Hvor er de gift?
Fra : nusnus
Vist : 1712 gange
300 point
Dato : 13-05-08 10:11

Hej
Jeg søger hjælp til at finde vielsen mellem Johanne og Peder.
Dog passer Johannes fødselsår ikke, da hun er født i 1888, men godtnok d. 2/5
Dog passer Peders fødselsår heller ikke, da han er født i 1884, men godtnok d. 12/8

Dette er fundet på http://www.ddd.dda.dk/asp/vis_husstand.asp

Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Hornum, Sønderup, Munkholm, 1b, 95, FT-1921, C4521
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Peder Anton Pedersen 12/8 1885 Gift Husfader Landbrug Sønderup, Aalborg Amt
Johanne Pedersen 2/5 1887 Gift Husmoder Giver, Aalborg Amt

Ingeborg Pedersen 3/11 1908 Ugift Datter Giver, Aalborg Amt
Karen Pedersen 2/3 1910 Ugift Datter Giver, Aalborg Amt
Elna Pedersen 12/5 1911 Ugift Datter Giver, Aalborg Amt
Kirstine Pedersen 23/8 1912 Ugift Datter Giver, Aalborg Amt
Peder Pedersen 24/6 1914 Ugift Søn Giver, Aalborg Amt
Karl Pedersen 19/8 1915 Ugift Søn Giver, Aalborg Amt
Svend Otto Pedersen 17/9 1916 Ugift Søn Giver, Aalborg Amt
Kristian Pedersen 18/10 1917 Ugift Søn Binderup, Aalborg Amt
Oluf Pedersen 2/1 1918 Ugift Søn Binderup, Aalborg Amt
Margrethe Pedersen 15/3 1920 Ugift Datter Sønderup, Aalborg Amt

Venlig hilsen
Nusnus

Fra : LisBJensen

Dato : 13-05-08 10:17

Hej Nusnus

Det er efter al sandsynlighed gift i Giver Sogn, som er Johannes fødsesogn - men du må nok en tur på Landsarkivet i Viborg for at tjekke det.

Lis

Fra : nusnus

Dato : 13-05-08 10:32

Hej Lis
Jeg glemte at skrive at jeg har kigget i Giver og Sønderup sogn, uden held.
Har hørt fra familie, at de vist nok er gift på en gård i Munkholmi Sønderup sogn, hvis det er tilfældet, vil de så stadig stå i kirkebogen mon?

Nusnus

Fra : svendgiversen

Dato : 13-05-08 20:48

Det er for nyt til at jeg kan hjælpe dig, men måske er vi i familie?
Jeg hedder Giversen og stammer måske fra Giver??

Du er kommet meget længere tilbage end jeg er;
den ældste kendte Giversen i min slægt er født i Skals i 1643...

Måske har du the missing link til de ældre Giversen hoveribønder på Lechenfeldt???

Ellers, kender du Bent Mortensen fra Sognetræf, han forsker i de samme landsbyer...
Måske kan han hjælpe dig, Svend

Fra : nusnus

Dato : 13-05-08 21:01

Hej Svend
Jeg tror ikke, at vi er i familie, men man kan aldrig vide.
Der er ikke kommet nogle Giversen frem endnu, og jeg er tilbage til ca. 1350.

Giversen hoveribønder på Lechenfeldt???
Dem kender jeg slet ikke noget til.

Jeg vil prøve at kontakte Bent Mortensen fra Sognetræf, og håber så at han kan hjælpe.

Har du en hjemmeside, jeg kan se?
Jeg skal have min lagt ud igen, men det tager noget tid, der er mange rettelser, der skal laves inden da.

Tak skal du have.

Charlotte

Fra : svendgiversen

Dato : 13-05-08 22:59

>Har du en hjemmeside, jeg kan se?

Min er heller ikke opdateret, jeg har lige købt Family Tree Maker...

Her er min nevø Anders' :
http://beta.giver.dk/

Og her prøver en langt ude fætter Giversen at forbinde os bagud til kong Gurd...
http://beta.giver.dk/gurd2

Hilsen Svend

Annuller spørgsmålet
Fra : nusnus

Dato : 14-05-08 13:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder