/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
Ominstall - Ingen harddiske??
Fra : Currant
Vist : 1348 gange
175 point
Dato : 01-02-09 21:13

Hej...

Jeg ville ominstallere min computer... Jeg fik en cd af en kammerat og jeg skulle ku bruge den kode der er på Windows klistermærket under min bærbare...

Den gik igang som jeg altid har husket det med mine gamle computere... Blå skærm og den indlæser en masse ting og da jeg troede jeg skulle vælge drev der skulle formateres, blev jeg klogere... Der stod at installationsprogrammet ikke kunne finde nogen harddiske... Jeg skulle kontrollere at de var tændt og prøve igen, hvorefter den genstartede normalt - og jeg skulle gerne mene at det windows jeg har installeret nu er på en harddisk?

HP Compaq nx9420

Hva gør jeg lige (galt)?

Fra : granner01

Dato : 01-02-09 21:16

Han du haft en Home Edition på den PC eller er den skive du har fået en Home Edition?

Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 21:20

Eller du mangler en driver til en SATA harddisk.

Fra : Currant

Dato : 01-02-09 21:24

Der står Proffesional på markatet under computeren og også på siden af Start-menuen... Denne version er også på den cd jeg fik... Win XP SP2...

Fra : kusk

Dato : 01-02-09 21:34

Er det en original windows XP du har lånt, ikke en install. udgave der er beregnet til en bestemt comp. model og type for så kan install. cd'en være kodet til noget bestemt hardware

Fra : granner01

Dato : 01-02-09 21:37

Hvid det er en XP pro så er der ikke noget i vejen for at den kan installeres på din PC. Den er ikke kodet til noget som helst. Det der sker at at fordi du bruger an anden CD, så opfatter din pC den som en anden og så er din HD ikke formateret til dette andet. Kan du forstå det?

Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 21:42

Citat
Kan du forstå det?
bare du selv forstår det Granner01 engang imellem er du tilbøjelig til at vrøvle og det du prøver at fortælle er noget vrøvl, der er sket et eller andet med harddisken sådan at Windows ikke kan se at det er en disk, jeg kan ikke huske hvad det kaldes, det som er gået i stykker, men det kan sikkert kun repareres med ekstern værktøj, måske kan spørger hente værktøjet på harddisk producentens support side

Fra : Currant

Dato : 01-02-09 21:48

Står der kort og godt, "Køb en ny computer?"

Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 21:51

Citat
Står der kort og godt, "Køb en ny computer?"
det kaldes at give op, og det er ikke meneskets lod at give op reparer din harddisk og læg Windows ind igen

Fra : Currant

Dato : 01-02-09 21:55

Med hensyn til computere er det for almindelige mennesker eneste mulighed at gi op... Hehe...

Hva kan man så reparere sin harddisk med? Norton?

Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 21:55

Der var den jo Master Boot Record jeg kunne ikke lige komme på navnet: http://pages.infinit.net/lpaquin/astuces/ast052xp.htm

Fra : Currant

Dato : 01-02-09 21:59

o.v.n.

Den kan jo sagtens finde harddiskene - bare ikke i installationsprogrammet - er det denne procedure man skal bruge alligevel?

Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 22:02

Citat
Der stod at installationsprogrammet ikke kunne finde nogen harddiske
sådan startede du spørgsmålet, og det er udfra det at jeg giver råd

Fra : Currant

Dato : 01-02-09 22:03

Okay - jeg prøver at se om jeg kan finde ud af det - og lykkedes det - så vandt du...

Fra : IBM760

Dato : 01-02-09 22:07

Hej Currant, hvad mener du?

Citat
1: Der stod at installationsprogrammet ikke kunne finde nogen harddiske...
2: Den kan jo sagtens finde harddiskene - bare ikke i installationsprogrammet

Først fortæller du, at den ikke kan finde harddisk og så kl. 21:59 giver du svar nr. 2.

Fra : Currant

Dato : 01-02-09 22:11

Jeg sidder nu inde i den Windows som trænger til at blive ominstalleret... Langsom efterhånden da det er 3 år siden den har fået den tur... Rettere sagt var den preinstalleret... Ingen cd'er fulgte med...

Den kan selvfølgelig finde harddisken for ellers ville jeg ikke kunne kommunikere med jer nu...

Men sætter jeg boot cd'en Windows XP Pro SP2 i begynder den at indlæse en del ting i nogle minutter hvorefter den skriver at installationsprogrammet ikke fandt nogen harddiske...

Så genstarter den selv op igen i den 3 år gamle installation jeg har nu...

Fra : JegErHer

Dato : 01-02-09 22:23

STOP nu.
Som Eyvind skriver skal du bruge en SATA driver til din maskine da XP ikke har denne på cd'en.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1839153&prodNameId=1839212&swEnvOID=1093&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-39831-1

Men da din maskine ikke har floppy er det et større stykke arbejde for at få lavet en CD med XP installation inkl driver, jeg anbefaler derfor du kigger på denne side -> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&taskId=110&prodSeriesId=1839153&prodTypeId=321957&objectID=c00707856

Fra : Currant

Dato : 01-02-09 22:25

Er det SATA harddiske der sidder i min da? - hvordan tjekker jeg det?

Fra : JegErHer

Dato : 01-02-09 22:39
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-09 22:51

Det ser ud som om du har en SATA disk, jeg trækker mig dem har jeg ingen forstand på

Fra : Sandvad261

Dato : 01-02-09 23:24

Når jeg står med den slags problemer, begynder jeg altid med at se hvad der er i min BIOS
Står min HD i BIOSen. ( Vælg AUTO )
Og når jeg nu er i den gade, så sætter jeg BIOSen til at den skal starte op på mit CD drev, og derefter på HDen.
Derefter lægger jeg den gode gamle Win 98 i mit drev, sletter nu partionen på HDen, og laver eventuelt 2 nye.
Win 98 kan slet ikke finde ud af noget som helst, derfor vil den formatere HD, og det får den så lov til.
Derefter lægger du din XP i drevet, og så kører det bare.
På den måde, har jeg med Windows klaret mig ud af mange problemer.
Så nu har jeg både en MAC og en PC, men det er da' kun til min PC går i stykker, så er jeg færdig med Windows.

Held og lykke med det

Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-09 00:02

Mon ikke spørger er bedre hjulpet ved at lytte til JegErHer + Eyvind, det er drivere til harddisken som mangler

Fra : JegErHer

Dato : 02-02-09 07:12

Som jeg skrev det, hvis din maskine havde et floppy drev ville den nemmeste procedure være at download driveren from hp/compact og så pakke denne ud på en floppy, denne kan så bruges via F6 ved boot på installations cd'en.
Næste mulighed er af lave en recoveryCD som hp/compact skriver, eller at bestille den fra dem.
Så er der muligheden du selv laver en installations cd med driveren lagt ind
-> http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
Og sidste men ikke mindst den store guld løsning, at lave en installations cd med næste alle driver lagt ind som næsten kan bruges af alle til at installere med ->
http://www.wbn.dk/web/nade/site.nsf/LookupByCategory/ba45a4f9d331043ec125752700689427?OpenDocument&ExpandSection=1

PS. Jeg har lavet den sidste selv, nlites + alle DriverPack's og brændt den på en DVD, og har ikke mødt en maskine endnu jeg ikke kunne installere på.

Fra : Sandvad261

Dato : 02-02-09 08:07

Jeg har dog aldrig stået overfor, at en HD skulle ha' en driver.
Men det er måske det sidste nye, så står jeg alså af....

Fra : JegErHer

Dato : 02-02-09 08:42

Tja, ATA hardiske bliver stille og roligt overtaget af SATA hardiske, og da SATA er kommet efter Windows XP har XP ikke nogen grund driver som supportere controller til denne type interface (ligesom mange SCSI controller). Det er nu ikke Hardisken man skal bruge driver til den controlleren til SATA, altså den indbygget controller hvis kablet går direkte til bundkortet/motherboard.
Men SATA har altså været ude et stykke tid, og der er endda kommet en nyere udgave SATA-300 dobblet så hurtigt som SATA-150.

PS. Vista er kommet på market efter SATA kom ud og Vista har også problemer med nogle at de nyeste SATA controller og skal derfor ligesom her ha en driver for at virke.

Fra : Eyvind

Dato : 02-02-09 10:39

Ældre og nyere computere har drivere til IDE/PATA indbygget i bios, som ligger på bundkortet.
Nyeste comp. har også drivere indbygget til SATA i bios.

Når XP cd ruller ind - så holder den et lille øjeblik og viser "tast" F6 og her er det muligt at lægge en driver ind til SATA og andre typer ind.

Hvis ikke harddisken er slettet/formateret, så er det måske muligt at den kan repareres.
Men det står der noget om i den vejledning som fulgte med computeren.

Ellers er det muligt, at du kan købe en CD til netop den comp.
Husk at oplyse model og serienummer.

jeg er lidt ked af, at du måske tror vi bilder dig noget ind med hensyn til de nye harddiske.

Fra : Sandvad261

Dato : 02-02-09 10:52

Eyvind
Jeg tror såmænd ikke at du bilder mig noget ind, der kommer jo noget nyt hver dag i denne verden.
Min PC er en ca 3 år gammel nu, så den må jo være klar til skraldespanden når den står af.
Og der som før omtalt havner den også, for så vil jeg gå helt og holdent over til MAC.
MAC er noget anderledes, men det kører bare, i begyndelsen har man godt nok nogle problemer med den, men det er fordi man tænker i Windows baner.

Ha' en rigtig god dag til jer alle

Fra : Eyvind

Dato : 02-02-09 10:58

En PC der er 3 år gammel kan godt have et bundkort med bios som er 4-5 år gammel.
Med dette lille gratis program kan du kigge ind i din computer:

Klik på et af de amerikanske flag - og vent et øjeblik.
http://majorgeeks.com/download4181.html
vælg at gemme på skrivebordet.

Start programmet og gå på opdagelse i din computer.

Fra : Currant

Dato : 02-02-09 15:31

JegErHer

http://www.wbn.dk/web/nade/site.nsf/LookupByCategory/ba45a4f9d331043ec125752700689427?OpenDocument&ExpandSection=1

Jeg valgte at arbejde ud efter at få lavet en cd hvor mine SATA-diske kan blive sat lidt i sving...

Den zip-fil der er at hente derinde viaraid.zip og den indeholder to filer... Er disse to filer drivere til mine SATA diske os eller skal jeg selv finde dem et andet sted?

Fra : JegErHer

Dato : 02-02-09 21:35

!! øh viaraid.zip hvor har du hentet den ??
Først link jeg gav linkede til HP med driver pakken sp32492.exe på 18MB
Det link du henviser til benytter DriverPacks, hvor hardisk/controller pakken hentes her -> http://driverpacks.net/DriverPacks/DriverPack.php?pag=m & hedder DP_MassStorage_wnt5_x86-32_901.7z

Vil du lave CD kun med din driver eller med DriverPacks ?
Har du et Floppy drev til din maskine ?
PS. første link til HP driver kunne ikke lægges på Floppy :( brug evt. denne i stedet hvis du en et floppy drev -> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=0&prodSeriesId=1839153&prodNameId=1839212&swEnvOID=1093&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-39535-1

Desværre er det ulovligt at ligge ISO filer tilgængelig med Windows installation i, ellers kunne du få en færdig bygget ISO med XP PRO inkl. ALLE DriverPacks.

Fra : Currant

Dato : 02-02-09 23:12

Kan computeren finde ud af at bruge et USB Floppy Drev hvis jeg finder der?

Fra : JegErHer

Dato : 03-02-09 07:08

Kommer an på modellen, hvis BIOS har support og giver det drev a: så ja.
Har set det virke, men det betyder ikke det vil virke på alle maskiner.

Fra : Line99

Dato : 03-02-09 11:16

Jeg kom til at læse lidt med i denne tråd (det interesserer mig en del med SATA diske, da jeg også finder dem bøvlede ) det skal ikke forstås som at jeg har det fulde overblik, men følgende falder mig ind:

Jeg går ud fra at det er denne computer du har ??: HP Compaq nx9420 Business Notebook PC

( jeg linker til HPs hjemmeside, der er en ptf fil, der vises som html=hjemmeside, klik på det øverste blå link og du kan henter /se pdf filen )

http://74.125.77.132/search?q=cache:DKeNOYDZtIAJ:h20195.www2.hp.com/PDF/4AA0-9134DAE.pdf+HP+Compaq+nx9420&hl=da&ct=clnk&cd=2&gl=dk&client=firefox-a

I pdf filen står der at computeren: HP Compaq nx9420 Business Notebook PC
har bl.a. følgende "dims" installeret :
HP ProtectTools,
HP DriveLock,
HP TPM integreret sikkerhedschip Kensington lås,
integreret Smart Card-læser (Smart Card skal anskaffes separat), Symantec™
derudover er der al mulig andet "dims" bl.a. touchpad (søg selv resten), OG lur mig en kende om der ikke skal special-HP-drivere til hele mollevitten ??

Kunne man tænke sig at HP har indbygget nogle "låse" så den ikke bare kan modtage nyt styresystem??

På HPs hjemmeside kan du for HP Compaq nx9420 Business Notebook PC
downloade drivere, og de er formentlig HELT nødvendige, hvis du vil køre maskinen med et "styresystem" der ikke er leveret fra HP selv, så prøv at se her:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=da&cc=dk&prodNameId=1839212&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1839153&lang=da&cc=dk

På denne HP side vælger du sprog og styresystem...

Sagde du ikke noget om at det var xp-pro ?? i bekræftende fald prøv at se her ( sproget er valgt til dansk) :

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=1839212&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1839153&swEnvOID=1093&taskId=135&swLang=6

Der er nok en hel del af disse drivere du SKAL have kørende, hvis du vil have liv i din maskine /harddisk!! SPECIELT TÆNKER JEG PÅ: Driver - Storage

Jeg kan ikke hjælpe dig videre, men måske andre kan træde til

Kom i øvrigt til at tænke på om du har overvejet at købe og sætte en ny hd i maskinen, du kunne måske risikere at der var fejl på nuværende hd; eller evt. pil nuværende hd ud og sæt den over i en anden maskine for at teste den for fejl – men bare nogle strøtanker -

En HP-styresystem leveret maskine kan saktens have "hemmelig" partition liggende på hd, og bios kan saktens være sat op til kun at kunne køre på en helt speciel måde og jeg skal komme efter dig !!! Bios opsætning til SATA diske er helt forskellig fra de gamle diske (=IDE; ATA; PATA)

Håber at du får løst dit problem. Hopper af nu

Fra : Currant

Dato : 03-02-09 14:28

Behøver man lave en iso fil osv? Kan jeg ikk bare kopiere filerne ind i en mappe, redigere det jeg skal og brænde filerne direkte fra mappen igen?

Fra : JegErHer

Dato : 03-02-09 17:06

ISO filer bruges når en CD eller DVD skal sendes internettet, eller flyttes på anden måde.
Det er eks. den måde man pt. kan få fat i Windows 7 beta hos microsoft.
Nå nok om ISO filer.

Hvis du har et USB floppy drev, så henter du filen sp32478.exe hos HP
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=0&prodSeriesId=1839153&prodNameId=1839212&swEnvOID=1093&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=ob-39535-1
Starter filen sp32478.exe og følger vejledningen.
Result et styk floppy med SATA driver til din maskine.
Tag floppy disken ud (ikke drevet)
Så genstarter du din maskine med Windows installations cd'en i.
Under opstart på cd'en står der i bund noget med tryk F6, hvilket du gør og sætter floppy disken i igen.
Nu indlæses driveren når du vælger den på listen.
Resten er normalt Windows Installations procedure.

Fra : Currant

Dato : 03-02-09 20:05

Jeg må lige hjem til den gamle i morgen efter arbejde, så jeg kan låne hans... Han sagde at det var et dobbelt USB Floppy drev... Kan BIOS sagtens finde ud af at bruge et drev der tager to USB-porte?

Fra : JegErHer

Dato : 03-02-09 21:44

Lyder som en USB hardisk og ikke en USB floppy, det skal være et Floppy-USB drev normalt et 3½ tomme.
og Svar, Ja det andet kabel er kun for ekstra strøm og ses ikke af maskinen som en USB enhed.

Fra : Currant

Dato : 03-02-09 22:43

Okay... Super... Ej, jeg tror nu ikk den gamle har taget fejl, men smutter da lige hjem forbi... Det ku jo være man fik en gang mad med på vejen...

Håber jeg snart kan lukke emnet og sige tak...

Fra : JegErHer

Dato : 20-02-09 17:02

Hvordan går det ?

Fra : Currant

Dato : 21-02-09 08:38

Hej igen... Og undskyld der ikk lige er sket så meget endnu... Vi havde lige en uheldig skiferie og jeg har haft lige rigeligt om ørerne efter jeg kom tilbage på arbejde... Jeg skal ha kigget på det meget snart... Bare rolig - jeg skal nok huske at "Accepterer" hjælpen...

Fra : Currant

Dato : 22-02-09 12:49

JegErHer

Nu er jeg endelig kommet igang... Jeg har hentet filen fra HP på de 18 mb og pakket den ud - samt installeret Intel Matrix Storage Manager som fulgte med i pakken... Derved har jeg flere mapper med filer nu...

http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm - følger jeg denne går jeg udfra at jeg springer til punkt 6 da den cd jeg har kopieret ind på harddisken i forvejen indeholder Service Pack 2... Den fil der angives jeg skal hente og kopiere indholdet fra? Det er vel ikke disse filer jeg skal bruge... Jeg skal vel bruge nogle fra de mapper jeg fik via filen fra HP...?

Og så skal den tilføjede tekst i TXTSETUP.SIF vel også rettet til?

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 14:06

Ja men teksten du sætter ind skal passe med din SATA controller, jeg checker 3 min.

PS. se evt også denne HowTo, der gøre nLite arbejdet for dig :) -> http://komku.blogspot.com/2007/11/integrate-driver-into-windows.html

Fra : Currant

Dato : 22-02-09 14:11

8. Select driver like on the picture and click "OK"

Hvilken fil skal jeg vælge her... Jeg kan ikk rigtigt se hvilken der er den rigtige - eller de rigtige?

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 14:17

Den 18mb fil kan jeg godt pakke ud men ikke installere den jeg ikke har den rigtige maskine.
Efter du har installeret kan du så finde 'iaahci.inf' nogen steder på din maskine, og hvis hvor ?

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 14:40

disse filer bør ligge der ->

iaahci.cat
iaahci.inf
iastor.cat
iastor.inf
iastor.sys
txtsetup.oem

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 14:51

hvis du ikke kan finde dem, har den store installations pakke ikke pakket dem ud :(
OG så må vi en anden vej :)

1. Download Floppy driver fra Intel -> http://downloadmirror.intel.com/14796/eng/f6flpy32.zip
2. unzip f6flpy32.zip
og da du ikke har et floppy drev snyder vi igen
3. Download WinImage 30 dages trial -> http://europa.winimage.com/download/winima81.exe
4. Installere winima81.exe
5. Start WinImage
6. Vælg: File - Open - Vælg den udpakket f6flpy32.exe
Nu kan du se filerne/driverne :)
7. Vælg: Image - Extract
8. Til hvor den skal 'extract' dem til kunne du vælge 'C:\inteldriver'

Og nu kan du komme videre fra der hvor du er noget :)

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 15:08

Nej se hvad jeg fandt her, en vejledning fra HP/Compaq selv

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&taskId=120&prodSeriesId=1839153&prodTypeId=321957&objectID=c00758841

men til deres vejledning siger de der mangler en BIOS indstillings mulighed på Vista modellerne

Citat
Disable SATA native mode
   NOTE:    This option is not available in the BIOS on Vista models.

Fra : granner01

Dato : 22-02-09 15:43

Nu har jeg læst tråden og en ting bliver jeg ved med at tænke på.

Den CD du bruger, har du fået den af en ven? Og er den ikke "født" sammen med den licenskode der står på din bærbare. Hørte CD'en ikke til maskinen da du købte den?

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 16:19

Hov Currant, hvis den aldrig har været ominstalleret og du har fået den som fabriks installeret bør du i stedet for manuel installation går efter at oprettet det originale Recovery Disk, se her

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&objectID=bph08097&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1839153

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 16:22

ups, send for hurtigt.

...gå efter at oprettet de originale Recovery Disks, ...

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 16:46

Hej Currant,

Citat fra dig
Citat
Jeg sidder nu inde i den Windows som trænger til at blive ominstalleret... Langsom efterhånden da det er 3 år siden den har fået den tur... Rettere sagt var den preinstalleret... Ingen cd'er fulgte med...

Citat fra HP/Compaq
Citat
Creating required recovery disks
It is strongly recommend that a set of recovery disks be made when the computer is new. A reminder message is displayed every 14 days or until the reminder is turned off. Depending on the type of disk drive, multiple blank CD-R or DVD-R or DVD+R disks are needed.

Så med andre ord har din maskine for 3 år siden i 14 dage bedt dig om at lave disse Recovery CD/DVD'er :)
Nå det til siden man læser jo heller ikke manualen, hvorfor skulle man så læse alle disse POPUP :)

Her er 3 gode links for din maskine, og specielt den første vil jeg anbefale dig at læse godt igennem og få oprettet disse 'Creating Recovery discs from Windows' inden du sletter eller gør andet ved din maskine, hvis du er heldig er det stadig muligt.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=dk&taskId=115&prodSeriesId=1839153&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1839153&objectID=c00608578
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SupportTaskIndex.jsp?lang=en&cc=us&taskId=115&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1839153

Fra : Currant

Dato : 22-02-09 17:16

iaahci.cat
iaahci.inf
iastor.cat
iastor.inf
iastor.sys
txtsetup.oem

Alle disse filer fandt jeg i de filer der blev oprettet efter installationen...

Jeg havde forsøgt at lave de cd'er i sin tid, men der kom en fejl hver gang og så tænkte jeg at jeg bare ku installere fremover som jeg plejede på mine gode gamle stationære computere... Hehe...

Men jeg vælger altså de filer der i nLite?

Fra : Currant

Dato : 22-02-09 17:19

Og de ligger altså i to forskellige mapper... Driver eller Driver64... Hvilken er den rigtige mappe at tage dem fra?

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 18:02

driver er den rigtige, driver64 er til Windows XP 64bit version og din er 32bit efter hvad jeg kan se.

Fra : Currant

Dato : 22-02-09 18:09

Så driller den selvfølgelig lidt med fejl under konverteringen eller modificeringen, men jeg må lige prøve et par gange eller en anden kilde-cd...

På Windows markatet under computeren står der Windows XP Professional... Om jeg finder en dansk eller engelsk cd med service pack 2 eller 3 er vel ligegyldigt?

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 18:30

øh, kan jeg ikke huske, jeg bruger kun engelsk selv.

Nu har du kopieret CD'en ind på hardisken først ikk ?

eks til C:\XP-MED-DRIVER

Fra : Currant

Dato : 22-02-09 18:34

Jo det har jeg... Og jeg fik lavet en cd hvor der stod i installationsprogrammet at en eller anden fil var currupted... En anden cd gik i smadder allerede inde i nLite... Nu forsøger jeg at finde en version mere jeg kan prøve med...

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 18:47

Ændre 'Mode' fra 'Burn direct' til 'Create Image' så kan du brænde senere

Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-09 18:48

Uden at have forstand på det avancerede i er i gang med, så vover jeg lige at afbryde
Citat
Om jeg finder en dansk eller engelsk cd med service pack 2 eller 3 er vel ligegyldigt?
nej det er ikkke ligegyldig, du skal have service packs på samme sprog som dit styresystem

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 175 point
Dato : 22-02-09 19:05

Det er nu ikke så avanceret :) vi bruger nLite til lave en ny XP installations CD med en SATA driver integreret.
se denne side -> http://komku.blogspot.com/2007/11/integrate-driver-into-windows.html

Og nej jeg tror han mente om det licens nummer han har i bunden af hans maskine til en Windows XP Pro Dansk kan bruges til både DK & UK versioner og lige meget om det er en SP2 eller SP3 version.

Og SP versionen er ligegyldigt, men om licens nummeret til en DK version kan bruges til at installere en UK version ved jeg ikke.

Fra : Currant

Dato : 22-02-09 19:20

Nu har jeg lavet iso filen inde i nLite og bagefter sat den til at brænde med Verify på i Nero... Efter brænding begynder den at verify'e og en lang lang række af tekster som:

Sectors from 35535 to 353636 on disc are different to source...

og sidst selvfølgelig Data verification failed...

Well, jeg prøver cd'en alligevel...

Fra : JegErHer

Dato : 22-02-09 19:24

den ville jeg ikke ture stole på.
Lyder som om din brænder og dine CD-R ikke virker sammen, har du købet noget meget billige CD-R skiver ?

Fra : Currant

Dato : 22-02-09 21:27

Well, det lykkedes sku... Super... Saa nu skal jeg bare ha alt andet installeret men alle drivers kan jo findes paa HPs hjemmeside... Tusind tak for hjaelpen... Allesammen - men isaer JegErHer skal ha stor tak... Det er prisvaerdigt...

Mange mange tak...

Fra : granner01

Dato : 22-02-09 22:56

Så synes jeg bestemt at du skal give ham dine point, bare tryk på accepter.

Godkendelse af svar
Fra : Currant

Dato : 22-02-09 23:09

Tak for svaret JegErHer. Du har overrasket mig positivt... Sikke en vilje til at hjælpe andre...

Fra : JegErHer

Dato : 25-02-09 07:23

Tja man lærer ved at hjælpe også

Du har følgende muligheder