fra Godfred og Gurd til Giver
Fra : gywerd
Vist : 778 gange
200 point
Dato : 07-04-08 19:43

Svend Giversen tog hul på et emne og lukkede det igen...

Hvad han ikke kunne vide, var at jeg netop havde været i gang med at opsummere netop dette emne på familiens side: http://beta.giver.dk/gurd

Der er taget friheder og gætteri i brug i den første del, men det er svært at få enkelthederne og årstallene til at hænge sammen... Nogle kilder fører Regnar Lodbrog ad en anden gren af slægten tilbage til frodeslægten... Til gengæld er der en række huller senere hen, der gerne skulle fyldes ud... Frem til år 1400 synes slægten (hovedsageligt) at koncentrere sig om Sjælland (jeg har udeladt navne fra fyn, sønderjylland, bornholm og skåne, der ikke synes at passe i sammenhængen), mens slægten herefter dukker op i kilder fra det nordøstlige jylland.

Så hvis du ligger inde med informationer der passer ind i hullerne, er du velkommen til at komme med tilføjelser...

Fra : svendgiversen

Dato : 10-04-08 21:49

>tog hul på et emne og lukkede det igen...

Ja, langt ude fætter,

jeg stillede kun mit spørgsmål,
fordi der i et spørgsmål under lokalhistorie om Holger Danske var af tysk afstamning,
blev nævnt en række sagnkonger, som jeg ikke kunne forbinde/huske rækkefølgen på;
her i blandt vor mulige forfader kong Gurd.

Nok tvivlsomt om om nogen ved mere om så specielt et emne,
og vist ikke lige årstiden til at grave videre der...

Lige nu har vi rigeligt aktuelt grave/luge arbejde, men en god oversigt du har lavet, Svend

Fra : gywerd

Dato : 12-04-08 07:57

Citat
Der er taget friheder og gætteri i brug i den første del, men det er svært at få enkelthederne og årstallene til at hænge sammen...

Har nu rettet jf. kilder, så der er mere concensus...

Så nu mangler der "kun" 700 års slægtshistorie...

Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-08 17:04

Har prøvet at maile dette til dig, Svend
"
Hej Daniel

Jeg prøver lige dit email oplyst i kandu sammen med din gamle...
Får du begge? Hvilken foretrækker du??

Det jeg vil spørge om:
Gunnar Lyshøj fra Millinge påstår, at han har en gammel slægtning Maren
fra Millinge, der gifter sig med en Aksel Giversen? Så vi er i familie...

Jeg mindes ikke en Aksel? Måske fra din store Jens gren??
Er du stødt på Aksel Giversen???

Hvis det er rigtigt og du heller ikke kender ham, har vi måske nye slægtninge...
Hilsen Svend
"
både til:
giver@ofir.dk
og
Daniel Giversen <giver@gurd.dk>

Hvad er din rigtige Email? Svend

Fra : gywerd

Dato : 21-04-08 09:10

Tja... Jvr dine egne notater GIVJENS.XLS v.19.02.2002

VeteranJens&Kirstine>MadsPeter&AnneKirstine>Marinus&Emma>Aksel&Jytte

Mon han var gift 2 gange? Eller er det fra GIVANDY.xls, som jeg ikke kan finde...

Fra : gywerd

Dato : 22-04-08 10:33

Sæå er der igen lavet en opdatering... Der er en tese på slægtsforløbet tilbage til 1300-tallet

Fra : gywerd

Dato : 22-04-08 17:56

Så hænger det sammen tilbage til fordumstid med kun tre huller og lidt usikkerhed... Hvis ikke der kommer flere input, annulleres spørgsmålet snart...

Annuller spørgsmålet
Fra : gywerd

Dato : 23-04-08 03:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder