StottrupRelativesDenmark
Fra : svendgiversen
Vist : 1306 gange
400 point
Dato : 01-02-03 14:30

Desværre ikke min rige onkel i USA spørger efter nulevende slægtninge.

Han har været nævnt 2-3 gange før, da vi søgte efter og fandt Støttrup slægtens oprindelse:
Gamle Sigurd Stottrup er født i Askov, Minnesota i 1916.

Hans far Frede Støttrup, * 15.03.1885, Nyråd, Vordingborg.
Søn af Marie Rasmussen fra Bakkebølle og Sofus Støttrup født i Viborg 1856.

Ifølge Lars Skovvang se: http://www.skovvang.mobilixnet.dk/default.htm
havde Sofus en storesøster Katrine, som ikke er kendt af familien i USA.
Da Sofus, Marie og sønnen Frede, stamfader til Stottrup familien, emigrerede
hvorfor kom Katrine så ikke med? (måske døde hun som barn).
Og hvis Katrine har nulevende efterkommere, hedder de jo næppe Støttrup??

Lidt større muligheder er der i det Nakita fandt frem til under den sidste snestorm:

Hans Støttrup er gift med Ellen Nielsdatter

Deres søn er Joseph Valeur Støttrup født 24. oktober 1813 i Viborg Sortebrødre sogn = Sdr. sogn

Joseph er gift med Else Katrine født i 1820

Deres børn er:
Hans Martin født 10. april 1849
Maren Christine født i 1853
Alfred Peder født i 1854
Sophus født 22. maj 1856

Længere tilbage kan jeg ikke komme.
Hilsen Nakita

Suppleret med lidt fra Jeannie:

Viborg, Nørlyng, Viborg Købstad, Wiborg Kjøbstad, , St Mathiasgade, 251.2, FT-1845
Joseph Valeur Støttrup, 32, Gift, , Snedkermester, Viborg
Sophie Sørensdatter, 22, Gift, , Hans kone, Randers

Hilsen Jeannie Kristensen

Sofus, der er Fredes far og onkel Sigurds farfar, har altså en søster og to brødre.

Ifølge slægtsbogen om ”Støttrup familien fra Hvilsom Sogn” var de 3 brødre
nær knyttet til Indre Mission i Viborg. Normalt får de meget kristne jo mange børn, så:

Findes der nulevende Støttrup efterkommere efter Hans Martin eller Alfred Peder?

Det vil glæde gamle onkel Sigurd, den sidste der er tilbage af Frede Støttrups børn i USA.

På forhånd tak, Svend
(lidt af en udfordring, men der sker jo ikke meget i kandu for tiden).

Fra : senta

Dato : 01-02-03 17:01

På denne adresse
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Fandt jeg disse oplysninger, hvis du har dem så se bort fra denne kommentar
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Joseph Vater Stottrup Pedigree

Birth: 03 NOV 1813 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: 12 MAY 1848 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Wife
Else Katrine Kollerup Pedigree
Birth: 1820 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: 12 MAY 1848 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. Maren Christine Magdalen Stottrup Pedigree
Female

Birth: 15 MAR 1852 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

2. Alfred Peder Or Peter Alfred Stottrup Pedigree
Male

Birth: 25 APR 1854 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

3. Sophus Stottrup Pedigree
Male

Birth: 22 MAY 1856 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

4. Boy Stottrup Pedigree
Male

Birth: 17 APR 1851 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death: 1851
Burial:

5. Carl Emil Stottrup Pedigree
Male

Birth: 26 JUN 1858 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

6. Doris Elisabeth Stottrup Pedigree
Female

Birth: 20 SEP 1860 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Hvis det er samme familie er der 2 børn
du skrev.
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-03 18:03

>Hvis det er samme familie er der 2 børn,

Tak, Senta,
du mener nok >er der 2 børn mere.

Det er helt sikkert samme familie, og jeg havde ikke alle 6 børn,
selv om Nakita fandt et par stykkker mere.
"
>fra FT 1860 i Viborg Marie Christine Støttrup der dengang var 16 år
>og en Anders Toft Støttrup født 27. august 1857
Hilsen Nakita
"
Som jeg ikke tog med i mit resume af forhistorien, og det er jo heller ikke de samme
som de to yngre søskende til Sofus, du har fundet: Carl Emil og Doris Elisabeth.

Boy er måske Hans Martin, selv om han er et par år (og en uge) yngre?
men hvad er / hvorfor Pedigree??

Så er der jo mindst en mulighed mere for at finde nulevende Stottrup slægtninge.
Tak for dit bidrag, Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-03 21:01

Jeg kommer i tanke om, at når der i Støttrup slægtsbogen fra Hvilsom Sogn,
(der primært omhandler onkel Sigurds oldefar Hans Støttrups ældre bror Peders familie)
kort nævnes, direkte citat i uddrag:

Hans Pedersen Støttrup, født 1775/78, død 1816 i Viborg søndre sogn 40 år gl. …

Hans Støttrup var fra 1804 borger og handelsmand i St. Mathias-gade i Viborg…

Fra Hans Støttrups 3 sønner stammer en respektabel borgerslægt Støttrup i Viborg
med stærke bånd til Indre Mission…

Datteren Kirstine Caroline Støttrup 1811-85 blev gift 1836 med … Johannes Klysner…

så er det måske ikke Sofus og hans to ældre brødre, Hans Martin og Alfred Peder
men de to ældre brødre og hans lillebror Carl Emil, som Senta har fundet for os,
(Sofus rejste jo til Nyråd, Vordingborg og senere til Askov, Minnesota).

Så er spørgsmålet forenklet til nulevende efterkommere
af den respektable Støttrup borgerslægt i Viborg???

Hilsen Svend

Fra : senta

Dato : 01-02-03 21:24

Fundet på
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
der er flere Stottrup /KLYSNER på adressen , prøv selv at søge på navnene så finder du de rigtige aner.
Senta
Family Group Record
Search Results | Download
Husband
Hans Petersen Stottrup Pedigree

Birth: 1775 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: About 1802 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Wife
Ellen Nielsdatter Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. Peter Hansen Stottrup Pedigree
Male

Birth: 08 FEB 1810 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death: 1844
Burial:

2. Niels Christian Stottrup Pedigree
Male

Birth: 03 NOV 1813 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death: 27 FEB 1871
Burial:

3. Joseph Vater Stottrup Pedigree
Male

Birth: 03 NOV 1813 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

4. Peter Bargem Stottrup Pedigree
Male

Birth:
Christening: 17 JUN 1808 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:
1. Hans Petersen Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 1775 Viborg, Viborg, Denmark

2. Hans Pedersen Støttrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 1775 Of Viborg,Sondre Sogn, , Viborg, Denmark

3. Hans Christian Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 22 JUL 1844 Viborg, Viborg, Denmark

4. Hans Martin Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 12 SEP 1846 Sonder Sogn, Viborg, Viborg, Denmark

5. Hans Marten Stottrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 10 APR 1849 Sonder Sogn, Viborg, Viborg, Denmark

6. HANS MARTIN STOTTRUP - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 15 OCT 1872 Sonder Sogn, Viborg, Viborg, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 6

JOHANNES KLYSNER
Male Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:
Marriages:
Spouse: CAROLINE KIRSTINE STATTRUP Family
Marriage: 19 NOV 1836 Vinkel, Viborg, Denmark

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M210121 1813 - 1869 0054110 Film NONE

Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-03 22:45

Det med de 3 sønner var Hans Støttrups sønner i Viborg.
(glem det jeg sagde om Sofus, den 3. søn der blev den 4. Sofus er næste generation)

Ifølge det som senta har fundet, havde Hans Støttrup 4 sønner:
Peter Bargem og Peter Hansen samt tvillingerne Niels Christian og Joseph Vater (Valeur),
(samt datteren Caroline Kirstine, der i 1838 blev gift med falskmøntneren Johannes Klyster).

Mon ikke de to Peter er den samme? De var jo alle Hansen, søn af Hans.

Men vi er nu et slægtled længere tilbage.

Det vil kun blive aktuelt at finde Josephs søskendes efterkommere,
hvis vi ikke finder nogen nulevende efterkommere efter Sofus 3 brødre:
Hans Martin, Alfred Peter og Carl Emil Støttrup .

Hilsen igen Svend

Fra : senta

Dato : 01-02-03 22:56

Hans Martin Stottrup
Male
Event(s):
Birth:
Christening: 12 SEP 1846 Sonder Sogn, Viborg, Viborg, Denmark

Death: 04 APR 1849

Burial:
Senta
Parents:
Father: Joseph Vater Stottrup Family
Mother: Sophie Sorensen
Hans Marten Stottrup
Male

Event(s):
Birth:
Christening: 10 APR 1849 Sonder Sogn, Viborg, Viborg, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: Joseph Vater Stottrup Family
Mother: Else Cathrine Kollerup

HANS MARTIN STOTTRUP
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: ANE CATHRINE HOEBERG Family
[...]

M217307 1860 - 1891 0054084 Film NONE

Sheet:

Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-03 09:12

Ja senta, det er ham, den ældste af tre muligheder.

Men hvordan finder vi nu hans børn, der må være døde,
og hans børnebørn, der sikkert også er døde?

Og hans oldebørn, der måske lever??

Så kommer problemet, er der en regel, i kandu eller generelt,
om at man ikke må oplyse navne på nulevende personer?

Hvis vi finder nulevende Stottrup slægtninge,
er jeg så ikke nødt til at gå uden om kandu??

Hvem har et forslag til hvordan jeg kommer videre,
Svend

Fra : senta

Dato : 02-02-03 11:36

Du skrev.
"Hvem har et forslag til hvordan jeg kommer videre"

Du skal på arkivet for at finde andre oplysninger,de oplysninger du her har fået er fra
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp,

Du kan også hvis du ved om der stadig er nulevende slægtninger her i Danmark ,kontakte dem pr. tlf.
ellers er der denne regel på arkiverne,

Så gamle skal oplysningerne være.
Dåb ..50 år /Konfirmation...50 år/Vielse...50 år/Begravelse...10 år/Folketælling...80 år/Skifte...50 år/Adoption, m.m 80 år

Dét finder du i kirkebøger efter 1812:
Dåb /Barnets navn/ Fødselsdag/ Dåbsdag/ Bopæl/ Forældrene/ Gudmor/ Faddere/ Konf./ Barnets navn/ Fødselsdag/ Dåbsdag og /dåbssted/ Bopæl Forældre/ Konf.dag/ Evt. karakterer/ Vielse Parrets navne /Bopæl/ Alder/ Fødested/ Forældre Vielsesdag/ Forlovere Begr. /Afdødes navn /Bopæl Alder /Fødested /Forældre /Dødssted/ Dødsdag Begravelsesdag Evt. ægtefælle

FOlketællinger:
1787 /1801 /1834 Kbh. mangelfuld /1840 /1845 Fødestedet med /1850 /1855 /1860/ 1870/ 1880/(1885) kun Kbh./1890
(1895) kun Kbh. /1901/ 1906/ 1911/ 1916/ 1921/ 1925 spec. tilladelse! /1930 spec tilladelse!´/1940 spec. tilladelse!/
1950 spec. tilladelse
Du kan også finde skifter OSV .
Du skrev.
"Hvis vi finder nulevende Stottrup slægtninge,
er jeg så ikke nødt til at gå uden om kandu?? "

Send en efterlysning "på Dis Danmark"
Senta

Fra : jkrjk2

Dato : 02-02-03 12:07

Hej Svend!
Der 220 hits på efternavn "Støttrup" på http://www.degulesider.dk

Nogle af dem er gengangere.

Har du fået konstateret om nogen har købt rettigheden til navnet?

Hilsen Jeannie

Fra : jkrjk2

Dato : 02-02-03 12:15

Disse tre (og flere tuinde andre er forbeholdte efternavne):

Støtterup

Støttrup

Støttrup-Andersen

Hilsen Jeannie

Fra : jkrjk2

Dato : 02-02-03 12:17

----
Men det er
Kristensen
også
--

Jeg troede at forbeholdte navne var " en købt rettighed"

Hilsen Jeannie Kristensen

Fra : senta

Dato : 02-02-03 12:32

HANS MARTIN STOTTRUP
[...]

Lidt om
ANE CATHRINE HOEBERG
Female
Event(s):
Birth: 31 JUL 1847

Christening: 10 OCT 1847 Hjorring, Hjorring, Denmark

Death:
Burial:
Parents:
Father: MICHAEL HOEBERG Family
Mother: JULIANE STEPHANINE BRIX

Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C200532 1814 - 1849 0049032 Film NONE

Sheet: 00

Senta

Fra : senta

Dato : 02-02-03 12:37

Dette er hvis den rigtige Hans Martin Stottrup
Senta

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Hans Martin Stottrup Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Father: Unavailable Family
Mother: Unavailable -

Wife
Anna Catherine Rasmine Hoeberg Pedigree

Birth: 1847 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: 15 OCT 1872 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. Anna Juliane Marit Larsen Pedigree
Female

Birth: 29 AUG 1873 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

2. Jaques Schibbye Stottrup Pedigree
Male

Birth: 17 FEB 1878 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

3. Fanny Amalie Stottrup Pedigree
Female

Birth: 26 AUG 1881 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

4. Gerda Elizabeth Stottrup Pedigree
Female

Birth: 25 JAN 1889 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-03 12:39

>Du skal på arkivet for at finde andre oplysninger,

Det var jo det jeg frygtede, jeg er født i Skals tæt ved Viborg,
men bor nu i Sønderborg, og så er der jo langt til landsarkivet.

Jeg kender godt Family Search, har endda lidt i uddrag på CD,
har også været inde i folketællingerne og fundet noget af det I fortæller i kandu.

Ligesom Stottrup er med ø på dansk, hvad mon så Anne Catrine Hoeberg rigtigt hedder?
mon det også er med ø?? dansk, tysk eller svensk???

Jeg har kontaktet flere nulevende Støttrup, dog kun dem med Email;
men vist ikke nogen med relation til Hans Martin, Alfred Peder eller Carl Emil.

De nærmeste er efterkommere af Hans Støttrups storebror Peder,
(ham med slægstbogen).
Nulevende med navnet Støttrup i den gren findes dog kun på spindesiden,
som Støttrup Nielsen.

Tak for oplysningerne om forældelse, senta.
Det med Dis må jeg overveje?
Jeg tror stadig på at nogle i kandu kan hjælpe??
og måske læser en Stottrup slægtning dette spørgsmål???

Hilsen Svend

Fra : senta

Dato : 02-02-03 12:40

Hvis ovenstående er den rigtige Jaques Schibbye Stottrup og din ane ?
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Jaques Schibbye Stottrup
Male Family

Event(s):
Birth: 17 FEB 1878 Viborg, Viborg, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: Petrine Marie Mogensen Family
Marriage: About 1911 Viborg, Viborg, Denmark

Messages:

Fra : senta

Dato : 02-02-03 13:02

Anne Catrine Hoeberg og denne ANE CATHRINE HOEBERG
Female
Event(s):
Birth: 31 JUL 1847

Christening: 10 OCT 1847 Hjorring, Hjorring, Denmark
hvem af de to er den rigtige, du ved det?
eller er det en og samme person
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-03 13:04

Det kan I jo i stor stil,
vore indlæg har krydset.

Så har Anne Catrine 4 børn, 3 piger og kun 1 dreng,
den ældste, hvorfor Larsen? måske fra et tidligere ægteskab?? men blev hun ikke gift i 1872???

Mest interessant navnemæssigt er jo Jaques Schibbye Stottrup,
(bare han nu ikke kalder sig Skibby, måske med en kendt cykkelrytter som slægtning)
Mon Jaques har børn?

Og til Jeannie.
Ja Støttrup er som du selv skriver forbeholdt (beskyttet),
jeg ved det fordi Støttrup Nielsen familien ikke kunne få fjernet Nielsen.

Nu nærmer vi os snart grænsen hvor nogle af Støttrup slægtningene er i live
Hilsen Svend

Fra : senta

Dato : 02-02-03 13:40

Jeg beklager at der ind imellem kommer en forkert sammensætning af mine ord, det sker når jeg skifter fra det et sprog til et andet beklager.
Her er Anna Juliane Marit Larsens fødselsdata, jeg håbede på der var andre oplysninger, måske en anden far ?
har du sammenlignet alle de oplysninger jeg har sent, passer de med dine aner ?
Jeg vil gerne hjælpe dig med flere oplysninger hvis jeg kan,så spørg bare videre,
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Anna Juliane Marit Larsen
Female

Event(s):
Birth: 29 AUG 1873 Viborg, Viborg, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Hans Martin Stottrup Family
Mother: Anna Catherine Rasmine Hoeberg

Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

Source Information:

Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-03 14:02

Nej der er ikke noget galt senta,
jeg konstaterer kun, at de bliver gift 8,5 måned før det ældste barn fødes:
"
[...]
Og når hun hedder Larsen, ikke Hansen eller Støttrup, formoder jeg at Hans Martin ikke er faderen.
Svend

Fra : senta

Dato : 02-02-03 14:34

Fiktiv .Faderens fornavn Lars Jensen ,datter Anna Juliane Marit Larsen ,hvis faderen har vedkendt sig faderskabet, men hvem er så faderen, hvis ovenstående er tilfældet ?
Senta

Fra : senta

Dato : 02-02-03 14:48

Anna Catherine Rasmine Hoeberg Birth: 1847 Viborg, Viborg, Denmark
ANE CATHRINE HOEBERG Birth: 31 JUL 1847 Christening: 10 OCT 1847 Hjorring, Hjorring, Denmark
Hvem af de to er den rigtige, ved du det ?
Senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 02-02-03 14:51

[...]

Petrine Marie Mogensen Pedigree

Birth: 1883 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: About 1911 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. Ellen Schibbye Stottrup Pedigree
Female

Birth: 25 JUN 1912 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Fra : senta

Dato : 02-02-03 14:58

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Carl Andreas Valdemer Andersen Pedigree

Birth: 30 AUG 1863 , Kobenhavn, Denmark
Christening:
Marriage: 10 JAN 1902 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Wife

Fra : senta

Dato : 02-02-03 15:02

Marius Stottrup har en datter Gerda Marie Stottrup har du hende ?

Gerda Marie Stottrup
Female

Event(s):
Birth: 07 JUN 1903 , Viborg, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Marius Stottrup Family
Mother: Jakobine Madsen

Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-03 15:11

Du imponerer mig senta,

Ellen er på alder med min mor, der døde for to år siden,
så det er tvivlsomt om hun lever.

Nu ved du hvad jeg vil spørge om,
har Ellen børn?

eller endnu bedre,
har Jaques og Petrine ikke andre børn end Ellen,
helst drenge med drengebørn??

Jeg ved ikke om Hans Martins kone hedder Ane eller Anne,
men jeg vil tro det er hende fra Viborg, der var langt fra Hjørring dengang;
men det er jo ligegyldig for vor Stottrup efterkommer forskning

Fra : senta

Dato : 02-02-03 15:33

Du skrev.

har Jaques og Petrine ikke andre børn end Ellen,
helst drenge med drengebørn??
Der er ikke flere oplysninger om børn på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Jeg tror du skal søge på arkivet, eller hvornår mener du Ellen er død?
du kan jo kontakte folkeregisteret og bede om oplyninger der, det koster ca.56 kr, folkeregisteret er fra ca.1923,mener jeg.
prøv med en efterlysning på Dis- Danmark, måske er der en der kan hjælpe dig der, der er også anetavlen

Hvis der er flere aner du mangler og jeg kan hjælpe med at finde dem på fs. så send hvad du mangler oplysninger på, så prøver jeg at finde dem, det er mere interessant end det arbejde jeg har gang i nu.
Senta

Fra : jkrjk2

Dato : 02-02-03 15:42

Hej Senta og Svend!
Er der en "submitter" på de personer Senta har fundet. Så kan Svend måske skrive til vedkommende?

Hilsen Jeannie

Fra : senta

Dato : 02-02-03 15:50

Er 99,9% sikker på der ikke er nogen "submitter" har du tid til at prøve jkrjk2 ?
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-03 16:21

>det er mere interessant end det arbejde jeg har gang i nu.

Der er jo tilsvarende aner efter de 2 andre brødre,
Alfred Peder og Carl Emil, måske har de sønner og sønnesønner,
men brug nu ikke hele din måneds pulje på gamle Stottrup,
(vi arver ham jo ikke).

Marius med datter Gerda Marie, har jeg ikke,
og ved heller ikke hvor de hører til.

I stedet for at skrive til forskellige instanser,
vil jeg hellere først spørge de nulevende Støttrup, hvor jeg har Email adresser,
om deres oldefar hed: Hans Martin, Alfred Peder eller Carl Emil Støttrup.
Svend

Fra : senta

Dato : 02-02-03 16:25

Har du Hans Christian STOTTRUP
Hans Christian STOTTRUP
Sex: M

Event(s):
Birth: 22 Jul 1844 Place: <Viborg, Viborg, Denmark>
Christening: 12 Sep 1844 Place: Viborg, Viborg, Denmark

Parents:
Father: Niels Christian STOTTRUP
Mother: Marie Lovise ELLERMANN
Source Information:
Batch Number: C211032
Source Dates: 1812 - 1850
Film or Fiche Number: 54069
Collection Details: Dom Kirke; Den Danske Folkekirke

Fra : senta

Dato : 02-02-03 16:44

det er mere interessant end det pligt arbejde jeg har gang i nu så skriv bare

Er det aner til dig ?
eller er det dobbelt konfekt ?

Senta
Marius Stottrup
Male
Husband
Marius Stottrup Pedigree
Birth: 22 APR 1876 Bjerringbro, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: About 1913 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Wife
Jakobine Madsen Pedigree

Birth: 1881 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: About 1913 Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. Ella Stottrup Pedigree
Female

Birth: 13 APR 1914 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Event(s):
Birth: 22 APR 1876 Bjerringbro, Viborg, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Johan Marius Stottrup Family
Mother: Kirstine Marie Ovins Rasmusen
Marius Stottrup
Male Family

Event(s):
Birth: 22 APR 1876 Bjerringbro, Viborg, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: Jakobine Madsen Family

Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-03 17:37

Nej, der findes mange Støttrup grene,
både dem der stammer fra Støttrup ved Hvilsom,
og mindst lige så mange fra Støttrup ved Farsø.

Bare den gren vi forfølger fra Hvilsom har jo mindst 3 gange 3 brødre.
Peder med en slægtsbog på 800 sider, Anders også med familie og vor Hans Støttrup,
med sønner Peder/Peder, Niels Christian og vor Joseph,
med sønner Hans Martin, Alfed Peder, Carl Emil og vor Sofus.

Som Jeannie skriver er der 220 Støttrup familier i dag,
(ca dobbelt så stor som min Giversen familie).
Så du vil støde på mange jeg ikke umiddelbart kan forbinde.

Og når vi ikke arver:
dels har gamle onkel Sigurd 2 sønner og en datter,
dels er hans farmor langt ude i familie med min kones grand kusine.
så det er ikke blodets stærke bånd, der forbinder os og gør mig arveberettiget,
hilsen Svend

Fra : senta

Dato : 02-02-03 17:49

Her er en Stottrup mere og som du skriver "når vi ikke arver " men spændende er da det om puslespillet går op i en højere enhed.
Held og lykke med din videre søgen
Senta
Husband
Johan Marius Stottrup Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Father: Unavailable Family
Mother: Unavailable

Wife
Kirstine Marie Ovins Rasmusen Pedigree

Birth: 1853 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Marriage: 07 NOV 1873 Hellerup, , Hjorring, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. Mary Louisa Anna Nielsine Rasmine Stottrup Pedigree
Female

Birth: 08 MAY 1874 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death: 04 JUN 1875
Burial:

2. Mary Stottrup Pedigree
Female

Birth: 30 DEC 1881 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

3. Niels Christian Johansen Stottrup Pedigree
Male

Birth: 15 OCT 1884 Viborg, Viborg, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

4. Marius Stottrup Pedigree
Male

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-03 18:11

Tak for svaret senta.

Hvis vi opfatter Ellen som nulevende er opgaven jo løst.

Vi har dog ikke fået direkte kontakt med nogen endnu; det får vi nok i næste spørgsmål?
Tak for en usædvanlig indsats med mange Stottrup slægtninge, og endnu flere andre Støttrup.
Svend

Du har følgende muligheder