/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
boot fix til vista hvordan?
Fra : return
Vist : 759 gange
34 point
Dato : 05-05-11 13:49

hej har hørt fra en at man kan downloade et program som hedder Boot Fix til vista men ved ikke rigtigt hvor jeg finder det så jeg kan få det downloadet og brændt ud på en cd så jeg kan bruge det på den bærbar som ikke vil makke ret med recovery cdén ,har hørt at dt vist er et program der skal køres i dos promt men er ikke sikker nogen der kan hjælpe ?

Fra : Jan4100

Dato : 05-05-11 15:05

Det her ptogram er rigtigt godt til at formatere, fdiske osv.
http://www.hirensbootcd.org/download/

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 34 point
Dato : 05-05-11 16:16

Til tider kan Master Boot Record lave ballade.
Det sker ofte når linux har ligget på harddisken.

Den gamle win 98 startdiskette kunne rette MBR op.

A:\ fdisk /mbr og så trykke enter

Der er lavet en win 98 start CD som kan det samme, og den kan vist hentes her:
http://peecee.dk/upload/view/211764

Men det er ikke sikkert at det er en MBR fejl.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 05-05-11 21:43

Tak for svaret Eyvind.