Ekstern harddisk/DVD afspiller..
Fra : Alruneroden
Vist : 682 gange
20 point
Dato : 17-10-11 11:49

Hejsa..

Jeg har en ekstern harddisk og en dvd-afspiller med USB-indgang. Hvorfor vil afspilleren ikke læse indholdet på harddisken..??

Hilsen Kasper..

Fra : webnoob

Dato : 17-10-11 12:03

Måske den bare ikke kan og måske du kan komme med lidt oplysninger omkring hvad det er for en DVD-afspiller?

Fra : severino

Dato : 17-10-11 12:11

Er det en USB disk?????
Den har måske ikke strøm nok via USB stikket, eller måske fordi den ikke kan styre diskens mappesystem.
Hvilken format er din disk FAT / FAT32 / NTFS ??????

Fra : nomore

Dato : 17-10-11 12:42

Citat
Hvilken format er din disk FAT / FAT32 / NTFS ??????

Den skal helt sikkert formateres til FAT
Og hvis det er en 3½ disk skal der sikkert også strøm til den
2½ diske kan lige klare strømmen gennem usb, men ikke de store diske

Fra : Alruneroden

Dato : 17-10-11 13:27

Halløjsa der kom svar der - Jeg aner om det er 2 1/2 eller 3 1/2 - Det står der intet om i papirene eller på æsken..

Hvordan finder jeg ud af hvilket format disken er, det står der heller ikke noget om. Min dvd-afspiller hedder panasonic DVD-s48..

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 20 point
Dato : 17-10-11 13:56

Umiddelbart så kan din DVD-afspiller kun afspille MP3 lydfiler og vise .JPEG billedfiler via USB indgangen.

USB Standard: USB2.0 High Speed

USB Slot: Yes (Front)

USB Playback: JPEG, MP3
Kilde: http://www2.panasonic.com/consumer-electronics/shop/Blu-ray-38-DVD/DVD-Players-Recorders/model.DVD-S48.S_11002_7000000000000005702#tabsection

Fra : Alruneroden

Dato : 17-10-11 14:00

Jammen så er det jo nok det der er problemet - Jeg må finde jackkablet frem og spille det fra pc`en.. Tak for hjælpen..

Fra : webnoob

Dato : 17-10-11 14:25

selv tak, husk og luk spørgsmålet.

Fra : nomore

Dato : 17-10-11 15:38

Citat
Jeg aner om det er 2 1/2 eller 3 1/2 - Det står der intet om i papirene eller på æsken..

2½ er som regel ikke større end en mobil telefon???

3½ er en stor og tung genstand.

Fra : Alruneroden

Dato : 17-10-11 16:15

Den jeg har er 117 x 93 x 19 mm -

Fra : severino

Dato : 17-10-11 17:49

Citat
3½ er en stor og tung genstand.

Åh ja Yesmore der er den der er større, men bruges "nomore"
Jeg har haft både 8" og 5" fra oldtidens anlæg, her kan du tale om tunge sager.
I den modsatte ende af skalaen, så har jeg en USB disk på 1" med 2 Gb; det er ikke meget i dagens teknologi, men den kan bruges.

Det er så sjovt at tænke sig, at min USB memory dongle på 16 Gb indholder meget mere lagerplads, end min første PC med 2x 850 Mb, som er det største der var den gang.

Fra : nomore

Dato : 17-10-11 22:30

Jeg har sg_ da en hd disk - i mini format, på HELE 16MB
WOW - det må have været tider dengang...
Kan bare ikke finde et stik der passer til den...

Må indrømme. at jeg ikke kender til 8'' og 5''
da det var før jeg fik en WIN 3,1........
Og så gik det hurtigt = da man skiftede til XP-Home
+

Fra : webnoob

Dato : 17-10-11 23:11

jeg hopper ud af det her spørgsmål, der sker ikke rigtig mere i relation til spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : Alruneroden

Dato : 18-10-11 09:42

Tak for svaret webnoob.