/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
militær støvler i læder
Fra : return
Vist : 2307 gange
100 point
Dato : 06-12-10 18:38

hej
findes der virkelig ikke rigtige militær støvler mere kan huske man kunne købe brugt i en army forretning hvor de solgte sådan noget ,men har kigget efter nogle og kan kun finde en masse nye morderne militærstøvler ,men findes de gamle ikke mere ,de var i læder og kunne købes i 80èrne

nogen der kan hjælpe gerne med link

Fra : Smokei

Dato : 06-12-10 18:42
Fra : molokyle

Dato : 06-12-10 18:50

Du kan afhente et par str. 44 Hjemmeværn-støvler (= Militærnægter ditto.) hos undertegnede

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 06-12-10 19:09
Fra : JørnDK

Dato : 06-12-10 19:28
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-10 22:19

Return du skal slet ikke være så ked af at de gamle støvler er udgået, de var bare så hårde ved fødderne i forhold til dem vi bruger nu

http://www.shop.inf-wear.dk/default.php?cPath=85&sessionid=8b1327336ae0f8c882d81f8f3d8c0326

Husk at købe dem lidt for store, så du kan have to par sokker på

Fra : Camillasmoster

Dato : 06-12-10 23:24

Jeg har et par, som har stået SÅ meget igennem med mig, at jeg ikke nænner ar skille mig af med dem . Forestil jer at stå ude i en mørk skov i det vejr (inkl. sne) vi har nu - og så mærke, at der siver vand ind i støvlerne. Vi står midt i en mose, i bælgravende mørke, og det siiiver - og det bli'r det ve' me'.

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-10 07:47

Fyyy Camillasmoster, du har vist "sjusket" med pudsningen... ka' du så få gjort noget ved det så du ikke bliver snottet

Hvis jeg var dig, ville jeg få de støvler byttet, du drømmer ikke om hvor go'e de nye støvler er i forhold til de gamle

Fra : molokyle

Dato : 07-12-10 08:45

Nordsted1 -> Nu ved jeg ikke hvor du har dine støvler fra ..og det er heller ikke vigtigt, men i dén del af etaten hvor jeg slår mine folder (..og DU ved godt hvor det er, men behøver ikke at afsløre det hér i forum ), er de nye modeller pragtfuldt fodtøj: http://www.haix.com/
</MOLOKYLE>

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-10 11:45

Molo dine støvler ser da også fornuftige ud

Nu svarede jeg bare udfra militærstøvler, hvor jeg synes de nye er langt at foretrække fremfor de gamle

Eneste ulempe med de milistøvler, er de snører, jeg lærer aldrig at få dem hurtigt på--- men så ka jeg måske være så heldig at krigen er overstået når jeg endelig er blevet iklædt

Fra : molokyle

Dato : 07-12-10 12:09

Jeg har fået et par af disse udmærkede vinterstøvler:

http://www.polimil.co.uk/acatalog/Haix_Airpower_P3_Boot__89.95.html

</MOLOKYLE>

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-10 13:10

Jeg må jo tro dig, når du skriver at det er vinterstøvler, for umiddelbart ligner det nu en sommerstøvle med det stofmønster

Fra : molokyle

Dato : 07-12-10 15:37

Nordsted1 -> Hmmmm... ja måske, men:

Citat
Leather / textile combination, waterproof and extremely breathable with GORE-TEX XCR-SYSTEM, Haix-Climate-System, Haix AS-System

Jeg ska' jo ikke ind, at patrullere på indlands-isen

</MOLOKYLE>

Fra : Camillasmoster

Dato : 07-12-10 17:28

He he, ved nærmere eftertanke (det er jo maaange år siden) så havde jeg kun fået "dame" støvler. Og de var noget bras.

De nye herrestøvler kom i blød i vand, lufttørret og smurt ind TIT skocreme, børstet og pudset igen og igen. jo jo.....

Fra : Camillasmoster

Dato : 07-12-10 23:12

Molo, dine vinterstøvler ser bare go'e ud!

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 13-12-10 14:32

Tak for svaret dova.