Navision Light C5
Fra : DinitrolRibe
Vist : 599 gange
20 point
Dato : 26-11-10 16:26

Hej..

Vi har i forvejen et meget billigt regnskabsprogram, som desværre ikke lever op til forventningerne..

Så vi overvejer derfor at købe et nyt og bedre program, og er derfor blevet anbefalet Navision light C5, da firmaet ikke rummer mere en ca. 40 faste kunder, og kun 1 bruger af computeren..

Men vi har så lige lidt spørgsmål, som vi håber i vil være behjælpelige med..

I Light udgaven, kan man selv bestemme betalings betingelser, således at nogle kunder får 8 dage, andre får løbende måned + 10 dage..

Normalt får kunderne 10, 15, 20, 25 eller 30 % Rabat, dog er der nogle som får nogle rabat kuponer, eks. minus 600 Kr, kan man også oprette det i systemet..

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Maja

Fra : Qualiman

Dato : 26-11-10 20:36

Det mener jeg du kan under debitorgrupper

Men der findes en kursusbog af Britt Malka Concorde C5 7 Damgaard C5

Du burde kunne låne den på biblioteket den er nem at slå op i

Fra : Leo.pedersen

Dato : 27-11-10 11:12

Hej

Jeg kan gøre det i min C5 - men det er en lidt større revisorversion.

Jeg vil anbefale at du downloader den gratis version (tidsbegrænset) og tester der.

Den kan hentes ved Microsoft på følgende link:

http://www.microsoft.com/dynamics/da/dk/products/c5-overview.aspx

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogfoering.dk

Fra : Leo.pedersen

Dato : 27-11-10 11:15

Hej igen

Jeg glemte lige - for at få lov til at hente den gratis prøveversion, så skal man registrere sig og vælge en "partner".

Jeg bruger www.bredana.dk og har aldrig oplevet henvendelser fra påtrængende sælgere - dvs. de acceptere et pænt nej tak.

Hilsen

Leo

Fra : Rosen97

Dato : 30-11-10 09:05

Hej.

Man kan godt give kunder faste rabatter. Dette opretter man bare på debitorens stamkort, hvor man definere hvor mange procenter i "fast" rabat de enkte debitorer skal have.
Hvad angår rabat kupon. Så kan dette bare oprettes som et varenummer og bruges på ordren hvor den så laver en linie hvor den modregner de "600 kr". Det er nok mest sikkert, at bruge et varenummer så det ikke bliver til en standard på kunden og kun bruges når man ved at der modregnes kupon rabat.

Betalings betingelserne er et fast kartotek, hvor man kan redigere oprette alle de betalingsbetingelser man vil. Dette kan så vælges på den enkelte debitor som en standard på debitoren.

Så dine ønsker burde kunne opfyldes med C5 Light.
Jeg ved, at Microsoft også hoster C5, så man bruger den online og kun betaler et måned abbonnement hvis dette kunne være aktuelt. Så får man nemlig også den fulde version til rådighed. Men kan måske godt gå hen og blive en dyre løsning i længden... Men dette er selvfølgelig op til dig og vurdere.
Dette er bare et eksempel på prisen: http://www.c5portalen.dk/textpage.aspx?pid=37

Hilsen

Rasmus

Fra : mariafrederiksen

Dato : 02-12-10 18:15

Det klarer C5 nemt og det er nemt at sætte op.
Prøv www.C5online.dk hvis du mere er til et lille beløb pr. måned frem for at købe din egen. Uanset hvad du vælger, så køb ½-1 dag til at lære det at kende. De penge er givet rigtigt godt ud.

Du har følgende muligheder