Hvad skal jeg se i prag?
Fra : Myriade
Vist : 1827 gange
50 point
Dato : 18-08-10 17:39

Jeg skal på en forlænget weekend til Prag fra d. 9.9. sent til d. 13.9 tidligt.

Vi har fredag, lørdag og søndag.
Hvad skal jeg se?

Jeg interesserer mig for kultur, kunst og historie. Der skal være plads til lidt shopping hvor priserne er ok.

hjælp

Fra : Stouenberg

Dato : 18-08-10 17:40
Fra : Myriade

Dato : 18-08-10 17:45

Jeg kan selv google "Prag" og diverse turist guider.

Jeg ønsker nok mere at høre om hvad der lige betød noget for dig, eller dig.

Turistguider er jo i et eller andet omfng betalt af dem der ønsker kunder i butikken

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 18-08-10 17:56

Du skal i hverttilfælde lige en tur på Det gule marked

http://www.prag-udflugter.dk/det-gule-marked-prag/

Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-10 18:17

Sjovt nok har vi selv planer om en tur til Prag i den periode...
Vil du røbe hvordan du kommer derned og hvad det koster?

Vi vil kun med fly fra Billund, men hvordan vi kommer billigt frem til et godt hotel er uvist??

Du skal jo se Karlsbroen, slottet på den anden side af floden,
og ølkælderen hvor de ikke når at lukke for hanen...

Og også operaen, samt et sted hvor lysende dansere optræder i mørke, helt fantastisk.

God tur...

Fra : Myriade

Dato : 18-08-10 18:18

Det skal jeg! Det eneste jeg kender på forhånd.
Men fed side!

Fra : Myriade

Dato : 18-08-10 18:20

Vi skal flyve fra Kastrup kl: 19:05 og lander kl:20:20
Vi har fundet et hotel Globus, 3 stjerner. Lidt blandede anmeldelser, men ok. Vi skal jo kun sove der.
Der er Apollorejser vi skal med og vi kommer af med 2140 pr snude for 4 overnatninger
vi er 6 i alt

Fra : pifo

Dato : 18-08-10 18:23

Kig lidt her:
http://www.lundsted.dk/pragh.htm

(anbefaler stærkt denne side )

Fra : Myriade

Dato : 18-08-10 18:24

Pifo.....

Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-10 18:27

Tak, jeg vil undersøge om Apollo også flyver fra Billund?

Og omkring værtshuse her i øllets hjemby, du kender sikkert historien om den gode soldat Zweig?
Men han var tysk og jeg har endnu ikke mødt nogen i Prag der kender hans yndlingsværtshus??

Tag også en sejltur på floden...

Fra : Myriade

Dato : 18-08-10 18:33

Vi skal bestemt på Bryggeri... Turen på floden lyder som lige noget for mig..

Fra : bentjuul

Dato : 18-08-10 19:41

Selvfølgelig skal i på soldat Svejks værtshus og det finder i her http://www.pragap.com/da/restauranter/restaurant-u-kalicha/ men man bliver der som regel kun en øl's tid.

De tre gange jeg har været i prag har vi selv kørt, derfor har vi haft mulighed for at besøge knoglehuset http://knoglekirken.bsjh.dk/ der absolut er et besøg værd.

Man må ikke gå glip af dette springvand med musik til og evt en rundtur i prag. http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.pragueexperience.com/places.asp%3FPlaceID%3D1167 det er virkeligt pengene værd. Vi bestilte dette arrangement via det nordiske hus i Prag. Men det står sandsynligvis også i samtlige brochurer.

En sejltur på floden er flot, men tag en af de både der ikke serverer mad. Jeg syntes ikke at maden var pengene værd på den båd vi sejlede med.

Der er så meget at se og opleve i Prag at du vil opdage at der må du ned igen. Og du skal selvfølgelig se Karlsbroen - slottet - Tycho Brahes astronomiske ur osv osv. Så til de tre hele dage har du allerede rigeligt. Tag venligst lidt øl med hjem til mig helst mørkt........... God tur

Fra : Desimule

Dato : 20-08-10 08:26

Turen på floden skal I tage om aftenen - byen er fantastisk smuk med lys på.

Godkendelse af svar
Fra : Myriade

Dato : 20-08-10 13:47

Tak for svaret Nordsted1.

Det var et fint link, der beskrev lidt anderledes hvad man kan vælge at se.

Myr.

Du har følgende muligheder