Hjælp til tydning!
Fra : modersvilje
Vist : 1159 gange
100 point
Dato : 04-11-10 19:16

Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-10 19:24

Lausnerslev, men det findes ikke...

Fra : modersvilje

Dato : 04-11-10 19:29

hej Svend!

Fra : modersvilje

Dato : 04-11-10 19:30

Ups!!
Prøver lige igen!!

Det var også der jeg strandede

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : bronno

Modtaget 110 point
Dato : 04-11-10 20:03

Har prøvet at være kreativ ud fra udtalen af Laus osv. men må også komme til samme konklusion, at der ikke er noget der hedder det der står ;-(

Første tanke var, at der skulle have stået Landerslev, men der er ikke født nogen den pågældende dato, - så blot øv.

Fra : frieda

Dato : 04-11-10 20:24

Kan desværre heller ikke hjælpe. Jeg er med til at indtaste registerbladene og støder desværre ofte på ulæselige navne.

Fra : bronno

Dato : 04-11-10 20:37

Har også tjekket stednavne databasen, men uden held. Der må flere oplysninger til for at komme videre.

Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-10 20:48

Landerslev er et godt gæt, men:

Normalt sætter man streg over u, netop for at skeldne det fra n,
og der er jo ingen streger oven for i de to n er i Carline Jacobsen,
så næppe Lan....lev?

Måske skulle du røbe lidt mere om din Caroline, hendes forældre, mand, børn og flytninger??
Det vil nok kunne hjælpe os med at estimere hendes fødeby...

Fra : modersvilje

Dato : 04-11-10 21:13

Hej Svend og andre

Det er ikke en af mine
Jeg er blot "taste-dame" for KBH Stadsarkiv

Jeg har gået og luret på hende et par dage,
uden at blive klogere, tænkte at måske kunne Kandu hjælpe mig på vej
Det er bare Øv at jeg ikke kan gøre dette blad færdigt.

PS:
til Svend har du set denne
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1522471&limitstart=0

MVH
Modersvilje

Fra : bronno

Dato : 04-11-10 21:13

Helt korrekt Svend Giversen

Når man bladrer i politiregistret kan ofte ses stavemåder der klart antyder, at stednavnene er skrevet mere som de bliver udtalt en som de rettelig staves. Derfor kan "Lau" stå for både "lan" udtalt som lauen... eller måske som Lars "Laus" - men derfor er det rent gætværk uden yderligere oplysninger.

Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-10 21:39

Nej, vi har en Anders Bækhøj Sørensen,
men han er født i Lødderup ikke i Redsted, begge dog Syd Mors.

Kan alle finde og søge i disse politi register blade?

Er det kun når man begår noget kriminelt??
så finder du sikkert ingen Giversen der???

Sorry, lidt uden for emnet, men du startede selv...

Fra : modersvilje

Dato : 04-11-10 22:44

Hej Svend
ja alle kan søge
http://www.politietsregisterblade.dk/
Det er alle der har boet i København 189? til 1923

Men vi har PT. kun tastet lidt over halvdelen,
Men der knokles med at få alle blade tastet
MVH
Modersvilje

Fra : senta

Dato : 05-11-10 10:35

Landerslev Gerlev Horns Frederiksborg kandet være det ?
senta

Fra : modersvilje

Dato : 06-11-10 10:50

Hej Senta
Det er foreslået af bronno:
Første tanke var, at der skulle have stået Landerslev,
men der er ikke født nogen den pågældende dato, - så blot øv.

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 06-11-10 10:54

Du får point for at du har gjort dig den ulejlighed at slå op i Kirkebogen
Jeg skriver som der står + ?
MVH
Modersvilje

Du har følgende muligheder