Kan ik tage på ?
Fra : Sullepigen
Vist : 520 gange
20 point
Dato : 29-04-07 23:10

Jeg er meget undervægtig . Selvom jeg spiser og spiser kan jeg simpelthen ik tage på , og det ligger også til min familie . Hvis jeg kunne vil jeg gøre alt for at bare tage 5-10kg på . Er der nogle herinde som har nogle forslag til nogle piller eller lignende som man kan spise og hjælper ?

Fra : beckski

Dato : 29-04-07 23:15

Der findes lægemidler hvor bivirkningen er 'vægtøgning' ... men det er ikke vejen frem
Hvis du ikke er patologisk undervægtig (som betyder at du ikke er rask fordi du er undervægtig), så tag den med ro!
Vid, at folk ville bruge tusinder af kroner på at se ud som dig!!
Det eneste du har af mulighed for at tage reelt på er træning, vægttræning og indtagelse af flere kalorier end du kan forbrænde...
Jeg kender en diætist, hvis du er interesseret!!

Beck

Fra : refi

Dato : 29-04-07 23:32

Citat
nogle forslag til nogle piller eller lignende som man kan spise og hjælper

Det er den ENESTE vej du ikke skal gå uden samråd med din læge....

Fra : hawaii7

Dato : 30-04-07 05:50

Mig bekendt findes der ikke nogle midler hvad kost angår.
Jeg har selv en svigersøn der har samme problem som du har. Det er medfødt og ifølge Amerikanske læger har det noget med gener at gøre. Min svigersøn spiser mere end jeg gør, men han vejer kun det halve. Rent teknisk har jeg hørt at det har noget med at fedtet ikke sætter sig i kroppen men ryger "lige igennem".
Der er mange der har prøvet med piskefløde, fedt, kager m.m., men det hjælper ikke noget.

hawaii7

Fra : jomfruane

Dato : 30-04-07 07:46

Hvis du har et problem, så tror jeg ikke det handler om din størelse, for vores skønhedsideal har i årevis være ekstremt tynde piger og hvis du er blevet drillet eller lignende er det udtryk for misundelse.

Du kan ikke få et lykkemiddel som du søger, du kan kun forme din krop ved hjælp af musklerne - fx ved dans eller styrketræning. Motionsformen kan du vælge ud fra hvordan du ønsker kroppen skal se ud.

Jeg synes i øvrigt at det er en katastrofe for vores del af verden, at vi er blevet så optagede af at skulle ligne hinanden, for at kunne være til.

Fra : AG112

Dato : 30-04-07 07:48

HAR DU PRØVET AT REGNE DIT BODY INDEX UD ??
DET KAN DU GØRE VED AT GANGE DIN HØJDE MED DIN HØJDE OG SÅ DELE DEN OP I DIN VÆGT.

HVIS DU ER 1,70CM HØJ OG VEJER 55 KG, BLIVER DET 1,70 X 1,70 =2,89
OG 55 KG DIVEDERET MED 2,89 = 19,03

DEN SKAL HELST LIGGE IMELLEM 18 OG 25, HVIS DEN ER UNDER 18 ER DU UNDERVÆGTIG ELLERS ER DU I NORMALSKALA.

MANGE STEDER HAR MODELLERNE FÅET BESKED PÅ, AT MAN IKKE VIL BRUGE DEM, HVIS DE LIGGER UNDER, MEN DET ER JO FORDI DE IKKE SKAL SULTE SIG SELV.

HVIS DU ELLERS SPISER SUNDT, MOTIONERER PASSENDE, OG FØLER DIG GODT TILPAS, TROR JEG DU SKAL SE TIDEN AN, DET ER JO HELLER IKKE ALLE DER ER LIGE "TYKKE"", MANGE DRØMMER OM AT VÆRE MEGET SLANKE, SÅ HVIS IKKE DET ER SYGELIGT, TROR JEG DU SKAL VÆRE GLAD.

MVH. AG112

Fra : valde.

Dato : 30-04-07 13:16

Man Plejer at sige til nogen som dig: "Du har nok en bændelorm" Det er yderst sjældent. Men der er vel andre sygdomme der kan være skyld i dit "problem" Tag en snak med lægen. Hvis du er rask, er der vel intet problem. Måske er du for aktiv - ved dag eller ved nat

Fra : valde.

Dato : 30-04-07 13:24

Ryger du? Alle dem jeg kender tog 5 kg på da de holdt op med at ryge.
Hvis du plejer at sove 6 timer så sæt det op til 7 - 8 :

Fra : refi

Dato : 30-04-07 13:29

Snup en pose chips til TVavisen.....

Fra : mystik

Dato : 30-04-07 18:44

refi>> Ja en pose chips til TVavisen hjælper kanon - hvis man da ellers er overvægtig og gerne vil ligne en bowlingkugle...

Det ER nemmere at tabe sig, hvis man er genetisk overværtig - end det er at tage på, hvis man er genetisk undervægtig. ja - nu kan jeg høre en masse overvægtige råbe, det passer ikke!

Gu gør det så - bare spørg Line Laursen fra "Livet er fedt" Er hun ikke også kommet til at se kanon dejlig ud - eller hvad?

Samtidigt ved jeg af erfaring, at hvis man render rundt med depressioner, forbrænder bekymringerne kalorier lige så godt som motion gør... Og så ville jeg ellers prioritere styrketræning højere end motionsløb, hvis man skal tage på. Løb er jo motionen over al motion - og derfor forbrænder man kalorierne lige så hurtigt som de ryger indenbords!
Men jeg ku forestille mig, at jo mere du styrker musklerne - jo mere vil kroppen simpelthen SKRIGE på fedt og kød(som jo er det der skal pynte på kroppen). Musklerne skal vel bruge lidt muskelmasse for at kunne vokse..................?

Fra : mystik

Dato : 30-04-07 18:53

Ved godt mange siger: "Æd dog mad!" "Får du ikke noget at æde ?"

DER til skal siges...jeg har kendt selv de mest sultne mesterkokke, der tabte sig pga. bekymringer. Jeg skriver ganske enkelt alt det her, da jeg er så skide træt af alle de slanke - fup - reklamer. Og ved godt, at jeg blander det hele sammen...

Nå ja - forresten:

Lev sundt! Glem fastfood. Drik rigeligt med væske. Spis frugt og grønt. Ved ikke om det er så vigtigt at spise mange eller få måltider. Jeg ser sgu i grunden mere sådan på det, at man kommer af med sine traumer, så det ikk er DET der forbrænder maden...

Og er undervægten så genetisk, tror jeg sgu styrketræning er den eneste løsning.

Fra : jomfruane

Dato : 30-04-07 21:48

Du skal absolut ikke tage imod rådene om at leve usundt - du kan højst få en uskøn topmave, men får helt sikkert den skadelige nedsatte sundhed. Jeg har passet adskellige damer der hele livet havde bulet modsat og som endte med blodpropper og kræft.

Fra : valde.

Dato : 30-04-07 23:24

Hvor meget vejer du? Og højden?

Fra : bassekiehn

Dato : 25-06-07 10:01

der er noget pulver du blander op med mælk/vand
der giver dig enormt meget fedt.
prøv det
man bruger det for det meste til styrketræning
men kan nok også bruges her

du kan få det i din lokale sports master.

mvh bassekiehn

Du har følgende muligheder