/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
naivistisk billede/plakat
Fra : Christa.N
Vist : 1791 gange
500 point
Dato : 02-11-09 11:45

Jeg har før fået hjælp og i svigter mig garanteret heller ikke denne gang ......
- er der nogen af jer der ved hvem, hvor, hvad der har lavet et naivistisk billede - der forestiller en cykel med et stort hoved på sadlen ??? (hovedet er ikke rundt, men sådan kantet i det)
Jeg mener ikke den plakat Leif Sylvester har lavet, men i samme stil, glade farver o.s.v.

Fra : pve

Dato : 02-11-09 12:15

Citat
Jeg har før fået hjælp og i svigter mig garanteret heller ikke denne gang ......

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 3

Fra : Christa.N

Dato : 02-11-09 12:34

Desværre forstår jeg ikke pointsystemet herinde.......
- men jeg har da forstået at jeg har reddet din dag i dag !!!
håber du har det bedre nu.

Fra : pve

Dato : 02-11-09 13:38

Citat
håber du har det bedre nu.
jeg har det super, håber ikke jeg har ødelagt din

Fra : Stouenberg

Dato : 02-11-09 15:36

Fra : granner01

Dato : 02-11-09 16:10

Her er en masse naivistiske billeder at gå i gang med.

http://images.google.dk/images?hl=da&lr=lang_da&um=1&q=naivistisk+billede&sa=N&start=36&ndsp=18

Og er du tilfreds med besvarelsen, så trykker du accepter ud for den der er kommet med det rigtige svar. Så afslutter du spørgsmålet korrekt.

Fra : molokyle

Dato : 02-11-09 19:14

Den 'største' naivistiske billedkunstner jeg ka' kom' i tanke om, må være Per Arnoldi:

http://da.wikipedia.org/wiki/Per_Arnoldi

..selvom han hellere vil kaldes 'modernistisk'

Døm selv:

http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Billedkunst/Kunstnere,_danske/Per_Arnoldi

Vor Herpes Bevare Os

</MOLOKYLE>

Fra : Christa.N

Dato : 03-11-09 09:01

Hej Granner01

Tak for svaret, jeg ville ønske at kunne give dig point med det samme......
- har søgt i dagevis på nettet efter den plakat (cykel med et stort hoved på sadlen)
Prøv lige at se Leif Sylvesters "grove løjer" det er i den stil.....

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.python.dk/uploads/tx_templavoila/grove_loejer.jpg&imgrefurl=http://www.python.dk/plakater-mm/&usg=__qGuWSw_kQVjDqmgdzVFnHn8BQzQ=&h=369&w=259&sz=27&hl=da&start=2&um=1&tbnid=Th4ELgO9TysHpM:&tbnh=122&tbnw=86&prev=/images%3Fq%3Dleif%2Bsylvester%2Bplakater%2Budsolgt%26hl%3Dda%26sa%3DG%26um%3D1

Fra : Christa.N

Dato : 03-11-09 09:07

Molokyle det er 100% ikke Per Arnoldi - han laver stort set kun noget med lineal......
- den efterlyste cykel er meget rund og rodet (lidt krussedulleagtigt)

Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-09 09:38
Fra : Stouenberg

Dato : 03-11-09 10:04
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-09 10:18

Der er også denne side med mange forskellige cykler

http://shop.ebay.com/?LH_TitleDesc=1&_nkw=bicycle%20posters&_sop=2&ht=0

Stouenberg, pudsigt nok er der også et billede af dig, nederst på side 1

Fra : Stouenberg

Dato : 04-11-09 09:35

- jeg kan stadig passe blusen...

Fra : Christa.N

Dato : 04-11-09 10:46

Jeg var ved at være bange for, at du var blevet for (selv)fed
- men dejligt at du stadig kan passe blusen !

Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-09 10:50

Hva' nu knak kæden... kan i ikke lige fortælle hva i/vi snakker om

Fra : Christa.N

Dato : 04-11-09 10:58

Til Nordsted1
Ebay var ikke et sted jeg havde tænkt på at søge, men det har jeg prøvet på at pløje igennem nu........ desværre fandt jeg det ikke
- problemet er at billedet garanteret ikke hedder noget med "cykel" og derfor ikke findes, hvis man søger på ordet.......
Til gengæld fandt jeg flere kunstnere der ligner: bl.a. Jes Nordby og Jacob Herskind.

Fra : Christa.N

Dato : 04-11-09 11:08

jeg tror så men bare farfar er ivrig efter, at gøre opmærksom på, hvor hamrende interessant og charmerende han er

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 04-11-09 18:13

Kan du ikke skrive til kunstmuseet Luisiana i Humlebæk

http://www.louisiana.dk/dk/Service+Menu+Right/Kontakt

Og her her mailadr

http://www.louisiana.dk/dk/Service+Menu+Right/Kontakt

Jeg tror ikke vi på kandu kommer det nærmere, desværre

Fra : Christa.N

Dato : 05-11-09 10:34

Jeg har haft ringet rundt til rigtig mange steder, men det har mere været plakatforretninger og lignende......
- men du har da ret, hvorfor ikke prøve de store museer.

Da jeg synes du har prøvet på at hjælpe mig mest, vil jeg gerne give dig point - jeg gør som granner01 har skrevet.
- ved ikke om jeg e.v.t. kan dele point, eller.... (er SÅ LIGEGLAD med de point selv)

P.s jeg håber sandelig ikke at jeg gør noget forkert nu - for efterfølgende at blive nøflet af de mere emsige brugere.

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 05-11-09 10:35

Tak for svaret Nordsted1.