Hyperlinks i FrontPage
Fra : a9gype
Vist : 443 gange
40 point
Dato : 09-02-10 08:17

I ca. 1½ år har jeg redigeret en hjemmeside i FrontPage på min gamle stationære pc'er med xp uden nævneværdige problemer. Udgivelse af billeder har drillet, men det er et problem for sig
Nu er jeg begyndt at forsøge at udgive via en bærbar med Vista - og så der det ligesom det går helt galt. Jeg kan ikke lave et hyperlink til et worddokument. Det ser fint ud i FrontPage, men det udgives ikke. Jeg forsøger både på den gamle og bærbare - frem og tilbage - så nu er det nok sovset godt ind.

Almindelige rettelser sker ok og udgivelse også - dog har jeg observeret det mærkelige, at hjemmesiden ser forskellig ud alt efter hvilken maskine jeg ser den udgivne side på. Pc på arbejde viser en anden side end den derhjemme.
v.h.
A9gype

Fra : Kortoververden

Dato : 09-02-10 08:34

Noget kunne tyde på, at dine rettelser kun udgives lokalt, og altså kun opdateres på din egen maskine, uden at opdatere dit webhotel.

Prøv når du har indlæst siden, at opdatere din browser, både hjemme og på arbejde

Fra : bentjuul

Dato : 09-02-10 08:36

Lad os se noget kode på det hyperlinks til worddokumentet. Et bud kunne være at worddokumentet ikke er oploadet eller ikke er i den rigtige mappe.

Fra : severino

Dato : 09-02-10 09:26

Hvad er det som bliver anderledes, fra den ene maskine til den anden?

Hvis du bruger to forskellige skærmopløsninger på de to maskiner, og dine hjemmesider ikke arbejder med faste mål, så vil du opdage at tingene flytter rundt på siderne, alt efter hvilken opløsning det vises i.

I øvrigt er mange af de strikkeprogrammer til hjemmesider, slemme til at fylde alt for meget ubrugeligt coder ind på siderne, noget som blot fylder gevaldigt, uden at tjene noget fornuftigt formål.

Jeg vil selv, helst bruge Stones Webwriter, som er med dansk tekst. Den gør det godt, og der kommer ikke noget unødvendigt code snavs ind i kildeteksten.

Fra : mikael.beck

Dato : 09-02-10 10:04

Husk du skal bruge en web-server der har FrontPage server udvidelser installeret.

Fra : Eyvind

Dato : 09-02-10 16:49

På den nye bærbare skal du lave et websted på computeren først.
Så skal du importere din hjemmeside ( og rette default/index så det er hjemmesidens der bruges)

Dine billeder skal lægges i en mappe på din computer inde i frontPage. (image)
Nu kan du indsætte billeder fra denne mappe og alt kommer med når det udgives.
Hyperlink skal også laves inde fra Frontpage.

Fordelen er så at du kan se strukturen på hjemmesiden inden at den oploades.

Naturligvis kan det laves uden at først arbejde i FP - men så skal du selv styre hvor det hele ligger.

Ps. Lav lige en kopi af den hentede hjemmeside og gem i en mappe.

Fra : a9gype

Dato : 09-02-10 19:56

Hvor er det dejligt at I vil hjælpe. 1000 tak for det.
Jeg har ikke skiftet udbyder og ifølge supporte er det ikke problemer. Hvordan ser jeg om webserver har FrontPage server udvidelser installeret? Har aldrig hørt om det. Er det ordene, jeg skal spørge om?

Mht til skærmopløsninger er jeg opmærksom. Første side har en rulletekst, og den var ikke ændret. Det pudsige sker så, at jeg i eftermiddags på arbejdet lige kikkede igen på hjemmesiden og midt i det hele skiftede rulleteksten til den rette udgivelse. Heldigvis havde jeg i morges taget kopi af den forkerte tekst - for hvad er det lige der sker?
Stones webwriter er noget nyt for mig. Må undersøge, hvad det er.

På den nye pc er oprettet nyt web-sted - (mappe med blå kugle) og struktur i mapper mv. er kopieret over via en usb-nøgle. Det er vel OK? Strukturen vedligeholdes i FP.
Nogle billeder har jeg fået udgivet via fotogalleri, men nogle gange vil den ikke tage et par stykker med - selv om det er fra samme dag/samme episode.

Hvordan opdater jeg min browser? Det har jeg ikke hørt før - eller hedder det måske noget andet?

Koder til word-dokument
mon det er nok?

Hjemmesiden hedder www.gribskovenshaardekerne.dk

Rulleteksten på første side skal starte med 12.03.2010 Banko *
Under Træning den 20. marts 2010 er et link til Hillerød-vandring 2010. Linket kan ikke ses.
Under Galleri har jeg udgivet Lidt af hvert. Før kunne billederne ses undtagen de to sidste, men nu er alle med et rødt x

Fra : bentjuul

Dato : 09-02-10 20:14

Fejlen ligger i du bruger ø i dokumentnavnet Hillerød-vandring.doc. Du må ikke bruge æ ø og å i koden, det kan html ikke klare. skriv det således

æ = ae
ø = oe
å = aa

Fra : bentjuul

Dato : 09-02-10 20:18

Eller sagt på en anden måde omdøb dokumentet til Hilleroed-vandring.doc og ret dit hyperlink til det samme og det vil virke.

Fra : a9gype

Dato : 09-02-10 21:25

Ups - det ved jeg da godt. Tidligere har jeg haft døbt det med Hillerod. Det er nu rettet, men det hjalp ikke.
Mener jeg tidligere har brug æ-ø og å i feltet Tekst, der skal vises. Er det ikke OK?
Under Opslagstavlen har jeg et link til Kernetøj. Da jeg omdøbte linktet til Kernetoj i Tekst, der skal vises, kom et rødt x i mappelisten. Det har jeg ikke været udsat for før. Har slettet linket - det hjalp ikke - sat det ind igen med Kernetoj. x er der endnu. Er det en bestemt fejl?

Koder til Kernetøj:

hr>
      BANKOSPIL</a></td>
      <a target="_blank" href="Pages/Opslagstavlen/flaskeindsamling.htm">
      FLASKEINDSAMLING</a></td>

Fra : bentjuul

Dato : 09-02-10 21:34

I tekster kan du godt bruge æø og å men ikke i ord der indgår i koden. I dit galleri er der et sted at der mangler billeder og jeg tror det er samme problem med ø.

Har du ændret navnet på selve dokumentet oppe på serveren og ligger det hvor det skal på serveren i forhold til den sti der er angivet i koden ????

Fra : a9gype

Dato : 09-02-10 21:44

Jeg har omdøbt i mappelisten og i rediger hyperlink står det også med o

Fra : bentjuul

Dato : 09-02-10 21:51

Men er det også rettet oppe på serveren, hvor hjemmesiden er ?

Fra : a9gype

Dato : 09-02-10 21:53

Mener du om jeg har udgivet siden? Det har jeg og omdøbningen til Hillerod-vandring 2010 er slået igennem.

Fra : bentjuul

Dato : 09-02-10 22:13

Dit dokument hedder Pogram 2010 Hillerod-vandring.doc er det rigtigt ?

Fra : a9gype

Dato : 10-02-10 19:30

Ja, men det er rettet nu.

      <a target="_blank" href="Pages/GHK%20ture/Hillerodvandring%202010.doc">

Fra : a9gype

Dato : 10-02-10 19:35

- og det virker stadig ikke

Fra : bentjuul

Dato : 10-02-10 19:58

Pt kan man ikke komme ind på siden, prøv at udelad alle de mellemrum du bruger -

Denne linie
Kode
"Pages/GHK%20ture/Hillerodvandring%202010.doc">

Her kunne du ændre navn på mappe og filnavn ved at skrive
Kode
"Pages/GHKture/Hillerodvandring2010.doc">
Se hvor overskuelig koden bliver ved at udelade mellemrummene i koden.

Fra : severino

Dato : 10-02-10 20:11

En af de ting, som mange laver som fejl, så sider eller billeder ikke kommer frem, når man klikker på linkene er: STAV DET KORREKT
Mange servere kender forskel på små og store bogstaver, så derfor bør du sikre dig, at alle links og filenavne er skrevet enst. Gør det til en vane, at holde dig til små bodstaver hele vejen igennem, så har du udelukket denne form for fejl. Når siderne køres lokalt på din PC, så læser den stort som småt uden problemer, men serveren er langt mere kritisk.

Med hensyn til æøå, så er det sådan med webwriter http://www.webwriter.dk - her kan du skrive kildeteksten i ren tekst med dansk karaktersæt, og når siden lagres, bliver disse tegn konverteret til koder, så de er læsbare i alle browsere i hele verdenen.

Fra : a9gype

Dato : 10-02-10 20:53

Jeg kan godt se det virker mere overskueligt i koderne, men dem har jeg ikke tidligere haft stort behov for at se - Med mellem er stifinderen mere overskueligt. Men nu har jeg omdøbt uden mellemrum og med små bogstaver. Siden vises stadig ikke.
Det lyder lokkende med webwriter, men det er der ikke overskud til, før jeg har fået hjemmesiden på plads.
Løsningen er nok at tage en tidligere back-up og starte forfra.
I skal have mange tak for jeres forsøg.

Du har følgende muligheder