DVD redigering
Fra : kj
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 23-06-08 10:30

Jeg har lavet DVD'er fra VHS bånd, direkte fra Videobåndoptager til Harddiskoptager. Jeg vil gerne redigere idem, men man ikke importere dem til mit Sudio 8.
Hvad gør jeg. I stifinder optræder de som VIDEO_TS og VIDEO_VOB

Fra : Nul7

Dato : 23-06-08 10:44

Jeg har pinnacle studie 11, der kan jeg importere Vidio-TS, - filer importer dvd.
Prøv at opgradere.

Fra : kj

Dato : 23-06-08 11:09

Der har jeg et problem, Studio 11 kræver mindst win-XP, og jeg kører win-2000Pro

Fra : Bille1948

Dato : 23-06-08 12:16

Så er du nok også nødt til at opgradere der.

Fra : kj

Dato : 23-06-08 13:55

Det har jeg ikke lyst til, kender du andre programmer som kan.

Fra : refi

Dato : 23-06-08 14:24

Uleads programmer kan

www.ulead.com

Bruger dem selv på den måde du omtaler....

Fra : kj

Dato : 23-06-08 15:12

Refi, jeg kører stadig Win 2000 Proof

Fra : refi

Dato : 23-06-08 16:26

Tja - så skal du nok ud og lede mellem lidt ældre software..... (hvis det stadig kan findes)

Nyere software kræver nyere systemer....

De lidt ældre ulead (version 4 og 5 ) kunne køre på 2000 - men de har jo nogen år på bagen....

Fra : refi

Dato : 23-06-08 16:28

Hvorfor kan du i øvrigt IKKE importere dem....

Du skal ikke blot "flytte" filerne - du skal lade den selv finde dem og importere...

Fra : Klaudi

Dato : 23-06-08 17:16

Her er en lille video om en som fortæller hvordan man konverterer .vob til .mpg
http://www.metacafe.com/watch/389926/convert_vob_dvd_to_mpeg_files_no_recoding/

Kopier dem til HD, omdøb til *.mpg

mvh klaudi

Fra : dr_dem

Dato : 23-06-08 22:52

Når man ikke vil fornye sig må man lide.

Fra : kj

Dato : 24-06-08 09:37

Jeg forstår bare ikke at studio 8 ikke kan gøre det, mine Camerafiler har de samme filbetegnelser når de er captured, og ligger på HD'en

Fra : refi

Dato : 24-06-08 10:04

Problemet er nok du bruger programmet forkert....

Fra : kj

Dato : 24-06-08 10:44

OK! jeg prøver igen til aften

Fra : Nul7

Dato : 24-06-08 11:12

Jeg er også overbevist om, at Nero, - nyere - kan, jeg bruger ofte Nero 7 med opdateringer når alt andet ikke løkkes, - nogle gange må man gå en omvej for at få det rigtige format.

Fra : refi

Dato : 24-06-08 11:31

Nero giver IKKE mange redigeringsmuligheder - som vel var formålet.....

Nero er et brænderprogram....

Fra : Nul7

Dato : 25-06-08 14:06

Nero er et brændeprogram, - men også så meget andet.

Fra : kj

Dato : 03-07-08 11:14

Nu har jeg prøvet både med Pinnacle Studio 8, og Ulead Moviemaker, og det er komplet umulig at åbne filmen. Harddiskoptageren er en NRG, er det muligt at jeg mangler nogle Codecs.

Ulead Moviemaker, er den der var på K-Data's CD som prøveversion i 30 dage.

Fra : refi

Dato : 03-07-08 11:25

Citat
og det er komplet umulig at åbne filmen.

Du skal IKKE åbne den men IMPORTERE den....

Fra : kj

Dato : 03-07-08 11:33

Jeg kan heller ikke impotere dem

Fra : refi

Dato : 03-07-08 12:36

Måske fordi det er en prøveversion....

Den kommer vel med en fejlmelding

Fra : kj

Dato : 03-07-08 13:10

Tager ordlyden af meldingen senere, den ligger på min hjemmecomputer

Fra : dr_dem

Dato : 03-07-08 16:11

Det forslag som jeg har har du ikke råd til

Du har følgende muligheder