/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
hvordan brændes win7?
Fra : return
Vist : 605 gange
45 point
Dato : 30-01-09 17:27

hej
så har jeg downloadet windows 7 men den fylder jo noget der ligner 2,4gb hvordan brændes den alm cdrom eller dvd skive og hvilket brænder program skal man bruge og har downloadet selve programmet til en mappe på mit skrive bord der i ligger den fil der skal brændes men er det kun filen man brænder eller er det også mappen ???

gerne et link til et gratis brænder program der kan brænde den ned på en skive

Fra : Klaudi

Dato : 30-01-09 17:47

Du kan bruge dette prg
http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm

Kør prg, vælg ISO fil, læg en tom DVD i drev og brænd.

mvh klaudi

Fra : return

Dato : 30-01-09 17:54

klaudi>> fder er tre muligheder på debn side du henviser til hvad fpor en skal man vælge vil helst ikke zippe den hvad for en af de andre to skal man så vælge

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 18:12

Den midterste er den du nemmest kan bruge, gem den i samme mappe som du har gemt Windows 7 i, dobbelt klik på ISO Burner og den foreslår selv Windows 7 til brænding, du kan med fordel sætte brænde hastighrd lidt ned, men sikkert ikke nødvendig, husk at det skal være en DVD skive du brænder på

Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-09 18:14

Det er kun filen.
Prøv at dobbelt klikke på den, og se om din PC ikke selv finder dit brændeprogram.
Det skal selvfølgelig kunne brænde en DVD
vh Ben

Fra : Eyvind

Dato : 30-01-09 18:26

Nero > DVD > kopi > brænd billedefil > vupti og den er færdig.

Fra : return

Dato : 30-01-09 20:39

kunne ikke brænde den på min egen alm pc så har gjort det på en bærbar brugte den brænde program som hedder creator klikkede på filen og lagde en dvd skive i og så lavede den vist selv resten d den var færdig åbnede jeg skiven og der var så brændt en fil som så hedder creator en dvd iso men mit spørgs mål nu er at jeg på min alm pc køre jeg xp og i den har jeg et dvd drev som hedder LG men den kan ikke køre den brændte dvd den henviser til nettet om noget software som feks iso buster hvad betyder det ???

ps.

Windows has the following information about this file type. This page will help uoy find software needed

File type:CD-ROM Image

File Extension : iso

Description : This file is a CD-ROM Image

oftware or information available at:

gilles vollant software winlmage

GoldenHawk CDROM Recording software

IsoBuster

Padus discJuggler

Winzip

hvad betyder alt det her har jeg gjort det totalt forkert ? nogen der kan hjælpe

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 20:44

Du har gjort to fejl, den første er at du har pakket ISO filen ud, det må du ikke den anden fejl er at du ikke brugte Active ISO Burner (men det kunne du sikkert ikke med den udpakkede Windos)

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 20:45

Det er altså mine gæt, jeg kan jo ikke vide hvad du har gjort eller ikke gjort

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 20:48

Citat
Prøv at dobbelt klikke på den, og se om din PC ikke selv finder dit brændeprogram
det er et ret dumt forslag, mange computere vælger et udpaknings program hvis man dobbelt klikker på en ISO fil, det er foreksempel hvis Winrar eller Winzip er installeret

Fra : return

Dato : 30-01-09 20:52

O.V.N.>> hvordan skal jeg gøre det forat gøre det helt korrekt (altså brænde den korrekt)så jeg kan bruge den på min alm pc for vil jo prøve windows 7 på min alm pc og hvad mener du med jeg pakkede filen ud

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 20:55

Hvad startede du med, dengang du hentede ? Valgte du Gem fil ?

Fra : Eyvind

Dato : 30-01-09 20:55

Du skal starte easy CD/DVD creator først
Og så skal du vælge brændertype
Jeg kan ikke huske Easy CD........ men det skal ille være data

Men et sted står der "burn image to disk" og det er den du skal bruge.

Den åbner og du skal finde din iso fil.....................

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 20:57

Vi kan også starte med den fil du har, højre klik på filen og gå ned og klik på Egenskaber, under filtype, hvad står der ? Står der iso Archive ?

Fra : Klaudi

Dato : 30-01-09 21:00

Hvis du nu havde hentet ISO Burner, http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm
så havde du nok sparet en DVD

mvh klaudi

Fra : return

Dato : 30-01-09 21:05

o.v.n. når du spørger om hvad der står i filen når man højre klikkerså mener du vel selve filen jeg har downloadet og gemt i en mappe når jeg så gør som du ber om så kommer der en lille kassefrem og der i står der en masse og under filtype står det her :ISO Image File (.iso)

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 21:07

Så kan jeg kun være enig med Klaudi, du skulle have brugt Active ISO burner, du har fået at vide at du skal bruge den midterste download

Fra : return

Dato : 30-01-09 21:12

o.v.n ok prøver det i morgen for har ikke fler dvd skiver der er tomme men vil prøve det i morgen og vil den så virke som en alm installations dvd rom med windows 7 på når den er brændt færdig

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 45 point
Dato : 30-01-09 21:22

Kort sagt JA, og så vidt jeg husker popper der en mulihed og "Tryk en tast for at starte fra CD rom" tryk så på en tast og installationen starter, den gang du hentede, da fik du også en nøgle, den skal du indtaste på et tidspunkt
Jeg har smidt Windows 7 væk igen, min computer kunne ikke trække den, bare den mindste smule arbejde, så frøs hele maskineriet fast

Fra : return

Dato : 30-01-09 21:25

o.v.n lige et lille ekstra spørgsmål nu hvor du ved en del om windows ve du så hvorfor internet explorer fryser stort set hele tiden har vistapå min bærbar

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 21:38

Citat
nu hvor du ved en del om windows
det er da overdrivelse så det gør noget, nå men tak for tilliden, jeg ved desværre ikke ret meget om Internet Explorer ud over at den er dræbende langsom, jeg lægger Firefox browseren på alle de computere hvor jeg kan få lov til det: http://www.mozilla-europe.org/da/
Firefox kan bruge et I.E. addon så sidene vises som om det var på Internet Explorer, selv Micro$oft update virker med den addon: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1419

Fra : return

Dato : 30-01-09 21:41

o.v.n >> vil smutte for i dag men vender til bage i morgen engang men vil da lige høre hvordan man sletter sin browser og får firefox istedet for er det nemt nok ??

Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-09 22:04

Du sletter den ikke, slet eventuel genveje til den fra Tilføj og fjern Windows komponenter så kan du ikke se at den er der og du har ikke adgang til den

Fra : return

Dato : 31-01-09 15:35

hej igen så har jeg lige købt mig nogle dvd + skiver kan man godt brænde den iso fil over på den eller skal det være minus skiver ??

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 31-01-09 16:24

Tak for svaret o.v.n..

Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-09 23:01

Selv tak, jeg har ikke været hjemme, men har set at du fik svar på spørgsmålet og DVD skiverne et andet sted

Du har følgende muligheder