/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
ELEVATORSKAKT
Fra : creamygirl
Vist : 862 gange
100 point
Dato : 23-09-07 19:19

Hjælp

Jeg SKAL BARE vinde et væddemål.

I morgen kl. 7.00 dut, skal jeg gerne have støvsuget ordet ELEVATORSKAKT - og ende ud som vinder af en udsøgt middag..

Jeg har so far, fundet nedenstående ord "gemt" i ELEVATORSKAKT. Nu er jeg til gengæld helt rundtosset - og har opgivet at kigge mere på ordet. Men hvis en eller anden alligevel sidder og keder sig, og kan finde flere ord - så er der point at hente.. Men ikke noget med at bøje ordene - det betragtes som "snyd" ...

Akavet
Akse
Art
Aske
Avle
Elv
Elev
Elske
Ekse
Etat
Karte
Kartel
Kavaler
Klat
Klatre
Klaver
Korset
Kost
Krave
Kravle
Leve
Lever (Organ)
Ose
Ost
Oval
Raket
Rask
Rasle
Rat
Rate
Rav
Revse
Rotte
Sal
Sav
Savl
Skal
Skala
Skalar
Skat
Skel
Sko
Skov
Skovl
Skratte
Skravl
Skrotte
Slette
Slev
Slotte
Stat
Stor
Stork
Sval (kølig)
Svale (fugl)
Tal
Tale
Takke
Takketale
Tatar
Taske
Tavle
Total
Torsk
Totalvask
Trak
Traktor
Traske
Travlt
Trevl
Tro
Varsle
VarskoVase
Vask (håndvask/køkkenvask)
Vaske
Vers
Vorte
Vralte

Fra : disken

Dato : 23-09-07 19:20

Fra : ans

Dato : 23-09-07 19:28

Jeg skal lige til at spise, men der er da ord, som jeg med det samme kan se, at du mangler, det er

Akt
At
El
Lav
Ro
Vat

Skal lige gumle lidt

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 19:30

Tournedos

Fra : ans

Dato : 23-09-07 19:30

Lave
Save
Vase

Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-07 19:30

Hvad mon ans gumler med ? Har i set profilbilledet

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 19:31

Fedt

Men hvor ser du et U Klumme?!

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 19:31

Jeg tillader mig at bruge min kunstneriske frihed

Fra : ans

Dato : 23-09-07 19:31

Tov
Torve
Torvet

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 19:32

Og der er sq da heller ikke et D

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 19:33

LOOOOOOL - ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide o.v.n.

Hun er jo tandløs

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 19:33

Ja det er måske lidt abstrakt, men vi maler ikke allesammen landskaber

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 19:34

Ja det er fair nok Klumme. Du er et madøre - og derfor undskyldt

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 19:37

Ans jeg bremser dig lige. Du må ikke bøje ordene.

Torv - Torvet .....Det er snyd (desværre)

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 19:37

ja,ja..
kunne ikke lige dy mig..
Manden kom også forbi, og skulle lige...

Aksel
Eksakt
Ekstra
klart
ko
kors
Lave
starte
skotte
so
tort (lide)
var
vaks
voks
volt (strøm)
volte (en tur rundt med hesten)
rakel/rakle (kan ikke huske hvordan det staves, men blomsten på birketræet!)

held med det..
Lad os hører om du vinder!

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 19:39

også selvfølgelig:

elevator
skakt
skak

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 19:48

Hmmm så dur den med cocktailpølsen heller ikke... vel? Syns ellers jeg har hørt en fnisestorie om dette, men kan ikke huske den

Fra : ans

Dato : 23-09-07 20:03

Det er da ikke snyd at sige et torv, det er jo ikke det samme som torvet, hvem laver de regler.

Man plejer da altid at måtte "bøje" ordene i sådan en bogstavsleg, det gælder da om at få flest ord ud af et enkelt ord.

Men jeg kan se at

torv

ikke har været skrevet tidligere.

Klumme er da bare lækkersulten og det uden hensynstagen til bogstaver

o.v.n og creamy

Jeg bruger gummerne til at gumle med.

Fra : ans

Dato : 23-09-07 20:05

Glem nu ikke selve udgangspunktet

Elevatorskakt

Fra : Snedig

Dato : 23-09-07 20:16

Tolk!

Hva' med en opsummering af hvilke ord du har?

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 20:16

altså....
nu kan jeg bruge resten af søndagen på at gå og tænke på ELEVATORSKAKT

Men du mangler
lava
og så er der lige det med torv eller tov
det 1. mødes man på, det andet bruges oftest, her i huset, til at bugsere fruens gamle bil!!

Fra : Snedig

Dato : 23-09-07 20:17

Okse

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 20:19

kat..

en opsummering, ja tak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
og hvad har I andre fået til middag, såvidt har ans jo gumlet, hvad med jer andre???
(eller var det kun på bogstaver???)

Fra : ans

Dato : 23-09-07 20:22

kor

Fra : Snedig

Dato : 23-09-07 20:23

Rok

Fra : Snedig

Dato : 23-09-07 20:24

Tak - som i tik tak, altså ikke en bøjning

Fra : Snedig

Dato : 23-09-07 20:25

Torsk

Fra : Snedig

Dato : 23-09-07 20:26

Vatos = kandubruger

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 20:28

Ved ikke om det er snyd, men....
da jeg søgte efter betydningen på ordet kravat kom denne side op

http://www.ddoo.dk/orcapia.cms?aid=109&w=kravat

og nederst på denne side står der: ord man kan danne af
men jeg kan ikke gå derind, man skal bruge noget der hedder:
netscape 6 eller mozilla (firefox) måske nogle pc-nørder ved hvad det er!!

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 20:35

snedig.. du er da ikke for snedig, hva'??!!!!

Fra : ans

Dato : 23-09-07 20:35

vare
varslet (det er jo ikke det samme som at varsle, som tidligere er skrevet)

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 20:36

Akavet
Akse
Aksel
Akt
Art
Arv
Aske
At
Avle
Eksakt
Ekstra
El
Elv
Elev
Elske
Ekse
Elevator
Etat
Kat
Karte
Kartel
Kavaler
Klat
Klatre
Klart
Klaver
Ko
Kor
Kors
Korset
Kost
Krave
Kravle
Lav
Lava
Leve
Lever (Organ)
Ose
Ost
Oval
Rakel/Rakle?
Raket
Rask
Rasle
Rat
Rate
Rav
Revse
Ro
Rotte
Sal
Sav
Savl
Skal
Skala
Skalar
Skat
Skel
Sko
Skotte
Skov
Skovl

Skratte
Skravl
Skrotte
Slette
Slev
Slotte
Skak
Skakt
So
Sove
Start
Stat
Stor
Stork
Sval (kølig)
Svale (fugl)
Tal
Tale
Tak
Takketale
Takst
Tatar
Taske
Tavle
Tolk
Tort
Torv
Torsk
Total

Totalvask
Tov
Trak
Traktor
Traske
Travlt
Trevl
Tro
Vaks
Var
Varsle
Vase
VarskoVase
Vask (håndvask/køkkenvask)
Vaske
Vat
Vers
Voks
Volt
Volte
Vorte
Vralte

Jeg kan snart ikke følge med mere. I er virkelig gode til det

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 20:38

så er der nogle talord her:
etter
toer
sekser / seks
otter
elver
tolver

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 20:39

Ej Bertlov - det hedder da ikke otter og elver

Fra : Snedig

Dato : 23-09-07 20:40

Elver er der ikke noget der hedder indenfor tal.. Det hedder ellever. Elver er noget med Elverhøj

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 20:41

Det gør det da - både i spil med terninger. Har du ike set en otter og f.eks en robåd. En otter *SS*

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-09-07 20:41

Krat
so
ko
EL
EVA
sok
Rav
Vera
Vat
Skvat
Rat
Rov
Rave
rale
Kat
Sat
Tak
Kors
ros
Tele
Tolv
Kort

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 20:42

Jeg ved hverken ud eller ind

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 20:52

måske er det snyd, men..........................

http://kryds.onlineordbog.dk/orcapia.cms?aid=215&w=elevatorskakt

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 20:54

der er sindsygt mange....
troede ikke jeg kunne komme ind!
Nu kan du så bruge resten af natten på at finde ud af hvad diverse ord så betyder!!!!

Fra : Olesen-50

Dato : 23-09-07 21:00

Kasket

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:00

Opdatering.

Akavet
Akse
Aksel
Akt
Art
Aske
At
Avle
Eksakt
Ekstra
El
Elv
Elev
Elske
Ekse
Elevator
Et
Etat
Kat
Karte
Kartel
Kavaler
Klat
Klatre
Klart
Klaver
Ko
Kor
Kors
Korset
Kort
Kost
Krat
Krave
Kravle
Lav
Lava
Leve
Lever (Organ)
Ose
Ost
Otte
Oval
Rakel/Rakle?
Raket
Rale (hvad er det?)
Rask
Rasle
Rat
Rate
Rav
Rave (hvad er det?)
Revse
Ro
Ros
Rose
Rotte
Rov
Sal
Sat
Sav
Savl
Seks
Skal
Skala
Skalar
Skat
Skel
Sko
Skotte
Skov
Skovl
Skratte
Skravl
Skrotte
Slette
Slev
Slotte
Skak
Skakt
Skvat
So
Sok
Sove
Start
Stat
Stor
Stork
Sval (kølig)
Svale (fugl)
Tal
Tale
Tak
Takketale
Takst
Tatar
Taske
Tavle
Tele
Tolk
Tolver
Tort
Torv
Torsk
Total
Totalvask
Tov
Trak
Traktor
Traske
Travlt
Trevl
Tro
Vaks
Var
Vare
Varsle
Vase
VarskoVase
Vask (håndvask/køkkenvask)
Vaske
Vat
Vers
Voks
Volt
Volte
Vorte
Vralte

Beklager Benjamin. Navne er ikke tilladt - Så Vera og Eva går ikke..

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:01

Det er da vildt så mange ord der kan dannes

Fra : Olesen-50

Dato : 23-09-07 21:02

Stole

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 21:02

Ja det er utrioligt at vi kan klare os med de 100 ord vi kender

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:04

Du har ikke fundet et eneste Klumme. Så er du sikker på, at du overhovedet kender 100 ord

Fra : Olesen-50

Dato : 23-09-07 21:05

Taksator

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 21:06

Ja det er rigtigt.... bare afslør mig

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 21:07

Måske ikke lige 100, men så kender jeg nogen af dem 2 gange

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 21:08

prøv nu at gå ind på kryds-ords-hjemmesiden..
der er nok 25 sider med over 30 forslag på hver side!
Så kan du jo nøjes med at tage dem med du ved hvad er!
Du kan jo også lave 2 lister, én hvor du ved hvad alle ord betyder, og en hvor alt står, hvis din "væddebror" ikke har nogle forbehold angående betydning!!

Men ja, det er utroligt hvad man kan "nøjes" med i dagligdagen..
synd der ikke kan stå TRÆLS --- jeg ælsker det ord!!

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 21:08

Hvem er det du har plattet for en middag

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:10

Jeg vil fandme vædde med, at det hele er en finte. Ham jeg har væddet med har GARANTERET inden han sendte ordet til mig, luret det link http://kryds.onlineordbog.dk/orcapia.cms?aid=215&start=0&w=elevatorskakt

Fuck, det gider jeg ikke deltage i ....tsk!

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:11

Det er sq da mig der bliver plattet ....Tror jeg

Fra : Olesen-50

Dato : 23-09-07 21:12

takt, som at gå i takt

Fra : Olesen-50

Dato : 23-09-07 21:16

skole

rose

rosa

vera

tove.... altså pigenavnet, må man det?

Fra : Olesen-50

Dato : 23-09-07 21:17

Skal vi så droppe det nu, hvor du mener du bliver snydt??

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:20

Navne er ikke tilladt Olsen.

Jeps jeg har mistanke om at være blevet snydt - men jeg udskriver da listen, og tjekker om min modstander har luret i http://kryds.onlineordbog.dk/orcapia.cms?aid=215&start=0&w=elevatorskakt

Har han det - så får han bank!

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 21:22

så lap ham én fra mig også...
det havde nær kostet min nattesøvn!!

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:24

Hold øje med seneste 25.

Der kommer point til alle - bortset fra Klumme

Fra : Olesen-50

Dato : 23-09-07 21:27

Jeg håber du vinder, og bestiller den DYRESTE middag altså hvis han bliver afsløret i at snyde

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:31

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 21:33

Jeg vidste det.... sån er det hvergang

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:36

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 21:39

Ja det er godt med dig... Så yder man ALT hvad man har i sig, og hvad sker der.... Ikke en dyt. Hvor er livet utaknemmeligt. Næste gang du spør, så skriver jeg bare noget vrøvl. Det kan jeg ko lisså godt. Der er jo ingen tak at hente for guldkorn

Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 21:42

synes ikke jeg ser ordet stolt nogen steder ?

Fra : creamygirl

Dato : 23-09-07 21:47

Okay Tak Mirit. STOLT når at komme på listen

Og Klumme - gå går bare hjem (Creamy, ser sur og skrap ud ligesom Trine Gregorius)

Fra : Klumme

Dato : 23-09-07 21:50

Yakkk Trine Kalorius LOOL Go nat

Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 21:54

SKALERE
SKARE
KARSE

Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 21:57

ELSKOV

Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 22:01

ALKOVE

RAL

RAV

ARGHHH man skal jo gå efter listen hvis der er flere - og det er der

Fra : Bertlov

Dato : 23-09-07 22:28

ej hvor er det synd for dig klumme..
Og du holdt ovenikøbet med mig i talordene!!!
Altså jeg skriver et klogt spørgsmål en dag,
og så skal du bare svare rigtigt på det, så får du point af mig!!!!

Ellers en god opgave du fik sat os på creamygirl!!

Fra : Klumme

Dato : 24-09-07 00:11

Bertlov..... endelig een der kan forstå mig snøffft Tak; Du er en rigtig ven..inde

Fra : Højris

Dato : 26-10-07 17:32

Ja så er der jo også lige TATO men hvis du har lukket listen.

Du har følgende muligheder