LivingStottrupContact
Fra : svendgiversen
Vist : 1779 gange
100 point
Dato : 03-02-03 17:56

Det var fantastisk så mange og lange svar jeg fik på bare en weekend
om nulevende slægtninge til gamle Sigurd Stottrup.

Af praktiske grunde, og fordi vi nærmer os en ikke forældet grænse,
vil vi nu fortsætte med et nyt spørgsmål med et noget ændret sigte.
Jeg lader dog det tidligere spørgsmål stå lidt endnu,
(der er jo ikke tvivl om hvem der har fortjent de 400 points).

Nu er vi så tæt på at have nulevende slægtninge, der måske ikke ønsker
deres navne og E-mail adresser offentliggjort.
Jeg tør heller ikke angive adresser på Stottrup familien i USA,
(så kunne vor rige onkel blive oversvømmet med mails fra falske arvinger).

I stedet sender jeg nu vedlagte mail til udvalgte nulevende Støttrup med E-mail,
hvis der skulle findes Stottrup slægtninge blandt kandu læsere, har de hermed budskabet.

Hvis I så mailer til mig, det må være tilladt i den aktuelle situation,
til: sv.giversen@mail1.stofanet.dk
så skal jeg formidle kontakten til Stottrup familien i USA.

Fortsæt endelig med at finde flere Stottrup slægtninge,
efterkommere efter Hans Martin, Alfred Peder og Carl Emil Støttrup,
men pas på ikke at angive nulevende her i kandu uden deres ønske,
i tvivlstilfælde send hellere et mail.

På forhånd tak, Svend Giversen

Mail til nulevende Støttrup

Ikke min men måske din rige onkel I USA efterlyser nulevende slægtninge I Danmark.

Sigurd Stottrup, født i Minnesota 1916, er den sidste af emigranten Frede Støttrup’ s børn, der er i live.

Sigurds tipoldefar kom fra landsbyen Støttrup; den ved Hvilsom ikke den ved Farsø.
Hans oldefar Hans Støttrup flyttede til Viborg og giftede sig med Else Nielsdatter,
Her fik de (mindst) 3 børn: Sønnerne Peder, Niels Christian og Joseph.

Joseph blev gift 2 gange, anden gang med Else Katrine Kollerup,.
Sammen med hende fik han 6 børn:

-Hans Martin født 1849
-Maren Christine født 1853
-Alfred Peter født 1854
-Sofus, onkel Sigurds farfar, født 1856
-Carl Emil født 1858
-Doris Elisabeth født 1860.

De fleste blev på Viborg egnen,
men Sofus rejste til Nyråd ved Vordingborg.
Her giftede han sig med Marie Rasmussen fra Bakkebølle.

De fik vist en datter Katrine, og så sønnen Frede, onkel Sigurds far, født 1885.

Sofus, Marie og sønnen Frede emigrerede til Askov, Minnesota,
hvor Frede nu er stamfader til en stor Stottrup familie i USA.

Hed din oldefar Carl Martin, Alfred Peder eller Carl Emil Støttrup?
Eller hed din oldemor Maren Christine eller Doris Elisabeth Støttrup??
Så er du en af de slægtninge gamle onkel Sigurd leder efter.

På Stottrup familiens vegne, Svend Giversen
(hvis kones grand kusine er i familie med onkel Sigurds farmor Marie Rasmussen).

Fra : senta

Dato : 03-02-03 21:52

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
er der mange med navnet Stottrup,her hjemme og USA se på navnene, og kopier dem du mener der har betydning for dig så finder jeg dem .
Senta
You searched for: Stottrup. [refine search]
, All Countries
Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 49
Census - 1880 US Census
1. ... STOTTRUP - 1880 United States Census / New York
Other Gender: Male Birth: <1855> DEMMARK

Matches: Census/1880 US Census - 1

International Genealogical Index - Denmark
2. Alfred Peder Or Peter Alfred Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 25 APR 1854 Viborg, Viborg, Denmark

3. Anders Pedersen Støttrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 1769 Of Bjerregrav, , Viborg, Denmark

4. Anders Jensen STøTTRUP - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: About 1802 Osterbolle, , Viborg, Denmark

5. Anders Toft Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 27 AUG 1857 Viborg, Viborg, Denmark

6. Anne STOTTRUP - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1632 Holmgaard, Hyllebjerg, Aalborg, Denmark

7. Anne Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1632 Of Holmgaard, Hyllebjerg, Aalborg, Denmark

8. Anna Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1632 Vester Hornum, Aalborg, Denmark

9. Anne Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1632 Vester Hornum, Aalborg, Denmark

10. Anne Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1636 <Of Holmgaard, , Aalborg, Denmark>

11. Anne Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1642 Of, Hyllebjerg, Aalborg, Denmark

12. Anne STOTTRUP - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: < 1648> , , Denmark

13. Anne STOTTRUP - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: < 1648>

14. ANNE MARIE STOTTRUP - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 16 NOV 1770 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

15. Ane Kirstine Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 13 DEC 1841 Viborg, Viborg, Denmark

16. Ane Kirstine Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 13 DEC 1841 Viborg, Viborg, Denmark

17. Boy Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 17 APR 1851 Viborg, Viborg, Denmark

18. Carl Emil Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 26 JUN 1858 Viborg, Viborg, Denmark

19. Carl Emil Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 25 JUL 1858 Sonder Sogn, Viborg, Viborg, Denmark

20. Christen Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 1720 Of, Aars, Aalborg, Denmark

21. CHRISTEN STOTTRUP - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 26 APR 1795 Orum Ved Vaerum, Randers, Denmark

22. Kirsten Pedersdatter Støttrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1763 Of Viborg,Sondre Sogn, , Viborg, Denmark

23. Doris Elisabeth Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 20 SEP 1860 Viborg, Viborg, Denmark

24. Edith Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 25 DEC 1904 , Viborg, Denmark

25. Ella Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 13 APR 1914 Viborg, Viborg, Denmark

26. Ellen Schibbye Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 25 JUN 1912 Viborg, Viborg, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - over 25

International Genealogical Index - Germany
27. ANNA GERTRUD STOTRUP - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Christening: 18 AUG 1711 Sankt Johann Baptist With Muensterkirche-Catholic Essenankt Gertrud, Essen, Rheinland, Preussen

28. CATHARINA STOTTRUP - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Christening: 05 FEB 1669 Sankt Johann Baptist With Muensterkirche-Catholic Essenankt Gertrud, Essen, Rheinland, Preussen

Matches: International Genealogical Index/Germany - 2

U.S. Social Security Death Index
29. Mari STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 5 Aug 1884 State Where Number was Issued: California Death: Oct 1976

30. Harald STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 7 Oct 1908 State Where Number was Issued: Minnesota Death: 21 Sep 1991

31. Svend STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 11 Jan 1911 State Where Number was Issued: Iowa Death: Jul 1986

32. Lief STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 27 Sep 1912 State Where Number was Issued: Minnesota Death: May 1975

33. Helge STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 7 Nov 1919 State Where Number was Issued: Iowa Death: 25 Nov 1997

34. Sigrid STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 22 Jul 1955 State Where Number was Issued: Illinois Death: 19 Jan 1988

Matches: U.S. Social Security Death Index - 6

Vital Records Index - Denmark
35. Mette Marie XSTENSDATTER STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 26 Apr 1795 Vognsild, Aalborg, Denmark
36. Hansine Josephine STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 06 Aug 1838 Viborg, Viborg, Denmark
37. Ane Kirstine STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 13 Dec 1841 Viborg, Viborg, Denmark
38. Johanne Magrethe Brahm STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 04 Feb 1844 Viborg, Viborg, Denmark
39. Hans Christian STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 22 Jul 1844 Viborg, Viborg, Denmark
40. Vilhelm Fredrik Joseph Kirkebek JOSEPHSEN STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 10 Nov 1848 Viborg, Viborg, Denmark
41. Johan Marius NIELSEN STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 10 Apr 1850 Viborg, Viborg, Denmark
42. Ludvig NIELSEN STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 13 Jan 1852 Viborg, Viborg, Denmark
43. Ole Bendix NIELSEN STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 14 Dec 1853 Viborg, Viborg, Denmark
44. Anders Toft NIELSEN STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 27 Aug 1857 Viborg, Viborg, Denmark
45. Edle Cathrine Marie NIELSDATTER STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 18 Jan 1856 Viborg, Viborg, Denmark
46. Niels Christian NIELSEN STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 05 Jul 1859 Viborg, Viborg, Denmark
47. Peter STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 23 Nov 1837 Viborg, Viborg, Denmark
48. Hans Martin STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 15 Oct 1872 Viborg, Viborg, Denmark
49. Hansine Josephine STOTTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: F Marriage: 02 Dec 1857 Viborg, Viborg, Denmark
Matches: Vital Records/Denmark - 15
Return to top of page

Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-03 22:43

>kopier dem du mener der har betydning for dig så finder jeg dem .

Igen imponerende, så mange du kan finde, senta,
men navne er jo ikke nok. Vi må have en form for struktur.

Blandt dem, du har fundet i USA, er således onkel Sigurds ældre søskende, alle døde.
Dem har jeg i et primitivt slægtstræ i Excel efter eget layout. Det gælder også
mange af de danske slægtninge. Og også mange der er Stottrup familien uvedkommende

Det letteste ville være at sende Excel træet det til dig og andre der er intereseret,
men kan jeg det? Hvordan??
Hilsen Svend

Fra : senta

Dato : 03-02-03 23:14

Hvor mange af dem jeg sendte navne på i dag er genganger fra i går ?
Prøv at se på denne her adresse

http://www.greatprogs.com/
evt.. til et slægtstræ for Stottrup familien , pogrammet er frit og let overskuelig og det er let at plotte navne på, på den måde kan du se hvad / hvem du mangler, har du billeder fra familien kan de plottes ind, det kræver en del arbejde , men bliver let at overskue.
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-03 17:33

Jeg foretrækker min Excel oversigt og har ikke lyst til at overføre flere hundrede navne
til et sikkert udmærket gratis slægtsprogram.
(hvis det bliver nødvendigt foretrækker jeg Win Family, der bruges af andre i min familie).

Hvordan sender jeg mit Excel træ til dig?

Du kan f.eks. svare på min adresse ovenfor: sv.giversen@mail1.stofanet.dk
så vil returnere min Excel oversigt, og du undgår at afsløre din E-mail adresse,
og blive skældt ud i kandu, Svend

Fra : senta

Dato : 04-02-03 22:22

Hej Svend !
Du skrev..
"Hvordan sender jeg mit Excel træ til dig?"

Det er ikke en god ide, jeg har så mange opgaver hængende over mit syndige hoved, for mig er det anti stress når jeg hjælper, det bringerne tankerne på andre baner . Beklager meget men jeg har ikke tid til at hjælpe med udredningen af hvor mange der mangler og hvor de høre hjemme i dit anetræ.

Jeg vil gerne hjælpe med at finde din / jeres Stottrup familie på
www.familysearch.org, men du må selv finde ud af hvem og hvor mange af familien der mangler, det er også godt at tjekke kirkebøgerne for at se om de oplysninger der er på FS. stemmer.

.
Du skrev også.
"og du undgår at afsløre din E-mail adresse og blive skældt ud i Kandu,
Min konklusion .. Frit land …. frie tanker ..tanker er toldfri, jeg keder mig ikke , det gør andre måske?
Vinter hilsner
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 04-02-03 22:56

Godt senta,

og jeg har ikke overskud til at indtaste flere hundrede navne i et nyt system,
det er jo ikke min familie, jeg prøver bare at hjælpe flinke gamle onkel Sigurd.

Her er den delmængde af det du sendte i går, der vedrører Sigurds familie i USA,
det er væsentligt sværere at adskille Støttrup familierne i Danmark,
både den før Sigurds far og farfar emigrerede, og især den der blev tilbage.

Uddrag af ovenstående:

Sigurds mor, Fredes kone fra Gausdal i Norge:
U.S. Social Security Death Index
29. Mari STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 5 Aug 1884 State Where Number was Issued: California Death: Oct 1976

4 af Sigurds 5 brødre:
[...]

Og Sigurd selv:
34. Sigrid STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 22 Jul 1955 State Where Number was Issued: Illinois Death: 19 Jan 1988

I Lars Skovvangs database kan man finde flere Stottrup fra næste generation,
på det niveau er min Excel oversigt stort set kun en afskrift heraf,
mens jeg efterhånden har mange flere Støttrup fra Viborg egnen.

Engang troede jeg at alle kende Excel,
så mødte jeg nogle der troede alle kendte GedCom.

Hilsen Svend

Fra : senta

Dato : 04-02-03 23:58

Hej !
Jeg ser hvad jeg kan finde ud af og vender tilbage sidst på ugen.
Senta

Fra : senta

Dato : 05-02-03 10:00

Jeg mener ham her er ny, er det en af dine ?

Hans Pedersen STØTTRUP Compact Disc #3
Sex: M

Event(s):
Birth: 1775/0 Place:
Death: 1816 Place: Viborg,Søndre Sogn,Viborg,Danmark

Parents:
Father: Peder JENSEN Disc #3
Mother: Kirsten HANSDATTER Disc #3

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None

Submitter: Prøv at skrive til den adresse ,hvis det er en af dine
Jens & Lisbeth Vincent Jensen (---)
Finsensvej 5A, St.th, DK-2000 Frederiksberg

Submission Search: 389828-070499112345
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #3
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS
Senta

Fra : senta

Dato : 05-02-03 10:17

Her er TLF.nr på Submitter:til ovenstående ring til dem, hvis det er aner til STØTTRUP/Stottrup i USA har de måske løsningen på problemet.
Senta
Jens Jensen

Finsensvej 5 A, ST. TH
2000 Frederiksberg
Mobil: 40 89 88 33

Lisbeth & Jens Jensen

Finsensvej 5 A, st. th
2000 Frederiksberg
Tlf: 38 88 99 33

Lisbeth Vincent Jensen

Finsensvej 5 A, ST. TH
2000 Frederiksberg
Mobil: 40 88 86 33

Fra : senta

Dato : 05-02-03 13:32

PÅ Ellis Island fandt jeg udrejse for 3 Stottrup er det dine ?
Senta
Exact Matches (1)
Name of Passenger Residence Arrived Age on Arrival
1. Juliane Stottrup Copenhagen, Denmark 1914 18

Alternate Spellings of STOTTRUP: STOTTROP, STOSTRUP (2)
Name of Passenger Residence Arrived Age on Arrival Relevancy
1. Nellie Stostrup N. Y., U. S. A. 1911 47 94%
2. Wilhelm Stottrop Dusseldorf, Germany 1908 22 97%

Exact Matches (1)
Name of Passenger Residence Arrived Age on Arrival
1. Juliane Stottrup Copenhagen, Denmark 1914 18
Close Matches (0)

Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-03 19:04

>Jeg mener ham her er ny, er det en af dine ?
>Hans Pedersen STØTTRUP Compact Disc #3

Ja i høj grad, det er jo stamfaderen fra Viborg, onkel Sigurds tipoldefar,

Blandt hans børnebørn nævner du disse,
søskende til Sigurds farfar, plus hans grandkusine:
"
> [...]

26. Ellen Schibbye Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 25 JUN 1912 Viborg, Viborg, Denmark

Juliane kender jeg ikke, de to andre ser tyske ud.

Også ham her som du nævner, emigrerede ifølge udvandrer databasen:

Fra : senta

Dato : 06-02-03 00:18

Har du Ole Bendix NIELSEN STOTTRUP forældre og søskende ?
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Niels Christian Stottrup Pedigree

Birth: 03 NOV 1813 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: 26 SEP 1842 Viborg, Viborg, Denmark
Death: 27 FEB 1871
Burial:

Wife
Marie Louise Ellerman Pedigree

Birth: 09 MAY 1820 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: 26 SEP 1842 Viborg, Viborg, Denmark
Death: 13 JUN 1901
Burial:

Children-------------------

1. Hans Christian Stottrup Pedigree
Male

Birth: 22 JUL 1844 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

2. Mads Ludvig Christian Stottrup Pedigree
Male

Birth: 06 OCT 1845 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

3. Peter Stottrup Pedigree
Male

Birth: 12 JUN 1848 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

4. Ludwig Stottrup Pedigree
Male

Birth: 13 JAN 1852 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

5. Ole Bendix Stottrup Pedigree
Male

Birth: 14 DEC 1853 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

6. Anders Toft Stottrup Pedigree
Male

Birth: 27 AUG 1857 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

7. Niels Christian Stottrup Pedigree
Male

Birth: 05 JUL 1859 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Fra : senta

Dato : 06-02-03 00:31

Har du de her STOTTRUP ?

Senta
Hansine Josephine STOTTRUP (AFN: 58SN-D1) Pedigree
Sex: F Family
Event(s):
Birth: 6 Aug 1838
Viborg, Viborg, Dnmr
Death: 15 Feb 1874
Viborg, Viborg, Dnmr

Parents:
Father: Peter Hansen STOTTRUP (AFN: D26X-GF) Family
Mother: Mette Marie WINDELIN (AFN: D26X-HL)

Marriage(s):
Spouse: Christian Carl Ferdinand WIBERG (AFN: D26X-JR) Family
Marriage: 31 Oct 1857

Spouse: Julius George CHRISTENSEN (AFN: 58SN-CT) Family
Marriage: 21 Apr 1868
Viborg, Viborg, Dnmr

Peter Hansen STOTTRUP (AFN: D26X-GF) Pedigree
Sex: M Family

Event(s):
Birth: Abt. 1812
<Viborg, Viborg, Dnmr>

Parents:

Marriage(s):
Spouse: Mette Marie WINDELIN (AFN: D26X-HL) Family
Marriage:

Submitter(s): Details

Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-03 17:23

Stadig flere navne, senta,
men vi er jo kun interesseret i Stottrup familiens slægt,
dvs efterkommere efter denne familie:

"
[...]

Som nævnt er der ca 220 nulevende Støttrup familier, måske 7-800 personer;
gennem tiderne er vi så nok tæt på et par tusinde Støttrup' er.

Ingen af os har jo tid og kræfter til at samle alle disse navne,
der jo omfatter flere familier fra mindst to landsbyer.
Det må de pågældende, der hedder Støttrup med eller uden tilføjelse, selv gøre.
(du sagde jo også straks fra, da jeg omtalte behovet for en struktuering).

Men du er jo kommet frem til Ellen født 1912,
hvordan kommer vi videre med kernefamilien:
Ellen' s søskende?, fætre?? og kusiner???

Via en mere selektiv søgning, Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-03 20:13

Det var måske ikke så dumt at medtage Ole Bendix' familie,
hans far Niels Chr. Støttrup er en tvillingbror til onkel Sigurds tipoldefar Hans,
og skulle det glippe med at finde nulevenmde slægtninge fra Hans' familie,
kan vi jo vende tilbage til tvilling familien.

Om Ole Bendix emigration og videre færden i USA ved vi intet,
og onkel Sigurds Stottrup familie vist heller ikke?

Fra nulevende Støttrup har vi hørt om en Støttrup der emigrerede til Canada.
Svend

Fra : senta

Dato : 07-02-03 13:17

Joseph Vater Stottrup første ægteskab.
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Joseph Vater Stottrup Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:
Wife
Sophie Sorensen Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. Hans Martin Stottrup Pedigree
Male

Birth:
Christening: 12 SEP 1846 Sonder Sogn, Viborg, Viborg, Denmark
Death: 04 APR 1849
Burial:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).

Fra : senta

Dato : 07-02-03 13:40

jeg tror ikke der er mange flere oplysninger at hente på FS, men vil gerne prøve at søge videre, hvis det kan hjælpe dig.??
ellers er der kun kirkebøgerne tilbage, du kan jo prøve at kontakte et par af de stottrup jeg har sendt mail og tlf. adresse på.
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-03 16:05

Jeg har sendt ca 30 mails til nulevende Støttrup med E-mail,
hidtil uden positive resultater.

Denne min vinter hobby går lige så meget ud på at udforske nettes muligheder,
så det med at ringe rundt betragter jeg som snyd.

Før den første Hans Martin, der døde som 3 årig, havde Joseph Støttrup
og hans første kone Sophie, også en datter Marie Kirstine,
(1 år ved folketællingerne i 1845).

Mærkeligt at det er lettere at finde personer, der levede for 150-200 år siden,
end deres børn og børnebørn og oldebørn.

Hvem finder Ellens brødre?
Svend

Fra : senta

Dato : 07-02-03 17:38

.
Kender du de her navne ?????
Senta
S. Social Security Death Index - 6
Select records to download - (50 maximum)
1. Mari STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 5 Aug 1884 State Where Number was Issued: California Death: Oct 1976

2. Harald STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 7 Oct 1908 State Where Number was Issued: Minnesota Death: 21 Sep 1991

3. Svend STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 11 Jan 1911 State Where Number was Issued: Iowa Death: Jul 1986

4. Lief STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 27 Sep 1912 State Where Number was Issued: Minnesota Death: May 1975

5. Helge STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 7 Nov 1919 State Where Number was Issued: Iowa Death: 25 Nov 1997

6. Sigrid STOTTRUP - U.S. Social Security Death Index
Birth: 22 Jul 1955 State Where Number was Issued: Illinois Death: 19 Jan 1988

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of

Fra : senta

Dato : 07-02-03 17:51

Kender du disse slægtsbøger`???

Glem den sidste kommentar. OK.
Senta

Forfædre og efterkommere efter Peder Sørensen (Ørntoft), søn af Søren Jensen og Mette Kirstine Nielsdatter, som var født i Mellemskovgård, Farstrup sogn, Ålborg. Han var født 1857 og døde efter 1923. Han blev gift (1) med Edle Cathrine Marie Støttrup (1856-1896). Hun var født i Hjørring som datter af Niels Christian Støttrup og Maren Lovise Ellermann. Han blev gift (2) 1899 i Hjørring med sin brors datter, Mette Marie Nielsen (f. 1875), der var født i Barmer, Sebber sogn. Børnene var født i Sæby, Hørring og Viborg, og de anvendte efternavn Ørntoft.
Med navneregister.
Inkluderer Støttrup, Ellermann m.m.

Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-03 18:19

Ja, det er Sigurds farmor, Sigurds brødre og Sigurds datter.

Nej, denne slægtsbog kender jeg ikke, måske fra Støttrup nord ved Farsø?

Svend

Fra : senta

Dato : 07-02-03 18:41

Hans Martin STOTTRUP , ingen børn nævnt på FS:

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

Hans Martin STOTTRUP Age At Marriage: 23
Sex: <M>

Event(s):
Birth: <1849>

Marriage:
Spouse: Ane Cathrine HOEBERG Age At Marriage: 25
Marriage: 15 Oct 1872 Place: Viborg, Viborg, Denmark

Source Information:
Batch Number: M217307
Source Dates: 1860 - 1891
Film or Fiche Number: 54084
Collection Details: Sonder Sogn; Den Danske Folkekirke

Fra : senta

Dato : 07-02-03 18:59

Maren Christine stottrup
Hans Martin født 1849
Angående Ellen' der er ikke flere søskende nævnt,
har du en ide om hvad/hvem hun gifter sig med?
men det er ved at være så nye oplysninger at de sikkert ikke er på nettet.

ikke flere oplysninger på FS angående disse navne

Senta

Fra : senta

Dato : 07-02-03 19:09

Et par folketællinger fra DDA: har du dem, ?
Senta
Samtlige personer i husstanden

Viborg, Nørlyng, Viborg Købstad, Wiborg Kjøbstad, , St Mathiasgade, 251.2, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Joseph Valeur Støttrup, 32, Gift, , Snedkermester, Viborg
Sophie Sørensdatter, 22, Gift, , Hans kone, Randers
Marie Kirstine, 1, Ugift, , Deres datter, Viborg
Stine Drachmann, 16, Ugift, , Tjenestepige,
Christen Skive, 24, Ugift, , Snedkersvend, Skive
Niels Splidsbold, 24, Ugift, , Snedkersvend, Lemvig
Rudolff Richter, 18, Ugift, , Lærling, Viborg

Samtlige personer i husstanden

Viborg, Nørlyng, Fiskbæk, Fiskbek By, , Gjordemoderhuus, 16, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Johannes Klysner, 42, Gift, , Væver, Ravnkilde Aalborg Amt
Kirstine Caroline Støttrup, 39, Gift, , hans Kone, Gjordemoder, Viborg
Frederike Marie Klysner, 7, Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Jens Peter Klysner, 5, Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Ane Klysner, 2, Ugift, , deres Børn, Her i Sognet

Fra : senta

Dato : 07-02-03 21:05

Name of Passenger Residence Arrived Age on Arrival
1. Juliane Stottrup Copenhagen, Denmark 1914 18
Close Matches (0)
Name of Passenger Residence Arrived Age on Arrival
Forældre Niels Stottrup og Johanne Jacoksen fra Adelgade 53 københavn
Kender du dem

Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-03 09:29

>Hans Martin STOTTRUP , ingen børn nævnt på FS:
Vu ved jo han havde sønnen Jaques født 1878, mor til Ellen født 1912.

>Marie Kirstine, 1, Ugift, , Deres datter, Viborg
Ja det er hende, den første datter jeg nævnte, tidligere fundet af Jeannie.

Juliane kender jeg stadig ikke.

Hvis ikke Jaques har sønner, eller hvis de og Ellen kalder sig Skibbye,
er der måske ingen tilbage med navnet Støttrup i den gren?

Så er der Alfred Peder måske omvendt Peder Alfreds familie??
og Carl Emils familie??? Alle Støttrup kan da er være uddøde.

Ingen positive svar endnu på 30 mails, Svend

Fra : senta

Dato : 08-02-03 10:43

Ved du hvad / hvor de to her bosatte sig og hvem de bliver gift med ???.
De kunne efter deres alder begge være forældre til Juliane Stottrup.

Niels Christian Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 05 JUL 1859 Viborg, Viborg, Denmark

6. Niels Christian Johansen Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 15 OCT 1884 Viborg, Viborg, Denmark

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-03 11:18

Hans Pedersen STØTTRUP
Du skrev ">? Ja i høj grad, det er jo stamfaderen fra Viborg, onkel Sigurds tipoldefar"
Senta
Undertegnede har oplysninger om ovenstående

Submitter:

Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-03 12:04

Den ældste Niels Christian er jo Ole Bendix' yngste bror,
søn af Joseph' s tvillingbror også Niels Christian.

Den yngste kunne jo være en sønnesøn?
En mulig far til Juliane??
Ja, men da vi ikke kender hendes videre færden i USA,
og Stottrupperne heller ikke gør det, er det ret ligegyldigt.

Jeg leder efter Lisbeth Vincents E-mail, i nødsfald må jeg jo ringe.

Og se så mit nye spørsmål:
Starten på en mere målrettet søgning efter den nærmeste Stottrup familie.
Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-03 21:29

Tak for svaret senta.

Fra : senta

Dato : 12-02-03 21:50

Hej Svend !
Jeg giver nu ikke op så let, så mit spørgsdmål får lov til at stå åben, og jeg forhøjer bare point tallet, når det bliver aktuelt.
Jeg vender tilbage med nyt, skal lige tænke over hvad /hvem jeg skal kontakte for at finde videre oplysninger om Støttrup.
Så op med humøret vi finder en løsning.
Senta

Du har følgende muligheder