/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
Windows 7
Fra : o.v.n.
Vist : 1163 gange
100 point
Dato : 10-01-09 13:38

Er her nogen som fik hentet Windows 7 før serverne brød sammen i nat ?
Hvis ja, hvordan er den så ?
Der står på Windows siden, at den skal lægges ovenpå Windows Vista, er der nogen som ved om det kan lade sig gøre at opgradere til 7eren, når man "kun" har XP ?

Fra : ans

Dato : 10-01-09 13:47

o.v.n.

Følg med her http://www.kandu.dk/spg130912.aspx

Fra : scootergrisen

Dato : 10-01-09 13:50

du kan prøve og downloade den fra http://thepiratebay.org/search/windows%207/0/9/0

Fra : refi

Dato : 10-01-09 14:03

Citat
er der nogen som ved om det kan lade sig gøre at opgradere til 7eren, når man "kun" har XP ?

7eren er jo blot en "forbedret" Vista..... - så den går nok ikke.....

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 14:06

Tak Ans nu hentes der fra Microsoft, den fra Klaudis link 2.4 GB, jeg kunne jo bare have fundet det spørgsmål og fulgt med, men det ser ikke ud som om nogen har prøvet endnu

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 14:10

Du er simpelhen utrolig Refi Vista er et mislykket projekt fra bill Gates, dengang forsøgte Microsoft at skabe et marked for noget som ikke var og heller ikke bliver efterspurgt, her (med 7eren) har de lyttet til hvad der kan og skal kunne bruges, Vista er blink og blær og kræver meget af computeren, 7eren skulle kune køre på de små netbooks

Fra : refi

Dato : 10-01-09 14:19

Ja - lad os nu se....

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 14:19

Det gik som med Klaudi den stoppede og meldte færdig da der var hentet 103 MB, måske jeg skulle vente til de officelle downloads kommer igen

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 14:21

Bare fordi du er en af de ulykkelige som har investeret i en Vista computer, derfor behøver du jo ikke at forsvare skidtet

Fra : refi

Dato : 10-01-09 14:23
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 14:31

Det gik som med Klaudi >>>>>>>>>>>>>>>>>velkommen i klubben.
http://peecee.dk/upload/view/148769

Jeg vil forsøge at installere den i ubuntu ved hjælp af wine.

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 14:37

Citat
Mike Nash svarer, at hardwarekrav endnu ikke er fastlagt, men at et krav til Windows 7 er, at det skal køre bedre end Windows Vista.
der fik du den Refi
Eyvind ikke drille jeg har allergi overfor Wine

Fra : refi

Dato : 10-01-09 15:09

Citat
der fik du den Refi

Fik HVAD....

Jeg siger jo NETOP at det er en forbedret Vista

Fra : refi

Dato : 10-01-09 15:19
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 15:48

Tak til Refi nu fik jeg en nøgle, så mangler kun selve 7eren, 2% og det kører endnu

Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 16:23

Ovn kører det endnu og hvor henter du.
Og hvad er det for noget nøjle haløj.

Fra : refi

Dato : 10-01-09 16:40

Følg guiden

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 16:47

Det kører lige nu, det har det indtil videre gjort 5-6 gange ca. 90-110 MB så stopper den

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 16:49

Nøglen til din nye 7er Eyvind den kan du få anvisning til at hente i Windows 7 guiden fra Refi (du skal bruge firefox )

Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 16:58

Tja 190 MB og så ........................................................................yt.

Fra : ultra2

Dato : 10-01-09 16:58

jeg kan ikke finde den nøgle så kom lige med et link

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 17:02

Linket har Refi lagt, følg guiden der er ingen nemme genveje.
Nu stoppede den igen - - - og blevet sat i gang en gang mere, jeg ved snart ikke om jeg gider blive ved, mon ikke en af jer som har hentet kan lokkes til at dele ? Nu har jeg nemlig sikret mig nøglen

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 17:04

Stoppet for 7ende gang nu er der dømt internet pause

Fra : ultra2

Dato : 10-01-09 17:11

nøglen er jo nok den samme
så lig den her

Fra : ultra2

Dato : 10-01-09 17:18

SHA1: 6F1C63B102B8B4FDDD8D65DDCEFB1C66B8AF6352

er det nøglen

Fra : refi

Dato : 10-01-09 17:46

Citat
Stoppet for 7ende gang

Så bliver det Windows 8

Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 18:32

Måske der er nogen aftagere til win 3.11 ....................hele 9 disketter.
Ingen virus / ingen opdateringer / få programmer og spil / ingen opstart - for den kan nok ikke køre på jeres fintfølende maskiner.

Downloadtid næsten ingenting.

Fra : buch78

Dato : 10-01-09 18:47
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-09 19:07

Ja nu skulle det være muligt igen

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 19:57

Alle jeres link giver en ny nøgle jeg har tre forskellige Windows 7 nøgler indtil videre, download af selve styresystemet er der ikke meget af jeg har mange gange fra linkene her: http://www.windows7guide.dk/index.php/nyheder/36-nyheder/172-windows-7-beta-1-download-links og den går i stå hver gang, lige nu har jeg sat Download Manager på sagen, den er stoppet flere gange, men finder selv ud af at komme i gang igen lige nu er der en stop igen, men den er på 5% så langt har jeg ikke været før, så lad os nu se om det lykkes, nu er der TV tid og computeren får lov at passe sig selv

Fra : refi

Dato : 10-01-09 20:18

Citat
Alle jeres link giver en ny nøgle

Nej - det er kun når serveren er "busy".....

Bare prøv et par gange - så går den DIREKTE til download....

Fra : buch78

Dato : 10-01-09 20:58

Bare hent windows 7 de keys man får er disse her
(64bit)
JYDV8-H8VXG-74RPT-6BJPB-X42V4
RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH
482XP-6J9WR-4JXT3-VBPP6-FQF4M
D9RHV-JG8XC-C77H2-3YF6D-RYRJ9
7XRCQ-RPY28-YY9P8-R6HD8-84GH3

(32bit)
6JKV2-QPB8H-RQ893-FW7TM-PBJ73
4HJRK-X6Q28-HWRFY-WDYHJ-K8HDH
GG4MQ-MGK72-HVXFW-KHCRF-KW6KY
QXV7B-K78W2-QGPR6-9FWH9-KGMM7
TQ32R-WFBDM-GFHD2-QGVMH-3P9GC

Fra : refi

Dato : 10-01-09 21:03

Er hentet helt UDEN problemer

Men jeg kører jo også Vista - det kan MS nok se

Fra : refi

Dato : 10-01-09 21:05

Det var så 32-bit 2.43GB

Fra : tararam

Dato : 10-01-09 21:24

Du kan downloade den her direkte.....
læs iøvrigt mere på samme side (engelsk)
Der er vist stadig ikke kommet produkt key til de downloads der allerede er lavet verden over.

men her kan du downloade direkte uden server problemer

http://lifehacker.com/5127558/windows-7-beta-available-pulled-no-eta-on-product-keys

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 21:42

hvorfor gættede jeg det ikke ? Nu skiftede jeg over til Internet Explorer plugin i Firefox, så gik download i gang ja ja Bill Gates er jo nok ikke så meget for de andre browsere men lad os nu se om den bliver fuldført

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 21:45

Men jeg fik da et utal af nøgler ud af mine forsøg, nogen som kunne bruge et par stykker ?
Citat
Nej - det er kun når serveren er "busy".....

Bare prøv et par gange - så går den DIREKTE til download....
og måske fordi jeg brugte Firefox, da jeg skiftede over til I.E. plugin, så startede den 3% i hører nærmere om en to-tre timer

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 22:29

26% det skrider fremad i morgen engang får i at vide om den kan installeres på min bærbare, som i dagens anledning er udnævnt til forsøgs computer, 27% nu

Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 22:49

Tak buch78
http://www.kandu.dk/spg130967.aspx#1495213

O.V.N. - jeg hæver lige med 100 p

Start 19:29 > til nu + ½ times tid.
Jeg loggede ind med en windows live hotmail og fik først en downloadmanager og så Win 7

Ps. Jeg var så dum at åbne for hentning af en fil på 600 MB hos mig samtidig..........
Det ene var jo opload og den anden download.

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 23:01

Citat
Jeg loggede ind med en windows live hotmail og fik først en downloadmanager og så Win 7
det gjorde jeg også, men med Firefox, det var først da jeg lod Firefox vise siden med I.E. plugin at jeg fik den download manager, den forsøgte med før er Free DownloadManager, den står fast på 5%, den fra Microsoft er nu oppe på 46% speed 250-290 KB/sec
Der sker vel ikke noget alvorlig med min lille bærbare Medion, når jeg forsøger ? Jeg har recovery partion og recovery CD, ser lige hvad der står i dit link Eyvind

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 23:03

Øv snydt igen det er sgu da mit eget spørgsmål jeg hoppede ind med linket fra Ans

Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 23:04

Min hentes med Vista.

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 23:11

Lægger du den på en selvstændig harddisk, eller ovenpå Vista ?

Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 23:28

jeg starter nok med at brænde den.
Og så laver jeg en backup af en ubuntu harddisk.
Så den kommer nok på den harddisk helt alene i den hurtige bærbare.
(jeg har jo ubuntu på flere harddiske)

Fra : Eyvind

Dato : 10-01-09 23:36

Hentet - godt 4 timer.

Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-09 23:46

jeg har tænkt mig gemme alt hvad der i Dokumenter og undermapper, og så forsøge at lade lægge sig ovenpå XP Home, 76 % hentet nu, det bliver først i morgen jeg jeg brænder og eksperimenterer.
Hvad nu når den endelige version kommer ? Ja jeg ved godt at det er at tage sorgerne på foskud, men vil Miro$oft så have penge for at lade den blive, eller hvad ?

Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-09 01:23

Hentet færdig nu 7000.0.081212-1400_client_en-us_Ultimate-GB1CULFRE_EN_DVD.iso 2.557.416 KB så skal den brændes og installeres i morgen, kom med nogen kommentarer hvis i er kommet foran

Fra : Eyvind

Dato : 11-01-09 10:05

Så installeres på en ubuntu HD med disse partitioner på en Zepto 3415
1. ubuntu
2. Swap
3. Backup

Jeg valgte at slette ubuntu partitionen
Nu installerer den og der vises en slags lysåbenbaring.

Fra : ultra2

Dato : 11-01-09 10:19

så er den hentet 2,44 gb
men skal den instleres oven på wista /xp eller for sig selv
hvis det er for sig selv er der noget galt for jeg kan ikke boote på den ?

Fra : Eyvind

Dato : 11-01-09 10:44

Den skal brændes som billedefil / image / iso

Den kan opgradere
installeres på en hel harddisk
lægges i sin egen partition

Fra : Eyvind

Dato : 11-01-09 11:56

Sådan ser harddisken ud nu.

De 200 MB i starten aner jeg ikke hvad er.
http://peecee.dk/upload/view/148925

Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-09 12:04

Det ligner jo lidt Vista det billede, jeg får ikke tid til at forsøge foreløbig, vandværket er brudt sammen så nu truer der lidt fysisk arbejde

Fra : refi

Dato : 11-01-09 13:12

Citat
Det ligner jo lidt Vista det billede

Det ER Vista - i en fornyet og forhåbentlig forbedret udgave....

Fra : ppk

Dato : 11-01-09 13:36

Så kører Windows 7 Ultimate på en HP Pavilion Media Center PC

2.93 GHz
1 GB Ram
2x250 GB HDD

Og det kører lige nu upåklageligt.

PPK

Fra : Eyvind

Dato : 11-01-09 14:04

Det ligner Vista i en ny indpakning med ekstra hurlumhej.
Og naturligvis har man flyttet rundt på det hele .............................. igen.

Windows live mail skulle hentes.

Så var der 3 gule anmærkninger i device manager som dog kun tog 5 min at finde.
Dem har jeg slettet - for det er nok virus.
Til skype skulle der hentes en ny betaudgave som så kører fint bortset fra at der er byttet rundt på skrivefeltet.

Microbløds far har nok sagt til folkene.......................nu må i endelig lave noget så vi har de kritiske kunder beskæftiget et stykke tid, mens vi laver et rigtigt styresystem som eks. ubuntu.

Ps. Når Kandu er i browseren - så er der et sjovt afrevet papir ved siden af opdateringspilene og her kan man vælge at se ældre websites (Kandu) og så ses Kandu næsten normalt.

Fra : ultra2

Dato : 11-01-09 23:00

jeg forstår ikke vista ligner sigselv og nøglen spåger den ikke efter
hvad går jeg forkert

Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-09 06:29

Den spurgte da efter nøgle da jeg installerede, cirka midtvejs i installatioen skulle jeg taske de mange tal og bogstaver ind.
Den ligner Vista mere end sen ligner XP, men hurlumhej har jeg ikke set noget af, pæn og med det nødvendige, ingen sidebar eller andet gøgl, Windows Defender skulle lige indstilles lidt.
Og så har den frosset fast mindst 7-8 gange mens jeg prøvede de forskellige programmer, halvdelen af fejlene stor Windows Live Messenger for, jeg måtte gå i Fejl sikret og fjerne den igen, Live Mail og Firefox kører uden problemer.
Der er problemer med usb drivere, hvis ikke mine memore stik er tilsluttet under starten så kan Windows ikke finde dem, jeg kan heller ikke bruge de to usb mus jeg har, en lille Xtremeit og en trådløs Labtec.
Mit indbyggene trådløse netkort kan jeg heller ikke bruge, måske går jeg tilbage til XP igen, men ikke den første måneds tid, den skal have en chance

Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 10:14

Mine USB læser den uden videre og Avast er suset lige ind (ligger på en pendrive)
Min Logitech nano mus virkede fra start, uden nogen problemer.

Læg mærke til den "iturevne seddel" som sidder oppe ved opdater knappen - så bliver Kandu normal igen.

Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 10:16

ultra2 - det er en betaudgave så det er ikke strengt nødvendigt med den nøgle i den korte tid hvor den kan testes.

Fra : o.v.n.

Dato : 12-01-09 13:22

I kan nå det endnu hvis det skulle være: http://www.comon.dk/news/microsoft.fjerner.download-graense.for.windows.7_39234.html
Der står at den kun kan installeres på en Vista computer, den holder ikke kan jeg hilse og sige, min bærbare havde Windows XP Home, før jeg installere 7eren, mon det er grunden til alle mine problemer ?
Jeg har en mus mere, en Logitech MX 310, den skal prøves når jeg kommer fra arbejde en gang efter midnat, det er besværlig at bruge den der lille føleplade, jeg ikke set nogen itu reven seddel, Kandu ses udmærket både med Internet Explorer og Firefox, jeg mangler Java endnu men forventer ikke nogen problemer, Adobe reader 9 og Flash Player kom ind uden problemer.
I mit link står der at betaen udløber til August og Windows 7 ikke kan købes før måske sidst på året, hvad så ? Skal jeg afinstallere igen, selv jeg måske når at blive glad for den ? Nogen som ved det ?
Spørgsmålet holder jeg kørende så længe der er aktivitet, vi kan dele erfaringer her

Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 13:35

Jeg åbner en tråd:

Windows 7 tips og trick

Så der måske kommer flere på banen

Beregnet til gode og dårlige erfaringer samt tips og trick

Ps. så er jeg ved at afprøve den indbyggede backup af hele partitionen over på en anden partition.

Fra : Eyvind

Dato : 12-01-09 13:51

Her er min tråd om win 7
http://www.kandu.dk/spg131064.aspx

Fra : ultra2

Dato : 12-01-09 21:52

ovn hvordan lægger du 7 på en hd for sig min skive kan ikke boote i opstart

Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-01-09 01:36

@ ultra2:
Det image du har hentet er bootbart.
Du har måske ikke valgt at dit dvd drev skal være 1. boot device

Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 02:33

Jeg har ikke lagt 7eren på harddisk for sig selv, jeg har installeret ovenpå min Windows XP på den bærbare computer, jeg har recovery CD hvis jeg skulle fortryde, min 7er driller lidt, måske bliver den installeret en gang mere hvis det ikke hurtig bliver bedre, det er ret træls ikke at kunne bruge musen.
Ultra2 når du starter din computer burde der komme en besked om at du skal trykke en tast for at boote fra CD rom, det skulle ikke være nødvendig at sætte CD rom som first boot device, hold øje med din skærm når du starter, nederst står der måske hvilken tast du skal trykke for boot menu, sandsynligvis er det F12, der kan du vælge at starte fra CD rom hvis du ikke får beskeden automatisk

Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 03:32

Så virker musen Windows have slået den fra af en eller anden grund, jeg slog den til i Enhedshåndtering og opdaterede drivere, så kører den, det indbyggede netkort kommer sikkert aldrig til at virke, det program som findes på Medions support side kan ikke køre på 7eren, computeren er købt som Vista kompatibel men men de har ikke drivere til ret meget andet end XP

Fra : ultra2

Dato : 13-01-09 09:42

@ ultra2:
Det image du har hentet er bootbart.
Du har måske ikke valgt at dit dvd drev skal være 1. boot device
jo jo

men så troer jeg at jeg fået en forkert ver
windows sdk for windows 7 and net framework 3,5 servicepack 1 beta

Fra : Eyvind

Dato : 13-01-09 10:04

Citat
men så troer jeg at jeg fået en forkert ver
windows sdk for windows 7 and net framework 3,5 servicepack 1 beta

Ja desværre er det en forkert du har hentet.

http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx
rul ned til:
If you want the 32-bit (x86) Beta software
Select Your LanguageEnglishGermanJapaneseArabic*Hindi*
vælg engelsk og så >
Nu går det af sig selv og du skal bruge en hotmail og have adgang til den hotmail for at få en nøgle.

Fra : ultra2

Dato : 13-01-09 17:30

jeg har hentet en ny og instaleret den med boot virker fint bortset fra mit 3g modem
det vil ikke virke nogen ider

Fra : ultra2

Dato : 13-01-09 17:34

jeg havde også lavet en fejl jeg har brænd iso filen i xp det virker ikke
detskal være i vista

Fra : Eyvind

Dato : 13-01-09 18:25

Altså - iso- filer kan brændes i win 2000 / ME / XP / Vista / win 7 / ubuntu osv.
Det er måden man brænder på.

Fra : ultra2

Dato : 13-01-09 19:25

nu er jeg kommet pa net

Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-09 01:14

Ultra2 du henter den rigtige Windows 7 her: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/ det du har hentet er noget tilføjelse som du kan lægge ovenpå, og du kan sagtens installere på en computer der kører Windows XP, det har jeg gjort

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-09 04:07

Tak for svaret ans. Jeg fik 7eren hentet og installeret, men den ryger ud igen lige så snart jeg har bestemt mig til, om jeg bruger min recovery cd og forsætter med XP så længe den kan opdateres, eller allerede nu siger bye bye Windows, det er ret træls at computeren låser fuldstændig fast, bare det mindste lille smule den skal arbejde, den lille Medion er elllers købt som Vista ready

Fra : ans

Dato : 17-01-09 10:49

Selv tak og god weekend

Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-09 17:29

På den bærbare har jeg nu slettet Windows, formateret harddiske og installeret Ubuntu som eneste styresystem, jeg blev træt af at Windows 7 frøs fast, bare den mindste lille smule arbejde den kom på, Ubuntu kærer perfekt og kan løse de opgaver jeg har computer til, Windows XP bliver på den sidste computer, så længe den kan opdateres, så kommer der også Linux på den det blev ikke recovery cd denne gang men direkte til Linux Ubuntu, så kører den

Du har følgende muligheder