Kristian Henrik Skipper
Fra : wildau
Vist : 1131 gange
250 point
Dato : 21-12-03 14:50

Er der nogen der kender til denne mand . Han er født 1851 i Øster Bording,Balle, Viborg. Gift med Kirstine Povline Sørensen 13 maj 1879 i Øster Bording. Jeg kan ikke finde hans forældre!!

Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 15:17

Hej!
Jeg kan se at du bygger Skippers fødested på en oplysning fra FS, fra deres vielse. Pas på med det, han kan sagtens være født et andet sted.
Jeannie

Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 15:30

Jeg tror at mange af de angivelser af "fødested" i FS, stammer fra brudefolkets opholdssted på vielsesdagen.
Jeg kan ikke finde ham på DDD i Balle - og sognet er ellers indtastet ret langt op i tiden.

Jeannie

Fra : wildau

Dato : 21-12-03 16:33

Jeg har selv haft en mistanke om at han ikke er født på egnen hvor han er gift, men hvordan finder jeg ham så ?
Jeg har prøvet at søge på mormonernes database men der er heller ikke nogen videre forbindelse.

Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-03 17:17

Hedder han Skipper?

Var han måske skipper og blot blev kaldt Skpper??
Svend

Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 19:10

Hvor boede Skipper og Kirstine, f.eks. da de fikderes første barn?
Ved du hvor og hvornår han døde?
Jeannie

Fra : senta

Dato : 21-12-03 19:42

Kan evt . være Christen Skipper Nielsen , 7, , Deres Børn, , Fuur
Samtlige personer i husstanden

viborg, Harre, Fur, Anshede, , Et Huus, 28, FT-1855
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

God jul
Senta
Niels Christensen, 49, Gift, Huusmand, Fisker, , Fuur
Ane Larsdatter, 42, Gift, Hans Kone, , Fuur
Christen Nielsen, 13, , Deres Børn, , Fuur
Johanne Nielsen, 10, , Deres Børn, , Fuur
Christen Skipper Nielsen, 7, , Deres Børn, , Fuur
Jens Nielsen, 4, , Deres Børn, , Fuur

Fra : wildau

Dato : 21-12-03 20:30

Da de får deres første barn bor de i Skolegade i Odder,jeg mener at det er der hvor rådhuset ligger i dag.
Deres første barn kommer til at hede Margrethe Nilsine Skipper Født d.24/4-1892

Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-03 11:37

Og jeg som troede Skipper var et hundenavn
(engang var jeg meget stolt over at få lov til at sove i "Skipperkøjen"
indtil jeg opdagede at bådejerens hund hed "Skipper"),
Men det vrimler jo med Skipper' ere, i f.eks. Krak.

Mange af dem har også E-mail,
prøv her med "skipper" og du får over 40 nulevende:
http://www.epost.dk/

Nogle af dem har sikkert anetræer?
(nok ikke samme skipper familie, men måske er den du søger der imellem)
hilsen Svend

Fra : wildau

Dato : 22-12-03 14:02

Mange tak for de mange svar , mange gode ideer ,men det der rigtig giver pote er ikke kommet endnu. Så jeg venter.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 250 point
Dato : 23-12-03 10:52

Det varede lidt før jeg fandt det rigtige Øster Bording
(Bording er syd for Herning) og Balle sogn med Balle Kirkeby (Balle er på Djursland),
men Øster Bording ligger jo nordvest for Silkeborg.

Prøv at kontakte den lokale købmand der, formand for lokalhistorisk forening:
http://home15.inet.tele.dk/VagnLihn/
"
Vagn Lihn Kristensen, født 1940 i Hvinningdal, Balle sogn. Uddannet inden for handel og kontor. Selvstændig købmand-benzinforhandler. Har indsamlet lokalhistoriske materialer siden 1952. Overtog efter sin morfar Niels Lihn 1868-1952 og morbror Holger Lihn 1903-1994 store mængder lokalhistoriske materialer fra Balle sogn.
"
Formand for lokalhistorisk forening her:
"
Balle sogn (1950), 2335 ha, er landsogn, dog med nogen ny villa bebyggelse mod Silkeborg. Højtliggende, bakket, gode jorder, nogen hede, skov og plantage.Sognet består af byerne og landsteder, Gl. Balle, Balle kirkeby, Øster Bording, Skægkær, Vester Bording, Overgaard, Hvinningdal, Kjærsgaard og Vester Kejlstrup, som beholdt sit landsby præg, medens Lysbro med teglværkerne og Alderslyst med flere små erhvervsvirksomheder efterhånden fik et bypræg med de dertil hørende krav.
"
Vagn vil sikkert kunne hjælpe dig,
(selv er jeg på vej østpå, Jul i Dragør uden modem).
God søgning og God Jul, Svend

Godkendelse af svar
Fra : wildau

Dato : 23-12-03 11:41

Tak for svaret svendgiversen.

Fra : svendgiversen

Dato : 29-01-04 17:41

Hej Wildau,

En Skipper slægtning fra Odense leder efter dig,
han har dine forfædre langt tilbage ...

Du kan kontakte ham på tlf 66109052

Hilsen og tak Svend Giversen

Du har følgende muligheder