/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Til orientering!
Fra : Cathcart
Vist : 734 gange
110 point
Dato : 07-12-09 10:21

Fra : hawaii7

Dato : 07-12-09 10:48

Jeg forstår ikke dit spørgsmål?

Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-09 11:42

Hvad er spørgsmålet spørger du om det er en god julegaveide? Min erfaring siger at et armbånd skal være af ædelt metal før modtageren sætter pris på gaven man kan altså godt støtte en god sag - uden at skilte med det, det som det koster at producere og distribuere armbåndet kommer jo ikke de tiltænkte modtagere tilgode

Fra : Smokei

Dato : 07-12-09 11:55

FEM ***** Herfra

mvh

Smokei

Fra : løgner

Dato : 07-12-09 12:15

Tak for dette tip !

5 *****

Og det er ikke engang løgn, at jeg giver 5 *****

Fra : tim80

Dato : 07-12-09 12:46

Også 5 ***** fra mig !

Fra : janus64

Dato : 07-12-09 12:48

5 ***** fra janus64

Fra : sober

Dato : 07-12-09 12:57

Et sobert "tip" fra Cathcart !

5 ***** til Sir Christ

Fra : sober

Dato : 07-12-09 12:59

Undskyld navnet er jo Sir Chris

Fra : granner01

Dato : 07-12-09 13:43

Der finde allerede armbånd for folk der er opereret for forskellige typer kræft. Bl.a. lyserød for brystkræft. Men hvis alle lavede armbånd til alle mulige sorggrupper, så behøvede vi ikke smykker.

Fra : molokyle

Dato : 07-12-09 13:48

Er Kræftens Bekæmpelse ikke blot en alm. privat Dansk Forening (= interesse-organistation) ???

http://www.cancer.dk/Foreningen/om+kraeftens+bekaempelse/organisation/

Hvorfor omdeles deres 'propaganda' materiale med Post Danmark's (Posten Norden's) husstandsomdelte 'Med Rundt' reklame-pamfletter til: NEJ TAK til reklame abonnenter i den frivillige ordning: NEJ TAK til reklamer aftale?

a.) http://www.postdanmark.dk/iis/posthuset/dit_posthus/flytning/ingenreklamer.htm
b.) http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/erhverv/adresseloese/ingen_reklamer_tak.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/erhverv.xml&lang=dk
c.) http://postkasser.wordpress.com/2009/02/15/ny-ordning-med-reklamer-nej-tak-med-m%C3%A6rkater/
d.) http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad101/?ref=2045

http://www.cancer.dk/

Det er da ikke folkeoplysning eller en lokal avis ???

Jeg vil kalde det ...SPAM = Uopfordret og Uønsket tilsendt reklame !!!

</MOLOKYLE>

Fra : sober

Dato : 07-12-09 13:49

Det må da være billigere end diamant og rubin armbånd, så god idé for tegnedrengen ...

Fra : sober

Dato : 07-12-09 13:51

Jeg har en grøn elastik, fordi jeg fik taget en splint ud af fingeren ...

Fra : molokyle

Dato : 07-12-09 14:21

Ikke ét ondt ord om formålet/intensionen bag organisationen, men så vil jeg altså hellere støtte:

http://www.msf.dk/

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 07-12-09 14:24

Ps. En evt. Julegave-idé ???

http://www.msf.dk/Støtvoresarbejde/Gavebrev/

</MOLOKYLE>

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 14:24

Vores kommune har heldigvis en sorggruppe for børn og unge der har mistet en nærstående familiemedlem

Fra : molokyle

Dato : 07-12-09 14:35

Nordsted1 -> Jamen JERES kommune har også RÅD ..til at; rutte med pengene

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 07-12-09 14:37

..og så er jeg iøvrigt (..som læses kan:) mere bekymret for det globale OMSORGSSVIGT

..end det LOKALE.

</MOLOKYLE>

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 14:51

Citat
Jamen JERES kommune har også RÅD ..til at; rutte med pengene

Og hvor mon de penge så kommer fra, det er jo da ikke sådan at det er penge kommunen får forærende af gavmilde borgere

Citat
mere bekymret for det globale OMSORGSSVIGT

..end det LOKALE.

Danmark kan ikke redde hele verden.. så for en gang skyld syntes jeg det er rigtig godt at vi tænker på vores små medborgere, som har lidt et uvuderligt tab

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 15:23

Citat
man kan altså godt støtte en god sag - uden at skilte med det, det som det koster at producere og distribuere armbåndet kommer jo ikke de tiltænkte modtagere tilgode
Det er da helt fint at få at vide, hvad de koster at producere, og hvad der kommer modtagerne til gode. Meget ærlig PR! Kom til at tænke på "Røde Kors" og Jørgen P.

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 15:24

Hej ovn. Virkede mailen?

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 110 point
Dato : 07-12-09 16:10

Jeg synes det er en god sag at støtte. Men jeg er ikke lige til det med armbånd i diverse udformninger. Jeg vil hellere støtte direkte med en donation.

Det er svært for familien, at hjælpe med de unges sorg, samtidig med at de selv har sorg.
Alt for mange unge mennesker får ikke den rette opbakning og nogle gange viser deres sorg sig meget senere. Lige pludselig kommer reaktionen. På det tidspunkt i deres liv, hvor de ikke har helt så meget fart på - kommer det tilbage som en boomerang. Og så tager det meget længere tid, at komme til bunds i.
Det er af stor betydning, at få hjælp tidligt.
Det er vigtigt at de unge, kan komme videre med deres liv og uddannelse. Hvis de ikke får hjælpen kan det ske at de dropper deres uddannelse og ender med kontanthjælp, fordi de slet ikke kan overskue at komme videre.

Man kan få tilskud til op til 10 behandlinger hos en psykolog, men hvis man vælger en terapeut er det 100 procent.
Disse samtaler er ikke altid nok med 10 stk. Og det koster ca. 600 kr. i timen, hvis man ikke kan få tid hos de psykologer som der er tilskudsmulighed hos.

Jeg er rigtig glad for at der er fokus på dette, ligesom der er kommet lidt større fokus på unge med kræft, som har nogle andre behov end den ældre del af befolkningen.

Det er godt at nogen gør opmærksom på dette. Så tak for det.
mvh Smuller

Fra : smuller54

Dato : 07-12-09 16:11

Citat
Jeg har en grøn elastik, fordi jeg fik taget en splint ud af fingeren ...

dum bemærkning

Fra : smuller54

Dato : 07-12-09 16:16

Citat
Ikke ét ondt ord om formålet/intensionen bag organisationen, men så vil jeg altså hellere støtte:

http://www.msf.dk/

Jamen dem støtter jeg også gerne. De laver et uvurderligt godt arbejde.
Så den er jeg med på.

Men behøver ikke blive med at købe deres smykker, selvom det har jeg gjort een gang- fordi der var kanonflot.

Fra : janus64

Dato : 07-12-09 16:23

Citat
dum bemærkning

Ja mon ikke ...

Men måske er sober alligevel seriøs langt nede på bunden ?

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 16:35

Altså Sober. Det kan du ikke være bekendt. Bliv væk fra mit indlæg, hvis du kun "prøver" med dit fnidderi igen, tak. Dette indlæg, der er for at hjælpe børn i sorg, skal du ikke ødelægge! Husk alt, hvad du har lovet.

Chris

Fra : smuller54

Dato : 07-12-09 16:38

Citat
Men måske er sober alligevel seriøs langt nede på bunden ?

Nogle tråde inviterer til sort humor og det er ok for mig, men det er ikke her i denne tråd-

Hver ting til sin tid.
Men det er måske for meget forlangt.

Nå- nu må jeg hellere droppe ud af denne tråd inden det kommer til at handle om en egoistisk sober som har brug for opmærksomhed.

Fra : sober

Dato : 07-12-09 16:51

Undskyld mange gange. Jeg havde glemt at jeg ikke var KlapTorsk. ØV.

Nej. Det var slet ikke morsomt !

Og jeg syntes virkelig, at det var et sobert "tip". Som kan gavne.

Jeg er faktisk meget angageret i forskellige ting af lignende art.

SOS børnebyen, Verdens Natur Foreningen (WWW). m.m

Ja, nu er det ikke for at pudse min glorie, som jeg ikke har.

Bare for at sige, at jeg syntes sådanne initiativer, som dette "tip" her i tråden, er gode !

Fra : sober

Dato : 07-12-09 16:54

+ STOR respekt for Læger Uden grænser !

Fra : sober

Dato : 07-12-09 17:10

Citat
Hver ting til sin tid.
Men det er måske for meget forlangt.

Slet ikke !

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 18:08

Hej Sober. Helt OK så. Og nu synes jeg, at vi skal lade eventuelle nye komme til, hvis der er flere, der har interesse i linket

Fra : repe1961

Dato : 07-12-09 21:17

Mine børns mor ville have ønske at det virkede

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:22

repe61... det kan jeg godt forstå, du har såmænd også selv brug for hjælp. Det er utrolig svært at trøste børnene når du selv er ked af det, og det kan jeg godt forstå, selv om det var din ex-kone.

Jeg syntes du skal snakke med din læge,og få en henvisning til en terapeut/psykiater, så i alle kan få hjælp

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 21:24

God aften Repe.

Skal det forståes sådan, at du er enkemand, og at der ikke var nogen til at hjælpe dig med, at tage hånd om dine børns sorg.

Eller misforstår jeg dit korte indlæg?

Venlig hilsen
Chris

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 21:26

God aften Nordsted.

Tak for dit indlæg. Og da du ved mere end mig, vil jeg trygt lade dig tage over.

Venlig hilsen
Chris

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:30

Jeg har nu ikke mere at tilføje... håber bare repe og hans børn får hjælp til at bearbejde sorgen, efter tabet af børnenes mor

Fra : repe1961

Dato : 07-12-09 21:35

Tjaa nu skal vi jo have hende bisat på fredag, så må vi se hvordan det går, min datter har lige i øjeblikket fået det på afstand (på overfladen) vi ved jo at sorgen rammer hårdt hårdt på de mest uventede tidspunkter, så vi ser tiden an og nej tiden læger ikke alle sår ..................................

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 21:37

OK du. Jeg ville bare ønske, at jeg kunne trække mit indlæg kl. 21:24 tilbage . Og jeg håber sandelig også det samme som dig for Repe og børnene. Samtidig håber jeg, at Repe kan finde overskud til at opsøge den hjælp, for den kommer desværre ikke af sig selv.

Mvh Chris

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:40

Repe, du har helt ret i, at det kun er på overfladen, for det tager meget meget lang tid at komme over sin mors dødsfald, også selv om hun var meget syg, specielt når de ikke er ældre

Din datter ved at du også er ked af det, og prøver at være stærk, måske også for at du kan komme videre

Nej tiden læger ikke alle sår, men gør det nemmere at holde dem ud

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:42

Jamen Carthcart... du kendte jo ikke baggrundshistoren, så det er vel ok du spørger

Fra : repe1961

Dato : 07-12-09 21:43

Tak for de gode ord Nordsted1 og jeg kan forsikre dig for at vi nok skal klare det selvom at oplevelsen for altid vil være brændt ind i vores små hjerner og hjerter

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 21:45

God aften Repe.

Åh nej da, jeg vidste heller ikke, at det var sket lige her og nu. Så jeg sender dig mine aller varmeste tanker i denne for dig så uoverskuelige og svære stund.

Mange hilsner fra Chris.

Fra : repe1961

Dato : 07-12-09 21:46

Carthcart du er ikke skyld i noget ondt eller andet så bare rolig

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:51

repe... hvis vi på nogen måde kan hjælpe... nogle gange kan det være en hjælp at tale med anonyme personer... så er der også en kategori her på kandu... sorg og krise... så vil der altid være nogle der vil prøve at hjælpe

Fra : smuller54

Dato : 07-12-09 21:53

Hej Chris

Det sætter jo din sag i rette perspektiv- en oplevelse fra det virkelige liv.

Altså det er vigtig, at kunne støtte de unge mennesker i deres sorg, som skrevet i mit tidligere indlæg, fordi vi kan ikke rumme deres sorg og vi også har vores egen sorg at bearbejde.

Til Repe
Du har en stor opgave foran dig. Og I har min dybeste medfølelse i det der har ramt jer.

Men vent ikke for længe med at søge hjælp. Det skal selvfølgelig lige bundfælde sig, men for at komme videre, kan du ikke klare alt alene. Evt. gennem jeres egen læge.

mvh Smuller54

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 22:01

Kære Repe.

Sikke da noget. Nu er det dig, der beroliger mig. Jeg er bare så ked af det på dine vegne, og det er godt, at Nordsted kan finde de rigtige ord til dig.

Kærlig hilsen fra Chris

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 22:17

Hej Smuller.

Du har sandelig ret. Det blev pludselig meget nærværende, det "virkelige liv".

Mvh Chris

Fra : repe1961

Dato : 07-12-09 22:28

Undskyld men jeg kunne jo ikke lade være da jeg fald over denne side med linket til cancer.dk
og ja jeg har været her i mange år men ikke brugt kandu. så meget endnu, bare spørg mirit og jegved der er en sorg og krise kategori som jeg måske også vil benytte mig af, tak for jeres søde og venlige ord ............
og hvorfor skulle man ikke bruge skrift og tale fra det virkelige liv, når nu muligheden er der, er det ikke det kandu er her for

Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 22:30

Jo det er derfor kandu er til

Mirit her her desværre ikke så ofte

Fra : repe1961

Dato : 07-12-09 22:44

Øv det var jo lige derfor jeg nævnte mirit hende har jeg snakket meget med tidligere, hvad er det foriøvrigt en hund den? der Nordsted1 ?

Fra : Cathcart

Dato : 07-12-09 22:51

Kære Repe.

Du skal IKKE undskylde noget som helst. Det var godt, at du fandt denne tråd, så du kunne komme ud med bare en tusindedel af din smerte.

MKH Chris

Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 06:34

Repe... Du kan skrive til Mirit i pm.. så ser hun det på et tidspunkt

Det er en yorkshireterrier - Nikki -

Godkendelse af svar
Fra : Cathcart

Dato : 08-12-09 15:55