Flere kandidatgrader i Danmark
Fra : chrholm
Vist : 2906 gange
40 point
Dato : 17-08-03 18:40

Jeg er snart færdig med min civilingeniør uddannelse, og har overvejet at læse til læge. Jeg har dog ladet mig fortælle, at man i Danmark ikke kan få mere end én kandidatgrad. Jeg har skimmet en del af lovene fra undervisningsministeriet, men har ikke kunnet finde noget der omhandler dette. Er der nogen der ligger inde med konkret viden om emnet?

Fra : beckski

Dato : 17-08-03 19:40

ja, man ryger bagerst i køen til en uddannelse, hvis man har en cand.-grad.
ved ikke præcist med medicin, men der er jo et kæmpe optag/år

ring og spørg studievejledningen... - de kan det sande svar.

BECK

Fra : ram2

Dato : 18-08-03 07:36

Det er muligt at reglerne er lavet om, men jeg kan da navngive 2 personer der havde en dobbelt akademisk uddannelse. Så det har været muligt på et tidspunkt. Jan Smith blev ganske vist uddannet til læge i Sverige

Simon Spies
cand.polit. og cand.psych

Jan Smith (Simons "livlæge")
cand.polyt og cand.med

Mvh
Ram

Fra : nkschmidt

Dato : 28-04-04 21:20

Jeg har talt med en på studiekontoret på itu og hun sagde, man ryger bagest i køen, og blot skal søge uden at undersøge sagen nærmere. De vil ihvertfald ikke hjælpe med en sandsynlighedsberegning for optag (ansøgere delt med optagne). Ikke så mærkeligt, når det er skattefinansieret. Så er der jo nød til at være lidt rationering. Ligesom med fødevarer i krigstid. Men man kan vel købe den næste uddannelse et sted i udlandet, når man har fået den første. Eller måske herhjemme på det sorte marked - penge under bordet. Hvem behandler ansøgninger?

Du har følgende muligheder