/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål

Kandu.dk
bentjuul 8962
Smiley
Fra : pve
Vist : 1669 gange
60 point
Dato : 04-04-08 08:51

Hvad er det med denne blinkende smiley .

Der er en masse smileys som på en eller anden måde "siger" noget hvis man bruger dem. Men denne ulidelige blinkende fætter bliver jo brugt i næsten hver enste kommentar fuldstændigt umotiveret.

Er det nogensinde sket før at en smiley er blevet slettet/blacklistet. Hvis ja kan vi så ikke få fjernet den, gerne inden weekenden.

Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 08:58

Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:01

Ja hvoffor er denne så en engel ifølge teksten når den ligner en fisk ??? Du må nok leve med den der blinkeren Der var vist noget med nogle smilyes der blev slettet engang

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 09:01

Jeg opfatter den blinkende smily som havde det være ude i den virkelige verden,

En tommelfinger op - go' ide ' - eller - godt gået - eller nemlig jeg syntes den er meget anvenlig

Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:04

http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=20605&ss=smileys&sa=7 her er blandt meget andet noget om smilyens historie på Kandu

Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 09:05

Jeg er helt enig med Nordsted

Fra : pve

Dato : 04-04-08 09:12

Nordsted1, jeg er enig i det du skriver. Det jeg bare siger, er at jeg synes der er uffatteligt mange gange hvor den bruges i mange andre situationer. Jeg kan ikke lave nogle citater da smileys vist ikke følger med.

Så det kan jo være jeg har misforstået hvordan man skal bruge denne smiley.

Fra : pve

Dato : 04-04-08 09:14

Citat
Jeg er helt enig med Nordsted
- ja der kan man bruge den - men sgu da ikke når man skriver eksempelvis: har du prøvet at se i den Blå Avis - jo hvis man ikke vil tages seriøst

Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 09:18

Jeg syntes også godt, den kan bruges i dit eksempel med Blå avis. Forestil dig, at vi sad overfor hinanden, og jeg gav dig et tip om Blå avis. Så ku´ det da også godt være, jeg blinkede til dig

Fra : pve

Dato : 04-04-08 09:19

Citat
Jeg syntes også godt, den kan bruges i dit eksempel med Blå avis. Forestil dig, at vi sad overfor hinanden, og jeg gav dig et tip om Blå avis. Så ku´ det da også godt være, jeg blinkede til dig
- så ville jeg tro du havde fået noget i øjet, lagde an på mig eller tog pis på mig

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 09:19

Citat
har du prøvet at se i den Blå Avis - jo hvis man ikke vil tages seriøst

Jo hvis man syntes, det at kikke i dab, er en god ide-- nu tør jeg sq ikke bruge den her, så du får

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 09:20

Citat
lagde an på mig

Jamen det gør jeg måske også

Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 09:24

Det vi jo mangler her, når vi kun kan skrive sammen, er jo kropssproget, jeg tror ikke, du ville være i tvivl om min hensigt, hvis vi sad face to face.

Fra : karenD

Dato : 04-04-08 09:27

Citat
Ja hvoffor er denne så en engel ifølge teksten når den ligner en fisk ???

Godt spørgsmål!

Måske fordi det er kandutten "Snabelfisk", der har kreeret den?!?

http://www.kandu.dk/faq.aspx#smileys

Fra : brokke44

Dato : 04-04-08 09:28

Smileys har været taget op mange gange - så vidt jeg husker.

Jeg synes, at smileys er en god idé. De kan bruges til at tage "brodden" af eller uddybe en bemærkning, der kan opfattes forkert.

Jeg synes også, at de gør Kandu mere levende.

Som med alt muligt andet er overdreven brug en misforståelse.

Den omtalte smiley kan opfattes som en indforståethed mellem deltagere eller måske som et "ikk'?"

Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:40

Jeg syns at have bemærket at helle birgitte har taget den til sig som sit vartegn ups ku ikke lige lade være *SS* med chance for at hun nu blir på mig --igen men ovenover alting stråler moder-- sagde suno-en som sakal til i aften og tidlig op imorgen og arbejde hav det godt og god weekend

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 09:42

Også god week-end til dig sunowantefisk

Og pas nu på med

Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 09:44

suno måske skulle du skifte mærke fra til

god weekend fra HelleBirgitte

Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:45

Takker og bukker Se der mangler lie en smily som løfter på hatten let bukkende

Fra : Sunowich

Dato : 04-04-08 09:49

Pve sidder lige og tænker at der altså ikke sku fjernes nogle men tilføjes en masse flere for så ku du ikke blive træt af dem

God week ...end

Fra : MissBe

Dato : 04-04-08 09:56

hej pve

jeg er tilbøjelig til at give dig ret
,,,, altså hvis du vel og mærket egentlig synes den er lidt irriterende ??

misforstå mig ikke jeg vil ikke af med den
men også udenfor kandu er jeg lidt træt af folk der blinker i et væk
,,, opfatter det lidt som om de har tik's
eller jeg får lyst til at ruske dem og sige: 'så sig dog det du mener !!!!'
men
bortset fra det ...
.... gad vide om vi har mulighed for at lave nogle flere smilys ???
,,,det synes jeg kunne være meget sjovt

Fra : MissBe

Dato : 04-04-08 10:00

ps. rigtig god weekend til alle

Fra : pve

Dato : 04-04-08 10:02

Citat
Citat
lagde an på mig

Jamen det gør jeg måske også

Citat
,,,, altså hvis du vel og mærket egentlig synes den er lidt irriterende ??
- nej, den er MEGET irriterende og den burde aflives her og nu

Fra : pve

Dato : 04-04-08 10:03

I ligemåde missbe

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 10:07

Jeg vil altså ikke af med jeg syntes han/hun er sød og anvendelig

pve, er du bagud eller forud -- julen varede kun til påske

Fra : pve

Dato : 04-04-08 10:20

Nordsted1 jeg prøver bare på om jeg ikke kan få en anden smiley til at virke lige så irriterende. Det vil bare ikke lykkes, da jeg jeg mener at er mere berettiget end den blinkende fætter.

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 10:23

Hva... har lillemand været vågen i nat, siden du er sådan lidt små irritabel

Fra : pve

Dato : 04-04-08 10:29

Citat
Hva... har lillemand været vågen i nat, siden du er sådan lidt små irritabel
- nej, valgte for første gang i "lang" tid at sove i den anden ende af huset, så jeg har faktisk sovet tæt ved 7 timer i nat uden at blive vækket, så jeg er frisker end jeg længe har været.

Fra : ans

Dato : 04-04-08 14:54

Citat
[...]

Om bliver brugt umotiveret, det er så dit synspunkt

Citat
Hvis ja kan vi så ikke få fjernet den, gerne inden weekenden.

Du kan da kun udtale dig på egne vegne, hvad mener du med "vi"

Nææææhhh jeg tror ikke, at den bliver fjernet.

Det er da en bagatel at lade sig irritere over. Hvis du er irriteret

Fra : pve

Dato : 04-04-08 18:25

Citat
Om bliver brugt umotiveret, det er så dit synspunkt
- ja, jeg har jo også oprettet tråden.

Citat
Du kan da kun udtale dig på egne vegne, hvad mener du med "vi"
- nok svært at fjerne den kun for mig

Citat
Det er da en bagatel at lade sig irritere over. Hvis du er irriteret
- nej ikke synderligt, måske lige så meget en måde at lukke luft ud på, og måske have et spinkelt håb om at folk skruer ned for brugen.

Fra : ans

Dato : 04-04-08 19:10

Citat
måske have et spinkelt håb om at folk skruer ned for brugen.

Det tror jeg, du kan glemme alt om

Der er da også smileys, som jeg ikke bryder mig om, men ville da ikke skrive om det her på kandu. Brugerne har jo forskellig opfattelse af, hvilken smiley der passer bedst til et indlæg.

Fra : pve

Dato : 04-04-08 19:40

Citat
Der er da også smileys, som jeg ikke bryder mig om, men ville da ikke skrive om det her på kandu
- fair nok, men nu er det jo også mig der har lavet indlæget så det er vel lidt uvedkommende hvad du vil og ikke vil. Det kan du jo så lave et indlæg om

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 19:47

Jeg syntes nu den smily er sød og ganske anvendelig, men det kan da godt være jeg skal skrue lidt for blusset med brugen af den

Jeg har faktisk aldrig tænkt over, at andre syntes noget andet

Fra : pve

Dato : 04-04-08 19:51

Citat
Jeg syntes nu den smily er sød og ganske anvendelig, men det kan da godt være jeg skal skrue lidt for blusset med brugen af den

Jeg har faktisk aldrig tænkt over, at andre syntes noget andet
- nej du skal da gøre absolut som du har lyst til. Jeg lufter jo bare min mening om den.

Fra : pve

Dato : 04-04-08 19:52

Jeg kan ogå godt se pointen med den, jeg mener måske bare den er blevet lidt "misbrugt"

Fra : ans

Dato : 04-04-08 20:07

Citat
fair nok, men nu er det jo også mig der har lavet indlæget så det er vel lidt uvedkommende hvad du vil og ikke vil.

Det forstår jeg så ikke

Havde du forventet kun at få indlæg fra brugere, som kun ville slikke dig i

Du må da vide, at det ikke er alle, som har dit synspunkt. Der er intet anstødeligt i de smileys, der er på kandu. Det er op til brugerne selv, hvordan de vil bruge dem. At prøve på at opdrage brugerne på kandu til at opføre sig, så det er tilpasset dine normer, det kan du glemme alt om.

Men der er flere brugere der slikker for at få point

Fra : ans

Dato : 04-04-08 20:12

Nordsted1

Citat
Jeg har faktisk aldrig tænkt over, at andre syntes noget andet

Det skal du heller ikke. Du skal være dig selv

Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 20:12

Citat
jeg mener måske bare den er blevet lidt "misbrugt

Fint nok at blive gjort opmærksom på det
Jeg har vist været en af misbrugerne

Fra : pve

Dato : 04-04-08 20:13

Citat
Det forstår jeg så ikke
- det kan jeg så ikke gøre ved

Citat
Havde du forventet kun at få indlæg fra brugere, som kun ville slikke dig i
- prøv og læs ovenfor inden sådant en besynderlig kommentar

Citat
[...]

Ans du skal jo ikke tage det personligt at jeg ikke straks smider mig ned i næsegrus underdanighed fordi du kommer med en kommentar. Kommentere du alle steder hvor du ikke er enig, at du ikke ville skrive dette på Kandu ?

Citat
Men der er flere brugere der slikker for at få point
Enig

Fra : pve

Dato : 04-04-08 20:13

Citat
Det skal du heller ikke. Du skal være dig selv
-

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 20:17

Citat
Det skal du heller ikke. Du skal være dig selv

TAK

Fra : pve

Dato : 04-04-08 20:48

Citat
Det skal du heller ikke. Du skal være dig selv

TAK
- hvem skulle du ellers være ? - platinblonden ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 04-04-08 21:48

Citat
platinblonden

yes, efter jeg så den film.... men jeg må nok få kuløren ændret, den fik lige en tand for meget

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 04-04-08 22:10

Tak for svaret Nordsted1, du har fortjent point til trods for din profil

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 22:12

hov hov, hva er nu det for en smily du bruger

Til trods for min profil, jamen den er måske kønnere end jeg

Fra : pve

Dato : 04-04-08 22:14

Citat
Til trods for min profil, jamen den er måske kønnere end jeg
- det ved jeg intet om, og tvivler, men du er da altid en positiv person, og dem er der sgu ikke mange af her.

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 22:16

Tak for de pæne ord, de luner

Fra : ans

Dato : 04-04-08 22:20

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 22:21

God bedring Ans

Fra : ans

Dato : 04-04-08 22:34

for at jeg ikke er slikker , det tror jeg, man kan blive af

Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 22:40

Ja, det kan jeg se du blev, så derfor god bedring

Fra : ans

Dato : 04-04-08 23:42

Jeg bliver af de slikkerre, der er på kandu med det ene formål at tjene point.

Jeg er stadig ikke enig med pve når han skriver

Citat
Hvis ja kan vi så ikke få fjernet den, gerne inden weekenden.

Fra : pve

Dato : 05-04-08 00:34

Citat
Jeg er stadig ikke enig med pve når han skriver
- og ? forventer du så at få ros eller point af den årsag ?

Det er da en besynderlig måde at reagere på, bare fordi det ikke lige kører efter dit lille hovede (hjerne) !

Citat
for at jeg ikke er slikker , det tror jeg, man kan blive af
- nej det er du måske ikke, men lige nu tror det ville være at foretrække frem den rimelig usympatiske person du fremstår som. Og vil du ikke lige præcicere hvem der er røvslikker her ! For det er da ikke Nordsted1 . hun fortsætter ufortrødent med sine blinkende smileys til trods for min brok. Men nu ved jeg hvem røven er !!

Du har følgende muligheder