2 brødre fra Søborg Holbo Frb.
Fra : modersvilje
Vist : 762 gange
300 point
Dato : 19-08-08 13:14

http://www.fogsgaard.org/index.php har jeg fundet:

Ole Madsen
værtshusholder
Født: 24-01-1837 Fødested: Søborg
Død: 29-06-1923 Adresse ved død: Sverrigsgade 23 kv.
Ægtefælle: Johanne Født: 02-05-1844 Fødested: Vedbæk

Niels Peter Madsen
arbejdsmand
Født: 01-01-1851 Fødested: Søborg
Død: 20-09-1897 Adresse ved død: Sofiegade 23 st.
NB!! Fødselsdatoen er en beregnet circaalder [f. 25/8 1850 Holbo Søborg ops. 64)
Ingen ægtefælle registreret.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det er den sidste Niels peter Madsen der har min interesse!!!!
Jeg har fundet hans død i kirkebogen hvor han står som enkemand
Vor Frelser 1894-1899 opslag 64

HVEM VAR HAN GIFT MED??????

MVH
Modersvilje

Fra : LisBJensen

Dato : 19-08-08 13:38

Har du tjekket folketælling 1890 på adressen, det kunne jo være han boede samme sted.
Prøv også et tjek i Lægdsrullerne, så kan du måske være heldig at finde ham.
Et skifte efter forældrene kan måske også give dig en løsning.

Lis

Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-08 15:52

En af få muligheder:
"
MADSEN, Niels Peter      Wife:   Anna Margrethe MEYER
   Marriage Date:   12 Dec 1869   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
"
Finder ingen i Frederiksborg Amt

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 150 point
Dato : 19-08-08 18:19

Fandt lidt flere mulige med en mere passende alder:
"
NIELS PETER MADSEN
Spouse: SOPHIE EMILIE KOFOD
Marriage: 04 APR 1875 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

NIELS PEDER MADSEN
Spouse: INGER LISBETH HANSEN
Marriage: 17 DEC 1876 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

NIELS PEDER MADSEN
Spouse: ANE NIELSDATTER
Marriage: 06 APR 1879 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark
"

Tror dog mest på ham her, hvor alderen ser ud til at passe og så fra Frederiksborg Amt:
"
NIELS PEDER MADSEN
Spouse: KAREN MARGRETHE NIELSEN Family
Marriage: 19 OCT 1883 Gorlose, Frederiksborg, Denmark
Husband Age at Marriage: 33
Wife Age at Marriage: 29
"
Stadig kun muligheder, men prøv AO under Gørløse...

Fra : Påsse

Dato : 19-08-08 21:37

Hej Modersvilje

Jeg har prøvet at tjekke de 4 vielser som Giversen foreslog, hælder dog også mest til Gørløse, - men 4 vielser, der kunne passe med din Niels Peter ?
og så er spørgsmålet er det "din" Niels Peter der døde i Vor Frelser sogn.
Jeg prøvede om der var børn i Gørløse, men fandt ingen.
Måske en svær opgave, men intet er umuligt

Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 20-08-08 10:25

Hej alle!
Har valgt at lukke dette indlæg FORDI:

Jeg har navnet på en brud, som var gift med en Niels Peter Madsen!

Min efterlysning var et forsøg på at finde ud af om det var den rette brudgom jeg havde fundet
men da jeg ikke kan finde deres vielse, forsøgte jeg denne vej rundt,

Men AK, ingen brud med rette navn er dukket op.
Hermed giver jeg fortabt, og må vente på flere FT for Kbh.
At gennemse alle kirkebøger Nord Sjælland og Kbh. i en periode på ca. 20 år er for stor en mundfuld

MVH
Modersvilje

Fra : svendgiversen

Dato : 20-08-08 12:28

Tak, men hvad var navnet på denne brud?

Det ville jo indskrænke søgningen...

Fra : dr_dem

Dato : 12-10-08 11:31

Hans Madsen 1850 3 år. Ham har du så lige glemt. Født: 18 December 1847

1816-1891, Søborg, Holbo, Fredensborg, opslag 54 Nr. 4

Samtlige personer i husstanden

Frederiksborg, Holbo, Søborg, Søborg, Søborg, 55, FT-1850, C6742
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Mads Olsen 45 Gift Husmand og arbejdsmand Søborg Sogn, Frb. Amt
Sidse Christensdatter 42 Gift Hans Hustru Esbønderup
Ole Madsen 14 Ugift Deres barn Søborg Sogn, Frb. Amt
Hans Madsen 3 Ugift Deres barn Søborg Sogn, Frb. Amt

dr.dem

Fra : dr_dem

Dato : 12-10-08 12:49

Samtlige personer i husstanden

Frederiksborg, Holbo, Esbønderup, Willingerød Skoledistrict, Willingebæk. et Huus, 56, FT-1834, C7445
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Karen Jensdatter 60 Enke Huusmandsenke, Spinderske
Niels Christensen 19 Ugift hendes Søn, Fisker
Mads Olsen 30 Gift Indsidder Arbeidsmand
Sidse Christensdatter 27 Gift hans Kone
Christen Madsen 2 Ugift deres Barn

Og storebror Christen Madsen født: 5 Ocktober 1832
1830-1840, Esbønderup, Holbo, Frederiksborg, opslag 13 Nr.9

Du har følgende muligheder