/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Hvad ødelægger planeten mest?
Fra : tararam
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 15-10-08 06:52

Hvad synes du - ud over at svare mennesket - er det der ødelægger vores jord mest. Forurening, brug af natur resurcer i overdreven grad, befolknings tilvækst eller hvad ?

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 07:09

Islamisme

Fra : hawaii7

Dato : 15-10-08 07:28

Dem med tørklæderne m.m.

hawaii7

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 09:00

NEJ Hawaii.

Som sædvanlig fatter du ikke en brik. Du dyrker dine fordomme og viser med al tydelighed din uvidenhed Et tørklæde ødelægger intet, men de rabiate yderligtgående muslimer, som er islamister, hvoraf nogle af dem bærer tørklæde, er dødsensfarlige og derfor en overordentlig potentiel fare for Jorden. Det er trist, men du og din slags er med til at skubbe i den forkerte retning.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-08 09:29

Teknikken og menneskets herskesyge ødelægger jorden.

Fra : Teil

Dato : 15-10-08 09:42

Et vulkanudbrud kan forurene mere end vores industri i 100 år.

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 09:44

Ja og du kan forurene Kandu på mindre end 5 sec.

Fra : Teil

Dato : 15-10-08 09:46

ilm

Fra : refi

Dato : 15-10-08 10:14

Citat
ud over at svare mennesket

Liv....

Uden liv ville jorden se ud som den så ud inden livets opståen....

Liv er som en "virus" der stille og roligt udrydder universet....

Vi er bare af den opfattelse at vi er dem der har mest ret til at være i universet....

Med andre ord - Jorden er FØDT syg....

Fra : BarkeBillen

Dato : 15-10-08 10:21

jeg mener at det er islam.

Fra : Sygate

Dato : 15-10-08 12:13

Hvad helvede er det i snakker om. Islam??????
Prøv at skære lidt ned på jeres forbrug af Ekstra Bladet. I lader jer jo skræmme lige efter bogen.
Angs æder sjælen op.

Hvorfor i helvede tror i at vi er i krig med Islam?
Hvis vi ikke var på togt efter penge og olie og verdensherredømme rundt omkring i verden, ville vi intet høre til Islam.

Hvis de kom her for at plyndre, ville vi jo også slå igen. også på deres grund.

Da de ikke har moderne våben og muligheden for at bombe fra luften, er de nødt til at gå til ekstremer.
Desværre så ekstremt at det til tider overlagt går ud over civili. Det er selvfølgelig under al kritik.
Havde de nøjedes med at kæmpe mod militær osv. så vil jeg gå så langt som at sige at det er en fair kamp fra deres side. Desværre er der altid rådne æbler imellem.

Fra : Sygate

Dato : 15-10-08 12:22

Jeg er meget overrasket over at i en tråd med 9 indlæg, at 3 af dem indeholder rabiate holdninger. Det er et dårligt tegn. Stakkels samfund.

Sikkert samme tegn der viste sig lige før anden verdenskrig startede.

Dengang var det jøderne, så var det kommunisterne, i dag er det muslimerne.

Hvem er en næste fjende som i nikkedukker og marionetdukker skal hade pga. hjernevask og mediepropaganda?

Tænk på at de syntes vi er nogle svin. Det handler KUN om hvilken historiebog man læser.

Vi mennesker er bare aber.. lad være med at falde i med begge ben hver gang i får at vide at i skal hade en gruppe mennesker..
Studer hellere problematikken selv og kom med jeres egne holdninger.

Fra : refi

Dato : 15-10-08 12:24

Hvorfor blande TRO og TERRORISME sammen

Det har da intet med hinanden at gøre

Selv 200 mus kan udøve terror, og de har næppe nogen tro.....

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 12:29

Den der sygate kender ikke forskel på Islam og islamisme og ej heller på en muslim og en islamist. Men ellers lyder det jo meget sødt. Kors for en gang kaffebarævl

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 12:32

Citat
Vi mennesker er bare aber
Tydeligt at du ikke er nået længere Hvor har du dog hørt alt det ævl henne?? Det kan da ikke være noget du selv har fundet på

Fra : Eyvind

Dato : 15-10-08 12:38

Kommunisme, kristendom og islam fejler ikke noget.
Men der er mange kommunister, kristne og muslimer som bruger forskellige trosretninger til at slå hinanden oven i hovedet med.
Nogle er endda så fanatiske at de slår på deres egne.
I Danmark er muslimerne ikke så slemme, men en stor del lader som om at deres middelalderkultur også er islam.
Og det er nedbrydende for det Danske samfund.

Tænk de lader konerne sjoske bagved med alle pakkerne - havde de nu gået forrest kunne de jo passende også åbne døren for manden.

Fra : Sygate

Dato : 15-10-08 12:38

Jo Klumme.. jeg er selvfølgelig enig med dig. En ekstrem person er farlig for samfundet. Det kan man ikke komme udenom.

Prøver bare at illustrere at vi vesterlændinge ikke er et hak bedre i deres øjne f.eks.

Fra : refi

Dato : 15-10-08 12:46

Og så er der lige det aberdabai - de var her FØR os....

Fra : refi

Dato : 15-10-08 12:56

Og så staves det vistnok

Aber dabei

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 14:16

Sygate.

Jeg ved ikke hvor du vil hen med disse løsrevne posutlater. Det har ikke noget at gøre med hvem der er bedst eller værst og hvilke øjne som kigger...Islamisme er den definerede gren af Islam, og den enkelte celle defineres som en islamist, og bevægelsen opererer med det eneste ene formål at overtage verdensherredømmet. Det lyder som en historie fra tegneserien Pinky & Brain, men det er den skrækindjagende virkelighed.

Personligt tror jeg ikke det vil lykkes for dem, men vejen vil være våd af blod mens de forsøger. Som du selv nævnte, har de ikke nogen regulær hær i vesterlandsk forstand, og må derfor ty til en slags guerillakrig jvf. Al Qaedas metoder. Denne form for krig kan i sagens natur ikke skelne mellem militære mål og civile, hvilket medfører et blodbad blandt civile.

Ajii det blir alt for langt...jeg gider ikke. Men dette er lidt af islamisternes grufulde og barbariske vej til deres mål...komplet magt over hele Jorden. Indordne (underordne) sig eller dø vil blive vores valg

Selvfølgelig er der hændelser som er mere skadelige for planeten såsom en kollision med en megaasteroide, som jo før er hændt, men jeg holder mig til den menneskelige ødelæggelsesfaktor, så længe den eksisterer. Når mennesket engang lever i fred og fordragelighed over hele Jorden, vil det kunne være asteroidekatastrofen som spiller ind, foruden muterede bakteriekulturer / vira som vi ikke kan styre, klimaet, aliens *ss* amazonestyret verdensherredømme gyyyys og 100-vis andre muligheder.

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 14:20

Aber dabei ...du spør bare Ingelein. Men pas på...et forkert ord og du er BL

Fra : refi

Dato : 15-10-08 14:26

Citat
du spør bare Ingelein. Men pas på...et forkert ord og du er BL

Jeg er vist mere "tysker" end hun er

Nå men til sagen....

Mennesket kan ikke ødelægge jorden....

Det er "kun" dets EGEN eksistens (samt højere dyreliv) det ødelægger.....

Jorden skal nok overleve til den dør af alderdom.....

"Kvinder" bliver jo også "golde" med tiden

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 14:41

Du mener kolde

Fra : refi

Dato : 15-10-08 14:47

NEJ....

Fra : Klumme

Dato : 15-10-08 14:50

Når jeg nu tænker mig om...det sker faktisk ind i mellem, så fremgår det heller ikke helt klart om tararam mener selve planeten Jorden eller som jeg nok fejlagtigt antog, alt vedrørende Jorden og dermed også bevægelser som Islamismen.

Set fra den vinkel, tror jeg det værst tænkelige scenarium er mutante bakterier/vira som vi ikke kan styre og eller klimaet dvs global opvarmning, uden at tage stilling til årsag og skyld

Fra : Sygate

Dato : 16-10-08 08:05

Jeg har rejst meget i muslimske lande i forbindelse med mit arbejde.

Man glemmer lidt her i Danmark at der næsten er en milliard muslimer i verden.
Dem der flygter hertil er ofte dem der er fattige og kommer fra landet osv.

Når man færdes i muslimske lande er der jo alle typer imellem. Mange af dem er som dig og mig. Der er ludere, mordere, professorer, matematikere, hip hoppere, snobber, forretningsmænd, ateister, anarkister, nøgenbadere, homoseksuelle osv osv.

Ja der er alskens blandet landhandel imellem.

Helt enig i at islam er en religion med mange dårlige ting, hvis man tolker den med negative øjne.
For min skyld kunne man godt forbyde alle religioner. Men det er jo facistisk at forbyde noget.
Det er jo den enkelte idiot der ødelægger det for de andre.

Hvis den muslimske verden ahvde overflod som den vestlige ville der være langt færre der var religiøse.
Når man ikke rigtig kan se nogen fremtid, så kan man ligeså godt tro på et eller andet pis.

Jeg syntes bare at det er synd at man herhjemme i dette mikroland, glemmer at de rent faktisk også er mennesker..

Fra : klamigen

Dato : 17-10-08 11:16

DEN NATURLIGE '' UDSTØDNING '' DER STAMMER FRA DYR OG MENNESKER,
SAMT NATURGASSER, DER LÆKKER...
Mener at have hørt det fornyligt -

DER UD OVER, VILLE JEG MENE--------------- klumme.

Fra : refi

Dato : 17-10-08 11:18

Du skal ikke være så beskeden.....

Du bør da også nævne dig selv

Fra : Klumme

Dato : 17-10-08 11:49

LOOL Og hans stinkende rådne møgbunke af en kat

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 06-11-08 08:03

Tak for svaret Eyvind.