Husalarm og husdyr
Fra : Graupner
Vist : 2167 gange
20 point
Dato : 14-05-09 07:12

Hej Alle sammen,

Jeg er ny herinde... Så bæger over med mig hvis jeg laver fejl!

Jeg skal købe en husalarm, men har en kat og derfor kan jeg ikke købe en hvilken som helst..

Jeg vil helst ikke have en med abonnement og har søgt rundt på google, men kan ikke finde det store udbud..

Jeg har fundet en fra HouseGuard med synes at 4000 kr. er lidt dyrt.

Nogen der har erfaring med dette??

På forhånd tak,

Fra : anuarak

Dato : 14-05-09 07:45

Jeg har ikke nogen erfaring med alarmen, men blev albefalet denne fra en arbejdskolega alene på grund af prinsen- muligheden for husdyr og brugervenlighed. Kolegaen bruger den selv

http://www.homealarm.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=90&language=da&gclid=CNHj6__9q5kCFRaA3godEF0rJg

Fra : Graupner

Dato : 14-05-09 08:01

Hej anuarak - Den ser fin ud.. Jeg kunne ikke finde nogen steder hvor husdyr være nævnt, men har send dem en mail. Så må vi se hvad de siger..

Fra : alka

Dato : 14-05-09 08:07

Når du har husdyr, kan du ikke bruge bevægelsessensorer, men alene kontakter på fx. døre og vinduer. Alarmen som anuarak henviser til, virker meget tilforladelig og billig, men selvfølgelig kommer der flere udgifter på, når der skal købes kontakter. Bemærk, at de dørkontakter som anuarak henviser til IKKE kan tilkobles alarmen, så derfor kan du ikke bruge den. Du skal have en alarm, hvor kontakterne kan tilkobles alarmen - og det kan kun ske med ledninger som føres fra den enkelte kontakt og frem til alarmen.

Fra : BarkeBillen

Dato : 14-05-09 08:20

du kan sagtens bruge sensor selvom du har hus dyr,der er frx denne infiniti alarm,
http://www.elvvs.dk/category.2881.article.31311?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick

men pris og kvalitet følges ad.

Fra : anuarak

Dato : 14-05-09 08:32

Klik under trådløs alarm tilbehør såusdyr under 35kg kommer dette --

Trådløs P.I.R sensor med kæledyrsimmunitet 35 Kg
[PIR35]
På lager 395Kr
(316Kr)

Trådløs alarm med kæledyrsimmunitet, til kæledyr der vejer under 35 kg.

Kompatibel med følgende alarmer:

GSM-MA-0001 og GSM-MA-0002.
Tekniske data:

DSP chip med automatisk frekvens-justerings teknologi som muliggør kæledyrsimmunitet.
Dual firedobbelt PIR + MW + intelligens.
Præcisions-linse, som betyder at objekter på nært hold og på distance behandles ens.
Tysk importeret dobbelt optisk filter til indendørs og udendørs brug.
Fungerer med dyr under 35 kg.
K-band detektor teknologi der sikre mod falsk alarm.
Til indendørs og udendørs brug.

Fra : miritdk

Dato : 14-05-09 09:38

undskyld jeg spørger - men hvorfor vil du ikke have abonnement med og spare på forsikringen samtidig ? Signal overførsel til kontrolcentral er da optimalt ?
Desuden kan du sagtens finde lydløse alarmer

Fra : Graupner

Dato : 14-05-09 11:28

Tusind tak for alle de finde svar!!!

@ miritdk - jeg vil helst have en uden abb., da jeg mener det bedst kan betale sig i længden..

(Hvordan gør man det med uddeling af point?)

Fra : anuarak

Dato : 15-05-09 11:56

Graupner
Ingen abb kun et taletidskort.

En anden ting -- du kan følge med hvad der foreår hjemme over mobtelevis di får alarm - samt andre styrefonktioner.

Fra : snerose

Dato : 16-05-09 09:01

Vi har lige fået installeret en alarm fra G4S. Selve installationen kostede ca. 3.000 kroner (det tog altså også 6 timer!) og vi har et månedligt abonnement på kr. 300.

I dette er includeret 2 små hunde, som føleren ikke "lægger" mærke til, fordi de vejer under 15 kilo. Alt over 15 kilo bliver registreret. Vore lille fugl, som står i et andet rum med føler, skal dog altid lukkes ind i buret inden vi går, for hvis den sætter sig på føleren, går alarmen i gang med det samme.

Jeg kan ikke forstå hvorfor , du ikke vil have én med abonnement... så er det jo bare en alarm, der skræmmer tyven, som du vil have. Enhver tyv ved, at en alarm ikke ringer mere end to minutter (for det er ulovligt, at den ringer i længere tid end det), og på den tid kan de sgu godt nok nå at stjæle meget! Samtidig kan en professionel tyv sagtens skelne imellem "Fake-alarmer" og alarmer, der er anerkendte. (Du får jo skilte på dine vinduer og døre, som allerede dér kan afskrække en tyv, når de ser, at det er fra et professionelt alarm-selskab))

Derfor er det da sikrest at få en alarm, der har en tilknyttet service. Så hvis uheldet skulle være ude, så kommer der altså nogen og sikrer dit hjem, hvis du fx er meget langt væk. Samtidig får du en sms, om at der har været et indbrud.

Vi har i hvert fald ikke fortrudt, at vi giver de penge ud.

Fra : snerose

Dato : 16-05-09 09:04

Det kan i øvrigt ikke svare sig, at fortælle sit forsikringsselskab, at man har alarm, for i fald man får indbrud en dag UDEN alarmen har været tilsluttet, kommer det til at koste én dyrt!

Fra : Graupner

Dato : 16-05-09 16:54

Hej alle sammen - tusind tak for alle Jeres svar.. Og tak for anbefalingen, "Snerose".. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvilken løsning jeg vælger!!

Må lige tænke mig om - og så finder jeg nok frem til en løsning..

Endnu engang TAK!

Du har følgende muligheder