/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Til Eyvind
Fra : malmin
Vist : 922 gange
500 point
Dato : 11-11-09 00:46

Jeg ved ikke om du har læst mit tip " MANGLER DU OPMÆRKSOMHED??"
En Kandu bruger har gjort mig opmærksom på, at det kunne virke som om jeg ville ramme dig med det tip, men det var IKKE min hensigt.

Jeg synes at du er en behagelig og respektabel Kandu bruger, som har hjulpet mig flere gange, så hvis du følte at det tip var skrevet for at genere dig, vil jeg sige mange gange UNDSKYLD.

Hilsen malmin

Fra : Cathcart

Dato : 11-11-09 01:00

God meget sen aften Malmin.

Respekt for dit inlæg til Eyvind . Jeg læste dit tip, og jeg tænkte på et par helt andre brugere end min gode Kandu-ven Eyvind. (Der dog er meget nærrig med uddeling af stjerner til gode accepterede svar ). Og jeg kan ikke forestille mig, at han har følt sig generet at dig tip.

Vh Chris

Fra : malmin

Dato : 11-11-09 01:16

Tak for dine venlige ord Cathcart.

Det er altid godt at få ryddet misforståelser af vejen, for der er rigeligt med "brokke hoveder" her på Kandu. Sådanne personer bliver ikke respekteret, men det er jo op til dem selv!! Men lidt ironi og drilleri skader nok ingen, det gør bare en tråd morsom.

Hilsen malmin

Fra : Cathcart

Dato : 11-11-09 01:34

Og det var sandelig også oprigtigt ment. Og så er vi helt på bølgelængde vedr. dine bemærkninger om brokkere, ironi og lidt drilleri.

Og nu vil jeg daffe i kanen. Den har dog ikke satinlagen og sengeheste som Krummens, for jeg fattige pensionist må nøjes med jersey-stræklagen, og jeg ligger nok mere roligt end ham .

Ha en god nat og rolig nat .

Vh fra Chris

Fra : Imam

Dato : 11-11-09 03:45

Hmmm

Man skulle nærmest tro at Krummen er malmin, og han laver gas.

Bare en fiks teori, naturligvis.

Chris og malmin er også tæt forbundne.

Og jeg er Jonni Hansen

Fra : Cathcart

Dato : 11-11-09 10:48

Imam.

?????

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 11-11-09 12:46

Nej da - jeg føler mig da ikke ramt/generet.
Jeg har selv lavet dette lille tip for længe siden:
http://www.kandu.dk/Tip15450.aspx
Af en eller anden årsag syntes klummenkrummenram2 vist ikke at tippet er godt.

Ps. e.c er en af mine aflagte profiler.

Og ja - det ligger langt tilbage i Kandu's historie.
På et tidspunkt virkede Kandu-hjemmesiden ikke rigtigt.
Nogle stykker prøvede at samles i et andet forum "findsvar dk", hvor der endda blev lagt billeder op, men ram2 skulle absolut svine en af de andre til og blev konsekvent smidt ud.
Senere blev ram2 så smidt ud af Kandu på grund af dårlig opførsel og tilsvining af Kandu teamet.
Han har så siden generet en del stykker (flere dygtige er gået) og selv helt nye brugere har fået en tur med møggreben.

Det er sørgeligt, når folk ser sig nødsaget til trække ned i dynnet.
Eyvind.

Fra : Cathcart

Dato : 11-11-09 15:14

Daws Malmin.

Der kan du se. Eyving følte sig ikke generet .

Og forstår du, hvad Imam mener ), eller skal vi bare lade det emne ligge? Hvilket nok vil være det bedste trods alt. For imam kan jo bare oprette en Smalltalks-tråd til sin såkaldte fikse ideer .

Hvor i landet bor du, Malmin, og hvor bor du, Eyvind. Jeg selv bor i Odense

Vh Chris

Fra : Eyvind

Dato : 11-11-09 15:37

Her i midten af det berygtede Smørum på Sjælland.

Fra : Cathcart

Dato : 11-11-09 20:44

Og hvor bor du, Malmin?

Fra : malmin

Dato : 11-11-09 21:41

Hej Cathcart

Jeg boer i Danmark.

Hilsen malmin

Fra : Cathcart

Dato : 11-11-09 22:40

God aften Malmin.

Jow da, tak for det du. Det havde jeg nok aldrig regnet ud . Men summasumarum: Vi er 3 forskellige personer/profiler her på Kandu, som ikke kender en disse til hinanden. Kun at vi kan skrive sobert til hinanden i vores indlæg, og det er meget værd . Så er det sat på plads .

Vh Chris

Fra : Imam

Dato : 12-11-09 06:05

Hygge nygge, og som I sikkert kan forstå, så sagde jeg det kun for at "lave lidt rav i den", naturligvis er I 3 forskellige personer i hver sin ende af Mor Danmark, som taler sobert til hinanden ...

Fra : Eyvind

Dato : 12-11-09 10:32

Jo jo Jonni Hansen - det ses da tydeligt at det er gas.
Det er hurtigt at du er blevet imam efter konverteringen.

Fra : Cathcart

Dato : 12-11-09 16:04

Altså Eyvind. Du ved da ik en ski om, hvornår Jonni H. konverterede .

Vh Chris

Fra : Eyvind

Dato : 12-11-09 16:18

Jow.......................

http://www.kandu.dk/spg141706.aspx#1624281

Fra : Cathcart

Dato : 12-11-09 23:02

Nåhr. Du mener "Dato : 11-11-09 03:45"? Altså at det var i går, Jonni smuttede fra DNSAP over til det andet, for at blive Imam i stedet for Führer? .

Nå, undskyld Imam, men du er skisme selv ude om det, når du sådan vil lave rav i den. Og som du ved: "Med gas skal gas besvares!"

Citat
som taler sobert til hinanden ...
Og dæleme også til dig. For nu hører du med til "Selskabet For Sober Tale På Kandu" efter dit sidste indlæg

Vh til alle fra Chris

Fra : malmin

Dato : 12-11-09 23:18

"SELSKABET FOR SOBER TALE"

Det lyder som rigtigt god titel. Gad vide hvor mange medlemmer vi kunne få der????

Og sikke fester vi kunne holde: God mad, dyr rødvin, Herrene i smoking, og Damerne i selskabskjoler. Og selvfølgelig skulle vi være DES og bruge efternavn.

malmin

Fra : Cathcart

Dato : 13-11-09 00:30

Kære Malmin.

Citat
"Selskabet For Sober Tale På Kandu"

Lad os forkorte selskabets navn, altså bare til internt brug. Så sandelig ikke udadtil. Det er så for os indviede: SFSTPK.

Du skal have en rettelse med. For hvis du en gang til omtaler "Damernes selskabsrober" for kjoler, får du det gule kort .

Vedr. antallet af medlemmer i SFSTPK. Ja, det må tiden vise. Vi må overveje at lave et indlæg i Smalltalk om dannelse af et sådant ædelt selskab. Jeg har på fornemmelsen, at det nok skal blive meget populært i visse kredse .

Vedr. festerne. Det ville være skønt, men det er måske ikke den mest indlysende ide, du der har fået. For så forsvinder den dyrebare annonymitet, som "de sure" skjuler sig bag, når de mudderkaster .

God nat og mange venlige hilsner fra Chris

Fra : malmin

Dato : 13-11-09 00:57

SFSTPK kunne let være annonym!!!!!!!!!!!! Vi kender jo ikke hinanden, og hvem ved, måske vil Chris og Eyvind være de smukkeste primadonna i store flotte selskabsrober, og håret sat perfekt!!!!
Bare vi får samlet tilstrækkeligt med SOBERT TALENDE MENNESKER, kunne vi fortsat være anonyme. Imam kunne bare tage en Burka på, så var "DEN" heller ikke til at kende

Måske kender flere af Kandu brugerene hinanden i forvejen, uden at vide det. Der løb min fantasi vidst af med mig.

malmin

Fra : Eyvind

Dato : 13-11-09 08:55

Jeg har ikke så meget hår - men de sidder da perfekt alle tre................
Pinnemadder er jeg ikke så god til.
Og bære rundt på sådan en "rygekonge" går heller ikke for nu har jeg været røgfri i mange år (5)
Men drikke og kigge på de flotte piger kan jeg stadig klare.

Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 00:10

Citat
Men drikke og kigge på de flotte piger kan jeg stadig klare.
Og Eyvind, jeg kan i et andet indslag forstå, at du helst vil se de flotte piger klædt i lak og læder .

Og Malmin:
Citat
Der løb min fantasi vidst af med mig.
Det gjorde den vist også med Eyvinds i går tirsdag, da den gode herre var afsted for at afgive sin stemme .

Vh Chris

Fra : malmin

Dato : 18-11-09 00:27

Ja, jeg tænkte også på om det var den samme "sober" Eyvind!!!!!!!!!!!

Først kunne han nok så uskyldigt, ikke vælge sofa, men da han endelig kom op - UHA -han går med kniv, tænker på SM, og bambusstokke!!!!!!

Mon det er en kopiprofil på stakkels "sober" Eyvind.

Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 09:40

Faktisk har vores tilforordnede en bambuspind til at proppe stemmesedlen ned i boxen.
Ordet "sober" aner jeg ikke hvad er for noget.
Det ved vi københavnere ikke noget om.

Fra : malmin

Dato : 18-11-09 17:08

Nå nej. Når du ikke ved hvad sober betyder, er du lovligt undskyldt, For når man ikke ved hvad sober betyder, må man alt i københavn. Det har vi set i tv!!!!!!!!

Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 19:28

Nu står værtens altså ikke længere . Hvis Eyvind ikke ved, hvad sober betyder, kan den 3-hårede herre jo ikke være med i "SFSTPK". Det skuffer mig så uendelig meget, at jeg er tæt på at ytre mig med usobre ord. MEN jeg gør det ikke. Slige ord kan til mangfoldighed læses i Krummens indlæg om det nys overståede valg. Nøhj, hvor man dog fratager sig selv retten til optagelse i "SFSTPK" i det indlæg .

Vh Chris

Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 19:32

Men vi er glade for Fynboere og Jyder som gør det skægt at lege WOW inde på nørrebrogade.

Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 19:36

WOW ? De ve jæ datte hva æ .

Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 19:38

Glemte at skrive, at hvis det er noget usobert, vil jeg heller ikke vide det .

Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 20:03

WAW - Det er vist et computerkrigsspil.

Måske er jeg ikke så sober her:
http://www.kandu.dk/spg141980.aspx#1628053

Men jeg er træt af at blive omtalt på den måde, uden selv at detage i tråden:
http://www.kandu.dk/spg141980.aspx#1627916

Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 21:06

Jeg lagde godt mærke til, at du og en anden fik sparket af Krummen i dag. Og jeg nåede vist også at læse dit - det som du linker til. Så vidt jeg husker, var det da meget sobert og relevant, det du skrev. Men jeg har altså så få spg.point, at jeg ikke har råd til at åbne det . Men det der blackliste-halløj er da ganske bekvemt for tøsedrenge .

Citat
Men vi er glade for Fynboere og Jyder som gør det skægt at lege WOW inde på nørrebrogade
Og jeg der troede, at det bare var utilpassede kjøbenhavnerbørn fra det bedre borgerskab, der WOW-er i det indre af Kjøbenhavnstrup !

Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 21:13

Næ du - jeg bor et stykke udenfor og kører ikke derind, for der er ikke til at parkere nogen steder.

Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 21:19

Pu-ha da, det var beroligende at erfare. Så er du heller ikke i fare for at komme i skudlinien, når de gale umennesker i det der bandeuvæsen, skyder efter hverandre .

Og nu har jeg lige en god bog, der kalder på mig. Så vi "ses" om et par timer igen . Hils Malmin, hvis han "kigger forbi" .

Vh Chris

Fra : Cathcart

Dato : 20-11-09 00:58

Så gik der lige lidt mere end et døgn siden sidst på denne side . Og Eyvind har har fået en våbenstilstand igennem med Krummen. Respekt for dig, Eyvind. Malmin er åbenbart optaget andre steder.

Har de herrer forøvrigt set den svada, jeg i dagens løb har fået af den gode hidsigprop K.? Det var ganske underholdende .

Vh Chris

Fra : malmin

Dato : 20-11-09 22:18

Jeg har læst et par tråde idag, som ikke var særlige SOBER, altså efter min mening. Jeg ønskede ikke at deltage i debatten, men det var utroligt morsomt/barnligt at læse. Nogen beskyldte hinanden for noget, de selv længere nede i tråden, praktiserede. Jeg forstår godt Eyvind ikke lukker tråden, for man får sig et godt grin af de personer der blander sig i sådanne tråde. Flere hævder at DE er kloge, og den de sviner til er dum. Så skal der svares tilbage og så sker det forudsigelige, DEN der giver svar på tiltale er SÅ klog og den anden person er dum. Børnehave, siger jeg bare!!!!!!

Jeg tror ikke at de skal inviteres med til SFSTPK.

P.S. Har du lagt mærke til Cathcart at du har tilført Kandu et nyt ord - SOBER - du skulle havde taget patent på det, for det er åbenbart blevet populært

Fra : Cathcart

Dato : 20-11-09 23:08

Kære Malmin.

Den var helt god: At tage patent på ordet sober .

Vedr. de tråde, som du har fulgt med i i dagens løb, så forstår jeg godt, at du blander dig langt uden om. Men jeg var nødt til lige at komme med et lille indlæg i min egen tråd om Refi og humor. Og indrømmet; jeg fik helt ondt i nakken, der hvor jeg måtte holde godt fast, for ikke at blive fristet til at bruge usobre ord og des lige. Nå lad det ligge. Jeg synes også, at det er godt gået, at Eyvind holder tungen lige i munden!

Og jeg har på fornemmelsen, at vi nok ikke bliver så mange medlemmer i SFSTPK . Det er meget mere populært at være uartig i sit sprog.

Og så vil jeg slutte med at tilønske os 3 medlemmer af SFSTPK en rigtig god weekend

Vh Chris

Fra : Eyvind

Dato : 21-11-09 10:44

Jeg melder mig af princip helst ikke ind i noget som helst.
Ikke fordi jeg ikke sympatiserer med noget, men mere for ikke lige pludselig at være taget til intægt for noget jeg ikke selv har styr på.
Men de gratis bajere kan jeg godt hælde ned.

Fra : malmin

Dato : 21-11-09 16:22

Hej Eyvind
Du havde ellers mange besøg på din Krumme-Klumme tråd igår. Jeg synes det var sjovt at følge med i alle de meninger der kom frem. Og det ord SOBER, som Cathcart har indført her på Kandu, blev også brugt, ja en har endda taget navn efter det. FANTASTISK!!!!!!!!!
Og selv om du ikke ved hvad sober betyder(stakkels Eyvind) så havde du alligevel nogle sobre kommentarer til de brugere der talte rendestens sprog - hvis du ved hvad det ord betyder!!!!!!!! Men så må du jo bare skylle det ned med en bajer - jeg gir`

Desværre er du allerede meldt ind i SFSTPK, og der kan man ikke lige blive meldt ud, akkurat som her på Kandu - man skal SMIDES UD, men det må du så skylle ned med en bajer til.

Hilsen malmin

Fra : Eyvind

Dato : 21-11-09 16:45

Jeg skal nok ikke drikke flere af de gratis pilsnere, for nu begynde musen hele tiden at støde ind skærmsiderne....................................................................................................................>
<.........................................................

Og så er jeg fra Kbh. Brh. og kender det meste af forskellige sprog.

Fra : Cathcart

Dato : 21-11-09 21:22

Eyvind altså. KanDu så holde dig sober .

Vh Chris

Fra : Cathcart

Dato : 29-11-09 22:28

Gad vide om Eyvind er blever sober igen ?

Vh Chris ( menigt medlem af SFSTPK)

PS! og så gik der lige en uge mere .

Fra : malmin

Dato : 29-11-09 22:53

Hej Cathcart
Hyggeligt at høre fra dig. Du har nok skiftet dit logo ud, hvordan gør man det?

Ja det er ikke meget man har hørt til Eyvind, men han har måske både skiftet logo og profil. Det kan være at det var for stor en belastning at være sober og medlem af SFSTPK

Jeg har lige opdaget at jeg er blacklistet af Krumme. Sad og læste en af deres utrolige usobre tråde, og havde absolut ikke lyst til at være med i debatten, da jeg nåede slutningen, stod der at jeg var blacklistet. Jeg sad alene foran min pc og kom til at grine højt. Du må give mig ret i at det er morsomt. Jeg har aldrig haft i tanke at kommentere Krumme eller flere af Kandus brugere, det ville jeg aldrig nedværdige mig til. Men nu kommer der nok en tråd om det, det bliver spændende.

Jeg tror aldrig at ordet SOBER har været brugt så meget på Kandu, før du bragte det på bane, tænk hvor meget indflydelse at du har på Kandu, det er lige før at man skal til at omtale dig som Sir Chris og sige DE til DEM.

Mange hilsener malmin

Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 01:00

God meget sen aften malmin.

Jo da, jeg skifter logo (Avatar) en gang imellem. Det gøres ved at "gå" i sin profil og der følge manualen.

Mht. Eyvind; så udtalte han på et tidspunkt, at han da så sandelig ikke ville være medlem af noget som helst, for han er bange for, at han så kommer til at overtræde de der gældende regler . Eyvind er altså lidt af en tøsedreng . Kanske den gode herre reagerer på dette her .

Jamen, det kan da ikke undre nogen, at du er blevet BL-et af Krummen! Det mærkelige menneske BL-er da hvem som helst . Jeg er blot fuld af forundring over, at dette væsen ikke har BL-et mig endnu . Men det er nok fordi mit sprog er så sobert, at han/hun ikke kan nænne det .

Du har ret. "Sober", og hvad deraf følger, har virkelig givet genlyd på siderne. Og, indrømmet, jeg hygger mig gevaldigt med det.

Men du må for alt i verden ikke begynde med De, Dem og Deres. Det var disse grimme ord jeg brugte i et indlæg til Krummen, fordi nogle mennesker kan være så intetsigende og "ringe", at jeg ikke under nogen omstændigheder vil være "dus" med dem . Og så lidt usobert: Fes den ind på displayet?

Bortset fra det, så er jeg da helt lun på at blive kaldt Sir Chris .

God nat og mange venlige hilsner fra

Sir Chris

Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 01:07

PS! Må nok hellere lave en ny tråd i Smalltalk til Eyvind, for at finde ud af, om han er på dette forum endnu, eller kun deltager i det der kedelige om Windows og pc-er .

Vh Sir Chris .

Fra : malmin

Dato : 30-11-09 01:21

God aften Sir Chris.

Det er ok, så drikker vi DUS, men det skal være i en rigtig god cognac, og hvis vi ikke lige kan finde det, kan vi - hvis Eyvind eksistere endnu - drikke DUS alle tre i en bajer, det var vist nok det Eyvind havde slået sig på - bare han ikke har slået sig for meget!!!!!!!!!!!

malmin

Fra : Eyvind

Dato : 30-11-09 10:45

Jeg leger mest med kedelige computertekniske spørgsmål, på andre fora.
Og det sidste nye legetøj er den sjove googlewave.
Dele een bajer - jow da, men så tager jeg selv sugerør med (elektrikerrør)

Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 13:27

Daws Eyvind.

- et elektrikerrør!

Fra : Cathcart

Dato : 30-11-09 21:47

Og kryds i et vist sted, hvor er jeg træt nu af alt den palaver om minareter . Og så er du godt nok en anelse fedtet - 1 bajer

Mvh Chris

Fra : malmin

Dato : 30-11-09 23:31

At dele EN bajer er ikke en anelse fedtet - det ER FEDTET. Hvis vi så skal bruge "SUGERØR" til at tømme flasken, så er det ellers om at suge til, hvis man bare vil have en lille mund smag - men hvis der skal deles EN bajer fra flasken, er det måske en god ide med "sugerør", så undgår vi da "dyk ænder"

Se positivt på tingene Sir Chris

Fra : Cathcart

Dato : 01-12-09 00:01

Kære Malmin.

Jeg er positiv . Men hvor meget af den ølbajer tror du, at vi 2 når at smage, når Eyvind bruger elektriker-kabel-sugerør . Derfor vil jeg foreslå kaffe og cognac - altså 1 kaffe og 3 cognacer til hver og en

Roger, over og ud for i nat .

Mvh S.C.

Fra : malmin

Dato : 01-12-09 00:27

Det er helt utroligt hvad du kan finde på, den tanke strejfede mig slet ikke. MEN der er noget jeg ikke forstår: 1kaffe 1bajer og 1? + 3 cognacer!!!!!!!!!!!!!

Skal vi 3 nu til at dele 1 bajer og e1 kaffe? Nå ja, så bliver der i det mindste lidt mere at dele.

Fra : Cathcart

Dato : 01-12-09 13:33

Kære Malmin.
Citat
altså 1 kaffe og 3 cognacer til hver
Kan det virkelig misforståes ? Hver og en betyder: hver.

Mkh S.C.

Fra : malmin

Dato : 02-12-09 13:18

Der kan du se at jeg er en "gammel" tumpe. Selvfølgelig skal Eyvind have sin bajer+3 cognac, og vi andre skal have kaffe+3 cognac til hver. SÅDAN hygger man sig i et sobert selskab.

Fra : Eyvind

Dato : 02-12-09 14:02

Malmin - det fatter Cathcart jo ikke.
Derovre siger de jo altid, at cognac'en er vor egen.

Fra : Cathcart

Dato : 02-12-09 15:01

Daws Malmin.

Jeg vidste ikke, at du er "gammel" . Men som Eyvind siger, så er jeg jo bare en fatsvag fynbo . Og så skal vi nok ikke være så nøjeregnende med rationerne af drikkevarer. Derfor en hel ramme snebajsere til Eyvind og cognac ad libitum til os andre + kaffe og kransekage til alle .

Mkh S. Chris
(62 år d. 25.11.då)

Fra : Cathcart

Dato : 02-12-09 15:02

Daws Eyvind.

Er du så tilfreds nu ?

Mvh S. Chris

Fra : Eyvind

Dato : 02-12-09 15:37

Ja ja - jeg bøjer mig for ungdommen.
anno 1943

Fra : malmin

Dato : 02-12-09 17:35

Jeg troede at det var "natten der var vor egen" men hvad ved en 1963er om det!

Men kransekage DET vil jeg også have ad libitum.

Fra : Cathcart

Dato : 02-12-09 20:06

God aften knægt (Malmin)

Citat
"natten der var vor egen"
Det er kun pigerne, der siger det, og så må drengene pænt vente .

Det er helt rart, at selv om vi aldersmæssigt ligger noget fra hverandre, er der ikke degenerationsspændinger mellem os . Længe leve "SFSTPK" .

Og Eyvind, ret du bare ryggen, altså hvis den ikke er for gammel og krumbøjet i forvejen, og nyd de forhåbentlige mange gode år, du har foran dig

Mvh S. Chris

Fra : malmin

Dato : 02-12-09 20:14

Sir Chris

Hvem siger at jeg er en "knægt"

Hilsen malmin

Fra : Cathcart

Dato : 02-12-09 20:23

Hej knægt.

Nu er det så mig, der må bøje mig i skam og erkende, at det er mig . Men din alder taget i betragtning, så er du altså en knægt i mine øjne, hvis du da ikke lige skulle være en mand af det modsatte køn .

Mvh S. Chris .

Fra : malmin

Dato : 02-12-09 20:36

En mand af det modsatte køn!! Det udtryk har jeg aldrig hørt før, men det er utroligt morsomt. Det må vi have en cognac på.

Jo, jeg er en mand af det modsatte køn, jeg er født sådan, og mine forældre har aldrig været i tvivl.

malmin

Fra : malmin

Dato : 02-12-09 20:37

malmin

Fra : Cathcart

Dato : 02-12-09 20:47

Jamen, du bedste. Så er du jo et rigtigt menneske . Derfor hellere en cognac end en ølbajer. Sådan har min frue det også . Og jeg er forresten en totalt afholdsherre (altså vedr. alkohol og spirituøse sager), hvilket fruen er kanon glad for, da hun dermed altid har "sjuofør", når vi har været til gilde .

Den med det modsatte køn kendt jeg heller ikke. Først da jeg skrev den .

Men det var skisme en overraskelse . (Og jeg skal nok la være med at ytre, at der tog du mig godt nok med bukserne nede , for vi taler sobert her på Kandu )

Mvh Chris

Fra : Cathcart

Dato : 02-12-09 20:49

Ja, jeg så ikke , da jeg var ved at skrive en mindre roman til dig .

Fra : malmin

Dato : 02-12-09 21:05

Det er ikke kun dig, Sir Chris, der har troet at jeg var en mand af det modsatte køn. I de andre tråde er jeg blevet omtalt som ham/han, og flere har troet at jeg var omkring pensionsalderen, og det har været ok for mig. Jeg har ikke rettet dem der har skrevet det, men jeg har heller ikke givet dem ret.

Men nu er jeg afsløret, hvis ellers nogen gider at læse denne tråd mere!!!!!!!!

Mange hilsener malmin

Fra : Cathcart

Dato : 02-12-09 21:24

Kære Malmin.
Citat
Der kan du se at jeg er en "gammel" tumpe.
Det var da også dig selv, der begyndte med det der alderssnak . Normalt tænker jeg aldrig over, hvilken alder alle os brugere har, og går som en selvfølge ud fra, at brugernavne, der ikke ligefrem dufter af hunkøn, må være mænd. Og ski rart, at her også er unge personer og rigtige mennesker på Kandu .

Mvh Chris .

Og nu tager jeg lige et par timer sammen med en god bog.

Til slut en meget grov bemærkning til denne her:
Citat
Men nu er jeg afsløret
Vær du glad for, at du ikke er muslim .

Da det sikkert kun er Eyvind, dig og mig, der læser denne tråd, forbliver du nok tilsløret alle andre steder.

Fra : malmin

Dato : 02-12-09 21:36

Tro mig, JEG ER MEGET GLAD FOR JEG IKKE ER MUSLIM!!!!!!!!!!!!

For så kunne jeg ikke være

God læsning malmin

Fra : Eyvind

Dato : 03-12-09 10:43

Tja lidt tumpe er du da "Cathcart " for det har jeg da skimmet næsten 99% for længe siden.
Det ses tydeligt på skriften.

Fra : Cathcart

Dato : 03-12-09 12:29

HEyvind .

Lidt tumbet har man da lov til at være . At Malmin er af hunkøn, havde, som jeg har skrevet, end ikke strejfet mine tanker. Så lige præcis der, er jeg da 100 %-tumpe, hvor du så kun er 1 %-tumpe . Du burde måske nok have fortalt mig det . På den anden side set, er der jo ikke sket nogen skade, da jeg/vi (også Malmin ) da heldigvis holder en sober tale således at forstå, at ingen af os i tanke, ord og handling generer nogen personer af hverken det modsatrettede køn eller ens eget .

Og kære Malmin.

Tak, det var god læsning. Jeg blev færdig med Torben Nielsens "Galgesangen" i nat, og skal nu i gang med "Tredive meter ned". Jeg er i en periode, hvor bøger skal være lidt spændende, sjove, gode og afslappende. Og da jeg er lidt tumpet, skal det være krimier, som er lette at fatte. Derfor Torben Nielsens bøger for måske fjerde gang .

God dag til alle .

Mvh Chris

Fra : malmin

Dato : 03-12-09 16:17

Hej Sir Chris

Jeg har også læst bøger af Torben Nielsen, han skriver godt.

Denne tråd må være en "kopi tråd". Først bliver dit ord SOBER, brugt i stort omfang, senere er der en bruger der kalder sig Sober. Nu er Klaptorsk begyndt at skrive SIR bentjuul, i en tråd til ham. Kandu brugerne må være glade for, at vi har tilført nogle pæne og sobre ord. Men - måske kender de ikke til en pæn omgangstone, og så er de jo lovligt undskyldt.

Det kan også være "havnearbejdere" der ikke har noget job, men som sidder indestængt med sprogets værste gloser, der bare SKAL UD, og så har de fundet sammen på Kandu!!!!!!!!!!!!

Mange hilsener malmin

Fra : Cathcart

Dato : 03-12-09 16:58

Kære Malmin.

Og for at det ikke skal være løgn, så er Klaptorsk og Sober en og samme person . Og hvor må de dog kede sig de frustrerede og "mindreværdskomplexe" person-fniddere, siden de med djævelens vold og magt bliver ved. Men trist er det.

Du skriver, at du også har læst Torben Nielsen. Hvilke andre genrer har ellers din interesse?

Mvh Chris

PS! Malmin må være en evt. husbonds kælenavn til dig. En forkortelse af: Malene min ?

Fra : KlapTorsk

Dato : 03-12-09 21:33

Trist, ja ikke ordet og sådan at føre dialog med sig selv, men på den anden side er det rart at snakke med et fornuftigt menneske ind imellem Torben Nielsen læsningen. Ku´også tænkes at "mindreværdskomplexe" bare ville prøve at ændre noget, de syntes var forkert "et eller andet sted" "på en eller anden måde" ...

Fra : Cathcart

Dato : 03-12-09 23:36

Hej Sober.

Ja, nogen gange er du altså til at få af. Og det har vi jo "snakket" om.
Citat
Og hvor må de dog kede sig
"De", i denne sammenhæng, er ikke lige Klaptorsk og Sober , men mange af dem, der jagtede dig. Men du var selv ude med snøren, som du også selv fortalte, med de 4 forskellige profiler osv.

, ja lige nu holder jeg ryge- og kaffepause i Torben Nielsen-læsningen og skulle selvfølgelig tjække Kandu, som jeg plejer.

Hvad er det, som du gerne vil ændre, det du synes er forkert et eller andet sted på en eller anden måde? Jeg tror, at det er ok med Malmin, at du i sobre vendinger ytrer dig her.

Mvh Chris

Fra : malmin

Dato : 03-12-09 23:42

Selvfølgelig må Klap Torsk da ytre sig her i min tråd. Hvis Torsken bliver for strid, spiser SFSTPK "den bare til nytår

malmin

Fra : Cathcart

Dato : 03-12-09 23:52

Se, det havde jeg på fornemmeren. Men til nytår vil jeg foretrække 2 stykker softkernebrød med varmrøget ørred belagt med en anelse skaldyrsalat. Så Eyvind, Sober og du selv må dele torsken , hvis det bliver nødvendigt .

Nu håber jeg bare, at næste gang Sober "kommer" ind, er det som Sober .

Hvad Sir Chris? Han Sir god nat og mvh

Fra : sober

Dato : 04-12-09 08:27

Pænt soberfredag morgen

My mistake.

At komme ind som KlapTorsk, selv om jeg jo tit er det. Ikke sobert.

Well, well - De der keder sig var altså dem som jagter mig. Joooo, det må de, for jeg er jo ikke "farlig".
Misforstod, da tonen som reglen, i andre tråde, er den, at det kun er mig, som der er noget i vejen med, her på Kandu.dk

Det var sobert at gøre opmærksom på sagens rette sammenhæng, Cathcart.

Godt at i har oprettet "SELSKABET FOR SOBER TALE" SFSTPK.

For jeg syntes jo, at man bør kunne give sin mening tilkende og give sit B7 med, selv om man mener det stik modsatte af hvad der er den "officielle" kandu.dk mening, uden at kaldes naiv teenager (Ja, bare man var det igen for det var en herlig tid! - Men tiden nu er jo heller ikke så tosset endda). At man er idiot og des lige. + kaldes øgenavne.

Ja, personligt er jeg jo ligeglad med at blive kaldt disse ting. For det afslører bare modpartens "kloghed", samt at vedkommende ikke kan komme med saglige argumenter.

Faktisk er en diskussion mest interessant, hvis man ikke er enig, og hvis man kan prøve at komme med modargumenter, som bliver respekteret.

Jeg vil da gerne lære noget nyt, og - måske ændre holdning.

Cathcart spørger hvad jeg ville ændre på her på kandu.dk.

Ja, jeg har jo sagt det før.

Men, og nu er det sidste gang jeg orker at snakke om det ....

1:
At man kan diskuterer på en sober måde i politiske, religiøse og andre seriøse (og også knapt så seriøse tråde)

2:
At spørgere måske kunne give points til andre end "de sædvanlige", for jeg oplever tit, at man deltager i spørgsmål, kommer med den ene gode oplysning efter den anden, links og sager.
Ja, man anstrenger sig virkeligt, og så er "vinderen" alligevel en af de faste, respekterede, top 10 brugere på Kandu.dk (Selv om de er dygtige, det er ikke det...) Men, indrømmet, det kan jeg godt føle mig lidt "flad". Og det er naturligvis dumt og forfængeligt!

3:
Syntes at blanklistefunktionen skulle ophæves.
Ja, jeg forstår godt folk er trætte at spammere og grove personer, som sviner dem til
(Det sidste syntes jeg nu ikke jeg selv gør - og hvis, så er det folks egen skyld, hvis de kalder mig idiot og hjernedød).

Men oprette en tråd om en person, og samtidig blackliste denne person fra at kunne "forsvarer" sig og "forklarer" sig er da u-sobert !

Her tænker jeg ikke kun på min person, for jeg har set det ske for andre.

4:
Hvis Kandu.dk reklamerer med månedens præmie, og det gør Kandu.dk jo, så skulle denne præmie naturligvis også blive udbetalt fast hver måned, uden vrøvl, og uden at I (for jeg er ikke med i det præmie-ræs, da kandu.dk ikke kender min adresse, så vidt jeg da ved - men den er på nettet, så i kan sagtens komme i kontakt med mig, hvis I vil) skal rykke for jeres præmie eller true med advokat, som jeg har læst nogle har gjort.

OK - Det er ikke mit problem, med jeres. Og u-sobert.

Nåh, undskyld for dette lange kedelige indlæg.

Men nu fik jeg et spørgsmål, og syntes jeg burde svarer.

I øvrigt syntes jeg jo egentlig godt om Kandu.dk -
Ellers gik jeg jo ikke ind her hver dag.

Men -
Der er lidt langt imellem de spændende/sjove diskussioner.
Det var da ikke tilfældet før i tiden.

Der var der mere "gang i den".

Her kan sq også blive for sobert !

(Undskyld mit bandeord)

sober

Fra : sober

Dato : 04-12-09 10:00

Hej SFSTPK !

Fik lige en (måske) god idé !

Må man oprette sig som "SoberKlapTorsk" ?

Uden det generer SFSTPK ?

For det er jo sådan én jeg er.

Og så kunne jeg, hvis jeg fik lov til det af Kandu.dk´s bestemmende over-myndighed starte forfra, uden "lig i lasten" (håber jeg da). og uden at folk har udelukket mig på deres personlige blackliste -
før jeg overhovedet har sagt ét ord.

Dette er ikke et provo spørgsmål.

Men ganske sagligt.

Nu vil jeg altså gerne være stueren, ligesom andre kan få lov til, hvis de er heldige.

Hvad siger Sir Chris?

Er du formand eller er det malmin eller Eyvind?

Fra : idioten

Dato : 04-12-09 10:31

Er der plads her til en superidiot eller er bedst med en soberidiot.

Fra : sober

Dato : 04-12-09 10:58

soberidiot var et fint navn !

er det optaget?

Fra : malmin

Dato : 04-12-09 13:32

Der er vist ingen der kan bestemme hvad folk skal hedde på Kandu!!!!

Men jeg bestemmer over denne tråd, så pas bare på derude!!!!!!!!!! Hvis Mr Sober synes her kan blive FOR sobert, må Mr Sober oprette sin egen tråd, ellers er du velkommen her.

Jeg har læst stk 3 i dit indlæg, og jeg er glad for blacklisten. Der SKAL være plads til meningsforskelle, ironi og drilleri. Men så stopper det også i MIN tråd. Jeg ønsker ikke at blive svinet til og alt hvad jeg skriver, er skrevet af en stor idiot.

Jeg prøvede at lave våbenhvile med Krummen igår, - ligesom Eyvind har gjort - i en andens tråd. Jeg ville give mit besyv med i et spørgsmål, og så at Krummen havde skrevet i tråden. Jeg skrev det jeg ville, og tilføjede så at jeg håbede at Krummen og jeg kunne holde våbenhvile i en andens tråd, så tråden ikke blev ødelagt. Men straks kom der uforskammet svar TIL MIG, i den andens tråd.

Så derfor er jeg glad for blacklisten, kald mig bare "tøsedreng/tudemarie", men jeg er ikke en person der ønsker at skændes med folk.

I tråden Kandu og smalltalk, er emnerne ikke seriøse, så derfor er det sjovt at være med i dem, og der er plads til at der kan siges lidt af hver. Men i andre seriøse tråde er det frygteligt irriterende at få ødelagt tråden, fordi de samme 3-4-5 stykker, skyder tråden i sænk, med ukvems ord og grove beskyldninger, så andres kommentar drukner i skidt, fordi man kan blive nødt til at rulle kilometervis, for at komme forbi de "slemme drenge"

Jeg elsker en god debat, med gode argumenter, drilleri og ironi er også fint med mig, men jeg er glad for at jeg selv kan bestemme hvem jeg vil diskutere med, eller hvem jeg får svar fra. Point systemet kunne Kandu teamet godt fjerne for min skyld, for jeg er ikke en vindertype alligevel - har hverken held i spil eller kærlighed ha,ha.

Velkommen i kluppen Mr Sober

Hilsen malmin

P.S. Jeg vil være meget taknemlig hvis du kun bruger EN profil i mine tråde, ellers synes jeg det bliver så rodet!!!!!!!!!! Men det kan jeg selvfølgelig ikke bestemme

Fra : sober

Dato : 04-12-09 20:20

malmin - Jeg håber sandelig ikke at jeg har svinet dig til på nogen måde, men man kan jo aldrig vide, da folk reagerer forskelligt, og jeg tit siger ting på en direkte måde, fordi (måske) jeg er Skytte, og jeg har læst at Skytter har ry for at såre folks følelser, fordi de siger ting lige ud, uden at tænke på konsekvenserne - for bagefter, da ordene er røget ud af deres mund. Tror ikke på astrologi, med denne skytte uvane har jeg. Også i det virkelige liv. Jeg er tit ironisk og sarkastisk og siger folk "sandheden".

Undskyld hvis jeg har generet dig. Det var ikke min hensigt.

Også undskyld fordi jeg brugte KlapTorsk samt sober. = som bekendt "mig" hvad alle ved i forvejen!

Brugte KlapTorsk først, men blev bedt om at møde op som sober, hvad jeg har gjort bag efter.

Oprigtig talt så syntes jeg at Sober-klubben er rigtig god!

Og det er min ærlige mening!

Men når selv gamle fightere som Krummen, som ellers plejer at brokke sig over det underlige i, at denne månedlige præmie ikke finder sted, og i et spørgsmål fra Nordsted1, som siger noget om at man ikke skal kommentere at præmien ikke kommer alligevel, falder helt til patten og bliver som et lam, så syntes jeg det er blevet for sobert.

Ellers ikke!!!!!!!!!!!!!!!

For det kan ikke blive sobert nok, hvad angår tilsvining af andre mennesker og øgenavne.

Det skal man ikke gøre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sober klubben er og bliver et godt initiativ.

Naturligvis !!!!

Jeg prøver også på at leve op til klubbens regler.

Men jeg kan åbenbart ikke få lov til det af et stort flertal her på Kandu.dk,
som ikke kan glemme, at jeg har leget drille-nisse på Kandu.dk.

Kun for sjov.

Har jeg været "grov" og det syntes jeg nu ikke selv, men måske?

Så har det KUN været hvis andre har kaldt mig idiot og hjernedød og des lige.

For det kan de jo selv være! (Jeg er bare ikke den 1. til at sige sådan til et andet menneske)

Nåh, men fred nu med det.

Er også snart træt af hele tiden at gøre rede for mine gode hensigter.

For jeg ved, at jeg er lige så meget værd som andre her på Kandu.dk.

Er bare "anderledes".

Forresten syntes jeg heller ikke at alle som fordømmer mig skulle kaste med sten, når de selv bor i et glashus.

sober

Og hvad rolle spiller det om jeg hedder sober, KlapTorsk, Kong Gullerod, Prins Henrik.

Alle hedder jo noget specielt, og sjældent deres eget navn !

Hedder du f.eks malmin, malmin?

Jeg har heddet mit rigtige navn engang - men det blev slettet af Kandu.dk -

På grund af "sjov i gaden".

Men ikke personlig forfølgelse af personer eller rigtig grove ting, syntes jeg da selv.

Og nu er det slut med det!

Fra : Eyvind

Dato : 05-12-09 11:05

Jeg er altså ikke medlem af nogen klub, men at opføre sig nogenlunde ordentligt, går jeg da ind for.

Fra : malmin

Dato : 05-12-09 17:57

Kære Eyvind

Der er noget du vist ikke ved, men den dag da du var til valg, skete der ting og sager!!!!!!!!!!!!
Så du er medlem af SFSTPK. Men det koster ikke noget, kun det at være sober, som du jo altid er.

Hilsen malmin

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 11-12-09 22:01

Tak for svaret Eyvind. Det var godt du ikke troede at jeg skrev om dig.
malmin

Fra : Eyvind

Dato : 12-12-09 10:24

Du har følgende muligheder