OnkelSigurdsKone
Fra : svendgiversen
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 19-01-04 17:29

Nogle vil huske at I hjalp med at finde gamle onkel Sigurds Stottrup familie,
nu spørger han om vi kan finde hans kones familie, desværre hed hun Hansen:
"
Dear Sir Giversen
Am reluctant to ask a favor of you regarding my wifes father, Hans Peder Hansen.
Born in a town near Copenhagen. April 3, 1883.
Emmigrated,with his parents, Christian & Christine Hansen , to America at age 8, setled in Minnesoata.
"
Ikke mange detaljer, mon opgaven er håbløs?
Jeg har lovet at forsøge, Svend

Fra : senta

Dato : 19-01-04 17:38

Du kan være heldig at finde dem i Udvandre arkivet på DDA, eller Ellis Island.
Senta

Fra : senta

Dato : 19-01-04 19:31

Ud fra de oplysninger du har, skal de udvandre ca.1891 er det korrekt ?

Har du prøvet at søge på FS. og Minnesoata, det kan være du er heldig at finde evt. Christian & Christine Hansen og sønnen Hans Peder Hansen der.

Har du prøvet at se om forældrene evt. er i Folketællingerne på DDA. fra København og omkringliggende byer.

Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-04 20:04

Ca 1891 må være korrekt.

Jeg har kun prøvet udvandrer arkivet, uden resultat,
(ingen 8 årige og ikke svar på dobbelt fornavne?).

At søge på Hansen i hovedstaden er jo håbløst,
Svend

Fra : senta

Dato : 19-01-04 20:08

Jeg har søgt på DDA. og FS. uden resultat, det kan være FS. skal nærlæse's evt. døde osv.
Har du ikke andre oplysninger , hvem Fru hansen bliver gift med. ??
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-04 20:23

>hvem Fru hansen bliver gift med. ??

ikke Fru Hansen, men Sigurd Stottrups kones far Hans Peder Hansen.
Sigurds kone hedder iøvrigt Maxyne Stottrup født Hansen.

Og ja, jeg har bedt om flere oplysninger,
Svend

Fra : senta

Dato : 19-01-04 20:41

Her er 3x muligheder fra FS.som du kan se, bliver ikke let at finde den rigtige Christian Hansen & kone, lidt flere oplysninger tror jeg vil hjælpe ??
Senta

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree
KRESTEN HANSEN
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: KIRSTINE HANSEN Family
Marriage: 11 MAR 1884 Karlslunde, Kobenhavn, Denmark

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M200481 1851 - 1884 0048271 Film NONE

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0
IGI Individual Record

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

CHRISTIAN HANSEN
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: CHRISTIANE KIRSTINE ESBENSEN Family
Marriage: 28 JAN 1883 Birkerod, Frederiksborg, Denmark

--
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M221084 1863 - 1891 0300429 Film NONE

Sheet:

Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 29 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

CHRISTIAN SOPHUS HANSEN
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: KIRSTEN HANSEN Family
Marriage: 05 DEC 1879 Nordruposter, Soro, Denmark

[...]

M202421 1873 - 1891 0300810 Film NONE

Fra : senta

Dato : 19-01-04 21:57

Fra DDA.Kan evt være Hans Peter Hansens forældre % Hans Peter
Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Holbo, Nødebo, Nødebo, , Et Hus ved Havn, Nr. 3, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Christian Hansen, 35, Gift, Husfader, Skovarbejder, Sørup Frederiksborg Amt??????
Christine Hansen, 35, Gift, Husmoder, , Hillerød Frederiksborg Amt???
Bodil Christine Hansen, 2, Ugift, Datter, , Nødebo Frederiksborg Amt????

& her er en anden mulighed ???
Senta

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Kronborg, Blovstrød, Usserød By, , Et Hus, 13, FT-1890
Christian Hansen, 37, Gift, Husfader, Fabriksarbejder, København ?????

Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Anders Jørgensen, 73, Gift, Aftægtsmand, Tækkemand, Lillerød Sogn Frederiksborg Amt
Ane Christensen, 71, Gift, Aftægtskone, , Jyllinge Sogn
Christian Hansen, 37, Gift, Husfader, Fabriksarbejder, København
Karen Marie Jakobbine Hansen, 29, Gift, Husmoder, Fabriksarbejderske, Blovstrød Sogn Frederiksborg Amt
Peter Christian Hansen, 11, Ugift, Barn, Fabriksarbejder, Blovstrød Sogn Frederiksborg Amt
Jakobbine Serine Hansen, 10, Ugift, Barn, , Birkerød Sogn Frederiksborg Amt
Anna Marie Andrea Kristine Hansen, 9, Ugift, Barn, , Birkerød Sogn Frederiksborg Amt
Ingeborg Hansine Jorine Hansen, 7, Ugift, Barn, , Birkerød Sogn Frederiksborg Amt
Hans Oluf Otto Hansen, 6, Ugift, Barn, , Blovstrød Sogn Frederiksborg Amt
Sofhus Christian Hansen, 5, Ugift, Barn, , Birkerød Sogn Frederiksborg Amt
Harald Julius Hansen, 3, Ugift, Barn, , Birkerød Sogn Frederiksborg Amt

Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-04 22:27

De første forældre lyder rigtige,
men bør den 7 årige Hans Peder ikke bo hjemme hos dem.

Den sidste hustru hedder jo ikke Christine.

Måske skullle jeg også spørge om evt. søskende?
Svend

Fra : senta

Dato : 19-01-04 22:43

""bør den 7 årige Hans Peder ikke bo hjemme hos dem.""
Tja , han kan jo være ude at tjene eller ????hvis han ikke er født senere end 1883.??

Måske skullle jeg også spørge om evt. søskende??
En god ide.
Senta

Fra : senta

Dato : 20-01-04 12:11

Hvis de er udrejst fra Danmark skal de være i udvandre'databasen på DDA, har du prøver at søge bare på kun efternavn, uden årstal, det var måske et forsøg .
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-04 20:17

Her er nye oplysninger fra onkel Sigurd,
direkte videregivet, meget kompakt og noget forvirrende:
Men vi kan jo spørge igen,
Svend
"
My apologies--the name is spelled Hans Peter, not Hans Peder.
2 Hans Peter Hansen, Born, April 4,1883, the town is not available, Denmark.
3Anna Elinor Frost, born September 4, 1888, Albert Lea, Minnesota,.died, November 17, 1939, Waterloo, lowa.
4 His parents, Christan Hansen, Born April 3, 1851, in Orselvester, died December 15, 1917, in Waterloo, Iowa.
5 His wifes name, Ellen Christine Hansen, born, September 4, 1845, town not known, died, May 15,1923,Waterloo, Iowa.
6 Nels Paul Frost, born, June 11, 1861, Hals, Denmark, Married November 27,1836, Died, September 2, 1940, Albert Lea, Minnesota.
7 Anna Anderson, born, November 15, 1863, Albert Lea, Minnesota, died, August 31, 1891, Albert Lea, Minnesota
8 Peter Hansen, no birthdate, Denmark.
9 His wife, Carrie, no further information
10 Peter Hansen, no birth date, no town, Denmark.
11 Stena, no birth date, no town, Denmark.
12 Paul P. Frost, born 1833/34, no town, Denmark
13 Unknown
14 Hans Anderson, Denmark

The above, Pedigree Chart, information arrived from my nephew, last week,. No further family information available.
"

Fra : senta

Dato : 20-01-04 20:30

Fra FS: ingen hit i Danmark på Paul P. Frost.
Senta
Household Record 1880 United States Census

Search results | Download Previous Household Next Household

Household:

Name Relation Marital Status Gender Race Age Birthplace Occupation Father's Birthplace Mother's Birthplace
Paul P. FROST Self M Male W 47 DENM Farmer DENM DENM
Anne C. FROST Wife M Female W 50 DENMARK Keeping House DENMARK DENMARK
Paul FROST Son S Male W 22 DENMARK At Home DENMARK DENMARK
Nels FROST Son S Male W 18 DENMARK At Home DENMARK DENMARK
Else M. FROST Dau S Female W 15 DENMARK DENMARK DENMARK
Christine FROST Dau S Female W 13 DENMARK DENMARK DENMARK
Jens FROST Son S Male W 9 MN DENMARK DENMARK
Peder BANG Other S Male W 38 DENMARK Carpenter DENMARK DENMARK

Source Information:
Census Place Bancroft, Freeborn, Minnesota
Family History Library Film 1254620
NA Film Number T9-0620
Page Number 72B

[...]

Individual Record 1880 United States Census

Search results | Download Next Individual

Paul P. FROST Household
Male

Other Information:
Birth Year <1833>
Birthplace DENM
Age 47
Occupation Farmer
Marital Status M <Married>
Race W <White>
Head of Household Paul P. FROST
Relation Self
Father's Birthplace DENM
Mother's Birthplace DENM

Fra : senta

Dato : 20-01-04 20:39

Mon ikke det er forældre til Peter Hansen???
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
CHRISTIAN HANSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 17 MAR 1874 Birkerod, Frederiksborg, Denmark
Death:
Burial:

Wife
ELLEN KIRSTINE HANSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 17 MAR 1874 Birkerod, Frederiksborg, Denmark
Death:
Burial:

Children

Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-04 20:52

Frost var måske kun kalde/mellemnavn i danmark?

Er Nels (Niels) og Paul (Poul) Frost en eller to personer (brødre)??

Kan den lille by Hals ikke føre til noget???

Og Hansen forældrene?
Ja fornavnene stemmer jo, men de er jo meget almindelige.

Svend

Fra : senta

Dato : 20-01-04 20:55

Far og søn, det er lidt uoverskuelig det de har sent, jeg ser på det.
senta

Fra : senta

Dato : 20-01-04 20:57

Hals ligger i Ålborg og Hjørring amter, jeg troede de var fra omegnen af København?
Senta
Hals Bapt.men Kær herred Ålborg Amt 20
Hals Kær herred Ålborg Amt 20
Hals Læsø Hjørring Amt 18

Fra : senta

Dato : 20-01-04 21:02

Den frost er fra Ålborg
Senta
1 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster
Kilde: FT-1880
Navn: Niels Peter Frost Køn: M
Alder: 25 Civilstand: Ugift
Fødested: Thisted
Sogn: Aalborg Købstad Herred: Fleskum
Amt: Aalborg Stednavn: Store Vestergade 28, mat. 77
Matr.nr/adresse: Hotel "Phønix"
Indtastningsnr: C4436 Løbenr.: 13571
Kommentarer: Egentlig Opholdssted: Kjøbenhavn

Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-04 21:16

Det er Hansen familien der kommer fra Hovedstadsområdet,
(hvor / hvad er Orselvester mon)

konens Frost familie kan jo godt komme fra Jylland,
(og Hals er jo indsejlingen til Limfjorden øst for Ålborg)

Svend

Fra : senta

Dato : 20-01-04 21:21

Er det de her vi søger efter, ???? kommer de fra Københavns omegn??? eller fra Hals ????

Orselveste.. Ørselvester??? øst Brønderslev eller hvilken by ???
Senta

Hans Peter Hansen, Born, April 4,1883
Christan Hansen, Born April 3, 1851 Orselvester
Ellen Christine Hansen, born, September 4, 1845

Nels Paul Frost, born, June 11, 1861, Hals,
11 Stena, ..Dansk Efternavn ..no birth date, no town, Denmark.

Fra : senta

Dato : 20-01-04 21:25

Her er et par valgmuligheder % Vester, kom med et bud??
Senta
Ørslev Bårse herred Præstø Amt 44
Ørslev Løve herred Holbæk Amt 38
Ørslev Ringsted herred Sorø Amt 38
Ørslev Vends herred Odense Amt 36
Ørslev Vester Flakkebjerg herred Sorø Amt

Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-04 22:04

Orselveste.. Ørselvester???
Hold denne langt væk fra Brønderslev eller Hals:

Det må være Hansen familiens forstad til Hovedstaden,
lige som Herstedvester:
for hans Peter og hans forældre herunder:
Ellen Christine Hansen, born, September 4, 1845

Hans Peters kone er derimod født i USA:
"
3Anna Elinor Frost, born September 4, 1888, Albert Lea, Minnesota,.
died, November 17, 1939, Waterloo, lowa
"
men med danske far fra Hals og omegn:
Nels Paul Frost, born, June 11, 1861, Hals,
og mor født i USA:
"
Anna Anderson, born, November 15, 1863, Albert Lea, Minnesota
"
de andre er nok bedsteforældrene:
11 Stena, ..Dansk Efternavn ..no birth date, no town, Denmark.
12 Paul P. Frost, born 1833/34, no town, Denmark

Ørslev, der findes mange steder, tror jeg ikke på,
snarere Ørstedvester modsat Herstedvester?

Og jeg ved jo ikke mere end andre,
Svend

Fra : senta

Dato : 20-01-04 22:06

Lyder Ok.
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 20-01-04 22:22

Har spurgt efter "Orselvester" under lokalhistorie,
(jeg er Jyde ikke Østdansker).
Svend

Fra : senta

Dato : 20-01-04 22:47

Orsel.....vester??? kan navnet evt.være fra Bornholm ??
Senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-04 09:48

Kan være din Christian Hansen "Orslev " % fødsel kun dåb.
Fra Sorø.
Senta
GI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Christen Hansen
Male
Event(s):
Birth:
Christening: 25 AUG 1850 Orslev Ved Ringsted, Soro, Denmark

Death:
Burial:
Parents:
Father: Hans Pedersen Family
Mother: Inger Margrethe Jakobsdatter

Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:
C222182 1842 - 1868 0052581 V. 10 Film NONE
Sheet:

Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-04 14:59

Det passer jo fint med hvad et par lokalhistorikere gætter på om Orselvester:
"
Lige vest for Ringsted findes der en landsby der hedder Ørslevvester.
Det kunne vel tænkes, at det for de amerikanske immigrationsmyndigheder kunne blive til det.
Mvh.
Bjarne
"
Det må næsten være Hans Peters far?

Men kan man blive døbt før man er født??

Fra : senta

Dato : 21-01-04 15:04

Ja jeg har set det, ? og problemet er , de fejl der er på FS. så hvad nu ?
er du sikker på datoen 110%, April 3, 1851, in Orselvester ?
Senta

Fra : senta

Dato : 21-01-04 15:07

Her er fra folketællingen på DDA:
Senta
Samtlige personer i husstanden

soroe, Vester Flakkebjerg, Haarslev, Haarslev Bye, , Et Huus, No 54, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Hendriksen, 38, Gift, , Husmand. Arbeidsmand, Holstenborg S: Sorø A:
Magrethe Hansdatter, 40, Gift, , Hans Kone, Her i Sogn [Haarslev Sogn Sorø Amt]
Christian Hansen, 13, , , Deres Børn, Do [Her i Sognet] [Haarslev Sogn Sorø Amt]
Hendrik Hansen, 10, , , Deres Børn, Do [Her i Sognet] [Haarslev Sogn Sorø Amt]
Hans Hansen, 7, , , Deres Børn, Do [Her i Sognet] [Haarslev Sogn Sorø Amt]
Frederik Hansen, 3, , , Deres Børn, Do [Her i Sognet] [Haarslev Sogn Sorø Amt]

Samtlige personer i husstanden

soroe, Vester Flakkebjerg, Haarslev, Haarslev Bye, , Et Huus, 34, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Jeppesen, 35, Gift, , Huusfæster Arbeidsmand, Krummerup S: Sorø A:
Kirsten Andersdatter, 25, Gift, , Hans Hustru, Holstenb: S: Sorø A:
Christian Hansen, 11, , , Deres Børn, Venslev S Sorø A.
Ane Magrethe Datter [ Hansdatter ], 4, , , Deres Børn, Her i Sognet [Haarslev Sogn Sorø Amt]
Maren Hansdatter, 2, , , Deres Børn, Do [Her i Sognet] [Haarslev Sogn Sorø Amt]

Samtlige personer i husstanden

soroe, Vester Flakkebjerg, Haarslev, Haarslev Bye, , Et Huus, 41, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Jensen, 54, Gift, , Huusfæster Arbeidsmand, Ringsted Sorø A.
Ane Povlsdatter, 50, Gift, , Hans Kone, Tjærebye S Sorø A.
Christian Hansen, 12, , , Deres Børn, Her i Sognet [Haarslev Sogn Sorø Amt]
Ane Marie [ Hansdatter ], 9, , , Deres Børn, Do [Her i Sognet] [Haarslev Sogn Sorø Amt]
Jens Olsen, 14, , , Deres Børn, Vensl: S Sorø A.

Samtlige personer i husstanden

soroe, Vester Flakkebjerg, Sønder Bjerge, Bøgelunde by, , Hus, 4, , FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Olesen, 48, Gift, , Husmand og daglejer, Tjæreby sogn, Sorø amt
Maren Christensdatter, 46, Gift, , Hans kone, Ørslev sogn, Sorø amt
Morten Hansen, 14, Ugift, , Deres barn, Her i sognet
Christian Hansen, 12, Ugift, , Deres barn, Her i sognet
Karen Hansen, 8, Ugift, , Deres barn, Her i sognet
Marie Hansen, 6, Ugift, , Deres barn, Her i sognet
Ole Hansen, 4, Ugift, , Deres barn, Her i sognet
Peter August Hansen, 2, Ugift, , Deres barn, Her i sognet

Samtlige personer i husstanden

soroe, Vester Flakkebjerg, Sørbymagle, Taarnholm Skov, , et Huus, 76, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Jørgensen, 40, Gift, , Huusmand, Liunge Sorøe A
Sidse Jørgensdatter, 50, Gift, , Hans Kone, Kindertofte Sorøe A
Karen Marie Hansdat, 24, Ugift, , Deres Børn, Do [Kindertofte Sorøe A]
Lars Hansen, 13, Ugift, , Deres Børn, Do [Kindertofte Sorøe A]
Christian Hansen, 11, Ugift, , Deres Børn, Do [Kindertofte Sorøe A]

Fra : senta

Dato : 21-01-04 15:28

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Christen Hansen men ikke fra Ørselvester ???

Ovenstående er forkerte folketællingerne er fra 1845 beklager.
Senta

Christen Hansen
Male
Event(s):
Birth: 03 APR 1851 Haarslev, Ting-Jellinge, Soro, Denmark

Christening:
Death:
Burial:
Parents:
Father: Jens Hans Hansen Family
Mother: Kirsten Pedersdatter
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

Source Information:
No source information is available.

Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-04 17:02

>er du sikker på datoen 110%, April 3, 1851, in Orselvester ?

Langtfra, og hvis der er to eller flere Christian Hansen?

Materialet har onkel Sigurd jo fået af en nevø, der har forsøgt at lave et slægtstræ.
Måske har denne amatør slægtsforsker fundet den forkerte Christian Hansen??
(ham fra Haarslev, med den "rigtige" fødselsdato, og ikke Hans Peters far fra Ørslevvester).

Hvordan kommer vi videre,
Svend

Fra : senta

Dato : 21-01-04 17:10

Har du tjekket de data jeg har sendt ? der må være lidt imellem der kan bruges.

Muligvis Ellen Christine Hansen???
kun døbt
Senta

Ellen Kirstine Hansen
Female
Event(s):
Birth:
Christening: 30 NOV 1845 Gyrstinge, Soro, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: Hans Olsen Family
Mother: Anne Martinusdr
[...]

C222442 1828 - 1881 0052334 Film
Sheet:

Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Fra : senta

Dato : 21-01-04 17:16

Har du mulighed for at tjekke med familien i USA, evt. sende de data du mener er relevante om din søgning af Christen Hansen og han's familie i danmark.

Senta

Fra : senta

Dato : 21-01-04 18:14

Er dette ikke Frost familien fra Hals?
Senta
Navn: Frost, Poul Poulsen Stilling: Tømrer
Alder: 36 Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 513500 Forevisningsdato: 6/7/1869
Sidste oph.sogn: Hals Sidste oph. amt: Aalborg
Sidste oph.sted: Hals Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Direkte
IDkode: D6970F0403

Navn: Frost, Ane Kirstine Stilling: Hustru
Alder: 39 Bestemmelsessted: New York
[...]
IDkode: D6970F0404

Navn: Frost, Poul Stilling: Barn
Alder: 10 Bestemmelsessted: New York
[...]
IDkode: D6970F0405

Navn: Frost, Ane Kathrine Stilling: Barn
Alder: 09 Bestemmelsessted: New York
[...]
IDkode: D6970F0406

Navn: Frost, Niels Stilling: Barn
Alder: 08 Bestemmelsessted: New York
[...]
IDkode: D6970F0407

Navn: Frost, Else Stilling: Barn
Alder: 03 Bestemmelsessted: New York
[...]
IDkode: D6970F0408

Navn: Frost, Kirstine Stilling: Barn
Alder: 00 3/4 Bestemmelsessted: New York
IDkode: D6970F0409

Fra : senta

Dato : 21-01-04 18:34

Fra FS. med efternavnet Stena ??
enta
1. Carrie Christene Stena OLSEN (STENA) - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 21 Jun 1860 Kibsgaard, Dronninglund, Hjorring, Denmark

2. Jostena JUSTESEN OR (STENA - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 19 Mar 1866 Tulstrup, Skndrb, Denmark

Fra : senta

Dato : 21-01-04 18:41

De her Frost høre vel også til familien.
Senta
Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File

Paul C. Frost Compact Disc #2
Sex: M
Event(s):
Birth: abt 1915 Place: , Co., AR
Death: 21 May 1993 Place:

Parents:
Father: John Jacob Frost Disc #2
Mother: Melvina Morton Jobe Disc #2

Marriage(s):
Spouse:

Marriage: Place:

Spouse:

Marriage: bef 1955 Place:

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: Available on CD-ROM Disc# 2

Submitter:
Deana NEALON
3821 Davis Street Ferry Road , Dupo, IL, United States of America 62239

Submission Search: 18858-052499035322
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #2
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS

About FamilySearch Pedigree Resource File:
The Pedigree Resource File is a new lineage linked database of records available on compact disc containing family history records submitted by individuals through FamilySearch Internet Genealogy Service. Family information is organized in family groups and pedigrees and includes submitted notes and sources. Many charts and reports can be printed from this data. Each disc contains about 1.1 million names. With the publication of every five discs, a master index for those discs will be published and packaged with that set of discs. With the publication of every 25 discs, a master index for those discs will also be published and packaged with that volume of discs. Discs may be purchased as sets or volumes.

Please Note:
Submitter information is provided to help in the coordination of personal family history research. Use of this information for any other purpose, including marketing, advertising, or commercial solicitation, is strictly prohibited.

Fra : senta

Dato : 21-01-04 18:44

En mere fra FS.
Senta
Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File

Paul Frost Compact Disc #37 Pin #204048
Sex: M

Event(s):
Birth: Oct 1890 Place: Chicago,Cook,Illinois
Death: aft 1950 Place: Chicago,Cook,Illinois
Parents:
Father: Stephen D. Frost Disc #37 Pin #204036
Mother: Delia Owens Disc #37 Pin #204046

Marriage(s):
Spouse: Alice Disc #37 Pin #204056

Marriage: Place:

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None

Submitter:
Paul WATSON
176 Sycamore Tree Road Lexington, South Carolina 29073

Submission Search: 1398606-1125101233057
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #37

Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-04 19:42

Jeg spørger lige om Hansen familien først:
(Onkel Sigurd er jo langt over 80 år).

Hvem af de to Christian er den rigtige?

Og det var jo før Navneskiftet ophørte,
så Christians far Peter Hansen kan jo godt være Hans Petersen??
så er Christian ikke født 3 April 1851, men det er ham født i 1850 der er den rigtige???
Svend

Fra : senta

Dato : 21-01-04 20:02

Ja det er så ? jeg vil tage de 2xChristen Hansen og spørge hvem de mener er den rigtige.

Og det var jo før Navneskiftet ophørte, derfor kan de alligevel ha' fået Faderen's andet fornavn Hans???

jeg ved det ikke så skal det tjekkes , se's i kirkebøgerne.???

Det kan jo være de har lidt flere oplysninger end dem du har fået, prøv at spørge.

Hvad hed Onkel Sigurd's kone og hvornår er de gift, der er måske materiale på FS. om dem.

Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-04 20:41

>jeg vil tage de 2xChristen Hansen og spørge hvem de mener er den rigtige.
Det er netop det jeg har gjort.

>derfor kan de alligevel ha' fået Faderen's andet fornavn Hans???
Ja

>Det kan jo være de har lidt flere oplysninger end dem du har fået, prøv at spørge.
Er sket, i første omgang kun om Hansen.

>Hvad hed Onkel Sigurd's kone og hvornår er de gift,

Hun lever skam, men er svagelig, hun hár det sjældne navn: Maxyne (Hansen) Stottrup,
de er nok gift omkring 1950? måske har jeg det i vor Stottrup søgning??
Svend

Fra : senta

Dato : 21-01-04 22:04

Kan evt. være kone og børn der rejser til USA.% Christian Hansen
Senta
Navn: Hansen, Ellen K. Stilling: Gift
Alder: 45 Bestemmelsessted: N.Y.
Kontrakt nr.: 230500 Forevisningsdato: 10/15/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Atteruphuse, Jydstrup, Sorø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
IDkode: D8991H2305

Navn: Hansen, P. Stilling: Barn
Alder: 11 Bestemmelsessted: N.Y.
[...]
IDkode: D8991H2306

Navn: Hansen, H. Stilling: Barn
Alder: 06 Bestemmelsessted: N.Y.
[...]
IDkode: D8991H2307

Navn: Hansen, E. Stilling: Barn
Alder: 04 1/2 Bestemmelsessted: N.Y.
[...]
IDkode: D8991H2308

Navn: Hansen, E. Stilling: Barn
Alder: 02 Bestemmelsessted: N.Y.
[...]
IDkode: D8991H2309

Navn: Hansen, Jens Peter Stilling: Arbejder
Alder: 22 Bestemmelsessted: N.Y.
Kontrakt nr.: 259300 Forevisningsdato: 11/26/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Sorø Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Sorø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Hekla
IDkode: D8991H2601

Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-04 22:25

Den sidste hører jo ikke med.

Hvis det er Hans Peters mor, og det tror jeg det er,
har han jo en storebror og to yngre søskende?

Det må Maxyne jo vide, og så er Christian rejst i forvejen...

Godt fundet
Svend

Fra : senta

Dato : 21-01-04 22:36

Ja måske ?, der er 4 børn ? det må de jo vide i USA ?
Jeg vil tro Christian er rejst i ca.1887 eller 1888 udfra det sidste barn alder
Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 02 , mange Danske mænd tog turen over Atlanten først og kone og børn fulgte efter et par år senere.
Senta

Fra : senta

Dato : 21-01-04 22:50

Et gæt, og fortsat god jagt ??
Senta
Navn: Hansen, Christian Stilling: Smed
Alder: 30 Bestemmelsessted: Mankoto, Minn.
Kontrakt nr.: 880100 Forevisningsdato: 10/15/1887
Sidste oph.sogn: Sorø Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Sorø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Mankato Bestemmelses stat: Minnesota
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I8788H2216

Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-04 14:27

Han er da vist for ung?

selv om dette måske ikke er den rigtige:
>Christan Hansen, Born April 3, 1851, in Orselvester,

er han vel næppe 12 år ældre end sin hustru:

Fra : senta

Dato : 22-01-04 14:53

""er han vel næppe 12 år ældre end sin hustruet ""
JO, det kan han godt være , det var nu kun et gæt, det ser ikke ud til at være andre Chr. Hansen fra Sorø i udvandrearkvet på DDA.
Senta

Fra : senta

Dato : 22-01-04 15:08

Navn: Hansen, Chr. Stilling: Skrædder
Der er den her CHR. Hansen rejst 3/11/1890 ,
kan det så være ham ??
Senta

Alder: 39 Bestemmelsessted: Reinbeck, Iowa
Kontrakt nr.: 128400 Forevisningsdato: 3/11/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Jyastrup, Sorø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Reinbeck Bestemmelses stat: Iowa
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I8990H4507

Fra : senta

Dato : 22-01-04 15:13

Det er ovenstående efter udrejse og sidste opholdsted for kone,børn,Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø
Christian Hansen , Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø
der må være den rigtige
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-04 15:16

Ja, nu passer alderen,

han er så kun rejst et halvt år før kone og børn,
og kan jo fortsat være far til den yngste på 2 år.

Jeg tror det er ham og vil spørge om Maxynes farfar var skrædder?
Svend

Fra : senta

Dato : 22-01-04 15:20

God ide
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-04 15:33

kan man ikke via stilling: "skrædder"
vælge den rigtige af de to Christian Hansen?
Svend

Fra : senta

Dato : 22-01-04 15:44

Hvor vil du ha' der skal søges på Skrædder ??
jeg tror Skrædderen er den rigtige, sidste opholdsted er for familien Jystrup ??
senta

Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-04 16:05

Det passer jo også med ham her: 39,5 år i marts 1890,
og fra Orslev, og far Hans Petersen der blot skal ombyttes:
ham tror jeg er den rigtige?

>søges på Skrædder? f.eks. i folketællingerne,
Svend

"

Fra : senta

Dato : 22-01-04 16:49

Der er ikke folketællinger fra Sorø efter ca.1850, hvem den rigtige af de 2x Chr. Hansen er , se det er ???
Jeg tror også det er skrædderen??

Men hvad så, med de data fra USA,Christan Hansen, Born April 3, 1851, in Orselvester ??
de stemmer jo ikke
senta

Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-04 18:24

Der er to svar fra onkel Sigurd, men han svarer ikke på vore spørgsmål:
"
Dear Svend
From what is available, we have very little to give to you. I can answer your question about brothers and sisters:

Hans had two brothers, Ed and August. As far as we know Hans did not have a sister.
I am not able to tell you if either of the brothers were born in Denmark. Since Hans immigrated to America when he was eight years old one could assume that at least one of them would have been born in Denmark.
The information I sent to you regarding Christian and Ellen was all I had about them.

I can understand that you are having difficulty with the fragmentary information I have sent to you. That is not much to work with.
Svend, I don't think you should spend too much of your time on this project.

An interesting story about August: He was an American soldier in world war one. When the war ended he did not attempt make contact with his family for years. Our family was contacted by a hospital in Fergus, Fallls, Minnesota, where August was hospitalised, evidentally he was not expected to live very long, so they must have asked him about his relatives. My sister in law went up to see him. I don't know more then that and she is deceaswed now, so I cant't ask her for more information.
But we thought that was odd that August did not want to return to his family after the war.
More later.
"
second short mail:
"
We do not know if Ellen Christine went to New York. The name Stilling is unknown to us.
Stakels Svend, uha, det er forferdligt at jeg har ikke mere at jeg kan fortaelle dej.
We do not know if Christian was already in the U.S..
"

Selv om han stadig kan lidt dansk har han jo ikke forstået ordet Stilling,
jeg vil nu forklare og spørge om skrædderen?

Børnene i 1890 hed jo:
P 11 år, H 6 år (sikkert Hans Peter), E 4 år og E to år, (en af dem kan jo være Ed)
så mangler vi jo August, måske er P Poul August?? eller en ny lillebror født i USA???
Svend

Fra : senta

Dato : 22-01-04 18:47

det er ikke mange oplysninger der er fra USA, "jeg vil nu forklare og spørge om skrædderen?"god ide.

børnene stemmer og jeg tror det er de rigtige der er fundet, men her er en AUGUST VILHELM HANSEN , er det så ham der omtales ?
Evt, % far
Senta

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

AUGUST VILHELM HANSEN
Male

Event(s):
Birth:
Christening: 23 APR 1871 Nordruposter, Soro, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Mother: ELLEN KIRSTINE HANSEN Family
[...]

C202423 1814 - 1873 0052440 Film NONE

Sheet: 00

Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-04 19:38

Det kan jo tyde på at Ellen Kirstine have et "uægte" barn?
Men er han så ikke for gammel til at være med i 1. verdenskrig??

Jeg har nu spurgt onkel Sigurd igen, også om skrædderen,
denne gang med kopi til de to nevøer, jeg har E-mail på,
(måske er en af dem den omtalte nephew?).
Svend

Fra : senta

Dato : 22-01-04 19:51

De mobiliserede vel alle, de helt unge og de lidt ældre under første verdenskrig , men kun de der var Amerikanske statsborger ?,
har du prøvet at tjekke det på nettet.
senta

Fra : senta

Dato : 22-01-04 19:54
Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-04 20:02

Det med 1. verdenskrig er jo kun en sidebemærkning,
lad os nu se hvad nevøerne svarer.

Ellers er der jo også sognetræf?
mon det er Gyrstinge?? under Sorø eller Ringsted???
Svend

Fra : senta

Dato : 22-01-04 20:31

Sorø
senta

Fra : svendgiversen

Dato : 22-01-04 21:29

Gyrstinge sogn, Alsted herred, Sorø amt,
men kun indlæg fra en præst uden link til Ørslevvester.
Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-04 09:52