Erfaren VVS-mand
Fra : qinigifo
Vist : 1391 gange
500 point
Dato : 06-01-09 09:03

Kan nogen anbefale en erfaren VVS-mand, som både kan og vil, skaffe og udskifte cirkulations-pumpe i en:
Junkers CE 425
Best.nr. 8 747 003 305
DIN-DVGW Nr. 85.06e 021
Gruppe B 60 mbar
Den nuværende pumpe er mærket:
Junkers
Typr UP 15-35xJU LA
8 717 204 165
Jeg bor på Amager

Fra : refi

Dato : 06-01-09 10:30

Har du prøvet telefonbogen for dit lokalområde ???

Det burde være noget enhver VVSer kan klare, men der ligger nok noget i dit spørgsmål du ikke har skrevet....

Fra : bibsamie

Dato : 06-01-09 16:06

blacki blacki

Fra : qinigifo

Dato : 06-01-09 17:27

Til Refi:
Jeg ved ikke, hvad jeg har gjort dig, siden du mener, at jeg fortjener en kommentar, som din ovenstående ? ?
Men på trods af din negative, mistænkelig-gørende og hånlige bemærkninger, vil jeg alligevel svare dig ?
Nej, jeg har ikke prøvet præcis telefon-bogen, da jeg for flere år siden gik over til at bruge Krak og DGS på internettet. Men jeg har talt med lokale VVS-folk, Grundfos, Bosch og Veltec.
Svarene var følgende. VVS-manden sagde, at det kunne overhovedet ikke lade sig gøre, fordi Junkers ikke eksisterer mere. En anden, at det ”gjorde man ikke, fordi der var kommet ”ny teknologi””. Grundfos og Bosch ville ikke tale med mig, fordi jeg er privat-person. Veltec siger at selvfølgelig kan det lade sig gøre, men de servicerer kun folk med abonnement.
DERFOR stiller jeg spørgsmålet her! Jeg tror ikke på at der ikke findes andre VVS-folk med erfaring, end dem som er ansat hos Veltec. Jeg vil gerne have udskiftet pumpen, men jeg synes, at det er noget overdrevet, at skulle tegne abonnement for at få gjort det. Men er der virkelig ikke andre, må jeg jo gøre det.
Tilfreds, refi?

Fra : refi

Dato : 06-01-09 17:39

De den "smøre" var LIGE det du manglede i din indledning

Citat
Men på trods af din negative, mistænkelig-gørende og hånlige bemærkninger

Der var INTET negativt eller hånligt i bemærkningen - at du opfatter det sådan kan jeg jo ikke gøre for, men det havde åbenbart sin berettigelse at jeg skrev det - eller var dine "nye" oplysninger jo ikke kommet

Men NEJ - jeg kender ikke præcis en VVSer der kan klare dit "specielle" problem (det er det åbenbart)

Du må ringe rundt og spørge - det nytter jo ikke vi foreslår 20 super VVSer hvis de alligevel ikke vil/kan/må...

Og så er det IKKE mig der skal være tilfreds, men DIG

Fra : qinigifo

Dato : 06-01-09 17:51

Det er muligt, at DU manglede "indledningen" som du kalder det. Men mit spørgsmål, er også ment til en som kender kedlen!!

Fra : refi

Dato : 06-01-09 18:32

Det er så taget til efterretning

Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-09 19:16

Hold kæft Jeg er god.......

CE 425 er CE-kodkendelsen på gasarmauret som du kikker på når kappen er fjernet, og har intet med gaskedlen at gører.

8 747 003 305 er Junkers varenummer på gasamarturet.

60 mbar er gasamaturets max belastningstryk.

8 717 204 165 er pumpens bestillingsnummer, detter er forlængest afløst af nummer 8 717 204 264

Lad vær med at pille i din gaskedel, hvis du ikke aner hvad du har med at gører.
Når du blander gasamatur og pumpe ( gas og vand) sammen, skal du ikke rører ved det selv.

Kontakt Veltec.dk og få hjælp.

JA, JEG HAR NOGET MED DEM AT GØRE, MEN DE ER BEDST, HVAD SKAL JEG SIGE ??????

Gasmanden2

Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-09 19:23

Nu læser Jeg først dit svar længere nede.......

Hvis du har kontaktet Veltec, og de ikke har kunnet hjælpe dig, er det fordi du har ringet en dag der har været meget travlt, og derfor bliver kunder der ikke har serviceaftaler afvist. Dette pga. at kunder der betaler jævnligt har ret til hjælp, her og nu, og hvor de der vælge at, tage chancen må afvente at der bliver tid. Hvis du ringer og aftaler en tid frem i tiden, er Jeg sikker på de kan hjælpe.

Og du behøver IKKE at tegne en serviceaftale, du må bare vente til de kunder, der har gjort det, får hjælp. Noget for noget.

Gasmanden2

Fra : qinigifo

Dato : 06-01-09 19:25

Hej Gasmanden2

Jeg havde ærlig talt håbet, at lige præcis du, ville komme med nogle kommentarer, da jeg ud fra tidligere svar fra dig, se at du kender til det. (Den "brugs-anvisning" du på et tidspunkt skrev, har også hjulpet mig).
Men bare rolig, jeg "piller" ikke ved noget. Jeg har bare aflæst hvad der står.
Men er det virkelig rigtigt, at der ikke er andre end Veltec?

Mvh
Gitte

Fra : qinigifo

Dato : 06-01-09 19:29

Ok. Jeg prøver at ringe til dem igen i morgen. Hvis det lykkes, får du alt hvad jeg kan skrabe sammen af point. Og tusinde tak til.

Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-09 19:34

Tak Gitte.

Der er en masse på market der siger de kan lave gaskedler, men hvis du spørger mig, er de laaangt foran alle andre hvad angår viden om Bosch og Juncker gaskedler.

Gasmanden2

Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-09 19:53

SPØRGSMÅL:

Hvorfor vil du have udskiftet pumpen??

Gasmanden2

Fra : qinigifo

Dato : 06-01-09 19:55

Fordi den er gået død ! - Helt død

Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-09 20:02

Øh okay da, men så har du altså hverken varme eller varmt vand nu....

Gasmanden2

Fra : qinigifo

Dato : 06-01-09 20:05

Varmt vand, jo. Men varme - kun brænde-ovn - Ikke specielt spændende

Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-09 20:07

Så er det ikke pumpen, da pumpen flytter energien fra gaskedlen, enten til radiatore ELLER til varmtvandsbeholderen.

Hvis pumpen er død, kan den heller ikke lave varmt vand....

Gasmande2

Fra : qinigifo

Dato : 06-01-09 20:21

Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen. Men kedlen holder temperaturen mellem ca 30 og 90. Der kommer intet til nogen radiatorer. Men det varme vand fungerer normalt. Jeg har en varmt-vandsbeholder på - vist nok 50 liter - ved siden af. Om den kører for sig selv, ved jeg ikke. Der står noget i bunden på den, men jeg har endnu ikke taget mig sammen til at binde knude på mig selv for at komme ind og se hvad der står. (Det vil kræve helt nye ryg-øvelser

Accepteret svar
Fra : Gasmanden2

Modtaget 500 point
Dato : 06-01-09 20:29