Røgbombe
Fra : Hallob
Vist : 10916 gange
50 point
Dato : 03-01-04 19:43

Hej har lige fået et liile Projekt for skal lave noget alá en Røgbombe nogen som har nogen opskrifter Helst på Dansk...

Fra : granslam

Dato : 03-01-04 19:49

tag en side fra et anders and blad og en bordtennisbold pak bolden ind i den ene side papir og tænd ild til den der er vist nok rimelig giftig men ryger godt
mvh Granslam

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 60 point
Dato : 03-01-04 19:54

prøv med saltpeter og sukker. blandes 50/50.

ved mindre røgbasser. klip 3 stk bortennisbolde i små stykker.pak stykkerne ind i staniol/alufolie.prik en masse huller med en gaffel i foliebassen.tag en ligther og fyr op under røgbassen.nar den brænder af sig selv pustes inden ud.røgbassen ryger nu ganske fælt..i nogle minutter!!!

Fra : Hallob

Dato : 03-01-04 19:54

Ja ok men det skal jo helst ikke være noget som er giftigt det er jo ikke så smart

Fra : Hallob

Dato : 03-01-04 20:01

Ok den fik jeg ik helt den der Webgun...

Altså man skal Blande Saltpeter, Sukker og og de små stykker med bordtenniws bold eller hvad??

Fra : webgun

Dato : 03-01-04 20:20

Hallob.
saltpeter og sukker er een opskrift.
men Ok...bare prøv at blande hele lortet sammen!!

Fra : cokie

Dato : 03-01-04 20:32

hmm.. saltpeter og sukker...
ryger det så når man hælder dem sammen eller hva??

og hvor for man fat i saltpeter.. går ud fra det er syre? :P

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 03-01-04 20:59

Tak for svaret webgun.

Fra : michaelholm

Dato : 03-01-04 21:45

se - www.kemishow.dk
Der er alt beskrevet og skåret ud i pap !

Med venlig hilsen
Michael Christensen

Fra : mastergamer

Dato : 08-09-04 16:39

Hej jeg mener man skal smelte de to ting (sukker og saltpeter) sammen. Så får man en masse.
sæt ild til den, så ryger det. Hvis i vil være smarte. . . . Bor et hul i massen. put Kaliumpermanganat ned i hullet.
Når i tilsætter glycerin til Kaliumpermanganat, selvantænder det(også jeres røgbombe) lav den i en dåse eller lign. mvh Mastergamer

Fra : Hallob

Dato : 08-09-04 17:04

Hey Mastergamer mit projekt er nu færdigt men vil da lige prøve at lave det alligevel og hvis jeg så nu kan få det til at virke skal jeg da nok lige melde tilbage ;)

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 27-10-04 21:43

Jah.. sig endelig om det virker.. og sådan..
om der gik noget galt :P
og.. hvor effektiv den er...

på forhånd tak...

Fra : ak74

Dato : 23-03-05 13:06

Hej i kan også gøre sådan her:

Røgbombe
Normalt kan almindelig flormelis eller sukker ikke brænde men hvis man blander kaliumnitrat og flormelis i forholdet 2:2 får man en røgbombe.

Fra : mathiasvidas

Dato : 15-02-06 10:00

hvor er det lige man skaffe saltpeter? og hvilken en af opskrifterne brugte du Hallob?

Fra : mathiasvidas

Dato : 15-02-06 10:00

hvor er det lige man skaffe saltpeter? og hvilken en af opskrifterne brugte du Hallob?

Fra : michaelholm

Dato : 15-02-06 18:30

saltpeter bruges som gødning på marker og enhver bonde har dette på lager. En hver butik der sælger til landbruget har derfor saltpeter.
Du kan sikkert også købe det i et byggemarked

MVH Michael

Fra : lycka

Dato : 06-12-09 08:05

lav dit eget salpeter til røgbomber her er opskriften.

hver morgen i en uge indsamler du dit morgen tis i en flaske , morgen tis indeholder meget fosfor og salpeter.
efter en uge har du ca 2-4 liter det putter du i en gammel gryde og sætter over et bål UDENFOR kog det til det bliver tykflydene her i blander du sukker 250 g hvidt sukker og 150 g rørsukker. blandningen puttes i paprør fra køkkenrulle og vent til det bliver kold. du har nu en rørbombe den kan tændes med en stjernekasten eller en gasbrænder og ryger i lang tid.

lige en ting mere
under indsamling af din morgen tis i den uge skal du spise hvidkål eller rødkål, salat og andre grøntsager for de indeholder meget salpeter og fosfor

Du har følgende muligheder