/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål

Kandu.dk
bentjuul 8962
Computerproblemer! HASTER!
Fra : Malli90
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 06-10-09 21:36

Hej alle.

Det viser sig at mit strømstik til computeren er gået i stykker. Enten det der sidder på ledningen eller det der er i computeren. Når jeg nu får sendt den til reperation, kan jeg så risikere at nogle ting bliver slettet fra computeren når det nu 'kun' er strømstikket der er noget galt med? Strømstikket har vel ikke noget at gøre med Selve computerens indhold? eller er det bare mig der er dum! ?

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig (: på forhånd tak.

Hilsen Malli90

Fra : Olesen-50

Dato : 06-10-09 21:37

Bare tag det helt roligt, der sker ikke noget med det du har på computeren

Fra : ans

Dato : 06-10-09 21:43

Før du sender din computer et eller andet sted hen, har du så prøvet at skifte ledningen?

Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-09 21:58

Jeg har en pc til rep... inden den blev afleveret, var jeg også temmelig bekymret for mine ting jeg havde på den, men fik af vide, at de overhovedet ikke måtte kikke på hvad jeg havde af ting og sager (de gør det sgu nok alligevel), men de må bestemt ikke pille ved noget

Hov det er sgu da nok derfor det tager så enormt lang tid at få den tilbage, de sidder nok og spiller Jorden rundt på 80 dage

Fra : EiHaBr

Dato : 06-10-09 22:23

Har du brugt alle dine livliner !!!

Har du ingen venner der kan hjælpe med at skrue lidt i maskinen eller undersøge hvad der er galt, kender du ingen nørder, dem er der da mange af.

Fra : granner01

Dato : 06-10-09 22:29

Strømstikket sidder i strømforsyningen og dine ting ligger på harddisken. Det er to forskellige ting.
Men prøv først at skifte strømledningen til computeren.

Fra : severino

Dato : 06-10-09 22:35

Nej det som ligger på harddisken skulle være intakt.

Hvis det er en bærebar, har du jo batteri som backup. Så her sker der ikke noget.

Hvis det er en stationær, så kan det give problemer (i værste fald) når der sker et strømsvigt.
Filer som er under opbygning, mistes hvis de ikke når at blive gemt.

Fra : Cathcart

Dato : 06-10-09 22:40

God aften.

Som Olesen-50 skriver helt oppe i starten af disse indlæg, kan du være helt rolig. Der vil intet ske, med det du har på din harddisk. Men fremover skal du være lidt mere varsom med at "putte" strømkablet i din putter, for lige det sted på bærbare er meget skrøbeligt. Der skal ikke mange vrid til, før der smutter en lodning e.l. Det er der mange, der - på den hårde måde - har fundet ud af .

Vh C

PS! Til Olesen-50. Det var blot en tilføjelse til dit rigtige svar .

Fra : Cathcart

Dato : 06-10-09 22:47

Citat
Hvis det er en stationær
Nåhr ja, men man går jo i vore dage næsten pr. automatik ud fra, at det er en bærbar, det drejer sig om, når der er noget galt i "strømstikket" .

Vh C

Fra : severino

Dato : 06-10-09 23:17

Ja Cathcart, det gør man vel, eller gør man?
Nogen tager udgangspunkt i egen tankegang, medens andre tager udgangspunkt i de faktiske oplysninger som spørgeren oplyser om.

Hvis alle der stiller spørgsmål, kommer med alle relevante oplysninger, så ville det være langt nemmere for os, og hurtigere for spørgeren, at få et godt svar på problemet.

(Men det er kun en ønsketanke, som nok aldrig går i opfyldelse)

Fra : Cathcart

Dato : 07-10-09 00:30

Hej Severino.

Du har jo ret som sædvanligt. Men nu er det jo sådan, at der er garvede pc-nørder (som dig), og så er der "alle os andre". Så når "alle os andre" stiller et spørgsmål, skal I nørder pænt og andægtigt - uden sure smileys - vejlede os frem til de relevante oplysninger, I skal bruge, så I kan svare klart og entydigt .

Måske du skulle lave et forståeligt tip om dette til "alle os andre", så spørgsmålene bliver mere præcise.

Vh og god nat fra Cathcart

Fra : Malli90

Dato : 07-10-09 14:34

Hej Alle.

Ja, det er en bærbar! Synes selv jeg har passet rigtig godt på strømstikket netop fordi den hurtig går i stykker!
Jeg vil prøve at få fat i et strømstik og se om det kan løse mit problem. Er der nogle af jer, der ved hvor man kan købe sådan et henne?

Har desværre ingen computernørder-venner! Men tak for rådene alle sammen (:

Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-09 16:53

Du skal finde en forhandler der har din bærbar, for ikke alle stik er ens

Om ikke andet, så må forhandleren kunne bestille det hjem til dig

Fra : severino

Dato : 07-10-09 17:41

Hvis du har et universal måleinstrument, som kan købes i digital udgave for under en 50'er, såhar du et stykke værktøj, som kan bruges i mange sammenhæng, der har med strøm og spænding at gøre.

Så aflæser du bag på din "putter" hvor + og - er i stikket. Så sætter du den røde testpind på den del der er + og den sorte testpind på det der er minus. - Så vil du se om der kommer strøm ud af din POWER SUPPLY, som oftest ligger omkring de 19 volt, og måske lidt højere i ubelastet tilstand.
Ved at vrikke med ledningen, kan du hurtigt konstantere, om der er brud i selve ledningen.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2424&n=10 til 39.50 er udemærket til mange formål.

Fra : Cathcart

Dato : 25-10-09 23:17

Citat
Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig
Det håber man så, at der var en, der kunne .

Vh Chris

Du har følgende muligheder