/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
Win7
Fra : refi
Vist : 1044 gange
100 point
Dato : 08-05-09 12:13

Nogen der har prøvet at FJERNE win7 igen... ????

Vil prøve at installere win7 oveni en Vista...

Det burde ikke give problemer, men men men....

Kan den FJERNES igen uden at skulle indlæse backup eller image - altså simpel afinstallering eller overskrivning med Vista.

Jeg ville jo helst kunne bevare alle filer og programmer selvom jeg ændrer fra Vista til Win7..

Et image eller backup bliver selvfølgelig lavet under alle omstændigheder, men den/det har jo IKKE den store værdi om et år når win7 udløber...

Så har nogen prøvet det ????

PS.

Det er IKKE min plan at køre med 2 styresystemer/partitioner - derfor spørgsmålet...

Accepteret svar
Fra : finnostervig

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-09 14:10

Hej Refi

Hvis du lige checker her : http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/73426/

Det ser ud til at det enten er dualboot med flere partitioner, eller en reinstall af Vista bagefter...

Mvh Finn

Fra : dk

Dato : 08-05-09 14:23

Hej

har/havde en fuld opdateret Vista Home Pre DK
lagde win 7 UK ind
fik ikke lov til upgrade, kun ny install
efter install ligger der en mappe "windows.old"
med mapperne med al indhold PerfLogs, Program files, Users, Windows,
har kun testet kort, med adobe reader 9,1 Ccleaner, Word, Power DVD. som kan
startes op.

win7 fandt ikke indbyggede usb kortlæser
men fandt mit forholds nye 1GB Dlink netkort, og indbyggede trådløse
vil ikke bruge xp/vista drivere
prøvede at lægge bundkort drivere på forgæves

Kontrolpanel er helt tomt, så her kan der ikke stilles tilbage til Vista
Systemgendannelse kan heller ikke gå længer tilbage

Så medmindre der skal/kan sættes nogle parameter under install kan du ikke gå tilbage.

Fra : refi

Dato : 08-05-09 14:27

Hmmmmm....

Så "hænger" man jo på Win7 efter udløb

Fra : Eyvind

Dato : 08-05-09 17:02

Win 7100 rc har installeret en Richo driver til min SD kortlæser under opdateringer.

Ved installation af win 7100 rc oven på win 7000 ville den også lave en windows old eller ny installation

Image løsning med eks. Acronis fra en live CD er nok den bedste.

Fra : refi

Dato : 08-05-09 17:58

Problemet med at lave et image er som sagt at det IKKE er meget bevendt efter et ÅR

Fra : Eyvind

Dato : 08-05-09 18:50

Med en stationær kan du benytte harddiskskuffer med hver sit styresystem.

Med visse bærbare kan du nemt udskifte harddisken og på den måde veksle mellem de to systemer og samtidig holde dem friske.

Du kan også fra de fleste nyere comp. køre win 7 fra en ekstern USB harddisk (ej dualboot)
(dog vil jeg anbefale at installere på USB HD uden at den oprindelige HD er monteret)

Fra : refi

Dato : 08-05-09 19:14

Ja Eyvind, men det var jo netop al det jeg ville undgå så alle programmer osv. var tilgængelige uden det store.....

Og da den jo udløber til næste år kunne det jo være man havde lavet en slags "rollback" - men jeg kan intet finde om det....

Fra : refi

Dato : 08-05-09 19:16

Og den KAN køres som opgradering - så langt har jeg experimenteret

Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 20:49

Citat
Og da den jo udløber til næste år
det skal du da ikke være ked af den kan kun være bedre end Vista som du bruger nu, du køber da bare til næste år, og Vista perioden er historie

Fra : refi

Dato : 08-05-09 21:57

Jeg er såmænd IKKE overbevist om den er bedre end Vista....

Jeg hører til dem der IKKE har problemer med Vista

Men derfor kunne det jo godt være interessant at prøve 7eren i dagligdagen.....

De næste komputere vi skal have er sikkert alligevel med 7eren....

Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 22:52

Citat
Jeg hører til dem der IKKE har problemer med Vista
jo vist har du det, du har bare ikke opdaget det endnu, Vista bliver vist udfaset så hurtig som mulig:
http://www.comon.dk/news/vista.kan.forsvinde.hurtigt_40787.html
Microsoft har opdaget at det var en fuser

Fra : Eyvind

Dato : 08-05-09 23:36

Vista kører da meget godt.

Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-09 23:44

Citat
Vista kører da meget godt
det er jo nødt til at sige, i har jo givet penge for lortet jeg forsøger mig med Windows 7 i et år nu, hvis ikke den kommer til at køre bedre end Vista gør på de computere, som jeg kender, så er det definitiv slut med Windows

Fra : refi

Dato : 09-05-09 08:45

Citat
Vista bliver vist udfaset så hurtig som mulig

Nu er 7eren jo en FORBEDRET (skulle det være) udgave af Vista - såååååå

Lidt som da man gik fra 98 til 98SE

90% af det fejl der er i Vista er vist fejl40

Folk køber en NY MERCEDES men køber reservedele hos thansen....
Det SKAL give problemer....

Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 12:34

Citat
Nu er 7eren jo en FORBEDRET (skulle det være) udgave af Vista
så har du jo slet ikke nogen problemer du beholder din elskede Vista, blot i en forbedret udgave

Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-09 12:35

Citat
Det er IKKE min plan at køre med 2 styresystemer/partitioner - derfor spørgsmålet
det er nu en god metode, hvis det kun er for et år

Fra : refi

Dato : 09-05-09 12:41

Citat
så har du jo slet ikke nogen problemer

Jo - se spørgsmålet øverst....

Det drejede sig om hvorvidt det KUNNE afinstalleres igen UDEN at slette andet...

Citat
det er nu en god metode, hvis det kun er for et år

Det er vi HELT enige om, men det var IKKE spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 02-06-09 17:15

Tak for svaret finnostervig.