Tusch på linoleum.
Fra : frklaursen
Vist : 5805 gange
200 point
Dato : 24-06-11 20:20

Tusch på linoleum. min søn har tegnet på mit gulv, med pink tusch.... jeg har prøvet at fjerne det med sæve, klorin, acetone og rensebenzin, men intet virker.

Fra : piaskov

Dato : 24-06-11 20:38

Du skal prøve med sprit.

Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-11 20:38

Ajax, eller i værste fald salmiak spiritus, tager det.

Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-11 20:40
Fra : smuller54

Dato : 24-06-11 21:10
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-11 21:22

Tush partikler er da store, så næppe behov/gavn af nanno teknologi?
Det er nok mere slibemassen der hjælper??

Det minder mig om opfinderen der havde fundet et stof der kunne opløse alt,
men hvad skulle han opbevare det i???

Så hellere brug Vanish og alt forsvinder...

Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-11 21:54

Jeg ved at Brintoverilte virker

Et eksempel.... jeg fik en blomst, som desværre dryssede med lilla blomster på min hvide skænk, og farven var ikke bare lige til at få væk... derfor blegede jeg det med brintoverilte duppet på en vatpind, og farven forsvandt

Fra : nomore

Dato : 24-06-11 22:19

Citat
med pink tusch

Mal resten i samme farve

prøv en KLAT smør/ margerine - over natten/

tandpasta - slibemiddel

Fra : Camillasmoster

Dato : 24-06-11 23:08

Husk endelig at vaske linolium'et med vaskepleje-middel (f.eks. Probat" til natur) efter "mishandlingen". Linolium er et organisk produkt, som skal passet og plejes. Hvis man bruger universalmiddel til hver gulvvask, udtørres linolium'en.

Kom evt. polish på gulvet til sidst, så trænger diverse tusser og sådan ned i gulvet.

Fra : nomore

Dato : 25-06-11 02:18

Fra : Birgitta

Dato : 25-06-11 20:55

Nano-svampen er nu slet ikke så ringe endda... Jeg købte nogen på tilbud i Netto for nogen tid siden. 10 for 35 kr...
Og dem har jeg brugt mange gange på ihærdige pletter..

De smuldrer let under brug, så de holder ikke så længe som almindelige rengøringssvampe, men de får hurtigere pletter væk.

Mon ikke gulvet er af vinyl? Det er slemt til at suge farve til sig..
Linoleum bruger man jo ikke så meget mere.....

Hvad farve er gulvet?

Du har følgende muligheder