pcplus større end ver. 2.5
Fra : Hannibald
Vist : 1180 gange
100 point
Dato : 29-01-03 21:48

Jeg har tidligere bedt om hjælp vedr. udskrivning fra pcplus til nye printere, dvs. printere lavet efter år 2000. Dette er ikke umiddelbart muligt med en gammel pcplus version som min (ver. 2.01). Er der nogen som kan hjælpe mig med dette prob. uden at jeg nødvendigvis skal betale op mod næsten 4.000,-kr hos leverandøren. Jeg har HP-printere 3 stk. 750, 950C og psc2110. Svar om at hente drivere forskellige steder fra nettet frabedes, da jeg har alle printdrivere til mine printere så det er ikke der problemet ligger. Henvis mig venligst IKKE til leverandøren da jeg ikke ønsker at bruge næsten 4.000,-kr på et ikke opdateret program i og med at jeg kun bruger dette program når min kunde selv bruger dette i forvejen. Et tilbud om en kopi af nyere version modtages gerne.

Fra : xou

Dato : 29-01-03 22:00

Brugervenligt fejlfrit enkelt bruger økonomi-program
Er det ikke lidt bondefangerig ikke at give mulighed
for en opdatering,f.eks mikrosoft giver masser af
opdate og support 8 år ,til deres "styre-programmer".
pcplus vil ikke give support til pirat kopier,men gerne
til andre - spør hvad med' en gradis opdate.er der da
slet ingen garati,eller hvor lang tid rækker den.

Fra : dk

Dato : 29-01-03 22:00

Hej Hannibald

har du sat printerene til usb porten eller lpt porten ?
hvis du har sat dem til usb porten får du ikke pcplus til at virke med en nyere version

vi havde selv samme problem med vores hp 986cxi

Fra : dk

Dato : 29-01-03 22:16

du skriver
"hvad med' en gradis opdate.er der da
slet ingen garati,eller hvor lang tid rækker den".

garanti joda, hvis disketten ikke duede kunne man få den byttet med møj og besvær
gratis update ?! dette udtryk var ikke opfundet dengang.

Fra : Smitty

Dato : 29-01-03 22:32

Hej Hannibald;

Det er fuldkommen korrekt, at du KUN kan køre print fra PCPlus til enten Lpt1, Lpt2, Lpt3, Com1 .. Com4

Er dine printere installeret til Lptx port? Hvis du gør det til en netværksprinter SKAL du i DOS lave en Net Use Lpt1: \\Servernavn\Printershare

Gider du beskrive det nøjagtige problem du har! Alle printere der understøtter DOS kan understøttes i PC Plus - men du skal måske lige sætte nogle esc.-sekvenser op først.

Håber at høre en meget præcis beskrivelse fra dig.

/MVH Smitty

Fra : h_blunck

Dato : 30-01-03 02:53

Kunne du ikke udskrive til en fil, og derefter udskrive denne fil fra et nyere styresystem???

Dette var da måske en mulighed...

Held og lykke

Henrik, Slagelse

Fra : Hannibald

Dato : 30-01-03 10:56

Printeren er tilsluttet lpt1 .. kører altså på parallelporten ... jeg kan udskrive et enkelt ark, under betingelse af at det jeg udskriver ikke overskrider bredden på et A4 ark, herefter bliver printeren "hængende" og skal hjælpes videre .... balancer som jo skal ud udskrives på den bredde led ignoreres og den udskriver på den høje led uanset at printeren er sat om til at vende og udskrive ... samtidig udskrives så kun venstre del af balancen .... det mest forbandede er at jeg i sin tid købte mit pc-plusprogram brugt og i dag ikke kan finde min registrering og ham jeg købte det af er simpelthen forsvundet ... findes ikke i nogen registre noget sted så han er sq nok i udlandet.

Fra : Smitty

Dato : 30-01-03 19:50

Hej Hannibald;

You got yourself a little problem there!
Principielt er du blevet tager ved næsen, da man ikke kan videre-sælge hverken en PC Plus eller Navision licens.
Man har oprindelig investeret i en brugerlicens - og ikke en ejendomsret.
Skal man have om-registreret sin licens, skal man normalt have en underskrift fra den oprindelige køber om, at denne ikke længere anvender PC Plus; eller en kopi heraf. Når de er rigtig stride kigger de isoleret på SE nr. til den oprindelige licenshaver; og overtager man ikke SE nr. - så har man heller ikke overtaget programmet!

Nu er PC Plus nok det mest pirat-kopierede program - og derfor er man meget strikse med, hvem man vil hjælpe - dermed også sælge opdateringer til for ca. 400,- kr.

Som jeg skrev sidst, så skal du have tastet nogle Esc. sekvenser ind i din printerdriver i PC Plus før det fungerer.
At du stiller printeren til, at køre i Landscape er ikke nok, da driveren typisk sender en Portrait kommando - og så er du dermed lige vidt i dine bestræbelser!

Kommandoen du kan bruge er følgende
Landscape <Esc>&1O Decimalt : 27 38 49 79
Portrait <Esc>&0O 27 38 48 79
10 Cpi <Esc>(s10H 27 40 115 49 48 72
12 Cpi <Esc>(s12H 27 40 115 49 50 72
15 Cpi <Esc>(s15H 27 40 115 49 53 72
Komprimeret <Esc>(s0p16.67h8.5V

Der er naturligvis en hel række andre kommandoer, som f.eks. styrer tegnsæt, sidestørrelse, antal linier pr. side, mv.
Du kan via f.eks. http://www.google.com søge på PCL koder; og her finde oversigt over de mest gængse.

Livet er hårdt i DOS programmer; men til gengæld så har man fuld kontrol over tingene - og du har faktisk et af de mest stabile og fejlfrie regnskabsprogrammer på markedet.

Håber ovenstående kunne hjælpe dig lidt videre; ellers skriver du igen

/MVH Smitty

Fra : pr.privat

Dato : 12-05-03 00:06

Hej Hannibald
Som Smitty skriver skal du indtaste nogle printerkoder i dit program for at få det til at køre på en nyere printer. Jeg har en gammel version af pcplus, husker ikke ver.nr. men den er til fri kopiering, jeg vil lige prøve om jeg kan printe på min HP 710 før jeg gør mig klog på dit problem.
v.h. Pr

Fra : musiclover1

Dato : 20-10-03 01:05

Hej Hannibal,

Det tyder MEGET på at DU HAR EN PIRATVERSION af PCPLUS, for er du ejer af et LOVLIGT program og det er en GAMMEL version, kan du få det opdateret for 495,- + moms. Se pcplus.dk

Venlig hilsen
PRS

Du har følgende muligheder