Regnestykke
Fra : olelyster
Vist : 1448 gange
100 point
Dato : 25-01-08 11:58

Jeg har modtaget et regneark, og vil gerne snyde mig til løsningen:

>Opgave: Åben den vedhæftede fil, der er adgangssikret. Find koden ved
>at løse nedenstående regnestykke:

>Der er en bus, i bussen er der 7 børn, hvert barn har 7 rygsække, i
>hver rygsæk er der 7 store katte, hver kat har 7 små killinger, hver
k>at har 4 ben.! Hvor mange ben er der i bussen?

Fra : refi

Dato : 25-01-08 12:02

Smid lortet ud....

En besynderlig måde at sende filer på.....

Bortset fra det har den været oppe og vende tidligere her på Kandu....

Så søg - kan være løsningen står der....

Men jeg ville blot SLETTE den...

Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-01-08 12:03

løsning 10.990

Fra : ans

Dato : 25-01-08 12:04

10.990 ben.

Sådan en mail har jeg også fået.

Løsningen har været skrevet på kandu flere gange

Fra : hawaii7

Dato : 25-01-08 12:26

HVORNÅR HAR ET KAT OG KILLINGER FÅET BEN?????????????????

Brug lige den indvendige side af hoved lidt og lad sådanne filer være.
'SLET DEM:

hawaii7

Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-08 12:41

Hvordan får man 10.990 ben ud af det?

7 katte og 49 killinger af hver 4 ben samt 7 børn af 2 ben. Et sted mellem 200 og 250 ben

Fra : Peder99

Dato : 25-01-08 14:10

Katteben (7^4)*4 = 9604 ben
Menneskeben 7*2 = 14 ben
Total Katteben + Menneskeben = 9618 ben

mvh
Peder

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-08 14:27

7 børn = 14 ben

49 rygsække x 7 katte = 343 katte x 4 ben =1372 ben

2401 killinger x 4 ben = 9604 ben

ialt 10.990 ben

Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-08 14:27

Okay,hvert barn har 7 rygsække, har jeg ikke lige set.

Havde kun påtænkt en rygsæk til hvert barn

Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-08 14:32

Det var da en satans masse killinger i 49 rygsække.
Vist ikke lige det man kan forbinde med dyrevelfærd :D

Fra : ans

Dato : 25-01-08 14:36

olelyster

Nu har du fået løsningen og kan komme ind på "filen" , der kan du så skrive dit navn.

Du kan intet vinde, men glæde dig over at dit navn står der

Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-08 14:45

Men hva med chaufføren?
Er han/hun benløs

Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-01-08 14:48

er der ikke 8 katte i hver sæk 1 stor kat og 7 killinger?

Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-01-08 14:49

Han er ikke nævnt, er nok til pause

Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-08 14:53

Benjamin, nej, der er 7 store katte i hver rygsæk, med hver 7 katte.

Fra : Jimmy17

Dato : 25-01-08 14:55

Jamen den chauffør er da rimelig væsentlig at nævne, eller nævne ikke er der, for ellers giver det jo en forskel på 2.

Tænk også på alle de edderkopper, der kan være i en bus

Tror jeg tåger nu..

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 25-01-08 14:56

Tak for svaret HelleBirgitte. Det passer!

Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-01-08 14:58

selv tak

Du har følgende muligheder