Christopher Engelbrechtsen Holm
Fra : Sadolin
Vist : 689 gange
200 point
Dato : 10-04-03 10:50

Er der nogen som kender familieforholdene (anerne og evt. søskende) for købmand og skibsreder i Helsingør, Christopher Engelbrechtsen Holm (se: http://www.gencircles.com/users/onetree/1/data/4098 ).

Han var gift med Inger Johanne Louise Warnheim. Da jeg har set flere variationer af hendes efternavn, er jeg ikke sikker på om hendes efternavn er stavet helt korrekt.

Mange hilsener

Nikolaj Sadolin
nsadolin@hotmail.com

Fra : CLAN

Dato : 10-04-03 16:40

Her er en masse links til slægtsforskning på denne side http://www2.db.dk/ns/slaegt.htm måske du kan finde dem du søger her.

Hygge...
Søren

Fra : senta

Dato : 10-04-03 17:05

På denne adresse og ved at søge på navnet Warnheim fandt jeg nedenstående Inger Johanne Louise Warnheim gift med Christopher Engelbrechtsen Holm samt 8 andre med navnet Warnheim.

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
CHRISTOPHER HOLM Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 19 OCT 1768 Esbonderup, Frederiksborg, Denmark
Death:
Burial:

Wife
INGER LOVISE WARNHEIM Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 19 OCT 1768 Esbonderup, Frederiksborg, Denmark

Death:
Burial:

Children

None
International Genealogical Index / Denmark - 9
Select records to download - (50 maximum)
1. BARBARA HELENA WARNHEIM - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 15 JUL 1768 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. ERICH WARNHEIM - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 23 OCT 1736 Sankt Marie, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

3. INGER LOVISE WARNHEIM - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 19 OCT 1768 Esbonderup, Frederiksborg, Denmark

4. Louisa Warnheim - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1738 , , Denmark

5. Louisa Warnheim - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1738 , , Denmark

6. Louisa Warnheim - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1738 , , Denmark

7. Louise Warnheim - International Genealogical Index
Gender: <Female> Birth: 1745 Helsingor, Frederiksborg, Denmark

8. Louise Warnheim - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1745 Of, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

9. Louise Warnheim - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1745 Helsingor, Frederiksborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

På Christopher Engelbrechtsen Holm var der et hit , prøv selv at søge der er flere med navnet Engelbrechtsen Holm,,
held og lykke.

Denmark
Christopher <ENGELBRETHSEN>
Sex: M

Event(s):
Birth: 14 Oct 1779 Place: <Helsingor, Frederiksborg, Denmark>
Christening: 22 Oct 1779 Place: Helsingor, Frederiksborg, Denmark
Parents:
Father: Engelbreth ANDERSEN
Mother: Dorthe PEDERSDR

Source Information:
Batch Number: C220657
Source Dates: 1762 - 1798
Film or Fiche Number: 48569
Collection Details: Sankt Olai; Den Danske Folkekirke

Senta

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 200 point
Dato : 10-04-03 17:53

På et tidspunkt vil FT for Helsingør være søgbare. De er under indtastning:
http://ddd.dda.dk/asp/kipfolder.asp?Amt=alle&herred=&sogn=helsing%F8r&aar=&kipnr=&donor=&Type=alletyper

Hilsen Jeannie Kristensen

Fra : svendgiversen

Dato : 10-04-03 18:25

Så stammer han måske også fra Thüringen ligesom min kone,
hvis 4 gange tip oldefar Johan Nicolaus Scharling/Gerling
giftede sig med Margreth Dorthe Engelbrecht født i Elsmhorn i 1737.

se: http://www.garling.de/roots.htm

Hilsen Svend Giversen

Godkendelse af svar
Fra : Sadolin