Vanpibe hjælp!!
Fra : hrjokey
Vist : 2461 gange
200 point
Dato : 30-09-08 20:18

Hej
jeg købte mig en vandpibe da jeg var i tunesien, en rimelig lille en men ikk den mindste.. jeg har brugt den 3 gange nu og alle gange har jeg næsten ikk kunne smage noget.. er det meningen eller gør jeg noget forkert ?
Jeg gør alt det der man skal (tror jeg da) fylder hovedet op med tobak, putter vand i kolben (eller hva det nu hedder), sætter 1 stk. sølv papir over og prikker huller og så et kul på.. og røgen kommer men ingen smag ? :S
ps. Jeg bruger El Nakhla tobak

på forhånd tak :)

Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-09-08 20:30

Den er sikkert møj utæt...

Luk hullet og i tobakskammeret og pust i slangen, så vil du sikkert opdage at luften fiser ud et eller andet sted...

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 20:33

øhh tobakskammeret ? så vidt jeg ved putter du tobak i hovedet som er den øverste del ?

Fra : ans

Dato : 30-09-08 20:40

Stil spørgsmålet her

http://www.roolig.dk/vandpibe-forum/

der kan du sikkert få hjælp.

Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 20:44

Det er den helt rigtige fremgangsmåde du benytter

Du har opbevaret tobakken i en tætlukket beholder/plastpose??

Prøv evt. en anden tobak

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 20:50

godt at høre jeg gør det rigtigt :D havde lige åbnet pakken og går ud fra at den pose deri er tæt lukket :p

Fra : transor

Dato : 30-09-08 20:50

Vandpibe smagetr i det hekle taget ikke af ret meget . Den sure tjære bliver absorberet i vandet. Derfor ikke meget smag tilbage.
Hvis du i det fremmede har oplevet en stærkere smag var det fra meget stærkere tobak.

Det kan også være du bare har købt en elendig utæt turistfiduspibe.
Den er kun til for at ælgeren skal tjene penge og ikke til at ryge på.

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 20:50

men er det rigtig hvad Benjamin.Hansen siger at den måske er utæt min vandpibe :(

Fra : transor

Dato : 30-09-08 20:51

Undskyld de mange slåfejl

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 20:57

Kan bare ikk se hvor den skulle være utæt :(

Fra : Sunowich

Dato : 30-09-08 20:58

Den er sikkert utæt som sagt .Fordelen ved en vandpibe er jo så at tobakken ikke er så krads Ulemperne er jo så at du får vanddamp i lungerne udover tobakkens andre skadelige egenskaber

Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-09-08 20:58

Prøv om den er utæt det er jo kun at puste i den, imens du lukker for luften i tobaksskålen, så luften ikke slipper ud der. Luten skal ikke slippe ud andre steder.
mange turistpiber er jo mere til pynt end til brug.

Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 20:59

Jeg tror ikke din vandpibe er utæt

Når jeg har røget vandpibe, syntes jeg ikke det smager af ret meget, men det er i forhold til alm. cigaretter. Andre der kun ryger vandpibe, syntes det smager af meget

Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-09-08 20:59

suno... det er koldt vand der er i den....

Så vand damp bliver der da ikke meget af...

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 21:00

Hva med der ved ventilen hvor man puster i slangen og så kommer der røg ud der ? der kommer jo også luft ud hvis du puster

Fra : Sunowich

Dato : 30-09-08 21:00

Prøv at tage slangen af hold for hulley i den ene ende og pust i den anden .Sæt slangen i måske med et lille stykke vådt bomuld som pakgarn Sæt en tommelfinger for pibehovedet prøb at puste i slange

Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-09-08 21:01

Ja måske er det en fordel at man har prøvet at ryge vandpibe.

Så behøver vi ikke tro så meget.

Fra : Sunowich

Dato : 30-09-08 21:01

Vanddampe er der i alt vand

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 21:03

Nårh okay Nordsted1 er kun 14 så har ikk røget så meget vandpibe
men har røget cigaretter i en periode og det skal jeg ikk igen.. holder mig til vandpibe med vennerne det er ogå hyggeligere :)

Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 21:06

hrjokey........et lille pip herfra

Vandpibe er lige så skadelige som alm. cigaretter (det vidste jeg ikke, men er blevet klogere)

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 21:10

Okay men du ryger jo ikk vandpibe 5 gange eller mer om dagen så på den måde er det ikk lige så skadeligt :)

Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 21:11

Det har du helt ret i

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 200 point
Dato : 30-09-08 22:04

Hvis røgen kommer igennem er den jo ikke utæt.

Men røgen er bare meget mere mild på en vandpibe, vandet flitrere alle de ting der plejer at rive fra.

Det skal typisk være en meget frugtagtig tobak før det begynder at smage af lidt og så har piben også godt af at blive røget til.

Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 22:20

Æble er favoritten her

Fra : Sunowich

Dato : 30-09-08 22:25

Ja osse her jeg har lie lavet 25 l saft i ka da få kompotten og så i snaden med den

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 22:31

Tak for det Thomas det er nok det bedste svar :) så de points der gr til dig ;D

Hvis i siger æble er det bedste er det vel det jeg skal havde fat i ;D

Godkendelse af svar
Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 22:35

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Fra : hrjokey

Dato : 30-09-08 22:36

Tak for jeres opmærksomhed gutter :D

Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-10-08 00:53

Selv tak

Fra : piratfizken86

Dato : 01-10-08 08:43

Nu kom jeg selvfølgelig efter der er givet point.. Øv bøv

Er røgen tyk og kraftig eller bare ligesom alm. tobaksrøg? Røgen SKAL nemlig være tyk og kraftig!

Sådan laver jeg min vandpibe som jeg synes den er bedst - Og smager af mest:

Vand fyldes i kolben så den er ca 1 -2 cm over luftrøret der går ned i kolben.

Tobakken pakkes LØST i hovedet. Den må ikke presses hårdt sammen da luftgennemstrømningen så ikke er så stor. Man kan evt. pakke tobakken og derefter stikke en nål eller lignende ned i den og løfte lidt op i den og rode rundt

Put sølvpapir rundt om og prik kun 4-5 huller i midten så de kan dækkes helt af kullet.

Sørg for at brug "sparkle"kul. Altså det kul som du tænder i den ene side som så sørger for at det tænder over det hele. Det er vigtigt at kullet tænder rigtigt og er meget varmt da man ellers bare vil få en tynd røg uden ret meget smag. Kullet kan for det bedste resultat evt. tændes på en varm kogeplade - Men spørg lige forældrene først inden du splitter deres nye glaskeramiske ad Evt, kan du bruge en gammel stegepande..

Jeg plejer at fylde vandkolben halvt med vand og halvt med isterninger(Stadig så vandet ca. dækker 1-2 cm af røret) så får man et rigtigt godt resultat. Det kolde vand gør at røgen bliver meget kraftig og smagen er mere fremtrædende. Æble-tobak er en af de mest kraftige frugt-tobakker, men man kan også købe Cola og mint som har en meget kraftig smag

Held og lykke med det - Og hvis der stadig er problemer så må du skrive igen.. Så ser vi om vi kan finde en løsning

Fra : hrjokey

Dato : 01-10-08 15:53

oh Mange tak :) .. det skal da helt klart prøves..
og hvis det er så skriver jeg da igen

Du har følgende muligheder