund er det
Disse H. ord kræver et svar.
senta

Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-04 21:54

nej dem kender jeg Hvidst ikke,
Svend

Fra : senta

Dato : 02-03-04 21:58

har du flere på lager.?
vide ved, vidste, vidst; gad vide el. gad vidst.

hvem; hvis er det?;
Senta

Fra : senta

Dato : 02-03-04 22:25

Hvor, hvad ordet hvor kan bruges til , og jeg skal huske at skrive vidst, eller gad vide om , hvad, hvem Vanie. er ,?????

hvor , hvor lidt; hvor længe; hvor mange; hvor meget; hvor ofte; hvor som helst; hvor vidt er det kommet?. hvorvidt …det er sandt...hvoraf...hvordan …hvorefter ….hvorfor ….hvorfra ….hvorhen ….hvorhenne …hvorhos … hvori …..

Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-04 22:34

Godt Senta, du har bestået...
kun fordu du 30 gange har skrevet "der er er da hvis ..." i stedet for "det er da vist"

Ikke mere om det svære danske sprog, bare Vanie kunne forstå mellemskole engelsk
Svend

Fra : senta

Dato : 02-03-04 22:40

Jeg vender hele tiden tilbage til denne side
http://www.schenectadyhistory.org/families/firstsettlers/vant_vaneps.html
med Van Antwerp (Van Antwerpen)???

Kanske det er hans arbejde, derfor ingen privat PC'er, slægtsforskning???
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-04 23:13

Der er mange Van Antwerp i USA,
populært blåt hollandsk blod som efterkommere af Janse født 1635.

Jeg har set mange der søger på nettet,
og tror ikke Vanie er hovedmanden i denne forskning,
bare tænk på den indgifte Peek familie.
Svend

Fra : senta

Dato : 02-03-04 23:20

Jeg ved ikke om han er hovedmanden i projektet, men jeg er 99,9% sikker på han har deltaget i indsamlingen af data til siden , o.s.v.,
mange af udvandrerne fra Holland har Van foran deres navne, en gammel skik de har videregivet til deres efterkommer.
senta

Fra : senta

Dato : 02-03-04 23:41

"Der er mange Van Antwerp i USA, populært blåt hollandsk blod som efterkommere af Janse født 1635."

Hollænderne er en blandet landhandel, så hvor meget rent Hollandsk blåt blod tror du de har i årene???
Folket: Hollændere (95%); Tyrkere (1,3%); Marokkanere (1%); Tyskere (0,3%)
senta

Fra : senta

Dato : 03-03-04 09:59

På denne hjemmeside er nævnt Van Antwerpen & REBECCA DU TRIEUX , ved at søge på de forskellige navne kommer der hjemmesider frem, hvor sikkert Vanie har haft en blyant med i spillet med og om sine aner." tankevækkende "
Senta
http://www.rootsweb.com/~hft/mom/truax/truax4.html#37

40. Pieter Danielse4 Van Antwerpen (Maria3 Groot, Rebecca2 du Trieux, Phillip1) birth date unknown married Engeltie, daughter of Johannes Jan Mabie and Anna Pieterse Borsboom.
Pieter Danielse Van Antwerpen and Engeltie Mabie had the following child:
+ 48 i. Abraham5 Van Antwerpen was born 12 Nov 1725 .

Fra : svendgiversen

Dato : 04-03-04 21:24

Så får vi den ikke meget kortere, og ikke mindre indholdsrig:
Svend
"
Hi Svend,
Had to go out of town for a few days. Be back monday.
BR "vanie"
"

Fra : senta

Dato : 04-03-04 21:54

Vanie er åbenbart stresset i øjeblikket.
Senta

Fra : senta

Dato : 04-03-04 22:18

"Had to go out of town for a few days. Be back monday."
Er der slet ikke nogen respons på de data der er sendt til Vanie i USA ???
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-04 09:01

Nej, og hvis han ikke snart kommer med nogle anvendelige oplysninger må vi opgive.
Men svært at fortælle det til gamle onkel Sigurd, der tror Vanie er en begavet slægtsforsker?
Svend

Fra : senta

Dato : 06-03-04 09:06

"Nej, og hvis han ikke snart kommer med nogle anvendelige oplysninger må vi opgive."
Ja, de oplysninger der foreligger er usikker, hvad jeg tror Vanie er klar over, derfor ingen kommentar til det materiale du har sendt.

"Men svært at fortælle det til gamle onkel Sigurd, der tror Vanie er en begavet slægtsforsker"
Det er Vanie sikkert, selv om han ikke svare.
senta

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-05 17:34