/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
udpakning af winrar
Fra : solling
Vist : 1409 gange
140 point
Dato : 03-05-07 20:54

hej he jeg har et (muligvis dumt) spørgsmål jeg har en optagelse liggene delt ud over nogle winrarfiler ...hvordan udpakker jeg dem så jeg kan se optagelsen ???? når jeg højreklikker på en af filerne står der "udpak fil" men jeg skal jo have dem pakket ud samme ??? hmmm håber der er nogen der hved hvad jeg mener. jeg har prøver med winrarprogrammet med jeg syntes ikke det virker ???? please hjælp

Fra : justuniverse

Dato : 03-05-07 20:58

Det burde være sådan, at hvis du markerer alle filerne på én gang, højreklikker, og vælger udpak, så vil den selv "smelte" det sammen.

Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-07 21:23

Jo tit er de navngivet 0 1 2 osv
Når du starter med den med det laveste nummer, plejer winrar at køre dem i forlængelse selv, da de har samme navn, men fortløbende tal. Betingelsen er at de ligger samme sted - mappe.
Altså du har lagt alle winrar filerne i den samme mappe, og højreklikker på den med laveste nummer, og vælger udpak her. Når alle rar filerne er udpakkede, har du den komplette film, og kan slette alle rar-filerne.
VH Palle Hansen

Fra : solling

Dato : 03-05-07 21:24

hej igen ...når jeg gør det kommer der bare en fil på mit skrivebord som hedder .img og den kan jeg slet ikke åben ....øv øv øv øv

Fra : justuniverse

Dato : 03-05-07 21:25

Den fil du får er højst sandsynligt en image-fil, der så skal brændes ud på en DVD...

Fra : justuniverse

Dato : 03-05-07 21:31

Hvis du nu tilfældigvis har en DVD-brænder og tilfældigvis har installeret NERO, så kan du åbne Nero og vælge menuen "Optager" og vælge punktet "Brænd image". Isæt en tom DVD og tryk ok.

Når den er færdig har du filmen på DVD.

Held og lykke

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 150 point
Dato : 03-05-07 21:35

Ømn... jeg glemte lige at sige, at du jo efter at have valgt punktet "Brænd image" skal finde den fil, du har fået udpakket....

Men du har i hvert fald fået pakket dine rar-filer ud

Fra : solling

Dato : 03-05-07 21:40

uha jeg håber det virker jeg er ved at downloade nero nu

Fra : justuniverse

Dato : 03-05-07 21:58

Lyder spændende. Jeg er spændt på, om der findes en trialversion på Nero, så du ikke skal betale. Men måske findes der andre brænderprogrammer, der kan tolke *.img filer... Det ved jeg ikke. Du kan jo undersøge om dit eksisterende brænderprogram kan?

Fra : farmerib2

Dato : 03-05-07 22:33

Der er på ingen måde nogen grund til at brænde en imagefil for at eksekvere den. Der findes et utal af drive-emulatorer som du kan bruge. Princippet er at programmet laver et virtuelt dvd/cd-rom som du derefter kan mounte den imagefil. Derefter vil du se din imagefil som om du havde sat en almindelig cd/dvd i dit almindelige drev.

Alcohol 120%
http://www.alcohol-soft.com/

Daemon tools:
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php

Håber du kan bruge det
\dylf

Fra : justuniverse

Dato : 03-05-07 22:39

Citat
Der er på ingen måde nogen grund til at brænde en imagefil for at eksekvere den.

Jeg kan i hvert fald komme i tanker om mindst én. Feks. at man efterfølgende kan se filmen i sit fjernsyn. Et andet argument kunne være, at så skulle man ikke til at rode med virtuelle drev osv.... Så jeg sýnes, at det er forkert at sige "på ingen måder grund til...." Jeg har i hvert fald lige nævnt to, som betyder noget for mig

Fra : solling

Dato : 04-05-07 11:58

øv øv øv jeg bliver snart tosset på nero. jeg har downloaded det og er igang med instalationsguiden. men Lige pludselig forsvinder boksen og der er kun den lille kasse i skrivebordslinien eller hvad den nu hedder, hvor jeg kan se at der står "nero 7. guiden insta" når jeg hørjeklikker på den er der ikke den sædvanlige mulighed for at åbne den men kun "luk" eller "flyt". det er som om det er frosset fast. jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere og har også været inde i kontrolpanelet under "fjerne og tilføje" og prøve at reparere programmet, men lige lidt sker der. Jeg skal lukke computeren ved at trykkke ofknappen nede, ellers sker der ingenting. jeg kan ikke logge af eller andet. Når jeg prøver at afinstallere nero nu skriver den at instalation er igang og jeg skal færdiggøre den for at kunne afinstallere..... ?? men instalationen har kørt hele natten så ????
hmm er der nogen der kan hjælpe eller er der et andet brændeprogram der er lige så godt som nero ????

Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-07 17:13

Hent VLC player, og se filmen med det samme:
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
VH Palle Hansen

Fra : Dyreborg1986

Dato : 08-05-07 10:23

Citat
Citat
Der er på ingen måde nogen grund til at brænde en imagefil for at eksekvere den.

Jeg kan i hvert fald komme i tanker om mindst én. Feks. at man efterfølgende kan se filmen i sit fjernsyn.

Behøves ikke brænde dem for at se dem på sit fjernsyn...med mindre man har et skod fjernsyn :P Kan jo bare smække kabel fra graffikkort til fjernsynet...hvis så man ellers har et bare nogenlunde nyt gfx kort....

Fra : 75653

Dato : 15-05-07 16:49

http://www.cdburnerxp.se/ er et gratis brænder program der er lige så godt som nero (næsten).

Med http://www.isobuster.com/ kan du pakke img filen ud til harddisken, programmet er gratis