/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Er du samler?
Fra : nomore
Vist : 1434 gange
10 point
Dato : 04-10-11 20:46

Sad lige og kiggede i mine gamle skuffer og andet,
og fandt en pakke batterier fra før 2000.
Og tænke, skal man beholde dem? et par år mere...

Tvivler på de overhovedet virker, men man ved jo aldrig!!!!!!

Sådan har jeg så mange ting og sager, der muligvis kan genbruges.

Hvad med dig, er du også en samler...

Eller kan du bare ikke lade være med at smide DET ud...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 04-10-11 21:40

Jeg samler på 500 kr. sedler - som jeg stryger glatte og fine.
Men ellers - ja jeg er vist samler fordi det ikke skal smides ud.................man ved jo aldrig.

Fra : nomore

Dato : 04-10-11 21:57

Citat
Jeg samler på 500 kr. sedler - som jeg stryger glatte og fine.

Den kan jeg godt følge........
jeg samler på papir = med takker på/
Og tænk hvis posten strejkede og man lige stod og manglede???
----
Kom til at se, at jeg også havde en NY/gammel (1998) - åbnet flaske bremse væske,
brugt en gang.
SÅ er man sg_ da lang ude,,,

men den brugte jeg så til at fjerne noget gammelt lak med, på et møbel.
Som egentligt også er til en anden samling.

Fra : granner01

Dato : 04-10-11 22:22

Jeg er samler af bøger, men må indrømme, jeg er ved at rydde ud. Husene her skal om 3 år renoveres og så skal vi genhuses og så flytte tilbage i huset igen.

Jeg kan bare ikke forestille mig at flytte med alt det der er i skuffer, skabe og reoler. Så jeg rydder langsomt op. Kan bare ikke smide bøger ud, så dem forærer jeg væk, eller afleverer i genbrugsforretninger.

Fra : Mosebaek

Dato : 04-10-11 22:58

Citat
Hvad med dig, er du også en samler...

Ja desværre. Godt i ikke kan se vores loft.

Enkelte reservede (forrude) til Taunus 12M og Opel Kadett B. Nazi-hjelm,standerlampe,gyngestole,
luftmadrasser,kommoder.Stor kuffert med Walt Slade bøger. Læssevis af andre bøger.For bare at nævne et udpluk. Børnernes legetøj. Selv mine selvangivelser og slutsedler til biler,fra tresserne. GEMME-GEN. ???
Nok fordi man har oplevet tiden efter krigen.

Jeg har lovet konen,at gå igang.Men som Meyer sagde: Man har jo så meget andet.......

Akja.... M.

Fra : Mosebaek

Dato : 04-10-11 23:01

I foråret skippede jeg en komplet samling af FDM Motor (1958- 2005).

Efter hård pres fra konen. Men det gav da lidt luft på "kontoret".

M.

Fra : aasenissum

Dato : 05-10-11 00:00

små bitte, bitte totter uld ... til hvad dog? skygger i mine filtakvareller.
plus alt andet, som jeg helt bestemt får brug for i morgen.
ups i morgen! jeg SKAL være frisk i morgen, men kan jeg bekvemme mig til at samle timer til en god gang nattesøvn som netop er så vigtig lige i morgen.?
om jeg forstår mig.

Fra : LuffeA

Dato : 05-10-11 00:48

Hvis Du har så gamle batterier liggende er der sikkert andet miljøfarligt skrammel
Som da min mor og jeg ryddede min fars værksted efter hans bortgang, flere kilo bly og ældgammel plantegift, de gloede noget da jeg afleverede det på kommunens plads.

Tvunget af omstændigheder måtte jeg for 2 år siden flytte fra en stor lejlighed til en langt mindre, allerede inden der skulle pakkes ned begyndte jeg at smide 30 års liv ud, mere røg ud da jeg begyndte at pakke...........og endnu mere da jeg pakkede ud igen.

Mange ting fra mine forældres bo som jeg ellers havde sværget at gemme gik samme vej, dog var der nogle arvestykker som jeg gav til mine nevøer idet jeg er barnløs.

Tro mig, jeg har ikke savnet noget af det, og jeg kan kun få øje på ca 10 unikke genstande som kan indbringe en god pris.

Fra : trimare46

Dato : 05-10-11 06:20

der er ikke nogen skønnere følelse end at have smidt et ordentligt læs på lossepladsen. pludselig har man en masse plads som man slet ikke vidste man havde.

Fra : dabj

Dato : 05-10-11 08:24

Nej desværre---jeg har gjort det til en vane at smide ting ud dagen før jeg skal bruge det

Fra : Eyvind

Dato : 05-10-11 09:08

Citat
jeg samler på papir = med takker på/

Vil du låne en saks, så de stykker papir kan blive klippet rene i kanten.

Fra : Smokei

Dato : 05-10-11 11:15

Jeg samler på kommaer ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Her eer nogen af dem.

Fra : grow

Dato : 05-10-11 12:04

Samlermani må ligge i generne. Min afdøde far, født 1914, samlede på rustne bøjede søm, da han engang under krigen lige kunne benytte et stk. af dem. Han lavede senere en tilbygning og benyttede mange af dem til det. Da familien tømte boet var der mange til skrotbunken.
Desværre lider jeg også lidt af dette, da jeg gemmer diverse overskudsskruer fra diverse møbel/inventarkøb.

Fra : Teil

Dato : 05-10-11 12:12

Som granner01, bøger.
Gamle fotografiappater m.m. teknik
Vores gamle hus samler jeg også på.

Fra : LuffeA

Dato : 05-10-11 13:59

Bøjede søm ?
Det gjorde min far dog ikke, kun de dyre store, men han smed aldrig en bolt eller møtrik ud fra diverse knallertvrag og andet, hvilket betød at han ALTID havde en møtrik med "russisk havelågegevind" hvis andre havde et problem.

Jeg holdt op for 15 år siden med at være meget kretiv, hvilket betød at jeg smed en masse skruer med lige kærv ud, også en del messingskruer.....lidt af en dødssynd, men hvad fan skal jeg bruge dem til ?

Gamle fotoapparater er der ikke penge i, skulle lige være hvis nogen havde et Leica fra WW 1.

Fra : grow

Dato : 05-10-11 14:08

Nu du nævner det LuffeA så efterlod min far også 3 stk. ældre fotografiapparater. Jeg nænner heller ikke at smide dem ud, men vil nok kontakte en lokal fotoklub som måske kan bruge dem til en form for udstilling. Det ærgrer mig at ingen af de medfølgende objektiver, der var dyre ved indkøb, kan bruges mere efter overgang til digitalfoto.

Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-11 14:29

Har endnu min gamle konfirmations gave: Agfa Clark i original taske. Kan ta`billeder mens den er i tasken. Klappen åbnes,så er linsen fri. Tysk kvalitet.

M.

Fra : Teil

Dato : 05-10-11 14:29

Bøjede søm ? Jo højrebøjede

Fra : Teil

Dato : 05-10-11 14:31

Min Braun diasfremviser

Fra : grow

Dato : 05-10-11 14:45

Sådan kan vi blive ved.
Har også arvet 2 stk. smalfilmforevisere. Gad vide hvor når de bliver moderne igen?
Nej Teil, venstrebøjet og hovedet sidder i den forkerte ende. Af samme grund blev de kasseret.

Fra : LuffeA

Dato : 05-10-11 14:55

Nordisk Kabel & Tråd lavede engang et personaleblad der hed "Stiftstidende", det stoppede dog hurtigt idet det var for usømmeligt.

At lave et nyt fandt de ud af blev skruen uden ende.

Fra : Teil

Dato : 05-10-11 15:04

En samling vinylplader, den slags med musikspor.

Fra : LuffeA

Dato : 05-10-11 16:41

Citat
En samling vinylplader, den slags med musikspor.

Dem er der sgu stadig et marked for, jeg har da en smule af dem samt en pladespiller med en ikke-brugt pickup.....jeg regner med at få gode penge for den en dag.

Fra : granner01

Dato : 05-10-11 17:17

Jeg har stadig en fremviser til min fars gamle lysbilleder for ikke at nævne hans morsenøgle og hans regnestok, som jeg selv har lært at bruge.

Og så nogle drengehæfter han læste, de hed Norman Conquest. Dem læste jeg mange gange som ung.

Og så har jeg stadig alle de servietter jeg samlede på og alle glansbillederne og hønseringene. Og tænk, jeg nænner ikke at give børnebørnene det.

Fra : grow

Dato : 05-10-11 17:53

Hvor dejligt at konstatere at jeg ikke er den eneste med et "fejlgen"

Fra : Klatterup

Dato : 05-10-11 17:53

Det er dejligt at læse om hvad i samler på, jeg føler mig blandt ligesindede.

Jeg har ca. 150 nøgleringe - 30 krus af forskellig oprindelse - gamle børnebøger, som jeg absolut ikke kan leve uden - mapper med ting fra mine rejser - oseaner af film, på dvd - Matador på whs, som jeg ikke nænner at kaste ud - masser af bøger, de fleste har jeg læst - og sådan kan jeg blive ved.

Så det er rart at høre der er andre som samler, og ikke kan nænne at smide det ud, sæt man skal bruge det dagen efter.

Fra : Teil

Dato : 05-10-11 18:08

Fotografier af slægten mere end 100 år tilbage i tiden

Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-11 19:17

Citat
Hvor dejligt at konstatere at jeg ikke er den eneste med et "fejlgen"

Jeg tror det ligger dybt i os "krigsbørn",at man ikke skal smide væk,hvad (måske) kan genbruges.
Derfor er jeg også lidt "på kant" med begrebet "forbrug skaber vækst". Ja,gu`gør den det.
Men det er jo hele tiden jordens ressourcer,vi tærer på. Der bliver hele tiden mindre og mindre,af det hele,for hver dag der går.
Jeg er af "blå" observans, (ingen hemmelighed) men netop her,kan jeg ikke følge parolen,med at vi skal forbruge os ud af problemerne.Ved godt det "skaber" arbejdspladser,men det er imod hele min indstilling. DER MÅ VÆRE ANDRE UDVEJE.

M.

Fra : Klatterup

Dato : 05-10-11 19:26

Helt enig Mosebaek - jeg er også fra den årgang.

Fra : Eyvind

Dato : 05-10-11 19:27

Jeg har også en pasion med at ville samle på "afklædningsdukker"
Men det må jeg ikke.

Fra : granner01

Dato : 05-10-11 20:20

Mine børnebørn bruger påklædningsdukker, er der ingen "piger" her der kan huske påklædningsdukker?

Og alle de kønne glansbilleder jeg har, ind imellem køber jeg lidt flere og så får børnebørnene lov til at kigge.

Og alle de foto jeg gemmer, mange ved jeg er familie men jeg kan ikke huske dem, og jeg er den ældste i familien.

Men de gamle lysbilleder har jeg tænkt mig at se en gang inden jeg bliver for gammel og ikke ved hvordan jeg skal sætte billederne i maskinen.

Men jeg kan heller ikke bare smide væk og købe nyt, lige som jeg ikke køber på afbetaling. Jeg sparer sammen til tingene. Det lærte man hjemmefra. Har du ikke råd til at spare sammen, så har du ikke råd til at købe. Dog undtaget bil og fast ejendom.

Måske er det fordi jeg er født lige efter krigen. Men sparsommelighed lærte man, og at passe på tingene.

Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-11 20:59

Citat
Har du ikke råd til at spare sammen, så har du ikke råd til at købe.

Kloge ord, granner01.Men det er desværre ikke en visdom,ret mange bruger idag.

Jeg har været fattig,hele mit liv......... men har aldrig manglet noget.

M.

Fra : Troldepige

Dato : 05-10-11 21:21

Min erfaring er, at hvis jeg smider noget ud, så går der max. en måned før jeg mangler det.

For en del år siden ordnede jeg køkken i den lejlighed jeg boede i, bl.a. blev skabslågerne slebet og malet efter alle kunstens regler.
Og selvfølgelig skulle lågerne have nye greb.
Jeg købte sådan nogle runde nogen af hvid porcelæn, som skulle skrues fast med en messingskrue.
På en eller anden måde endte jeg med at mangle sådan en skrue, altså til at skrue greb fast med.

Jeg bor i en ikke helt lille by midt på Sjælland og var rundt i alle forretninger, som kunne tænkes at have sådan en skrue. Men uden held.

På et tidspunkt skulle min mor så over og besøge sine forældre i Randers, og min morfar havde jo et rimeligt velassorteret træ-værksted, så hun fik en skrue med, så hun kunne se, om ikke min morfar havde en jeg kunne bruge.

Og sørme havde han da så.

Så det er ikke så tosset med samlere.

Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-11 22:01

Jeg har skam også været med på forbrugs-noderne,ang. mobil telefoni:
i 1996 købte jeg min første mobil tlf.: En Motorola,der vejede det samme som en mursten.
(Ligger på loftet).

I 2002 "arvede" jeg min søns Nokia 3210.

I 2003 købte jeg en Nokia 3510i. Den bruger jeg såmænd stadigvæk. (Samme batteri).

Sagde nogen iPhone ???

M.

Fra : grow

Dato : 05-10-11 22:11

Jeg er fra 1944 og lærte også at man sparer sammen inden man køber noget. Det er måske af den grund at det er så svært at smide noget ud. Når det så endelig sker så er det efter moden overvejelse og bag efter kan man ærgre sig over det. Jeg havde to ting som jeg har fortrudt. En gammel tømmersav, den man strammer med en pind gennem en snor og en komplet Commedore Amiga 2000 computer med alt tilbehør og en hel kasse spil på disketter. Nå, men livet går videre og måske bliver jeg så gammel at jeg ikke kan huske min dumhed.

Fra : grow

Dato : 05-10-11 22:15

Hvad så mosebaek, du kan sikkert ikke smide Nokia 3210 ud. Den ligger sikkert i en skuffe for tænk nu hvis batteriet på 3510i satte ud!

Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-11 22:22

Jeg føler med dig grow.Ved hvordan det er.

Jeg havde en Commedore 64.Hvor den er blevet af,husker jeg ikke.
Men... af en eller anden mærkelig grund,har jeg det originale emballage stadigvæk.(På loftet).

M.

Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-11 22:32

Citat
Hvad så mosebaek, du kan sikkert ikke smide Nokia 3210 ud. Den ligger sikkert i en skuffe for tænk nu hvis batteriet på 3510i satte ud!

Ja den ligger godtnok i et skab. Forresten et godt tip,du gav mig.
Har aldrig tænkt på det er samme batteri. Men 3510`eren kan stadig holde power i tre døgn.
Den er aldrig slukket.Lidt problemer med at tænde den igen.Virker ellers fint.

M.

Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-11 22:44

Citat
Jeg er fra 1944

Soom omm..det var noe.... næh du.... 1942 om jeg må be`

Da ku`man snakke klima..... kold klima. Min far ba`r roerne ind i stuen,foran kakkelovnen.
Så de kunne tø`es op til kreaturerne.

M.

Fra : granner01

Dato : 05-10-11 23:03

Og hvor er vi dejlige os fra 1940 til 1949. Det var år den gang og så kan vi huske de vilde 60'ere. Den gang at man havde 5 tilbud på en lejlighed og 4 tilbud om en læreplads. Det var tider.

Fra : Troldepige

Dato : 06-10-11 06:28

Citat
Den gang at man havde 5 tilbud på en lejlighed og 4 tilbud om en læreplads. Det var tider.

Ja, der er ihvertfald noget ungdommen ikke kan tale med om.

Fra : Klatterup

Dato : 06-10-11 09:36

Og jeg er årgang 1941 - og jeg som troede her var lutter unge mennesker.

Jeg har også en gammel Nokia 3210, som jeg også bruger endnu, og den virker perfekt.

Dengang lavede de noget der kunne holde til dagligt slid, i stedet for nu hvor det er beregnet
til at holde en vis tid og så skal man købe nyt.

Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 09:51

Tænk jeg var så heldig at mit barnebarn gerne ville låne min gamle Nokia 6021 - hendes supersmarte var nemlig blevet væk. Den gamle Nokia blev nemlig ikke smidt væk.

Og for sølle 50 kr. fik jeg et andet barnebarn til at justere tiden som min Samsung holder tændt, så den ikke hele tiden slukker mens jeg tænker.

Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-11 10:25

Citat
Og jeg er årgang 1941 - og jeg som troede her var lutter unge mennesker.

Jeg tror såmænd vi er en hel del "oldinger",her på Kandu.
Jeg tror også at den moderne teknologi,er med til at holde os "unge af sind".Vi er simpelthen tvunget til at holde "ørene stive".

Nu er jeg f.eks.,lige blevet ejer af et nyt fotoapparat,(den gamle døde) og et nyt GPS (tåbeligt af en mand i min alder).
De kræver begge,visse hjernefunktioner er intakte.

M.

Fra : Klatterup

Dato : 06-10-11 10:34

Ja det er rigtigt - jeg er jer af de samme 2 ting, men syntes ikke det er tåbeligt, men det er nødvendigt at følge med i udviklingen, bliver vi først hægtet af, så er vi på R&%¤#

Fra : LuffeA

Dato : 06-10-11 10:37

Jeg kasserede også min Motorola fra 96`, udtræksantenne og en slids hvor man skulle skubbe hele kortet ind, standbytid 8 timer.

Jeg osede lidt rundt i en Fona i går og observerede at en gut på omkring 65 fik en demo af en IPad, han virkede særdelses intereseret i et køb, men han kunne jo muligvis have været IT-mand i flere år inden pensionen.

Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 11:31

Det kan godt være at i andre er af ældre dato..............................men jeg er da kun fra 43

Fra : granner01

Dato : 06-10-11 13:13

Jeg købte for nogle år siden en DVD afspiller og ville have en der kunne afspille forskellige formater bl.a. MpG3.

Jeg blev betjent af en ung (under 20 år) mand. Og han ville sælge mig en afspiller der kun kunne af-spille film. Den ville jeg ikke have.

Jeg sagde til ham at jeg ville have en der kunne afspille bl.a. MpG3 filer. Og han gloede på mig og sagde så: "Jamen lille de, de ved ikke en gang hvad en Mpg3 fil er, så der er ingen grund til at købe sådan en maskine"

Det skulle han ikke have sagt. Jeg blev nødt til at insistere på at jeg ville have den maskine. Og så måtte jeg fortælle ham at jeg godt vidste hvad jeg talte om.

Det bedste af det hele det var det tåbelige udtryk den unge mand havde i ansigtet da jeg drog af men min maskine (som ikke virker mere).

Ja se gamle koner kan godt være med.

Fra : dova

Dato : 06-10-11 15:17

Sikke da en dejlig tråd.

Jeg føler mig sgu da helt ung, for jeg er fra engang i 50erne

Men jeg kender alligevel til det der med, at man ikke kan få sig til at smide noget ud.

Og det er lige fra barndommens glansbilleder de flere hundrede vinylplader, bøger og mange andre ting, til en gammel bil der ikke kunne mere

Og ting skulle helst repareres hvis det på nogen måde kunne reddes inden for rimelighedens grænser.
Jeg havde for mange år tilbage, en større eftersøgning i gang efter en bestemt reservedel til en 14 år gammel tørretumbler, der fra ny havde kostet den formidable sum af 1900,-
Og jeg blev godt nok sur, da ekspedienten i den, jeg tror fjerde, hvidevarebutik jeg gik til, tillod sig at sige, at "det troede han søreme ikke kunne skaffes mere, og om ikke jeg troede, at den maskine havde udtjent sin værnepligt"
Han fik i klare vendinger at vide, at det skulle jeg nok selv vurdere, og at han med sikkerhed kunne regne med, at det IKKE var der jeg købte en ny tørretumbler såfremt han ikke kunne skaffe den del jeg manglede.
Så kunne han pludselig godt finde reservedelskatalogerne OG deri den manglende del, som kostede 80 kroner. Og tørretumleren virkede upåklageligt i yderligere 5 år

Var det i dag, så skrottede man sgu bare sådan en maskine og giver gladeligt et par tusinde eller tre, for en ny

Fra : Klatterup

Dato : 06-10-11 15:58

ÅH ja hvor det altsammen lyder bekendt, hol da helt op, hvad laver en årsunge som DOVA her sammen med alle vi mosefund.

Jeg må sige, det er gået op for mig, at vi er mange i samme alder her - hvor herligt.

Det er rigtigt de fleste unge tror vi ældre er hægtet fulstændig af når det gælder ny teknik - og teknik i almindelighed, og er man så af hunkøn går det da helt galt.

jeg skulle havde skiftet olie på min lille Daihatzu (3 cylinderet) og han kom glad med regningen for 4 L olie, som jeg nægtede at betale, for når jeg selv skiftede det, kunne der absolut kun være 3 L og det enda med skift af oliefilter og en lille efterskylning.

Kors hvor blev han sur, men jeg betalt kun for 3 L. men det er træls.

Forleden dag var jeg på kommunen for at forny kørekort, her stod en sød dame og ville lære mig at bruge de blanketter som man kan hive ud på nettet - fyre sin læge en lørdag kl. 23 osv.

Jeg fik at vide jeg var en mønsterborger. jeg blev lige 10 cm. højere.

Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-11 18:17

Citat
ÅH ja hvor det altsammen lyder bekendt, hol da helt op, hvad laver en årsunge som DOVA her sammen med alle vi mosefund.

Helt gal er det da med Eyvind:
Citat
Det kan godt være at i andre er af ældre dato..............................men jeg er da kun fra 43

De skal lære at holde mund,når de voksne kommunikerer.
Citat
[...]

SÅDAN.... så kan han lære det.Sådan en ånds pygmæ,af en reservedelsudskifter.
Håber han blev meget

M.

Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-11 18:30

Citat
Det kan godt være at i andre er af ældre dato..............................men jeg er da kun fra 43

Jeg har en stor og uforbeholden undskyldning til Eyvind.Nu er det mig der har blussende ører.Jeg opfattede hans indlæg forkert.Jeg læste det som 43 var hans alder,og ikke årg.Beklager meget Eyvind.

M.

Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 19:55

Men jeg skal nok holde mund når de voksne taler, men hvis det varer længe og jeg så falder i søvn er jeg nødt til at åbne munden ..........................for at kunne snorke

Fra : nomore

Dato : 06-10-11 20:03

Citat
Jeg nænner heller ikke at smide dem ud, men vil nok kontakte en lokal fotoklub

Har selv solgt flere ældre, inde på qxl for en rimelig pris - til en samler.
Citat
Jeg tror det ligger dybt i os "krigsbørn",at man ikke skal smide væk

Jeg er så årgangen lige efter - men med lidt af samme 'opdragelse'.
Citat
Mine børnebørn bruger påklædningsdukker, er der ingen "piger" her der kan huske påklædningsdukker?

Har en del af dem, der er lavet af billeder, og som man så skifter tøj på?
Mener de kom med et ugeblad, hvor man kunne klippe osv.
Citat
Jeg har været fattig,hele mit liv......... men har aldrig manglet noget

Man tager bare en tur gennem 'rodet' og man er en rig knægt (åndeligt) igen.
Citat
Min erfaring er, at hvis jeg smider noget ud, så går der max. en måned før jeg mangler det.

Derfor jeg har et par batterier - tænk hvis og så fremt..
Citat
Min far ba`r roerne ind i stuen,foran kakkelovnen.
Så de kunne tø`es op til kreaturerne.

Citat
Og tørretumleren virkede upåklageligt i yderligere 5 år

Ak ja, hvad et par nye 'tændrør' kan gøre

Citat
SÅDAN.... så kan han lære det.Sådan en ånds pygmæ,af en reservedelsudskifter.

Sikker`?? måske derfor man har så meget af en ekstra genstand, man kan ikke købe enkelte
genstande mere/ borset fra på et værtshus

---------
Nå_ men rart der kom gang i de GRÅ___ÅRGANGE.

Personligt hader jeg mennesker der smider et næsten nyt tv på skrot-bunken
bare fordi de ikke gider/orker at sætte det til salg/ giv væk/ + få lidt penge, men Whatt69%
sådan syntes jeg hele den nye årgang er ? og hvornår fråseriet
satte ind, er vel en anden sag/ spørgsmål

Fra : nomore

Dato : 06-10-11 20:05

Glemte lige
Citat
Hvis Du har så gamle batterier liggende er der sikkert andet miljøfarligt skrammel

Kun mig selv...
og mine tandfyldninger.

Fra : Eyvind

Dato : 06-10-11 20:16

Er der nogen som lige gider skifte ble på den unge nomore

Fra : nomore

Dato : 06-10-11 20:17

Citat
Vil du låne en saks, så de stykker papir kan blive klippet rene i kanten.

Beklager, jeg er gået fra saks - til ???
Bortset fra det, så kan jeg huske i min ungdom, var visse frimærker
særdeles dyre med takker på, men mine var klippet ud,
så jeg lånte MORS symaskine og lavede selv mine takker_________////
Og Pilegård´s boghandel (dengang) kiggede på dem, og sagde han lige
skulle ind 'bagved' og slå dem op....

Sikke en latter der kom......................og der var jeg ellers sikker på jeg havde vundet i ? Lotto
men nej_____men han gav mig en 5 øre, som 2 minutter efter lige skulle ind og vurderes.
Mere grin fra osv _ men ingen byttepenge.

Fra : nomore

Dato : 06-10-11 20:24

Citat
Er der nogen som lige gider skifte ble på den unge nomore

Hvorfor.. der er lige så varmt....

Fra : LuffeA

Dato : 06-10-11 20:41

Citat
Bortset fra det, så kan jeg huske i min ungdom, var visse frimærker
særdeles dyre med takker på, men mine var klippet ud,

Jeg begyndte at samle frimærker som 9-årig, og fik fat i nogle ark hvor der var flere forskellige mærker af hver sin størrelse, som reget et langt i siden og 4 mindre.
Min søster syntes en dag at de skulle rives fra hinanden og gjorde det så

Hun overlevede

Fra : granner01

Dato : 06-10-11 20:50

Jeg måtte gemme mine terninger, i ved spil med 5 marmor terninger, 4 ligger på jorden og så skal alle samles op med en terning i hånden. Mine var dejligt slidte og lå godt i hånden, så min lillesøster forsøgte at få fat i dem. Men jeg havde gemmesteder.

Og hun fik aldrig fat i dem for jeg har dem stadig

Fra : nomore

Dato : 06-10-11 22:11

Citat
Hun overlevede

Kender typen ????

Kan huske jeg LIMEDE min bror´s dyre mærker fast, med Dyna lim.
=
De sad KUN på et hængsel_________//

Citat
ved spil med 5 marmor terninger

Den/ det __ kender jeg ikke

Fra : LuffeA

Dato : 06-10-11 22:35

Citat
Kan huske jeg LIMEDE min bror´s dyre mærker fast, med Dyna lim

Det hed Dana lim hvis det var de små gule tuber med nålen man stak i efter brug ....... faktisk en skidegod måde at lukke en limtube på.

Men skoleelever gik og sniffede det

Nu vi har fat i terningerne:
Jeg har to raflebægre (havde 3) stemplet "Ugens Rapport", de blev delt ud for ugens bedste sjofert.
I bunden står der 1. præmie fra Max, han var jo en af redaktørerne på bladet men døde af sygdom da bladet havde sit højeste oplag

Fra : nomore

Dato : 07-10-11 04:54

Citat
Men skoleelever gik og sniffede det

Gad vide hvordan jeg` fandt her-ind

Sikkert ? bare (kisser/ kissan)__________der fil et tele-stop

BTW:
hvis du ser denne tråd, (kissan) SÅ LIGGER? der en masse beskeder og andet???????
du ikke har svaret på i FLERE ÅR?
På både dine profiler og andet - net

VELKOMMEN TIL???? LIVET...IGEN (kissan)

Citat
Du gav mig i sin tid, en adresse? men osv:?
kan IKKE køre efter ESBJERG/ og muligvis lidt VAND/ sø/ hav/ ØL
uden at vide HVORFOR = fik det at vide over _TLF...
Men jeg kunne/ ville ikke køre i min egen genstand >= den dag..........
Håber du kan forstå DEN/ ikke mig.
Og som skrevet. er der MANGE beskeder til DIG
FRA __se alle mine gamle profiler// [B]ellers kan andre hjælpe DIG[/B]
Jeg har været der med bare LIDT HJÆLP...men
VÆK var du__og så dukker du op IGEN..

Og så skal JEG s__ have en P_____ og lidt gift

Rart at se du er tilbage___
Jeg er smuttet...

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 07-10-11 04:55

Tak for svaret Eyvind.
Inden den bliver for LANgggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

Fra : nomore

Dato : 07-10-11 05:27

Fra : Troldepige

Dato : 07-10-11 06:25

Citat
Jeg måtte gemme mine terninger, i ved spil med 5 marmor terninger, 4 ligger på jorden og så skal alle samles op med en terning i hånden

Det hed vist "terre" eller noget i den stil, får ikke noget fornuftigt frem med googl.

Fra : Eyvind

Dato : 07-10-11 08:36

I brønshøj spillede vi Terre/r eller hvad det hed. der bruges 5 stk. marmorterninger.

Der startes med, at 4 ligger i en firkant med ca. 10-15 cm. afstand.
Den femte kastes op i luften og mens den "svæver" samles en terning op, og den svævende gribes igen...............med een hånd.

så to og to ad gangen De to ligger sammen

så tre og en

så fire samlet

så kommer fem som ligner den første, men de opsamlede terninger holdes i kastehånden

OSV..................................

Hilsen en gammel terre vejmester.

Fra : granner01

Dato : 07-10-11 10:38

Jeg er også terre mester. Og jeg kan da lidt endnu.

Citat
terre, kaste- og gribespil, som udføres med fem terningformede sten, hvoraf en kastes op i luften, mens en eller flere af de øvrige tages op efter regler med stigende sværhedsgrad, inden den første sten atter gribes.

Fra : Eyvind

Dato : 07-10-11 10:42

Vi havde ikke tøser med - de sjippede bare hele tiden.

Fra : granner01

Dato : 07-10-11 16:38

Jeg sjipper stadig, nu med omgangstæller, altså det er sjippetovet der har omgangstæller.

Du har følgende muligheder