Randers remsen
Fra : jeb3
Vist : 804 gange
200 point
Dato : 19-01-11 12:11

Er der nogen, der kan huske remsen om Randers?
Kan huske min morfar kunne en remse om Randers, noeget med Randers piger, randers handsker, Randers reb og de 13 landeveje.....

Men hvordan er det nu den er?

Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-11 13:13

Vel ikke den her, som jeg kun delvis husker?

Anders kørt til Randers med koste og li(m)er
han vælte på vejen og spildt ålt hans tier,
han banded han aldrig vil kør den vej mier.

Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-11 13:24

rettelse: med limmer og grimr

tier er jo jysk for tjære, mens grimer er hovedtøj på køer og heste
og det giver jo ingen mening i forbindelse med tjærevognen der væltede.

Fra : jeb3

Dato : 19-01-11 13:33

Næ ikke helt, det var en masse af de ting, Randers var kendt for. Men den er da sjov :)

Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-11 13:42

Selv om jeg var soldat i Randers, dengang der var rigtige Pionerer til,
husker jeg ikke andre remser.

Men naturligvis: Handskernes, pigernes og rebenes by, eller var det omvendt?
Ligesom "hæng dem ikke i bagateller, brug Randers reb" jo er kendt.

Men det må være på en af de 13 landeveje Anders væltede...

Fra : jeb3

Dato : 19-01-11 13:43

Det var de 13 landeveje, der først til søvejen. Åndsvagt at komme i tanker om sådan en remse, men den ligger bare og rumsterer i baghovedet, og vil bare ikke falde på plads :S

Fra : jeb3

Dato : 19-01-11 13:46

Jeg har sendt en mail til lokalhistorisk arkiv, måske kan de hjælpe :D

Fra : Camillasmoster

Dato : 19-01-11 23:16

Du vågner klokken 2 om natten, og har den!

Ja, man kan sqtte slippe den - det er da også sjovt at lege "detektiv".

Det er jeg ret vild med, bliver ved til den bitre ende.

Så nu går jagten ind. Min far er født i Randers og kender flere deroppe fra.

Du har følgende muligheder