Trådsløst TV
Fra : Knok
Vist : 369 gange
240 point
Dato : 21-06-08 16:04

Hej allesammen.

Jeg har prøvet at søge lidt rundt efter en trådløs TV-løsning til min lejlighed (også her på siden), men har indtil videre ikke fundet noget svar på mit problem.

Jeg flytter ind i en 3-værelses lejlighed, hvor der er YouSee kabel TV. Det lyder jo godt nok indtil videre, men men men men....

Der er 2 kabel TV-stik, som begge sidder i stuen (?!). Findes der en form for trådløs løsning, som kan sættes til det ene stik i stuen, så jeg også kan få kabel-TV i f.eks. kontoret?
Dvs. at der er 2 stik, altså 2 seperate forbindelser. Burde man ikke kunne få noget, så man ikke absolut behøver at se det samme på begge fjernsyn?

Håber nogen kan hjælpe! :)

-Anders

Fra : refi

Dato : 21-06-08 16:13

Citat
altså 2 seperate forbindelser

Er du nu sikker på det......

Nr 2 er nok blot en aflægger af nr. 1

Fra : Knok

Dato : 21-06-08 16:20

De kører med hvert deres signal. Altså, har haft 2 fjernsyn sluttet til, og kan betjene dem hver for sig.

Så vidt jeg har forstået, så kører hele boligblokken på x antal private anlæg, hvor YouSee udbyder kabel-TV igennem. Til hver en lejlighed er der tilkoblet en fordeler boks, hvor man så kan få x antal stik ind i lejligheden.

Ved mig er der så bare 2 stik i stuen :/

Fra : vagnr

Dato : 21-06-08 16:31

Er ikke sikker, men det kunne være sådan noget

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=14&id=8246

Kan f.eks fås her http://www.emb.dk/category.445.article.1279

Hvis det eller noget andet virker må du endelig skrive et indlæg, jeg (og sikkert mange andre) kunne godt bruge det

Fra : severino

Dato : 21-06-08 18:26

De to link fra vagnr, er tilsyneladende ikke helt den samme løsning, selv om de ser ens ud.
Problemet er da også, at man her har valgt en 2,4 Ghz løsning til overførsel af signalerne.
Det er netop den samme frekvens som bruges til trådløs internet, der vil medføre forstyrelser hvis du også har en trådløs internet forbindelse.
2,4 Ghz frekvensbåndet er efterhånden blevet et skraldekassebånd, som medføre dårligere forbindelser inden for en snæver radius.
Jeg kan bare se de trådløse videoovervågning og trådløse telefoner der befinder sig på den samme frekvens her i huset, det er ikke helt uden problemer.
Radiospredningsloven har ikke tilgodeset disse enheder med hver sit frekvens afsnit, men blot knaldet det ind på de samme frekvenser, til stor gene for nogle mennesker der ikke uden gener får lov til at bruge den trådløse teknologi uden licens.
Så det skal du lige have i baghovedet, inden du vælger et sådant system.

Fra : transor

Dato : 21-06-08 19:29

Det hedder kabelTV, fordi hvert tvapparat skal forbindes med et kabel.

Der er ingen nem og overkommelig og lovlig løsning løsning, til at komme udenom kabelforbindelsen.

Fra : refi

Dato : 21-06-08 19:49

Citat
Det hedder kabelTV, fordi hvert tvapparat skal forbindes med et kabel.

Fordi "huset" er forbundet med kabel....

Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-06-08 01:42

det kan ikke lade sig gøre at sende "RF" (antennesignalet) trådløs.

det eneste signal der kan sendes på sådanne systemer er Audio og Video signaler

mvh Mad-Nuser

Fra : transor

Dato : 22-06-08 09:43

Jo rf signaler har man sendt trådløst siden fjernsynets barndom iomkring 1935.
rf betyder radiofrekvens, og der skal bare en radiosender og modtager til. Modtageren er inbygget i fjernsynet. Der er bare det med det ulovlige i at lave egen fjernsynssender.

Hvis man laver meget gode antenner ( det er ikke nemt ) kan man vel sætte antenne direkte på kabeltv stikket, og en tilsvarende god med en støjsvag forstærker på tv et.
Det fås ikke færdigt og er ikke for amatører at fremstille, hvis rækkevidden skal være mere end et par meter uden væg.

Fra : refi

Dato : 22-06-08 09:57

Selvfølgelig kan du ikke sende YouSee eller andre former for KabelTV trådløst.....

Så kunne en hel boligblok jo blot køre på et abo og selv fordele signalet til samtlige lejligheder UDEN betaling (eller selv score kassen)

Super løsning for billig TV....

Men du kan sætte en stueantenne til dit TV - så er det trådløst.....

Fra : refi

Dato : 22-06-08 10:12

Nå - det kan misforståes kan jeg se....

Sagt på anden måde - kablet vil være LANGT den simpleste løsning....

Fra : severino

Dato : 22-06-08 10:39

Citat
Sagt på anden måde - kablet vil være LANGT den simpleste løsning....

Rigtigt REFI, og også den billigste. - Man må vel også gå ud fra, at det skal være en mere permanent løsning, så kan man da også lige så godt vælge den mest stabile.

Den trådløse forbindelse er også følsom over for diverse skygge dannelser, især vil det jo kunne ses, når det er billed der sendes.

Jeg kan lige se i onden; moderen der siger til ungerne: "Nu skal I dælmende blive siddende, for far tåler ingen afbrydelser i fodboldkampen, ovenpå!"

Fra : refi

Dato : 22-06-08 10:44

Vi bruger trådløst til overvågning.....

Meeeen - det er ikke lige billeder i HD kvalitet der kommer ud af det

Du har følgende muligheder