Seriøst STOP SPAM
Fra : Højris
Vist : 760 gange
50 point
Dato : 16-02-09 19:00

Hej !'
Jeg ville egentlig oploade et billed af forsiden på bogen STOP SPAM
Af BENNY CHRISTEN GRANDAHL & MARTIN SIMON
Omhandlende POP-UP-REKLAMER & SPIONPROGRAMMER
Men teknikken svigtede, jeg kom til at ta bogen med hjem fra bibleren.
Men den omhandler meget om sikkerhed COKIES og hvad kan et websted ser om dig.
Med rigtigt, meget mere om dig.
Det kan være lidt chokket læsning, men hellere det end uvidenhed.
Dette er ikke under tips, fordig det skal ud til breden af folket
Jeg kan ikke lie se bogen i det link her men den er på bibleren.
http://www.ittek.dk/
Hø'jris
NB. det er ikke et spørgsmål men et svar på et spørgsmål der ikke er stillet endnu.

Fra : Teil

Dato : 16-02-09 19:33
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 19:55

Men en rimelig god metode til at ungå indblanding og hackere når banken besøges - er simpeltthen en udskiftelig harddisk til formålet.

Til stationær comp. kan der benyttes en harddiskskuffe.
På de fleste bærbare kan man udskifte harddisken med få indgreb.

På nyere stationære og bærbare kan man starte/boote direkte fra USB med ekstern harddisk eller en pendrive. gratis programmet ubuntu er meget velegnet til formålet.

Ps. Man bør så ikke surfe rundt på netttet samtidig.

Jeg bruger selv udskiftelig harddisk på en bærbar til "netbankforretninger" (skift på 20 sek.)

Fra : Højris

Dato : 16-02-09 20:18

Ja Teil det er denne bog !
Jeg syntes at den er meget informativ, og giver en grundviden, der er meget vigtig,
i forhold til hvordan hvoress opfattelse er omkrig IT i almindelighed.
Højris

Fra : Højris

Dato : 16-02-09 20:46

Ja Ejvind, sålænge det ikke er Cmos rammen der er målet !

Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 21:44

Ja - men det er også kun en rimelig god metode.
Og jeg har en drøm om en boot CD, som kun er beregnet til at gå på netbanken, og som ikke kan snakke sammen med harddisken. (hvor snavset som regel ligger og lurer)

Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-09 02:10

Hvad er spam vistnok mail som man ikke ønsker, men har i ikke selv på et tidspunkt tastet et eller andet ind, på en eller anden useriøs internet side ? Her kommer der kun 4-6 uønskede mail om året, jeg har slået spam filtre fra, også på webmail

Fra : Eyvind

Dato : 17-02-09 09:15

O.V.N.
Spam kan ikke nå længere ud end der hvor kragerne vender.
Derfor får du ingen spam

Accepteret svar
Fra : Line99

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-09 10:51

Og hvad er det vi vil beskytte ??? Måske privatlivet ?? Jeg er jo stærk modstander af den identitets-nudisme der indføres i disse år. Det er efter min mening komplet naivt. Det bygger f.eks. på en antagelse af at datamisbrug kun kunne finde sted for maaaaaange år siden i rædselsregimer a la Stasi, men dén tror jeg ikke på, og slet ikke nu efter finans-tsunamien har ramt verden og alles økonomier er trængte. Heldigvis er der et stigende antal folk der begynder at vågne fra den naive drøm og sætter fokus på fænomenerne. Her er et lidt om emnet:

'' Forbrugerrådet og DI (Dansk Industri) har i forbindelse med den internationale databeskyttelsesdag udgivet debatbogen ”De overvågede – vores privatliv er truet men der findes løsningsmodeller” om den voksende registrering og overvågning af danskerne. I foromtalen understreges det, at bogens pointe ikke er et nej til digitale løsninger og ny it-teknologi, der kan være til gavn for borgerne – tværtimod – men at de offentlige systemer bør indrettes, så de respekterer privatlivets fred. I bogen giver en række it-eksperter konkrete bud på de løsninger, der allerede findes og kan anvendes, hvis myndighederne vil. '' Snittet herfra, (læs endelig resten): http://danskprivacynet.wordpress.com/2009/02/06/974/

HENT BOGEN HER (pdf format) : http://www.taenk.dk/overvaagning/ny-bog-de-overvaagede/

Læs mere her:
http://www.taenk.dk/overvaagning/

Godkendelse af svar