80`er fest
Fra : TanteAnne
Vist : 1663 gange
100 point
Dato : 10-07-11 08:47

Jeg er inviteret til 80`er fest, udklædt, men hvad skal jeg dog tage på??? jeg er en stor kraftig pige og har ikke mod på alt det stramme tøj, var der slet ikke nogen løse gevanter man gik med dengang?

Fra : Nordsted1

Dato : 10-07-11 09:02

Selvfølgelig var der også store mennesker i 80'erne

Så tag du bare noget af dit alm. festtøj på ----og kom store skulderpuder i

Har du også nogle store øreringe, og evt. muligheden for at lave en masse små krøller, så er du godt på vej

Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 10-07-11 09:47

tænker på gemascher (i dag hedder de legins .-)) og så en kæmper oversigt t-shirt kjole med de ovennævnte skulderpudder.

Neon farvet smykker, neglelak og hårpynt og stiletter eller old stil gummisko som addida all star eller convers så er den hjemme.

Fra : Nordsted1

Dato : 10-07-11 09:50

Ehm... gamacher, kom da så vidt jeg husker først frem i starten af 90'erne

Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 10-07-11 10:21

Nej jeg gik med dem i 80´erne

Fra : piaskov

Dato : 10-07-11 10:44

TanteAnne.
En tur i en genbrugsbutik gør underværker...der kan du finde det du skal bruge.

Fra : Eyvind

Dato : 10-07-11 10:47

Nordsted1 - Gamasher er vist overtræk til fødderne, og har eksisteret fra længe før vores tid.

Fra : Nordsted1

Dato : 10-07-11 10:51
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-11 10:54

Øh jow da

Fra : smuller54

Dato : 10-07-11 11:53

TAk_for_hjælpen har faktisk givet en god ide.

Gamasher og kæmpe T-shirt, samt et ciffontørklæde og crepehår osv.

En stor cowboyskjorte er heller ikke af vejen.

http://www.festdoktoren.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=53

Fra : pifo

Dato : 10-07-11 13:13

joggingtøjet var moderne i 80'erne. Jeg husker, at vi syede det selv i velourstof, og tænk folk gik på arbejde i det. Skræmmende! Benvarmere var også et hit - og ja, krøllet hår

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-11 17:29

Jeg er også en stor pige, og jeg ville aldrig vælge en oversize t-shirt, for den skjuler INTET - tværtimod - den sætter sig fluks fast i dellerne... Heller ikke stramme gamacher (det hed de skam dengang) eller leggings!

Lang og løs cowboy-skjorte, løse leggings, pumps med stilethæl, Adidas/Hummel gummisko/gårdsanger-sko (stof med snøre og gummisåler). Pink/coboltblå chiffontørklæde eller de store i indisk bomuld, som atter er blevet moderne. Ditto store ørenringe, plastik armbånd. Glimmer, -bælte, -neglelak, - læbestift/lipgloss. Krøllet hår, evt. sat op med et stort glimmer-spænde. Kuverttaske, som ligner et damemagasin med kraftigt plastik om, og stor tryklås.

Hi hi, jeg havde cowboybukser med glimmer i stoffet.... Dengang var jeg skisme flittig med en symaskine.

Fra : pifo

Dato : 10-07-11 21:34

Se en masse idéer her:
http://www.temashop.dk/temaer-temafest/aartier/80er-1980.html?limit=48
Tjek lige den fikse gymnastikpige med benvarmere eller fyren i joggingtøj

I øvrigt husker jeg kobolt blå som én af mine yndlingsfarver.

Godkendelse af svar
Fra : TanteAnne

Dato : 11-07-11 10:59

Tak for svaret Camillasmoster.

Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-11 20:36

Velbekomme, TanteAnne - håber, at det lykkes for dig.

pifo - jeg havde en hjemmestrikket mohair-trøje i den flotteste coboltblå.

Du har følgende muligheder