Laserprinter og gammelt DOS-program
Fra : Ammitz
Vist : 1221 gange
140 point
Dato : 17-01-02 18:31

Det gamle DOS-regnskabsprogram PC-Plus skal ikke mere skrive ud i lange baner men flyttes over på en Canon LBP-4 laserprinter.
Tillige skal det til at køre under Win98. Er det realistisk at det kan fungere der???
Hvordan får man Canon-printeren til at acceptere det gamle PC-Plus, som vi ikke vil af med?
Canonprinteren har jo også mange år på bagen, - men den fungerer perfekt til breve m.m. - så regnskaberne skulle den jo også kunne skrive ud?? - men hvordan skal vi få den til det???
Ammitz

Fra : briani

Dato : 18-01-02 17:02

Tillæg
Når du kommer ind på siden
klikker du over til venstre på den der hedder PC-PLUS Økonomi
Brian

Fra : Ammitz

Dato : 19-01-02 15:30

Hej Briani...
Tak, fordi du har gjort så meget ud af det, - vi har selvfølgelig allerede været inde på siden og set alle disse ting, - problemet er bare at vi har arvet PC og program incl. vort eget regnskab, efter vores bogholder igennem mange år, (han er blevet 84 år, - og måtte fra den ene til den anden dag stoppe, kunne pludselig ikke finde ud af det mere, men flot at det gik så længe), - dog har det været umuligt at få papirerne med på ovenstående. Så det med at opgardere er ikke muligt. - Nu skal vi bare finde ud af, at få det til at køre, her hos os selv, så vi kan komme videre med bogføringen.
Så spørgsmålet er stadig det samme, - hvordan får vi det til at fungere her via. Win98 og udskrift på Canon LBP-4? - det er ikke lykkedes endnu.
Ammitz

Fra : Ammitz

Dato : 21-01-02 15:51

Da vi ikke har mulighed for at hoste op med registreringsnummer og brugernavn, kan vi jo heller ikke opgradere. Det gør så ikke noget, vi skal jo bare fortsætte hvor vores bogholder slap. Men en brugbar printerdriver, til at køre dette program ud med, kan vi så heller ikke få, og det er jo straks værre. Mon nogen ligger inde med et Colombusæg til, hvordan vi redder denne situation.
Hvem kan hjælpe os? - Vi kan sagtens finde på nettet, hvor man kan få en sådan driver, - men det kan man kun dér, hvis man har ovenstående oplysninger, - og det kan vi altså ikke få.
Ammitz

Fra : Ammitz

Dato : 21-01-02 21:47

Det haster snart, - for den 10. februar er det momsdag og vi skulle gerne være færdige til da.
Ammitz

Fra : Ammitz

Dato : 10-02-02 15:26

Ingen har kunnet hjælpe mig - så det var muligt at køre. Kommer måske tilbage til det en anden gang!

Tak for Jeres forsøg, som jeg dog ikke har haft glæde af.

Fra : zonker

Dato : 14-03-02 20:20

Hmm

Hvilken model er printeren ? Det er ikke nok med mærke...?? Så vil jeg se om jeg på nettet kan opdrive en ny driver.

Har i sat PC plus op til at køre med den rigtige tegntabel når der udskrives ??

I må forvente, at der kan være problemer med at få DOS-baserede programmer til at køre under vindows. Værre er det, at i måske slet ikke kan udskrive... med mindre i vælger at lade programmet køre fra en dos-prompt.

Og mig bekendt kan det ikke lade sig gøre, at få et dos-baseret program til at kommunikere med en printer under windows, da dos-programmet kommunikerer direkte med printeren og IKKE igennem windows-driveren.

Mit råd ville være at opgradere til en nyere version af PC Plus, som kan læse dine gamle regnskaber og som kører under windows 9x-> , så er i også ude over problemet med printer og driver...

mvh

Mogens

Fra : Ammitz

Dato : 15-03-02 12:58

Til zonker
Som du sikkert har læst i et tidligere indlæg, havde vi en deadline der hed den 10. februar til at få løst en problematik.
Vi fik klaret vores moms ad helt andre veje, - og vil ikke kæmpe mere med PC-plus og printer.
Vi har med andre ord sat et foreløbigt punktum for dette spørgsmål.
Ammitz

Du har følgende muligheder