Findes der trådløs USB stick
Fra : vedikkealt
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 16-08-08 20:55

Findes der en sådan på markedet.

Gerne en 4 GB

Hilsen vedikkealt

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 110 point
Dato : 16-08-08 21:13

DET er et godt spørgsmål.
Men ellers må vi jo se at få klyttet en sammen.

En mobiltelefon med Bluetooth og hukommelseskort fungerer jo med tankeløs trådoverførsel. Ik' ?
Gambrinus

Fra : vedikkealt

Dato : 16-08-08 21:20

# Gambrinus

Ikke for jeg har den store forstand på det..

Men ville en mobil med en ordentlig bamse af et hukommelseskort så ikke kunne bruges som USB stick....eller hvad...

Fra : Gambrinus

Dato : 16-08-08 21:27

Jo, du ka' jo sagtens overfører data til den over Bluetooth.
Enten ved hjælp af programmerne, der hører til telefonen.
Eller bare gennem "Denne Computer".
Om den så kan klare et 4 GB hukommelseskort ved jeg ikke.
Min kan kun klare 2 GB.
Gambrinus

Fra : scootergrisen

Dato : 16-08-08 21:58

Sjovt spørgsmål fordi USB er jo lige præcis et stik type og kan derfor ikke være trådløs.
Men jeg tror godt jeg ved hvad du mener.
Altså en USB hukommelses stick som også kan overfører trådløst.
Hvis det findes så skal den jo have et batteri for at kunne sende men den kunne selvfølgelig bruge USB stikket som oplader så det burde da kunne lade sig gøre.

Men når jeg overfører data med bluetooth så går det altså ikke særlig hurtigt så det vil nok tage lang tid og flytte 4 gb.

Men nej jeg har ikke hørt om det andet end en telefon med bluetooth og hukommelses kort.

Fra : Gambrinus

Dato : 16-08-08 22:11

Det er jo ligesom om at ideen med, at en USB stick kan konstrueres meget lille går tabt, når man skal slæbe rundt på en "Megastor" mobiltelefon.

Men jeg oplever tit at folk glemmer, at de alligevel render rundt med et hukommelseskort på sig, i deres mobiltelefon eller MP3 afspiller.

Så er der jo ikke brug for også at bære rundt på en USB stick, for at slæbe skole og arbejdsdokumenter rundt mellem de forskellige elektronhjerner.
Gambrinus

Fra : BertelBrander

Dato : 17-08-08 00:11

Der findes noget der hedder Wireless USB:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_USB

Der står på siden at det bl.a. bruges til "hard disks and flash drives"

Fra : vedikkealt

Dato : 17-08-08 00:13

Grunden til mit spørgsmål er at en kollega fortalte at der var kommet en slime line PC på markedet uden USB stik, og siger den anden...hvad så med overførsel af data til f.eks USB stick...og så siger jeg at det da må findes trådløst...!!!!!

Jeg kender ikke overførsels hastigheden på Bluetooth..men uanset hvad må det da gå rimeligt hurtigt, især hvis - som Gambrinus skriver er tale om at flytte dokumenter rundt mellem elektronhjerner.

Og det bringer mig så videre til, at Internet adgangen jo allerede er trådløst.....men hvad så med eksterne harddiske på 500 eller større GB findes de også med trådløs overførsel..?

For så er det jo ikke nødvendigt overhovedet at have en PC med USB..med mindre end man har anskaffet sig et USB køleskab eller anden gadget legetøj.

Fra : vedikkealt

Dato : 17-08-08 00:20

# BertelBrander

Jeg sad og skrev mit spørgsmål samtidigt med at du skrev svaret...det er dælme godt gået BertelBrander...

Og tak for linket...

At jeg så ikke fatter et ord Engelsk..kan du jo ikke gøre for...men jeg har skrevet linket ned til min kollega...og så får vi lige en snak om det igen.

Fra : michaelsp

Dato : 17-08-08 00:23

Selvom jeg udmærket kan forstå logikken, så er det heldigvis ikke korrekt, når scootergrisen skriver "USB er jo lige præcis et stik type og kan derfor ikke være trådløs.", for sjovt nok har USB-organisation gennem længere tid arbejdet med en trådløs USB-forbindelse, så det er mere end bare et stik.
Med den kommende trådløse USB-standard vil man ved brug inden for 3 meter overføre data med samme hastighed som den nuværende USB-standard (USB 2.0; 480Mbps) og ved 10 meter falder hastigheden til 110Mbps, hvilket dog stadig er hurtigere end den oprindelige USB-standard (USB 1.0; 12Mbps). Se mere på organisationens hjemmeside, hvor der også står om den nye USB 3.0 standard: http://www.usb.org
Der er netop oprettet test og certificeringsfaciliteter, så det er ikke sikkert, der går så lang tid, før der er også er trådløse USB memorysticks i handlen, for det virker da helt oplagt, hvis standarden slår an.
Du må enten lytte til Gambrinus' fine forslag eller væbne dig med en lille portion tålmodighed

Mvh. MichaelSP

Fra : michaelsp

Dato : 17-08-08 00:26

Hej igen
Jeg blev også overhalet af Bertels svar, mens jeg sad og skrev. Sådan går det nogen gange.

Fra : BertelBrander

Dato : 17-08-08 00:28
Fra : vedikkealt

Dato : 17-08-08 00:31

# MichaelSP

Ganske fint svar.

Så da jeg slyngede ud at det da måtte findes trådløst jvf. at der nu var kommet en USB stik fri PC på markedet, var så alligevel ikke helt hen i vejret..

Fra : vedikkealt

Dato : 17-08-08 00:36

# BertelBrander

Tak for oversættelsen...og det virkede...

Fra : michaelsp

Dato : 17-08-08 00:47

Nej, det var ikke helt hen i vejret, men jeg synes ærligt talt, det er lidt hen i vejret at producere pc'er uden stik til kabel-baseret usb, for af det utal af pc'er, jeg har haft med at gøre, så er det ikke mange, der gået udenom bøvl med trådløse forbindelser (radio til mus, bluetooth, ethernet) eller med det indbyggede dvd-rom drev for den sags skyld, og så har jeg heldigvis kunne redde situationen med et gammelt usb-kabelbaseret keyboard/mus/dvd-drev.
Hvad er det for en pc? Der er meget rift omkring den nye ASUS eee (som er super fed), men den kommer da forhåbentlig med USB?

Fra : michaelsp

Dato : 17-08-08 00:51

Jo, ASUS Eee PC901 kommer med 3 stk. USB Hi-Speed, og det er vist det nærmeste man kommer en referencemodel for det hav af kloner, der bliver produceret i øjeblikket fra alle konkurrenterne.

Fra : vedikkealt

Dato : 17-08-08 00:57

# michaelsp

Jeg må være dig svar skyldig, da jeg ikke aner hvor og hvad min kollega havde set.

Men hænger du på tråden til først i næste uge skal jeg vende tilbage med et svar....

Da jeg ikke er nogen nørd ud i PC aner jeg ikke hvad USB Hi-Speed er, og fortæller du mig det glemmer jeg det sikkert hurtigt igen...

Fra : scootergrisen

Dato : 17-08-08 01:33

Fandt den her :
http://www.eye.fi/products/home/

Det er et 2gb SD kort med Wi-FI så kan man stikke det i sit kamera og sende det direkte fra kameraet til en computer eller et sted på nettet, sådan en gad jeg godt og prøve.

Fra : vedikkealt

Dato : 17-08-08 01:40

# scootergrisen

Ja - det er dælme smart.

Men enten er jeg for gammel eller også har jeg bare ikke hverken tid eller tålmodighed til at sætte mig ind i alle disse nye dippedutters funktioner og virkemåder.

Hilsen vedikkealt...

Fra : miritdk

Dato : 17-08-08 09:25

jeg følger lidt med af og til her - men ønsker ikke at deltage

men

kig lige her

http://www.computerworld.dk/art/29129

Fra : vedikkealt

Dato : 17-08-08 09:52

# miritdk

Du er ellers velkommen - du plejer jo at være skarp...

Og tak for linket.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-10-08 12:46

Tak for svaret Gambrinus.

Dejligt du ikke startede med at bueeee mig ud ....

Vidste jo godt at mit spørgsmål "var lidt på kanten" strikket sammen ... men gav da en god tråd og mange gode indlæg.

michaelsp får lige en "trøstepræmie" via ny tråd.

God søndag fra vedikkealt

Fra : Klumme

Dato : 19-10-08 13:39

Jeg skulle lige prøve
Oversættelse: Engelsk » Dansk
Citat
Wireless USB is a short-range, high-bandwidth wireless radio communication protocol created by the Wireless USB Promoter Group. Wireless USB is sometimes abbreviated as "WUSB", although the USB Implementers Forum discourages this practice and instead prefers to call the technology "Certified Wireless USB" to differentiate it from competitors. Wireless USB is based on the WiMedia Alliance's Ultra-WideBand (UWB) common radio platform, which is capable of sending 480 Mbit/s at distances up to 3 meters and 110 Mbit/s at up to 10 meters. It was designed to operate in the 3.1 to 10.6 GHz frequency range, although local regulatory policies may restrict the legal operating range for any given country.

An upcoming 1.1 specification will increase speed to 1 Gbit/s and working frequencies up to 6 GHz.

“Wireless USB” is also the name of a separate wireless protocol created by Cypress Semiconductor for human interface devices.
Trådløs USB er en kort rækkevidde, høj båndbredde trådløse radio kommunikation protokol oprettet af Wireless USB Promoter Group. Trådløs USB er forkortes undertiden "WUSB", selv om USB Aktører Forum afholder denne praksis og i stedet foretrækker at kalde teknologi "Certified Wireless USB" for at skelne den fra konkurrenterne. Trådløs USB er baseret på WiMedia Alliance's Ultra-bredbånds (UWB) fælles radio-platform, der er i stand til at sende 480 Mbit / s over afstande op til 3 meter og 110 Mbit / s på op til 10 meter. Det var konstrueret til at fungere i 3.1 til 10.6 GHz-frekvensområdet, selv om lokale regulerende politikker kan begrænse den juridiske driftsområde for et givent land.

En kommende 1.1 specifikationen vil øge hastigheden til 1 Gbit / s og arbejder frekvenser op til 6 GHz.

"Trådløs USB" er også navnet på en separat trådløs protokol oprettet af Cypress Semiconductor for human interface enheder.

Fra : Klumme

Dato : 19-10-08 13:44

Sikke noget hø LOOL En gang til...der er jop plads nok

Citat
[...]

Trådløs USB ER EN kort rækkevidde, Høj båndbredde trådløse radio kommunikation protokol Oprettet af Wireless USB Promoter Group. Trådløs USB ER forkortes undertiden "WUSB", selv om USB Aktører Forum afholder denne praksis og i stedet foretrækker at kalde Teknologi "Certified Wireless USB" for at skelne den fra konkurrenterne. Trådløs USB ER baseret på WiMedia Alliance's Ultra-bredbånds (UWB) faelles radio-platform, der er i stand til at sende 480 Mbit / s over afstande op til 3 meter og 110 Mbit / s på op til 10 meter. Det var konstrueret til at fungere i 3.1 til 10.6 GHz-frekvensområdet, selv om Lokale regulerende politikker Kan begrænse den juridiske driftsområde for et givent land.

Da Kommende 1.1 specifikationen vil øge hastigheden til 1 Gbit / s og arbejder Frekvenser op til 6 GHz.

Fra : vedikkealt

Dato : 19-10-08 15:31

Det gik da ellers meget godt Klumme

Med lidt hjælp giver det da noget mening ... især for en amatør..

Fra : Klumme

Dato : 19-10-08 15:41

Ja det er tilforladeligt, men den første oversættelse smed noget engelsk ind....mystisk, men det var nok mig der klovnede i det.

Du har følgende muligheder