/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Smalltalk
#NavnPoint
ans 29699
molokyle 27260
Nordsted1 27077
Klaudi 21938
o.v.n. 17081
dova 16181
3773 15982
refi 15492
miritdk 13786
10  Camillasm.. 12371
Det rabler totalt for Trump
Fra : Leif7
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 28-04-25 09:37

Man forstår at forskere flygter fra "MAGA" ........ Vi kan snart kalde det "Der Untergang"
https://www.nrk.no/urix/amerikanske-forskarar-til-nrk_-slik-gar-trump-til-angrep-pa-vitskapen-1.17390341

Listen over forbudte ord er svær læsbar, men kan ses her.
https://pen.org/banned-words-list/

Citat
Det er likevel ikkje all forsking i USA som blir råka. Forsking på kunstig intelligens og kvantecomputerar er skjerma frå Trump sine tiltak.


Techgiganterne er fritaget, det kunne tyde på at Trump og hans sponsorer ved hjælp af AI vil skabe et helt anderledes sprog som folket skal bruge i fremtiden.


 
 
Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 28-04-25 16:42

Det er fan`me uhyggeligt du. Kan se idioten allerede er igang med at se på muligheden for at blive præsident i en tredie periode.

Håber der er nogle ansvarlige mennesker der ovre, der kan få ham arresteret og dømt, for landsskadelig virksomhed. Eller få ham skudt. Han er jo bindegal.

Så lige Kina har annuleret en ordre på import af 12.000 tons amerikansk svinekød. De finder sig ikke i hvad som helst. De er på mange måder stærke idag.

M.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 28-04-25 17:21

Citat
Håber der er nogle ansvarlige mennesker der ovre, der kan få ham arresteret og dømt, for landsskadelig virksomhed. Eller få ham skudt. Han er jo bindegal.


Han får jo alle bag anklagere og dommere ned med nakken, det store og dyre cirkus vil fortsætte indtil han er død
Jeg forudser flere attentatforsøg.

Noget siger mig at alt det han har igangsat er blevet nøje planlagt under hans første periode og fortsat mens Biden var præsident.
Og han vandt valget på den (kriminelle) indvandring, begge fløje blandt vælgerne er trætte af den ballade.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 28-04-25 17:32


Citat
Jeg forudser flere attentatforsøg.


Ja, det må man da håbe. Desværre er der nogle i hans administration der ikke er et hak bedre. Han har jo selvfølgeligt, valgt nøje alle rygklapperne.

M.

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 28-04-25 17:43

Mosebaek og Leif7, har jeg forstået det ret, at I overhovedet ikke bryder Jer om Trump & co ?

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 28-04-25 18:01

Han er en flabet gadedreng.

Godt at jeg ikke er på nogen sociale medier, de ville have smidt mig ud

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 28-04-25 20:05

De fleste danskere hader jo Trump - det skal ma jo, siger de i TV og aviserne.

Jeg personligt synes, at dansker har rigeligt andet at bekymre sig om - vores statsminister f.eks.

Jeg kan hverken gøre fra eller til mht Trump. Det må være et USA-anliggende, de valgte ham.
Der var sådant set heller ikke andre muligheder. Jo altså, der var Biden eller Harris.....

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 28-04-25 20:40

Citat
De fleste danskere hader jo Trump - det skal man jo, siger de i TV og aviserne.


Der skal meget til for at hade, jeg tror nærmere at det er foragt og hovedrysten.

Jeg synes at Mette gør det godt, der er knaster såsom vores sygehuse, men man kan ikke tvinge folk ind i jobs som slider sjæl og legeme ........ og med jobusikkerhed..

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 28-04-25 21:12

Gad vide om Trump og hans sponsorer er helt klar over hvilket monster de satser på.

https://ekstrabladet.dk/forbrug/Teknologi/zuckerbergs-chatbotter-havde-sex-samtaler-med-mindreaarige/10600202
Mark Sukkerbjerg havde vist satset på at blive undervisningsminister, men Tronald Dump nedlagde jo ministeriet

I Thailand og Myanmar har myndighederne fundet "svindelfabrikker" hvor flere hundreder personer sidder i bygninger og under tvang og overvågning via telefon, mail og sms kontakter verden rundt og udgiver sig for at være banker osv, og selvfølgelig benytter de sig af AI.

Kommentar
Fra : dogvillestar


Dato : 29-04-25 06:46

"Nobody is above the law". Hvem sagde det?
Rigtigt, det har næsten alle politikere sagt. (men US demokratiske politikere har stået i kø for at sige det under Trump)

Trump vandt valget temmelig overbevisende på løftet om at rydde op, bl.a i dommerstanden.
Og når der så sidder dommere der ikke overholder den nye præsidents eller hans administrations ordrer, så begår de en ulovlighed. De lader deres egen politiske holdning råde, frem for at følge den vedtagne lov.

Og som sagt, så står ingen over loven, heller ikke dommere. (bare søg på sager hvor dommere er dømt for en forbrydelse)

Forestil dig en dansk dommer der lader en voldsforbryder eller morder slippe for straf pga. dommerens politiske holdning og sympati for den anklagede?
Så er det jo reelt dommerne der styrer landet, og ikke den siddende præsident.
(her kan man også finde eksempler på dommere i det vilde vest der selv bestemte loven og var nærmest konger af den grund. De blev oftest hængt for øvrigt)

Jeg ved det er ret svært at forstå når man kun er blevet ske-fodret med hvad dansk lügenpresse fortæller hvad man skal mene! Men prøv alligevel!
Prøv f.eks at læse nogle amerikanske nyheder direkte fra USA, før de bliver kørt igennem den danske Trump bashing maskine og de altid 'uvildige' 'eksperter' fra RUC, SDU og de andre Tordenskjolds soldater der altid inviteres til at kommentere.


Nima Rostami beskriver det fint: https://www.facebook.com/nima.rostami.90/posts/pfbid033wUvjGEvwDmwFhn9n4STED87S3Ls7aY4TivAbFTPc5U4p1LeJkreb99iv68QybyXl?rdid=bRnuLx7j3N8jgR9T



Kommentar
Fra : kenwood


Dato : 29-04-25 07:46

mon ikke snart han får blyforgiftning

Man kan da altid håbe.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 29-04-25 09:48

Better-known

Citat
Mosebaek og Leif7, har jeg forstået det ret, at I overhovedet ikke bryder Jer om Trump & co ?


Det er ikke skudt helt ved siden af. Du er hurtig i opfattelsen.

M.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 29-04-25 09:53

Citat
mon ikke snart han får blyforgiftning


Det siges at dengang Obama tiltrådte begyndte de hvide texanere at pudse deres våben.

Iøvrigt mente Reagan også at der skulle ryddes op i administration og love ............... men vi danskere ved jo at det er umuligt at nå i en enkelt valgperiode.

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 29-04-25 14:34

Citat
Det er ikke skudt helt ved siden af. Du er hurtig i opfattelsen.

Tak for roserne.
Men indrømmet, jeg er sku' lidt ked af dem, særligt når de kommer fra en mand som mener, at dem, men er uenige med skal skydes.

Citat
Håber der er nogle ansvarlige mennesker der ovre, der kan få ham arresteret og dømt, for landsskadelig virksomhed. Eller få ham skudt. Han er jo bindegal.


Sådanne meninger fås ofte når man dalrer rundt og lapper kritikløs alt i sig fra den danske presse.
Måske var det derfor, at Adolf kaldte Danmark for sin lille kanariefugl.....?

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 29-04-25 17:02


Citat
Sådanne meninger fås ofte når man dalrer rundt og lapper kritikløs alt i sig fra den danske presse.

Jamen man danner jo sine meninger ud fra det man hører og ser. Det er man jo nødt til, hvordan skulle man ellers danne sine meninger. Selvfølgeligt har man lov til, selv at sorterer i nyhederne.
Jeg ved godt journalister, lever af at sætte det hele på spidsen.

Jeg kigger også på udenlandske aviser, og ser tv fra de nordiske lande, samt de tyske kanaler. Og der er ikke det store forskel på meningen om hr. Trump.

Hvis jeg kendte ham personlig, og evt. blev inviteret til et besøg i det Hvide Hus, ville jeg tage en Glock 17 med med i inderlommen. Nå ja, man bliver jo nok visiteret, inden man kommer ind.

M.




Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 29-04-25 19:42

Citat
Jamen man danner jo sine meninger ud fra det man hører og ser. Det er man jo nødt til, hvordan skulle man ellers danne sine meninger. Selvfølgeligt har man lov til, selv at sorterer i nyhederne.
Jeg ved godt journalister, lever af at sætte det hele på spidsen.
Så er vi landet derhen, hvor jeg mener, at alt støtte til DR,TV2, samt den skrevne presse skal bortfalde - og det der ikke kan stå, må nødvendigvis falde.

Der er ingen ide i, at ha' en lügenpresse.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 29-04-25 23:54

Citat
Så er vi landet derhen, hvor jeg mener, at alt støtte til DR,TV2, samt den skrevne presse skal bortfalde - og det der ikke kan stå, må nødvendigvis falde.


Du glemmer det som hedder folkeoplysning som næsten alle sætter pris på, og som ikke er kommunistisk hvad begrebet ellers kunne tyde på.
De færreste vil have at DR bliver smækfyldt med reklamer som skal finansiere en masse small brain reality som f.eks TV3.


Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 30-04-25 11:43


Nu vil han også godt have indrullet Canada, som en amerikansk stat.

Jamen jamen jamen.........

Han er knaldhamrende skingrende (kender ikke lige det ette ord).

M.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 30-04-25 12:10

Han lover jo canadierne 1/3 skattebetaling af nuværende samt kraftig opgang i økonomien, den plan er jo allerede på vej ned ad slidsken i USA.

Har han opdaget at han er totalt til grin ? ............. hvilket er lige så slemt som at være foragtet

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 30-04-25 19:42

Citat
Du glemmer det som hedder folkeoplysning som næsten alle sætter pris på, og som ikke er kommunistisk hvad begrebet ellers kunne tyde på.
Skrev du folkeoplysning At fylde folk med løgn er ikke oplysning, men manipulation

Citat
De færreste vil have at DR bliver smækfyldt med reklamer som skal finansiere en masse small brain reality som f.eks TV3.
Så lader de nok være med at betale for lortet.

Ingen tvivl om, at de betalingskanaler/presse, vi ser rundt omkring, som formidler seriøst journalistik har mange seere/læsere.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 30-04-25 20:09


Jeg kom til at tænke på, hvilke såkaldte statsmænd der (næsten) har haft lige så meget storhedsvanvid, og lige så lidt jordforbindelse som mister Trump.

Mine tanker faldt med det samme på, Idi Amin - Muammar Gaddafi - Saddam Hussein. Ja, og så hr. Hitler selvfølgeligt.

M.


Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 30-04-25 20:37

Citat
Så lader de nok være med at betale for lortet.


Det kan de ikke slippe for idet reklamer og sponsorater bliver betalt af forbrugerne når de køber dagligvarer og andet, annoncørerne kan kun hente pengene eet sted hvilket er i markedsføringsbudgettet ........... som forbrugerne bidrager til.

Såeh, DU bidrager helt frivilligt selv om der er TV du ikke gider at spilde tid på, jeg gider ikke fodbold eller det meste af sport, men hvis jeg siger til Carlsberg at jeg vil have deres drikkelse billigere da jeg ikke vil bidrage til deres sponsorater får jeg nok en fuckfinger.

Nu bliver DR betalt af alle skatteyderne, og faktisk billigere for den enkelte end dengang vi skulle indbetale licens ........... som alt for mange snød sig fra selv om de alligevel så DR og hørte radio.

Men det er ikke alene DR som får mediestøtte, også tidsskrifter som du selv nævnte, den støtte blev reduceret, vistnok i 2015, hvilket medførte at flere aviser og tidsskrifter indførte login og brugerbetaling for onlinebrug.
Og iøvrigt har Google overtaget store dele af annoncemarkedet hvilket medfører sorte bundlinier hos danske medier.

Der var engang hvor provinsbyer i USA havde deres egne radio- og TV stationer, de er væk grundet manglende reklameindtægter som i stedet går til de sociale medier hvor brugerne bedst kan lide højtråbende tosser .......... hvilket har gjort at Trump har fået fremgang i valgene.

Dengang Elon Fusk overtog Twitter og kaldte det X var der store annoncører der trak sig, det medførte at han anlagde sager mod dem ......... skal annoncører yde socialhjælp til mangemilliardærer ? ...... måske efter amerikansk lov.
For den almindelige bruger er de sociale medier gratis, jeg glæder mig til at se hvor mange der falder fra hvis det kommer til at koste en krone hver gang de klikker sig ind på Fjæsbog.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 30-04-25 21:00

Citat
Og iøvrigt har Google overtaget store dele af annoncemarkedet hvilket medfører sorte bundlinier hos danske medier.


Schludder ......... det er røde bundlinier.

Citat
Jeg kom til at tænke på, hvilke såkaldte statsmænd der (næsten) har haft lige så meget storhedsvanvid, og lige så lidt jordforbindelse som mister Trump.


Af nuværende store statsmænd mener jeg at Putin har mest jordforbindelse.
Han har noget at bygge det på idet folket ikke på noget tidspunkt har oplevet noget der kom tæt på vestlig frihed.
Verden smilede da Boris Jeltsin (i sin daglige brandert) udnævnte ham til sin efterfølger, men smilet forstummede da de første modstandere faldt ud af vinduerne.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 02-05-25 07:01

Nå, hvad finder trumpen på i dag ?

Forbyder solceller, eller foretager en venskabelig overflyvning af Canada med hele arsenalet .........

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 02-05-25 08:59


Citat
Nå, hvad finder trumpen på i dag ?


Ja, der skal nok, komme nye lyde fra trumpeten.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 02-05-25 09:33

Leif og Mosebæk.......
Vær nu lidt forsigtig, man ved aldrig hvem der er i den anden ende af linien.
Det minder lidt og det jeg fik fortalt i min barndom. Og jeg tror at der stadig er nogle tilbage, eller måske helt nye.


Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 02-05-25 10:12

Ja, Eyvind.

Det er den barske sandhed.

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 02-05-25 11:11

Citat
Leif og Mosebæk.......
Vær nu lidt forsigtig, man ved aldrig hvem der er i den anden ende af linien.
Det minder lidt og det jeg fik fortalt i min barndom. Og jeg tror at der stadig er nogle tilbage, eller måske helt nye.
HMMMMMM......Muligvis bivirkninger af booster vaccinen ?



Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 02-05-25 11:32

Booster vaccinen .......

Nej tak, jeg har klaret mig fint med almindelig dosis

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 03-05-25 10:18

Pengene vælter ind.
https://ekstrabladet.dk/penge/told-eksplosion-millarderne-vaelter-ind/10604971

Trump vil jo hjemtage produktion, betyder det så at den skindøde bilby Detroit fremover skal producere varer som pt kommer fra TEMU og Shein og andre "poor job" producenter ?
TEMU kender vi jo, Shein er en fast fashion tøjproducent som laver nye designs 24/7 med billigt tøj som kun bliver brugt 1-2 gange ........ typisk af kvinder der får en psykose hvis de ikke mindst en gang om ugen kan fremvise nyt tøj.
Ganske voldsomt indgreb i jordens ressourcer og et affaldsproblem.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 03-05-25 11:08

Citat
typisk af kvinder der får en psykose hvis de ikke mindst en gang om ugen kan fremvise nyt tøj.

Ja, der er helt sikkert mange af dem. Min kone var (er død) af modsatte observans. Var hun i butik for at købe et par bukser eller bluse, kom hun tit ud igen uden indkøb. Enten var de for dyre, eller en fejl farve. Nå, det var en sidespring.

Citat
Ganske voldsomt indgreb i jordens ressourcer og et affaldsproblem.

Det har amerikanere altid skidet højt og flot på. Har altid følt sig ophøjet, i forhold til resten af klodens befolkning.

Og man kan vist rolig påstå, det ikke er blevet mindre for nuværende.

M.

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 03-05-25 14:59

P
Citat
engene vælter ind.
https://ekstrabladet.dk/penge/told-eksplosion-millarderne-vaelter-ind/10604971
Jamen dog, det var da en dejlig læsning. Føler de Trump hadende journalister sig bare lidt til grin..? Ifølge dem, skulle USA jo gå fallit.

Nu får amerikanerne jo en dejlig skattelettelse. Og måske, får Trump 4 år mere til at gøre amerikanerne endnu rigere.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 03-05-25 15:40

Citat
Ifølge dem, skulle USA jo gå fallit.


Fallit .......... vi hører jo hvert år at USA har et budgetunderskud på $$$$$$$$$$$$$$ og at der er fare for at statsansatte ikke får løn efterfølgende måned.
Så snakker de i Kongressen hvorefter de siger at det er gået i orden .......... men hvor kommer pengene fra ......... nogle mener at de optager statslån i Kina.


Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 03-05-25 18:02


Citat
Og måske, får Trump 4 år mere til at gøre amerikanerne endnu rigere.


Ja, og så venter jobbet som Pave. Han har lagt et billede ud, hvor han sidder i fuld Paveskrud.
Han er da i hvertfald ret underholdende, umiddelbart.
Men samtidig er det uhyggeligt at sådan en psykopat, kan tilrane sig en så stor magt.

M.

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 03-05-25 20:20

Citat
Fallit .......... vi hører jo hvert år at USA har et budgetunderskud på $$$$$$$$$$$$$$ og at der er fare for at statsansatte ikke får løn efterfølgende måned.
Så snakker de i Kongressen hvorefter de siger at det er gået i orden .......... men hvor kommer pengene fra ......... nogle mener at de optager statslån i Kina.
Leif, ifølge dit eget link ....jeg citerer: "USA har nu hentet 70 mia. dollar fra told i årets første fire måneder, men da USA fra starten af april, helt bestemt den 5. april, indførte en generel told på alle udenlandske varer på 10 pct., vil indtægterne herfra ganske givet stige kraftigt."

Tror du så ikke, at underskuddet vil mindskes das for dag - måned for måned?
Du læser måske ikke dit eget link?

Citat
Ja, og så venter jobbet som Pave. Han har lagt et billede ud, hvor han sidder i fuld Paveskrud.
Han er da i hvertfald ret underholdende, umiddelbart. Mosebaek, du tror vel ikke at det er noget Trump egenhændigt har lagt ud...? Har tanken strejfet dig, at det er billede-manipulation, som i tunsindevis andre billeder.


Citat
Men samtidig er det uhyggeligt at sådan en psykopat, kan tilrane sig en så stor magt.
Han har ikke tilranet sig noget, men valgt af amerikanske vælgere med en overvægt der sjældent ses.


Noget andet.............
Kig på et landkort og se hvor tæt Grønland ligger ved USA, og tænk så tanken; Evner staten Danmark at beskytte Grønland militært?
Min konklusion er: Jeg forstår godt, at USA vi ha' fat i Grønland.



Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 03-05-25 21:03

Citat
Kig på et landkort og se hvor tæt Grønland ligger ved USA


Du er ikke nem at skjule noget for ........

Men det har ikke større betydning i dag hvor interkontinentale raketter og fly kan fløjte ind over Grønland og ramme USA og Canada, desuden vil et russisk angreb lige så sandsynligt ske i Alaska eller vestkysten.
Desuden har vi en gammel aftale med USA om at de kan bruge Grønland, det kræver ikke at USA ejer øen, den blev indgået med præsident Eisenhower da den kolde krig var "i fuld gang" efter WW2, præsidenten foreslog faktisk også dengang ejerskab.

Hvem ved ...... trumpen har hele 44 måneder til at købe Svalbard af Norge.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 04-05-25 10:15


Citat
Han har ikke tilranet sig noget, men valgt af amerikanske vælgere med en overvægt der sjældent ses.

Du tror ikke på manipulation, vel. "Jeg kan afslutte Ukraine krigen på et døgn". Gad vist hvor mange af hans vælgere, der har købt den.

Citat
Min konklusion er: Jeg forstår godt, at USA vi ha' fat i Grønland.

Og det man ønsker at eje, kan man bare ta`. Det beviser jo han har en tankegang, som en simpel forbryder. Igen en Hitler tankegang. Den mand er jo livsfarlig for verden. Han er jo i diktator lære. Han må være en lækkerbisken, for enhver psykiater.

M.

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 04-05-25 19:32

Citat
Men det har ikke større betydning i dag hvor interkontinentale raketter og fly kan fløjte ind over Grønland og ramme USA og Canada, desuden vil et russisk angreb lige så sandsynligt ske i Alaska eller vestkysten.
Er du ikke klar over, at Grønland skal bruges til at koordinere forskellige operationer i Arktis. Det kan eksempelvis være jagten på russiske ubåde i den nordlige del af Atlanterhavet. Amerikanerne ser nemlig gerne, at hverken Rusland eller Kina får fodfæste i Grønland.


Citat
Du tror ikke på manipulation, vel. "Jeg kan afslutte Ukraine krigen på et døgn".Yaaark Gad vist hvor mange af hans vælgere, der har købt den.
Om jeg tror på manipulation.
Jo i allerhøjeste grad. Vi danskere bliver manipuleret dagligt af regeringen i året 365 dage 24/7


Citat
Og det man ønsker at eje, kan man bare ta`. Det beviser jo han har en tankegang, som en simpel forbryder. Igen en Hitler tankegang. Den mand er jo livsfarlig for verden. Han er jo i diktator lære. Han må være en lækkerbisken, for enhver psykiater.
Mosebaek, kig indad mod dig selv, så kan du sammenligne Hitler med dig selv - og her har du grunden. Hitler ville udrydde alle han var uenige med. Det vil du jo også, idet du har givet udtryk for, at du ønsker Trump dræbt - enten af en attentatmand - eller du ville selv gøre det, hvis du fik chancen.

Så......Hvem er den "største Hitler" - Dig eller Trump...?

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 04-05-25 20:24

Citat
Er du ikke klar over, at Grønland skal bruges til at koordinere forskellige operationer i Arktis. Det kan eksempelvis være jagten på russiske ubåde i den nordlige del af Atlanterhavet. Amerikanerne ser nemlig gerne, at hverken Rusland eller Kina får fodfæste i Grønland.


Muligt, men de behøver stadig ikke at eje området !
Canada kan også komme i klemme, fra flere sider er der tanker om at Nordvestpassagen skal gøres til internationalt farvand når strædet bliver isfrit, men det skal jo først igennem den internationale havretskommission.
Citat
Om jeg tror på manipulation.
Jo i allerhøjeste grad. Vi danskere bliver manipuleret dagligt af regeringen i året 365 dage 24/7

Din antydning af at Mosebaek og jeg er psykisk skadet af dobbelt dosis viser at du gerne involveres i konspirationsteorier.


Kommentar
Fra : bentjuul


Dato : 04-05-25 21:32

Citat
Er du ikke klar over, at Grønland skal bruges til at koordinere forskellige operationer i Arktis. Det kan eksempelvis være jagten på russiske ubåde i den nordlige del af Atlanterhavet. Amerikanerne ser nemlig gerne, at hverken Rusland eller Kina får fodfæste i Grønland.

Og alt det kan de og har altid kunne gøre ifølge de aftaler de har med DK/Grønland, samt har muligheden for at installere de baser de har brug for.
Men de har desværre i årtier fjernet flere og flere af de amerikanske soldater og nedrustet i Grønland.
Hilsen bentjuul, der ikke føler sig manipuleret, og glæder mig rigtig meget over, det land jeg lever i.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 04-05-25 21:32

Sådan et spørgsmål vælger jeg at modtage på et humoristisk plan. Eller trække på skuldrene. Kan jo næsten ikke gøre andet, for den kan ikke være alvorlig ment, af en normal begavet. Og det går jeg da ud fra du er. Selv om jeg synes nok, der er nogle sprækker.

Hvis jeg skulle udrydde alle jeg er uenige med, tror jeg det ville overstige mine evner.
Til din orientering: Hitler nøjedes desværre ikke med med een person.

Et gammelt ordsprog: Magten korrumperer. Og det har trumpen virkelig bekræftet til fulde.

M.



Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 05-05-25 07:13

Citat
Hvis jeg skulle udrydde alle jeg er uenige med, tror jeg det ville overstige mine evner.
Til din orientering: Hitler nøjedes desværre ikke med med een person.

Et gammelt ordsprog: Magten korrumperer. Og det har trumpen virkelig bekræftet til fulde.


Det anslås at Lenin og Stalin likviderede og lod 35 millioner gå til i Gulag af deres eget folk inden starten af WW2, man ser resultatet i dag hvor russiske politikere ikke er glade for at befolkningen kun tæller 140 millioner.

Nå, nu vil Trump renovere Alcatraz og bruge fængslet til meget farlige fanger.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 05-05-25 10:00

Trump har ret her.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/trump-mexicos-praesident-er-bange-for-narkokarteller/10606520

Mexicos præsident har vel skelet til Haiti hvor kriminelle stort set bestemmer dagsordenen.


Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 05-05-25 17:34

Citat
Hilsen bentjuul, der ikke føler sig manipuleret, og glæder mig rigtig meget over, det land jeg lever i.
Uden sammenligning i øvrigt - blot for eksemplet. Millioner og atter millioner af tyskere i trediverne følte sig heller ikke manipuleret da de stod og heilede til Hitlers store parader.


Citat
Sådan et spørgsmål vælger jeg at modtage på et humoristisk plan. Eller trække på skuldrene. Kan jo næsten ikke gøre andet, for den kan ikke være alvorlig ment, af en normal begavet. Og det går jeg da ud fra du er. Selv om jeg synes nok, der er nogle sprækker.
Nu har jeg heller ikke påstået at jeg er normal. Meeen, jeg render dog ikke rundt og vil aflive dem, jeg er uenig med - for bagefter at slå det som noget humoristisk.
Så mon dog ikke, det er dig der trænger til at få fuget sprækkerne.



Citat
Din antydning af at Mosebaek og jeg er psykisk skadet af dobbelt dosis viser at du gerne involveres i konspirationsteorier.
Jeg har ikke antydet noget. Det er dig der fejlfortolker.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 05-05-25 18:38

Citat
Uden sammenligning i øvrigt - blot for eksemplet. Millioner og atter millioner af tyskere i trediverne følte sig heller ikke manipuleret da de stod og heilede til Hitlers store parader.


Hitler udnyttede det demoraliserende nederlag i WW1 fulgt af flere kriser i tyverne, der var jo også en finanskrise nogle år før børskrakket i N.Y. hvor folket sultede ....... Danmark blev også påvirket.
SA blev oprettet allerede i 1921 og tævede løs på de grupper som man formodede ville gøre modstand mod højredrejningen, så chancen for at gennemføre moddemonstrationer var meget lille.
Men Hitler havde også hæren og officerskorpset med sig, de var pissed over Versailles traktatens våbenbegrænsninger.

Kommentar
Fra : Better-known


Dato : 05-05-25 19:21

Citat
Hitler udnyttede det demoraliserende nederlag i WW1 fulgt af flere kriser i tyverne, der var jo også en finanskrise nogle år før børskrakket i N.Y. hvor folket sultede ....... Danmark blev også påvirket.
SA blev oprettet allerede i 1921 og tævede løs på de grupper som man formodede ville gøre modstand mod højredrejningen, så chancen for at gennemføre moddemonstrationer var meget lille.
Men Hitler havde også hæren og officerskorpset med sig, de var pissed over Versailles traktatens våbenbegrænsninger.
Og derved mener du, at der ikke var tale om manipulation...







En ven sendte mig en mail hvori han skrev:


Trump har allerede sat solide aftryk.

Hvis man kan holde ud at følge med i de danske medier, vil man vide, at Trumps første fire måneder som præsident har været den rene katastrofe. Trump er så ubegavet, at han er rendt ind i det ene nederlag og den ene ydmygelse efter den anden. Han aner ikke, hvad han foretager sig, og efterlader ikke andet end kaos. Han har desuden givet den amerikanske økonomi et grundskud, som truer med at trække verdensøkonomien i afgrunden. Og for at det ikke skal være løgn, er han nazist og diktaturtilhænger. Bare læs, hvad de skriver i Berlingske eller fortæller i fjernsynet.

Det sker dog også, at man af og til støder på en helt anden historie af en slags, som den engelske avis The Telegraph netop har bragt. Jeg skal anbefale enhver med interesse for verdenspolitik at læse den.

Ifølge forfatteren, Nile Gardiner, har Trump allerede vist, at han vil blive husket som en af USA's mest effektive (consequential) præsidenter. Han har, skriver Gardiner, ”smadret illusionen om, at politikere i Vesten blot bliver puffet omkring af begivenheder i stedet for at forme dem”.
”I mange henseender er dette et revolutionært præsidentskab, som omvælter status quo i De Forenede Stater og hastigt dræner sumpen i Washington. Trump er en præsident, der rosværdigt … holder sine løfter til det amerikanske folk”, konstaterer Nile Gardiner.


Jaman for fanden da, mande. har jo ret.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 05-05-25 21:36

Citat
Nu har jeg heller ikke påstået at jeg er normal. Meeen, jeg render dog ikke rundt og vil aflive dem, jeg er uenig med - for bagefter at slå det som noget humoristisk.
Så mon dog ikke, det er dig der trænger til at få fuget sprækkerne.


Antyder du, at jeg har aflivet nogen?? Nu synes jeg nok, dit forsvar er lidt anstrengende.
Jeg bliver nok nødt til at afbryde kommunikationen mellem os to, med mindre det fra din side, tar en retning af Injurier.

M.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177645
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409558
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste