St. Brøndum KB.
Fra : GVATE
Vist : 576 gange
500 point
Dato : 28-05-11 16:20

Mangler lige et par ord, mon nogen kan se hvad der står.
St- Brøndum KB. 1751 opslag 35
Kirsten. Christens Hansens Barn i Brøndum, døbt Testf. Anno --- Martius d. 25. Martius Testf.Maren Christensdatter fra Aschilterp ---------------- Peder Bech Knud Hansen. Lars Jensen. Magrethe Hansdatter og karen Jensdatter alle af Brøndum.

MVH GVATE

Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-11 09:19

Når ingen svarer,
begge --- er jo helt ude i venste kant, mørke og ulæselige for de fleste...

Hvad betyder iøvrigt Testf.?

Er det kun én dåb eller hvorfor spørger du om flere??

Ellers godt læst, alt det andet...

Fra : karenD

Dato : 29-05-11 17:30

Kan sige så meget, at den 25. marts er Marias bebudelsesdag, så hvad end der står, så er det en forkortelse af Annuntiatio Mariæ Virginis og Ikke Anno... som du selv foreslår.

Og Test. betyder faddere..., men jeg kan nu ikke se noget f?

Venlig hilsen Karen

Fra : GVATE

Dato : 29-05-11 19:31

Tak til Karen D, du har ret det er faddere, jeg ville være sikker hilsen GVATE

Fra : GVATE

Dato : 29-05-11 19:53

Tak til Svend Giversen, Ang. dit spørgsmål om der er flere børn har du ret, jeg har en teori om at der er to mænd i den lille by der bærer samme navn Christen Hansen, derfor prøver jeg at tyde børnenes dåb for at sammenligne fadderne-
St. Brøndum KB-
opsag 29 Rasmus, f. 1746 senere Skoleholder i Ø. Hurup
31 Caren f- 1748
35 Kirsten f.1751 min 3x Tip bliver også bosat i Ø. Hurup, de to ved jeg er søskende
37 Anna f- 1753
44 Navn utydelig
48 Hans ( Christen Hansen Møller)
56 Maren 1763. ser jeg ret Der må næsten være to med navnet Christen Hansen
Maren Christensdatter og Christen Hansen Copuleret 7. Dec. 1746 i St. Brøndum opsl. 111
Hilsen GVATE

Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-11 20:06

Måske hans farfar:

Aalborg, Hellum, Store Brøndum, Eystrup Bye, , 62, FT-1787
Hans Christensen 25 Gift hosbonde gaardbeboere og pottemager
Johanne Jørgensdaatter 48 Gift madmoder
Christen Hansen 8 Ugift deres søn

Altså den ene af dem?

Fra : GVATE

Dato : 30-05-11 12:04

Til Svend Giversen.
Tak for din teori om Christen Hansens forældre. Men jeg har en anden teor,i på opslag 111 St. Brøndum KB 1747 der ses nemlig trolovelse og vielse mellem Christen Hansen og Maren Christensdatter.deraf fremgår det at Christen Hansen er født i Schibsted (Skibsted) der er en Christen der kunne passe på opslag 154 Skibsted KB. 1729. jeg har ikke helt tydet denne dåb.

Chersten Hansen dør i ST. Brøndum 1770 se opslag 87 , jeg kan desværre ikke se hvad der står i anden linie MVH.GVATE

Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-11 10:27

Jeg håber ikke det sidste er rettet kun til mig, jeg er ikke god til håndskrift.

Der står vist noget med 14 Januar, resten kan jeg heller ikke læse...

Og ja, der er mange Christen Hansen, et alt for almindeligt navn.
Det var sikkert en forkert jeg fandt?

Du har følgende muligheder